Oud 07-05-2019, 12:37
Dutch.nl
Avatar van Dutch.nl
Dutch.nl is offline
Hallo allemaal!

Ik ben momenteel nu 2.5j samen met mijn vriendin, ze woont ook in Nederland (20min autorijden vanuit mij) maar ze is geboren in Duitsland en heeft daar tot haar 13e gewoond. we zien elkaar bijna elke dag en in de weekenden blijven we bij elkaar.
Nu staan we op het punt om te gaans samenwonen maar komen er totaal niet uit samen!
Zij wil > Duitsland
Ik wil> Nederland

Ik heb persoonlijk niks tegen Duitsers maar er zijn toch wel een aantal grote verschillen ten opzichte van Nederland. De discussies lopen vaak hoog op met ruzie als gevolg.
Ik heb er aangegeven dat we een compromis moeten sluiten maar dat gaat moeilijk want het is of NL of DE.
We weten dat als een van ons niet mee gaat in de keuze van de ander dat we onze wegen zullen moeten scheiden.
Iemand advies wat ik kan doen??
Ik wil namelijk niet uit elkaar met haar na zolang samen te zijn, maar ik wil ook niet gaan emigreren. Het zou zonde zijn als het daarom allemaal kapot zou gaan nu...
alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2019, 12:55
Verwijderd
Je zou in het grensgebied kunnen wonen. Dan zijn jullie allebei blij
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 13:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Is het een optie om dicht bij de grens te gaan wonen, in één van beide landen.

Wat is voor haar de belangrijkste reden om in Duitsland te willen wonen?

Wat is voor jou de belangrijkste reden om in Nederland te willen blijven?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 14:11
Dutch.nl
Avatar van Dutch.nl
Dutch.nl is offline
De grensstreek kan maar het grootste verschil is de cultuur en de gewoontes.
Wij als Nederlanders zijn heel sociaal en positief opgegroeid, als we op de grens zouden gaan wonen zou ik er nog steeds last van hebben.. de kleine dingen zoals: dat mensen op straat knikken of goedendag zeggen.
Wij hebben allebij onze redenen en zijn niet van plan te veranderen van gedachten dat is wat het moeilijk maakt
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 14:28
Protected22
Protected22 is offline
In Duitsland zijn ze ook zeer sociaal hoor. Heb dat zelf gemerkt uit ervaring. Ben net terug van 2 weken Duitsland
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Je zou in het grensgebied kunnen wonen. Dan zijn jullie allebei blij
Citaat:
Is het een optie om dicht bij de grens te gaan wonen, in één van beide landen.
Ik snap de tip maar hier heeft feitelijk geen van beiden iets aan. Zeker niet "allebei blij", wat een absurde statement, juist "allebei niet blij". Dat is dan ook de enige reden om dit te doen; een soort kinderachtige redenering ik niet, dan jij ook niet.

Deze situatie is natuurlijk een situatie die honderdduizenden koppels in Nederland alleen al hebben meegemaakt. Niet met buitenland, maar wel met verschillende woonplaatsen waarbij er één gekozen moet worden. Een moeilijk besluit dat veel gevolgen kan hebben, maar als jullie daar niet samen uit kunnen komen zonder ruzie te maken, dan heeft de relatie niet al te veel toekomst naar mijn mening. Dat klinkt heel negatief, maar kan gewoon de realiteit zijn. Het kan best zo zijn dat jij ongelukkig wordt in Duitsland, en zij in Nederland. Dan moet je niet geforceerd bij elkaar gaan wonen in één van die landen. Zeker aangezien je zegt:



Citaat:
Wij hebben allebij onze redenen en zijn niet van plan te veranderen van gedachten dat is wat het moeilijk maakt
Tsja, wat verwacht je nu helemaal van ons? Zoals je het nu beschrijft moeten jullie gewoon uit elkaar gaan óf een lange afstandsrelatie aangaan, meer smaken zijn er volgens mij niet.

Wat ik me wel afvraag: Dit hoeft niet voor altijd te zijn hè, dit is geen beslissing voor de rest van je leven. Besef je dat wel? Is er iets op tegen om het gewoon te proberen om een jaar in Duitsland te gaan wonen?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 16:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wij hebben allebij onze redenen en zijn niet van plan te veranderen van gedachten dat is wat het moeilijk maakt
Dan kan je er maar beter een punt achter zetten

Of het toch proberen in één van beide landen (of misschien wel in een heel nieuw land?) en na een bepaalde tijd evalueren. Is het echt zo slecht als je verwacht had, of valt het allemaal best mee?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 16:58
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Mijn oom is getrouwd met een Duitse vrouw. Dat was natuurlijk even omschakelen, maar hij is heel tevreden, ook al wou hij NL niet verlaten. Hij heeft voor zijn vrouw gekozen ipv voor zichzelf. Dat vind ik een positieve eigenschap. Dus als 1 van jullie 2 beslist om gewoon voor de ander de kiezen, dan is het klaar. doe jij het eens voor de grap. Kijk hoe het bevalt, en anders kan je altijd Nederland proberen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 17:05
Verwijderd
Citaat:
De grensstreek kan maar het grootste verschil is de cultuur en de gewoontes.
Wij als Nederlanders zijn heel sociaal en positief opgegroeid, als we op de grens zouden gaan wonen zou ik er nog steeds last van hebben.. de kleine dingen zoals: dat mensen op straat knikken of goedendag zeggen.
Wij hebben allebij onze redenen en zijn niet van plan te veranderen van gedachten dat is wat het moeilijk maakt
Euh, volgens mij is dat het verschil tussen stad en platteland. In de steden in NL knikt niemand goedendag naar elkaar op wat oude lui na. Misschien dat er wat uitzonderingen in wijken zijn.
In Duitsland geldt hetzelfde. Ik verblijf veel op het Duitse platteland en in de kleinere steden en ja, het is wel anders, maar ik zou er prima kunnen wonen en het verschil is echt niet zo groot, juist niet in het grensgebied.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 18:11
Dutch.nl
Avatar van Dutch.nl
Dutch.nl is offline
Bedankt voor jullie reacties, ik ga het er nog eens over hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 18:27
Verwijderd
Het is helemaal niet zonde om een relatie te beëindigen hierom. Hoe oud zijn jullie?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 18:31
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Het is helemaal niet zonde om een relatie te beëindigen hierom. Hoe oud zijn jullie?
Het is onnodig om een relatie hierom te beëindigen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Het is onnodig om een relatie hierom te beëindigen
Neen, het is ook niet onnodig.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 18:36
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Waarom vind je dat?
Als je 2,5 jaar met iemand bent en uit elkaar gaat omdat je niet wilt emigreren, vind ik dat zonde. Ik denk niet dat je snel een kans als deze krijgt. Dus waarom zou je die verpesten?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 18:38
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Waarom vind je dat?
Als je 2,5 jaar met iemand bent en uit elkaar gaat omdat je niet wilt emigreren, vind ik dat zonde. Ik denk niet dat je snel een kans als deze krijgt. Dus waarom zou je die verpesten?
Zonde is niet hetzelde als onnodig. Als je allebei in je eigen land wilt wonen en allebei geen concessies wilt doen, dan lijkt me de relatie verbreken juist zinvol.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 18:40
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Besef dat een van de twee een consessie moet doen om dit te laten werken. Je zou kunnen overwegen of je het niet toch (tijdelijk) zou willen proberen. Als je allebei geen consessie wilt doen, dan is het goed om na te denken of je nog wel met elkaar door wilt.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Waarom vind je dat?
Als je 2,5 jaar met iemand bent en uit elkaar gaat omdat je niet wilt emigreren, vind ik dat zonde. Ik denk niet dat je snel een kans als deze krijgt. Dus waarom zou je die verpesten?
Nou poe poe 2,5 jaar samen. Hoeveel is dat op een mensenleven?

Als iemand niet bereid is om een concessie te doen of te gaan emigreren werkt het gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 23:02
Dutch.nl
Avatar van Dutch.nl
Dutch.nl is offline
Thnx voor de reacties.
Ik zie dat iedereen hier anders over denkt en dat is precies wat er bij mij ook in mijn hoofd gaat.
Ik begrijp dat sommigen zeggen: je kan het proberen. Helaas is dit niet zo simpel gezegd als gedaan, er komt immers een hoop papierwerk, tijd, moeite en geld in te zitten. Uiteraard ben ik bereid mee te werken maar het moet langs 2 kanten komen. We zijn allebij zo koppig als maar zijn kan. Ik heb ergens begrip voor haar keuze maar een compromis sluiten lukt moeilijk.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-05-2019, 23:07
Verwijderd
Wat is jouw idee van een compromis in deze situatie? In het midden gaan wonen?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2019, 09:06
Verwijderd
BELGIE. PRATEN ZE NEDERLANDS EN DUITS.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2019, 09:07
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
BELGIE. PRATEN ZE NEDERLANDS EN DUITS.
Dat is juist de slechtste oplossing die je maar kan bedenken. Ze willen geen van beide emigreren. En dus raadt jij ze aan om ALLEBEI te gaan emigreren
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2019, 09:08
Verwijderd
Wat is daar een slechte oplossing aan precies? Lijkt mij eigenlijk een uitstekende optie.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2019, 09:09
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Wat is daar een slechte oplossing aan precies? Lijkt mij eigenlijk een uitstekende optie.
Citaat:
Ze willen geen van beide emigreren. En dus raadt jij ze aan om ALLEBEI te gaan emigreren
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2019, 09:11
Verwijderd
Ja. Je kan je mening herhalen maar heb je ook een argument om dat te ondersteunen? Ik kan een heel makkelijk voorbeeld bedenken waarom het een goed idee is.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2019, 09:12
Verwijderd
En het is ook nog eens fout want de ene we wil niet naar Duitsland en de andere niet naar Nederland. Over België hebben ze het niet gehad.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2019, 13:05
Verwijderd
Overigens hadden Jos en ik ook een ding waarin we allebei niet wilden toegeven en wij hebben een muntje opgegooid. Leek ons het eerlijkst.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2019, 22:07
Saiy
Saiy is offline
Ja maar jullie waren bereid met elkaar mee te gaan. Wat het ook zou worden. Dat lijkt me in dit geval niet zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Plannen voor militaire inmenging op het eiland (Ogen VS gericht op Cuba)
niceman1984
24 04-12-2003 01:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.