Oud 25-06-2002, 14:18
[DFU]DutchGirllie
Avatar van [DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
hallow! ik zit nu al een paar weken op fitnissen en ik roei ook best veel.

nu vraag ik me eigenlijk af: waarvoor ROEI je?

ik kan het niet aan de "begeleiding" vragen, want ik heb een begeleiding van lik-mijn-reet, dus ik dacht: laat ik het hier eens vragen


en welke oefeningen moet je doen om je buik,billen,benen slanker en strakker te krijgen?

en dan heb ik het niet over de "fotomodel" look

Irene
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2002, 14:55
wyner
wyner is offline
Is toch een cardio-oefening; conditietraining/vetverbranding. Net als rennen/steppen/fietsen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 16:38
Drizzt
Drizzt is offline
Van roeien worden je schouders en rug ook sterker. Als je slanker wilt worden moet je min. 30 minuten cardio doen (dus roeien, fietsen, steppen, lopen). Om je buik steviger te maken doe je buikspieroefeningen (duh). Voor stevigheid van andere lichaamsdelen doe je krachttraining.... beetje onmogelijk om alles uit te leggen hier, ik zou toch echt eens proberen advies te krijgen.

(Waar fitness je trouwens? Je woont toch ook in Almere? Waar ik train is de begeleiding ook crap [Sportstudio Buiten])
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 16:40
wyner
wyner is offline
Wie ik? Fitness bij de sportvereniging van m'n universiteit.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 16:41
Drizzt
Drizzt is offline
Nee, Dutchgirl
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 18:46
mR. DJ
mR. DJ is offline
Jullie hebben het helemaal verkeerd met dat roeien......... het is bedoelt om een boot vooruit te krijgen zonder motor, zeil of mogenlijkheid om te wrikken en jagen................ Toch?? of zie ik dat nu verkeerd .


Ff zonder grappen (dat dat nog kan ), je rug en schouders worden duidelijk sterker, je krijgt veel meer power in je onder armen, je handen worden sterker en je hebt ook meer power in je polsen.

Ik wet niet hoe het roeien met zo'n sportschool apparaat gaat, maar als ik ga roeien (in een sloep achtige boot) gebruik ik heel veel spieren in m'n lichaam. Ook m'n been spieren heel erg met het afzetten!!

Geeft zo'n apparaat alleen kracht met het "hangen" aan de riemen, of moet je ook zorgen dat de bladen niet in het water komen zoals met het echte roeien bij het terug halen van de riem??
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 22:18
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Ik heb sinds een week m'n eigen roei apparaat hier staan, en in het boekje dat erbij komt, staat dat de volgende spiergroepen belast worden: beenstrekspieren, beenbuigspieren, scheenbeenspieren, de kuitspieren, bilspieren, rugspieren, rugstrekspieren, trapeziumspieren, deltaspieren en de biceps.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:38
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Ik heb sinds een week m'n eigen roei apparaat hier staan, en in het boekje dat erbij komt, staat dat de volgende spiergroepen belast worden: beenstrekspieren, beenbuigspieren, scheenbeenspieren, de kuitspieren, bilspieren, rugspieren, rugstrekspieren, trapeziumspieren, deltaspieren en de biceps.
klopt, en dat is bijna een heel lichaam.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:52
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
fitniss.. Sport?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 20:06
mR. DJ
mR. DJ is offline
Citaat:
Snufje schreef:
fitniss.. Sport?
Roeien... sport?


Ik moet wel eerlijk zeggen dat het roeien op een apparaat dat niet drijft wel erg niet-roei-achtig meer is. Je moet gewoon de wind door je haren voel. de wate spetters kunnen voelen.
En het leukste is met harde wind en de golfjes, kun je ook nog eens je eigenwicht oefenen .

Dus mijn tip voor mensen die roeien onder een dak leuk vinden --> ga eens roeien in een boot. Daar was het roeien toch ook voor bedoelt .
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 20:24
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
tis toch fitness
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 20:06
mR. DJ
mR. DJ is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
tis toch fitness
Wat?? Roeien??

Als je het in een boot doet niet vin ik, in de sportschool wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap " De nachtmerrie van een links Kabinet "
Sanctus
296 06-04-2006 11:24
Levensbeschouwing & Filosofie 'christen' die twijfelt
Verwijderd
102 08-08-2005 13:36
Levensbeschouwing & Filosofie Okee. Geen kleine, maar grote vragen over 't Christendom...
RanC
61 10-07-2005 12:36
Levensbeschouwing & Filosofie de zondvloed, de bijbel en jezus
=zwart wit=
376 06-10-2004 22:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Noord-Korea] gaskamers voor (politieke) gevangenen?
Gatara
37 29-07-2004 21:13
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.