Oud 10-02-2018, 10:16
1Poezewoes
Avatar van 1Poezewoes
1Poezewoes is offline
Hoi allemaal,
de laatste tijd poept m'n kat de hele tijd op mijn tv. Normaal vind ik het niet zo erg als de poezebeesten op de tv liggen, geeft ook oh zo'n leuk sfeertje , maar als ze erop gaan poepen en dan ook nog zo'n gore stanklucht op m'n kamer, dat vind ik echt goor. Plantenspuit heb ik al geprobeerd, maar één keer hoorde ik toen iets knetteren in de tv , dus vanaf toen niet meer geprobeerd.
En het zijn me ook een stelletje eikels hoor, heb ik net een slagroomtaart gemaakt voor een vriendin, een half uur later is alle slagroom eraf gelikt. Zie ik die dikzak lekker snorren in z'n mandje terwijl ik in de paniek een oplossing en excuus moet verzinnen. Moet ik maar uit zien te leggen dat ik niet degene ben die ongeduldig was om de taart op te eten.
Vraag is; Hoe los ik dit op? Misschien ben ik te mild? Mijn 2 shetlandpony's eten ook altijd de brokjes uit mijn zak, dat vind ik juist grappig , maar mn moeder zei wel dat ik daarmee moest oppassen.
Iemand?

Laatst gewijzigd op 10-02-2018 om 10:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2018, 10:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dieren moet je ook gewoon opvoeden. Mijn kat mag echt niet op het aanrecht zitten, of op de eettafel. Poepen doet ze gelukkig ook netjes op de bak.

Jouw kat klinkt onopgevoed en niet-zindelijk. Kan jouw kat altijd naar buiten of staat er altijd een relatief schone kattenbak klaar?

Manieren om zonder water je kat weg te jagen is door hard en boos "NEE" te roepen (dat is een duidelijke klank), of door naar je kat te blazen (een beetje zoals een boze kat dat ook doet). Er af duwen in ook prima. Zorg dat je consequent bent, niet de ene dag iets toestaan en er volgende keer weer boos om worden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-02-2018, 10:38
1Poezewoes
Avatar van 1Poezewoes
1Poezewoes is offline
Citaat:
Dieren moet je ook gewoon opvoeden. Mijn kat mag echt niet op het aanrecht zitten, of op de eettafel. Poepen doet ze gelukkig ook netjes op de bak.

Jouw kat klinkt onopgevoed en niet-zindelijk. Kan jouw kat altijd naar buiten of staat er altijd een relatief schone kattenbak klaar?

Manieren om zonder water je kat weg te jagen is door hard en boos "NEE" te roepen (dat is een duidelijke klank), of door naar je kat te blazen (een beetje zoals een boze kat dat ook doet). Er af duwen in ook prima. Zorg dat je consequent bent, niet de ene dag iets toestaan en er volgende keer weer boos om worden.
De katten gaan gewoon op de kattenbak die altijd beneden in de woonkamer staat. We hebben er zelfs twee, dus dat is het probleem denk ik niet. Ik laat de katten wel altijd op tafel en aanrecht, vind ik wel zo gezellig. Niet tijdens het koken of eten hoor, ik zou absoluut niet willen hebben dat er iets over de poezen heen valt. Ook mijn laptop is vaak slachtoffer, maar das wel een bekend item. Zoals ik al zei, ik vind het liggen op de tv niet erg, leuk zelfs, maar het poepen vind ik gewoon goor. Ben ik weer 10 min bezig om die stank weg te krijgen. Eraf duwen kan, maar dan houden ze zich met de nagels vast, en als de tv er af valt moet ik zelf een nieuwe kopen en daar heb ik mniet zoveel zin in. Ik wil ook niet dat de katten bang van me worden, ik wil juist dat ze zich thuis voelen, maar nu voelen ze zich denk ik iets TE thuis.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2018, 10:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Katten komen wel weer over die irritatie heen. Het lijkt me niet de bedoeling dat de katten de baas in huis zijn. Katten op het aanrecht is trouwens wel enorm onhygiënisch! Met de pootjes waarmee ze eerst in de kattenbak graven lopen ze vervolgens over het aanrecht waarop jullie eten klaarmaken. De kat op de bank, dat is gezellig, op het aanrecht moet je niet willen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-02-2018, 11:23
1Poezewoes
Avatar van 1Poezewoes
1Poezewoes is offline
Citaat:
Katten komen wel weer over die irritatie heen. Het lijkt me niet de bedoeling dat de katten de baas in huis zijn. Katten op het aanrecht is trouwens wel enorm onhygiënisch! Met de pootjes waarmee ze eerst in de kattenbak graven lopen ze vervolgens over het aanrecht waarop jullie eten klaarmaken. De kat op de bank, dat is gezellig, op het aanrecht moet je niet willen.
Gelukkig liggen ze toch meestal te pitten op de vensterbank als we aan het koken zijn. Maar het poepen m'n tv is wel echt goor. Ik geloof niet dat straffen helpt, je kan het beter voorkomen, maar dit zie ik vaak niet van te voren aankomen. Bovendien is het wel meer dan dat, toetsenbord plakte ook een beetje, rook ik eraan, bleek het naar pis te ruiken.... Gatsie, wat werd ik toch kwaad, maar goed daar kun je dan toch niks meer aan doen.
Ook als ik net een tosti heb gemaakt met mayonaise en ik even naar de wc moet, is de mayo vaak genoeg INEENS verdwenen. En dat is dan heel toevalig dat die mondjes van poeslief wit zijn... Sowiso zijn katten altijd de baas in huis. Een kat kun je niet commanderen zoals een hond. Honden hebben een leider of zij zijn de leider over het baasje. Bij katten is dat niet zo, die zien zichzelf totaal los vh baasje en denken dat alles gewoon hun eigendoem is.
Anyways zijn het best leuke diertjes, helaas is mijn tv daar niet zo over in.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2018, 11:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Katten zijn prima op te voeden. Als ze niet zelfstandig in een ruimte kunnen zijn zonder dat ze zomaar op dingen plassen of poepen kan je ze beter niet alleen laten op een plek waar ze schade kunnen aanrichten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-02-2018, 16:50
Verwijderd
Ik voel je pijn want ik heb ook van die schijtbeesten gehad maar ik ben er wel even hardop om aan het lachen sorry
Met citaat reageren
Oud 10-02-2018, 19:47
1Poezewoes
Avatar van 1Poezewoes
1Poezewoes is offline
Citaat:
Ik voel je pijn want ik heb ook van die schijtbeesten gehad maar ik ben er wel even hardop om aan het lachen sorry
Opzich zijn het best leuke diertjes, in de winter hebben ze me heerlijk warmgehouden.
Ze zijn gewoon sneaky. Heb ik bv. 's ochtends net een tosti gemaakt met hamkaas, let ik even niet op, zit ik gewoon ineens een kaastosti te eten. Vraagt m'n moeder; "je had toch een HAMkaastosti?". Tja, zie ik poeslief achter de kast m'n ham te verorberen. En dan later ook nog mauwen als ik mijn leverworst in de magnetron wil doen...

Een paar maanden geleden had ik ook nog een cake gemaakt met rustgevende kruiden, was heel toevallig dat die minitijgers een paar dagen achter elkaar lagen te pitten in hun mandje...
Kijk, dit soort dingen bedoel ik dus. Erg leuk en aardig, maar dan hoeft dat schijten op de tv niet er nog bij te komen. De platen speler is ook hun favorietje, maar daar komen ze al lang niet meer op...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2018, 13:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
katten houden niet van citroen(geur). Je kan een flesje citroensap kopen bij de super en met een doekje misschien even op de bovenkant van de TV smeren?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 16-02-2018, 14:19
Verwijderd
Een kat begrijpt niet dat hij een slagroomtaart niet mag aanraken hè. Als je kat echt van het aanrecht blijft, kan zoiets goed gaan, maar de meeste katten zullen er aan zitten en het is aan jou om simpelweg onmogelijk te maken dat de kat er bij kan.

Straffen bij katten is redelijk zinloos, zeker als het om iets als poepen gaat. Een kat poept niet voor zijn plezier op de tv.

Lees hier eens:

https://www.praktijkvoorkattengedrag...in-huis-poept/

Ik vind dat vaak een fijne site om even iets over gedrag van katten te lezen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2018, 19:31
Verwijderd
De "kop erdoor"-methode als je ze gelijk vangt is bij mij thuis uitermate succesvol. Ik heb een grote rode kater die echt een bloedhekel heeft aan regen en kou en dan begint hij in huis te pissen. Als ik hem met zijn kop erin druk (ALLEEN als ik hem op heterdaad betrap!!!) dan rent hij zelf naar buiten, maakt de boel af en komt weer binnen. Het enige wat ik toesta is als hij boven het putje in de badkamer plast (ja dat doet 'ie in de winter). Voor de rest heb ik niet eens een bak in huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Mijn poes heeft een mega dikke buik, maar is niet zwanger!!
sojamelk
4 10-06-2009 21:06
Flora & Fauna Poes insmeren met katnip?
Verwijderd
5 06-03-2008 19:22
Flora & Fauna 2 katten, poes te klein voor zwangerschap?
Sortjuh
54 28-11-2006 21:21
Flora & Fauna wanneer is een poes vruchtbaar?
tommygirl.S
7 22-09-2004 15:07
Flora & Fauna Poesje geneukt in de tuin
soapenis
6 25-08-2003 15:27
Flora & Fauna Hoe krijg je een poes bij de dierenarts?
Onbekende
12 30-11-2002 16:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.