Oud 13-07-2001, 12:50
Aglaranna
Aglaranna is offline
wie kent er hier allemaal J.R.R. Tolkien
(John Ronald Reuel Tolkien)
en dan heb ik het natuurlijk over 'Lord of the Rings' SUPER goed boek !! in december komt het eerste deel op film uit ! fantastisch !!!
en wat vinden jullie er eigenlijk van ?
__________________
A new beginning always starts at the end
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2001, 19:44
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
cooooool!!!
we zijn bij ons thuis bijna allemaal Tolkine fans (moeder niet)
heb nou een stuk of twee drie x gelezen
wil heeel erg graag naar de film
kheb al Gandalf en Aragorn en wat orks gezien
echt tof!
mun broer heb ook een kalender van LOTR,
met oa Gandalf en Balrug
echt tof die kalender
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2001, 01:39
Muis!
Muis! is offline
ben nu aan het lezen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2001, 11:55
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Die film is een *versie*. Het is *niet* de officiele Lord of the Rings film, het is de versie die Peter Jackson in z'n hoofd heeft, en op film aan het zetten is. Misschien komen er ooit nog wel andere LotR films uit, van andere regiseurs.

Dat terzijde, yup ik ken het boek.. m'n ouders duidelijk ook, anders hadden ze me geen Arwen genoemt, denk ik

En hoe vind je m'n nieuwe tattoage?



__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2001, 16:14
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
het mooiste fantasy boek dat er is. wel wat moeilijk en langdradig soms.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2001, 21:40
Alexander
Alexander is offline
Of ik John Ronald Reuel Tolkien ken? Natuurlijk! En nog belangrijker, ik ken (een deel van) zijn boeken!
Geweldige schrijver, hoewel soms wat langdradig, (te) serieus, hoogdravend en sja, voor sommige mensen echt wat te saai. De film zal natuurlijk zo niet worden; hij zal meer actiegericht zijn, en je hoeft zeker niet het oorspronkelijke verhaal te verwachten. Tom Bombadil, bijvoorbeeld, wordt volledig geschrapt.
Toch wel zonde, maar ja.. Dan hebben we tenminste nog enkele delen van het boek waar we gewoon over kunnen fantaseren
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2001, 12:44
Sneaksie
Sneaksie is offline
Een beter boek dan "The lord of the Rings"is er in mijn ogen niet. Het is de bijbel van de fantasy, de grondlegger van de fantasy en nog nooit eerder overtroffen. Ik heb het boek nu 11 keer gelezen (letterlijk!) en ik krijg er nog steeds geen genoeg van. Ziek he?
Ik zou trouwens niet "The Silmarillion" van J.R.R Tolkien gaan lezen; supersaai boek.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2001, 12:05
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:

En hoe vind je m'n nieuwe tattoage?
*kwijl*

erg mooi!

__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2001, 21:02
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Ik ken Tolkien alleen van De Hobbit, echt een super vaag/leuk/kinderlijk/fantasierijk boek. Lord of the Rings heb ik nog nooit van gehoord ,maar ik denk dat ik hem zeker deze vakantie ga lezen. Ben d'r best nieuwsgierig naar geworden nu ik jullie zo hoor
Met citaat reageren
Oud 16-07-2001, 22:01
Enola
Enola is offline
Tolkien / Fantasy is echt super gewoon

Ik vroeg me af of één van jullie misschien nog een leuke site wist met mooie Fantasy en of Tolkien plaatjes...

Voor alle Tolkien fans: Neem hier eens een kijkje http://www.flex.net/~layton2/guild/guild.html (kijk ook bij "more links" daar vind je echt alles)

-Enola

[Dit bericht is aangepast door Enola (16-07-2001).]
Met citaat reageren
Oud 17-07-2001, 20:47
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Nooit van gehoord, waaar gaat het over?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 13:25
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Nooit van gehoord, waaar gaat het over?


*grin*

over elfjes en kabouters enzo joh!
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 17:14
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
TearSong schreef:

over elfjes en kabouters enzo joh!
Hmm. Weetniet. Komt er ook een film van uit?

Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 17:36
Ska-nne
Ska-nne is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Hmm. Weetniet. Komt er ook een film van uit?

Volgend jaar geloof ik..

Ik ben nu bezig met het boek, en het is echt super!! Ben wel blij dat ik de hobbit ervoor had gelezen, anders had ik er niets van gesnapt..!

kus
Sanne
__________________
Ik ben niet arrogant, ik ben gewoon goed
Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 19:33
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Hmm. Weetniet. Komt er ook een film van uit?
Ja.. doe geen moeite om dat boek te lezen, veel te dik. Wacht gewoon op de film..

__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 19:39
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ska-nne schreef:
Volgend jaar geloof ik..
Kerst 2001 actually

Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 19:40
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Ja.. doe geen moeite om dat boek te lezen, veel te dik. Wacht gewoon op de film..
Heb ff gekeken. Eerste deel is vet dik! Geen plaatjes! Man! Ga ik dus echt niet lezen, ik kijk de tekenfilm wel!

Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 19:53
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Heb ff gekeken. Eerste deel is vet dik! Geen plaatjes! Man! Ga ik dus echt niet lezen, ik kijk de tekenfilm wel!

Wat boeit het dat ie dik is? En plaatjes... zonder kun je zelf veel meer fantaseren. Of kijk je alleen plaatjes?

__________________
...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-07-2001, 20:50
Ska-nne
Ska-nne is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Ja.. doe geen moeite om dat boek te lezen, veel te dik. Wacht gewoon op de film..

Met een film word het beeld al voor je gemaakt, terwijl als je het boek leest je het jezelf kunt verbeelden wat er allemaal gebeurd, dat is leuker vind ik..

kus
Sanne

__________________
Ik ben niet arrogant, ik ben gewoon goed
Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 23:31
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ska-nne schreef:
Met een film word het beeld al voor je gemaakt, terwijl als je het boek leest je het jezelf kunt verbeelden wat er allemaal gebeurd, dat is leuker vind ik..
Ja ik weet niet. Ik denk niet dat ik me door zo'n dik boek heen kan worstelen. Al die elfjes shit enzo interesseerd me niet. Als er een lekker stuk actie in die film zit wil ik 'em nog wel zien.

Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 23:32
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Ja, en goede one-liners.. net zoiets als tomb Raider eigenlijk, alleen dan anders. En kunnen ze Angelina Jolie niet ergens casten? Als leider van de Feloowship ofzo...
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 23:34
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Ja, en goede one-liners.. net zoiets als tomb Raider eigenlijk, alleen dan anders. En kunnen ze Angelina Jolie niet ergens casten? Als leider van de Feloowship ofzo...
Stoer! Moet ze wel weer van die dikke tieten hebben, anders vind ik 't niet leuk. En dan van die koele zinnen als "Begone thy evil elf!" enzo!

Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 23:36
E-star
E-star is offline
wat een goeie ideen! kan Pam Anderson er ook in! als hoeheetze.. eowin ofzo?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 23:36
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Whatever. Als Angelina erin zit vind ik verder alles best.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 23:37
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
E-star schreef:
wat een goeie ideen! kan Pam Anderson er ook in! als hoeheetze.. eowin ofzo?
Ja! En zo'n grote rooie Balrog met van die grote vleugels!

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2001, 23:38
E-star
E-star is offline
balrog?



ikke dom..
Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 23:39
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
E-star schreef:
balrog?
Jahaa! Zo'n beest met vleugels! Jeweetwel, uit Diablo! Dat computerspel! Het boek is toch gebaseerd op een computerspel?

Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 23:39
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Ja! En zo'n grote rooie Balrog met van die grote vleugels!
Zullen we het hebben over of balrogs nou wel of geen vleugels hebben?

(en E-star, een balrog issut ding dat samen met Gandalf van een brug viel. ofzoiets.
En kappen met al die smilies please)

__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 23:42
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Zullen we het hebben over of balrogs nou wel of geen vleugels hebben?
Hehe. Ja. Ze hebben wel vleugels, maar die zitten met klitteband vast right?

Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 23:44
E-star
E-star is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Jahaa! Zo'n beest met vleugels! Jeweetwel, uit Diablo! Dat computerspel! Het boek is toch gebaseerd op een computerspel?

Oh.
Weet je zeker dat het niet uit tombraider komt? heefd Darkangel toch geleik, Angelina Jlie past er best in..

en sorrie voor de smilies.. zal het nooit meer doen hoor mevrouw de forumbaas..

Met citaat reageren
Oud 20-07-2001, 01:59
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
het mooiste fantasy boek dat er is. wel wat moeilijk en langdradig soms.
sorry, ben ik niet met je eens. Hoe goed Lord of the Rings (en het is heel goed!!) ook is, het kan niet tippen aan HET fantasy-meesterwerk, Wheel of Time van Robert Jordan
Met citaat reageren
Oud 20-07-2001, 09:15
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef:
Hoe goed Lord of the Rings (en het is heel goed!!) ook is, het kan niet tippen aan HET fantasy-meesterwerk, Wheel of Time van Robert Jordan
Erm, misschien omdat Robert Jordan alle tijd had om eens precies alle succesvolle elementen uit LotR te nemen en ze in z'n eigen boek te gebruiken?

LotR was get eerste boek in het genre, eigenlijk het boek waardoor het genre ontstond. Practisch alle (nieuwere in dat genre) boeken zijn op z'n minst geinspireerd door LotR en in veel gevallen heel duidelijk gebaseerd op dat boek.

Ga maar eens tellen in hoeveel boeken je bv 'mirthil'tegenkomt.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2001, 10:58
Verwijderd
oke, maar dat neemt nog steeds niet weg dat Wheel of Time gewoon beter is. Je hoort me niet zeggen dat Tolkien niet belangrijk is geweest en dat Lord of the Rings geen meesterwerk is, maar Wheel of Time spreekt me veel meer aan en ik vind het beter dan LotR
Met citaat reageren
Oud 20-07-2001, 12:04
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Ah, het is een puberprobleem, ik begrijp het al..

Je vergeet erbij te zetten ik vind. Als je ouder word zul je waarschijnlijk wel leren om je meningen niet als feiten te presenteren.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2001, 12:07
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Is je goed recht hoor, ik vind ook genoeg boeken prettiger leesbaar dan LotR. Maar als je kijkt naar de elementen die allemaal van Tolkien gejat zijn, dan is LotR toch STUKKEN origineler dan andere schrijvers.

Je hebt het over een boek, terwijl Tolkien een heel universum met een complete geschiedenis gecreerd heeft. Is niet te vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2001, 17:01
Alexander
Alexander is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:

LotR was get eerste boek in het genre, eigenlijk het boek waardoor het genre ontstond. Practisch alle (nieuwere in dat genre) boeken zijn op z'n minst geinspireerd door LotR en in veel gevallen heel duidelijk gebaseerd op dat boek.

Ga maar eens tellen in hoeveel boeken je bv 'mirthil'tegenkomt.

Wrong... IK heb mij laten vertellen, eigenlijk door TearSong, dat LotR niet het eerste boek in zijn genre is.. Dat er al vijftig jaar eerder boeken waren verschenen, fantasyboeken.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat LotR het eerste succesvolle boek was, en dat inderdaad veel van de latere fantasyboeken erop gebaseerd zijn (of op delen ervan).

En Robert Jordan is zeker geen gekke schrijver. Maar ja, dat zijn Weis en Hickman en Maryson en Terry Goodkind ook niet. En ze hebben allemaal een duidelijke inspiratiebron...
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-07-2001, 11:59
Sneaksie
Sneaksie is offline
Doe allemaal niezo gemakzuchtig en lees dat boek eens. De film zal het boek toch niet kunnen evenraen, daar is het boek veel te dik en complex voor...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2001, 12:03
Sneaksie
Sneaksie is offline
Overigens vergeten veel mensen dat TlotR geen elementen van andere boeken jat, maar dat al die boeken elementen van tlotr jatten.
Tlotr is de grondlegger van de fantasy met een geheel eigen wereld en wetten en alle latere fantasyboeken zijn (vaak) aftreksels van dit meesterwerk waar Tolkien zijn hele leven mee bezig is geweest.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2001, 16:07
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sneaksie schreef:
Doe allemaal niezo gemakzuchtig en lees dat boek eens. De film zal het boek toch niet kunnen evenraen, daar is het boek veel te dik en complex voor...
Kijk 'es naar m'n sig...

Met citaat reageren
Oud 21-07-2001, 16:08
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sneaksie schreef:
Overigens vergeten veel mensen dat TlotR geen elementen van andere boeken jat, maar dat al die boeken elementen van tlotr jatten.
Lees 'es goed, dat zegt ook niemand! Wordt ook lastig, omdat LotR (niet TlotR) al in '56 geschreven is.

Met citaat reageren
Oud 23-07-2001, 13:43
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Sneaksie schreef:
Overigens vergeten veel mensen dat TlotR geen elementen van andere boeken jat, maar dat al die boeken elementen van tlotr jatten.
Tlotr is de grondlegger van de fantasy met een geheel eigen wereld en wetten en alle latere fantasyboeken zijn (vaak) aftreksels van dit meesterwerk waar Tolkien zijn hele leven mee bezig is geweest.
*zucht*

nogmaals dan

LotR was niet het eerste fantasy boek,maar zoals hierboven wel gezegd het eerste echte succesvolle fantasy boek. Er zijn wel eerder verhalen geweest over geheel eigen werelden en eigen rassen (er zijn ook al eerder boeken over verschenen)..en veel van de rassen die Tolkien gebruikt bestonden al in sprookjes en verhalen (orcs en trollen komen bv ergens uit scandinavie..elfs en dragons waren natuurlijk ook al bekend).Maar dat neemt niet weg dat hij al deze rassen uitgebreid heeft omschreven en heeft vormgegeven, en een enorm mooie wereld heeft gecreerd, waardoor veel latere schrijvers zich hebben laten inspireren...

Overigens vind ik het zeer vreemd als je zegt dat er dingen van Tolkien 'gejat' worden, zoals ik al zei, veel mensen hebben zich laten inspireren door Tolkien maar das wat anders dan dingen 'jatten'. En ik zie niet in wat er mis is met je laten inspireren door iemand als er gewoon een gigantisch mooi boek uit ontstaat..

__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2001, 14:06
Verwijderd
mhhh, ben ik nou de enige hier die maar niet door de hobbit heen kon komen??

ik ben nu al geloof ik zo'n 3 weken bezig, maar ik ga hem vanmiddag toch echt terug brengen naar de bieb, want het gaat me nooit lukken om het uit te lezen...
of wordt het nadat ze gevangen genomen zijn door de aardmannen echt veeeeeeel toffer?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2001, 14:08
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik vind De Hobbit ook niet zo boeiend. Probeer te beginnen met LotR, is een veel mooier en volwassener boek.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2001, 14:13
Verwijderd
zal ik doen!! Is op het moment alleen uitgeleend in de bieb
Met citaat reageren
Oud 31-07-2001, 14:34
imre
imre is offline
Een tijdje terug ben ik overgehaald om the hobbit te lezen en nu in mijn vakantie ben ik begonnen met LotR.
Die jongen is zelf helemaal gek van Tolkien en heeft nu ook een bijeenkomst in Belgie van mensen die het boek kennen en op de internetsite (forum) vaak zitten.
Ik vind het een heel gaaf boek en ik weet nu al dat ik hem nog een keer ga lezen. Je leest zo'n eerste keer toch over een aantal dingen heen. Sommige stukken lees je met meer aandacht dan andere stukken.

En ik ga ook zeker naar de film.
Een aantal teksten heb ik ook al overgenomen uit het boek die me erg aanspraken.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2001, 14:59
imre
imre is offline
Citaat:
Enola schreef:
Tolkien / Fantasy is echt super gewoon

Ik vroeg me af of één van jullie misschien nog een leuke site wist met mooie Fantasy en of Tolkien plaatjes...

Voor alle Tolkien fans: Neem hier eens een kijkje http://www.flex.net/~layton2/guild/guild.html (kijk ook bij "more links" daar vind je echt alles)

-Enola

[Dit bericht is aangepast door Enola (16-07-2001).]

Tolkienonline.com ken je natuurlijk wel????
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De grijze jager serie
diabolobeest
4 07-06-2015 14:37
De Kantine welke 10 items staan permanent in je boeken/cdkast?
Orpheo
9 29-07-2006 18:54
Verhalen & Gedichten Favoriete Auteur Topic
Emily Eau
43 17-07-2006 12:06
Verhalen & Gedichten Welk boek lees je nu? Deel XIII
Verwijderd
500 14-02-2006 13:45
De Kantine Wat staat er onder jouw ctrl-v? Deel#1314
Machiavelli
500 04-02-2005 12:09
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Grappige, opvallende of andere niet-serieuze nieuwsberichten
autodropje
257 01-12-2003 11:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.