Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2001, 21:52
Verwijderd
wat vinden jullie van hun? (hun schilderijen dus) ik ben niet echt zo'n voorstander van kunst op zich, maar hun stijl spreekt me echt ontzettend aan, ookal zijn het eigenlijk twee verschillende soorten schilderkunst.. wat vinden jullie? hier onder plaats ik wel een paar foto's..




(hier heb ik een schilderij van, helemaal meegenomen uit spanje )








dit was dus Salvador Dali.. en hier komt Giger.


(deze heet The Birthmachine)




(Deze heet Biomechanoid)

maar goed, laat ik maar gauw stoppen met foto's plaatsen voor deze topic gesloten wordt *kijkt alle forumbazen heel lief en smekend aan* omdat ie te groot is..

reacties?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2001, 21:59
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
ik vind Dali erg goed, heb in barcelona verschillende werken van hem gezien en die zijn erg machtig
__________________
.... You do. You're our mommy. You know what today is? It's mommy's day!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2001, 22:03
Verwijderd
Citaat:
MelodyofÐeath schreef:
ik vind Dali erg goed, heb in barcelona verschillende werken van hem gezien en die zijn erg machtig
dan moet je naar girona gaan, daar heb je een heel museum, ontworpen door hemzelf.. (ben ik drie keer geweest, gelukkig zijn mijn ouders ook geobsedeerd geraakt) of naar zijn huis in cadaques (heb ik drie stenen uit meegenomen, jaja.. goed, ik ben gestoord, maar who cares. eentje lijkt op een klok)
mooi.. (zijn werk)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2001, 22:15
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
dan moet je naar girona gaan, daar heb je een heel museum, ontworpen door hemzelf.. (ben ik drie keer geweest, gelukkig zijn mijn ouders ook geobsedeerd geraakt) of naar zijn huis in cadaques (heb ik drie stenen uit meegenomen, jaja.. goed, ik ben gestoord, maar who cares. eentje lijkt op een klok)
mooi.. (zijn werk)
ben ik ook al geweest howr ..erg mooi
__________________
.... You do. You're our mommy. You know what today is? It's mommy's day!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2001, 22:31
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
koele pics, alleen de bovenste vond ik iets minder
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 17-06-2001, 11:34
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Salvador Dali is geweldig mooi,
Giger heb ik nooit echt veel werk van gezien, maar wat je hier geplaatst hebt vind ik niet echt super ofzow

Die met dat grote paard van Dali, hoe heet het ook al weer de kruiziging of zow ik weet niet iets bijbels, is echt super mooi
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 17-06-2001, 11:36
The one who I am
Avatar van The one who I am
The one who I am is offline
van Dali vind ik dat zwevende hoofd heel mooi waardoor je de achtergrond kan zien...(daar heeft hij d'r meerdere van)
__________________
take me for who I am, not for what I seem to be † Mamma mag het licht weer aan want alleen zijn in het donker is zo enorm eenzaam†
Met citaat reageren
Oud 17-06-2001, 14:42
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef:
Salvador Dali is geweldig mooi,
Giger heb ik nooit echt veel werk van gezien, maar wat je hier geplaatst hebt vind ik niet echt super ofzow

Die met dat grote paard van Dali, hoe heet het ook al weer de kruiziging of zow ik weet niet iets bijbels, is echt super mooi

ik heb geen idee hoe die heet, zo'n grote fan ben ik nou ook weer niet
ik vind de schilderijen met de olifanten met van die lange poten die uit botten bestaan (die komen op best veel schilderijen voor)
het mooist.. of nouja, mooi, ik vind ze eng, ik weet ook niet waarom, maar doordat ze eng zijn zijn ze mooit, dat is hetzelfde principe als bij giger. Giger doelt erop dat alles gemanichiseerd (hoe je het ook schrijft) is, dat je geen eigen gedachten hebt, en dat je in de toekomst ook geen eigen wil meer hebt.. *is stil*
Met citaat reageren
Oud 17-06-2001, 16:07
~eef
Avatar van ~eef
~eef is offline
die onderste is echt onwijs mooi

LuV iT!!!!!
__________________
I’m addicted to you.. Don’t you know that you’re toxic.. ^^
Met citaat reageren
Oud 17-06-2001, 21:40
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
ik ben ook echt een dali en giger adict. toeval dat bij mensen die twee heel vaak samen gaan, ze hebben beide de grillige vormen, het surrealistische, de science fiction, maar het kleurgebruik is totaal anders.

Ik ben ook naar Girona geweest maar daar hangen niet zijn mooiste werken. Wat ik wel een fantastisch schilderij vind wat onlangs nog in booijmans van beuningen hing ( onlangs is eehmm januarie 2000) is 'het paar met het hoofd in de wolken' ook mooie omlijsting en symbolische betekenissen. Ook het schilderij met Jezus aan het krijs van bovenaf..naar de aarde gekerd is fan-tas-tisch

en giger ...i just love aliens
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2001, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef:
ik ben ook echt een dali en giger adict. toeval dat bij mensen die twee heel vaak samen gaan, ze hebben beide de grillige vormen, het surrealistische, de science fiction, maar het kleurgebruik is totaal anders.

Ik ben ook naar Girona geweest maar daar hangen niet zijn mooiste werken. Wat ik wel een fantastisch schilderij vind wat onlangs nog in booijmans van beuningen hing ( onlangs is eehmm januarie 2000) is 'het paar met het hoofd in de wolken' ook mooie omlijsting en symbolische betekenissen. Ook het schilderij met Jezus aan het krijs van bovenaf..naar de aarde gekerd is fan-tas-tisch

en giger ...i just love aliens
jah, ze zijn wel helemaal anders, maar als je van Dali's stijl houdt hou je ook van Giger's stijl.. ookal lijken ze op het eerste gezicht helemaal niet op elkaar.
enne, over dat in gerona niet zn mooiste werken zijn heb je wel gelijk in, maar omdat het hele museum door hem zelf is ontworpen geeft dat wel weer een totaler (is dat goed hollands?) beeld..

*****************************
giger roels!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.