Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2001, 11:40
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Wat is het beste boek (literair of niet dat maakt niet uit) wat jullie ooit gelezen hebben?

De mijne Vogelman van Mo Hayder, zo gruwelijk, smerig, maar zo goed.
en Animal Farm van George Orwell
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2001, 11:47
Cart
Cart is offline
1984 van G orwell is ook zwaar goed, verder ben ik nu geobsedeerd door 'The Secret History' van donna tart
anders nog

A. Camus - l étranger
A. Malraux - La condition humaine
JD Salinger -the catcher in the rye
__________________
See ya
Met citaat reageren
Oud 17-06-2001, 13:17
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
Cart schreef:
1984 van G orwell is ook zwaar goed, verder ben ik nu geobsedeerd door 'The Secret History' van donna tart
anders nog

A. Camus - l étranger
A. Malraux - La condition humaine
JD Salinger -the catcher in the rye
hey kun je me is iets vertellen over the catcher in the rye?

__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 17-06-2001, 16:06
Cart
Cart is offline
Er is een hele zooi geweest omtrent dat book.
Mark chapman vroeg immers aan john lennon het boek te tekenen, juist voor hij hem vermoorde, het boek werd dan verboden.

Het gaat over een jongen in de jaren 50 die van zn school wordt gesmeten, hij gaat dan naar New york. Gedurende deze dagen lees je mee in het hoofd van de jongen tot zn breakdown, zn energieke rare houding is echt speciaal om te lezen?
Rond deze jongen gaat de rest van de wereld dan weer verder tot hij de maatschappij de vraag zal stellen wie wordt er hier gek, ik of jullie?

zo zou men het kunnen samenvatten..
__________________
See ya
Met citaat reageren
Oud 17-06-2001, 17:24
Prada
Prada is offline
Voltaire: Candide...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2001, 18:46
-R-
-R- is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:
hey kun je me is iets vertellen over the catcher in the rye?
Ik vond het een kutboek, echt zwaar irritant om te lezen. Dus als ik jou was, lees het niet als je het voor school ofzo moet doen..Als je het toch wil lezen, lees het dan gewoon een keer, dan krijg je misschien betere indruk.

Mijn favo boek is trouwens Emma van Jane Austen.

Miriam

__________________
'Never give all of the heart...he that made this knows all the cost, for he gave all of his heart....and lost' - W.B.Yeats
Met citaat reageren
Oud 17-06-2001, 22:38
Akrobatiks
Akrobatiks is offline
hej die heb ik hier in de boekenkast liggen nog niet gelezen, de voorkant ziet er btw al creepy uit
ik bedoel dus vogelman

[Dit bericht is aangepast door Akrobatiks (17-06-2001).]
__________________
I chose the mic to recite, ignite/ light in the night, ....aiiiight?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2001, 22:39
Akrobatiks
Akrobatiks is offline
Het beste boek zelf vind ik nog altijd Tecumseh
__________________
I chose the mic to recite, ignite/ light in the night, ....aiiiight?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2001, 22:42
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
Cart schreef:
Er is een hele zooi geweest omtrent dat book.
Mark chapman vroeg immers aan john lennon het boek te tekenen, juist voor hij hem vermoorde, het boek werd dan verboden.

Het gaat over een jongen in de jaren 50 die van zn school wordt gesmeten, hij gaat dan naar New york. Gedurende deze dagen lees je mee in het hoofd van de jongen tot zn breakdown, zn energieke rare houding is echt speciaal om te lezen?
Rond deze jongen gaat de rest van de wereld dan weer verder tot hij de maatschappij de vraag zal stellen wie wordt er hier gek, ik of jullie?

zo zou men het kunnen samenvatten..
hm... wel toevallig, goeie vriend vna me, zit in bandje in amerika, en die schreef 1 nummer, catcher in the rye, en hij vond dat t beste nummer.

ook last tie best veel goeie boeken,w aar we t wel is ove rhadden.. maar dit boek vind k echt iets voor m, denk dat dat boek hem zo geinspireerd heeft om dat nummer te schrijven..

dank je

__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 18-06-2001, 18:47
CryperA
Avatar van CryperA
CryperA is offline
Christiane F. Zeker weten
__________________
euh
Met citaat reageren
Oud 18-06-2001, 19:05
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:
hey kun je me is iets vertellen over the catcher in the rye?

Tja, het is één van die boeken die je gelezen moet hebben.
Het gaat over een gedesillusioneerde 16-jarige jongen, Holden Caulfield, die in onvrede leeft met de wereld om zich heen, en bovendien net van school is getrapt. Het boek volgt een paar dagen uit zijn leven, en hij toont zijn kijk op de wereld.
Geweldig boek, niet te dik, en nog grappig ook. Het kan iig geen kwaad het te lezen

-----------------------------
Book of the Day:
Joseph Heller - Catch-22
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 18-06-2001, 20:20
Verwijderd
Citaat:
CryperA schreef:
Christiane F. Zeker weten

Mooooi ja!!!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2001, 20:22
Sacha
Sacha is offline
Citaat:
rodina schreef:
Wat is het beste boek (literair of niet dat maakt niet uit) wat jullie ooit gelezen hebben?

De mijne Vogelman van Mo Hayder, zo gruwelijk, smerig, maar zo goed.
en Animal Farm van George Orwell

Vogelman was errug leuk, inderdaad

Enne, daarnaast wilde ik even reageren op diegene die Candide het beste boek vond;
dat vond ik dus het meest afschuwelijke boek dat ik gelezen heb voor Franse lijst!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 22:19
Ringmaster
Ringmaster is offline
Jan Simoen - Met mij gaat alles goed .

Het is een boek wat onder de jeugdliteratuur valt, maar ik heb het voor mijn studie Nederlands moeten lezen, en geloof me, het valt echt thuis in proza van topklasse.
__________________
Kottonmouth Kings: how would life be, if the world smoke weed? Guaranteed there would be peace not greed!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2001, 19:41
Verwijderd
Citaat:
-R- schreef:
Citaat:
nirvana_girl schreef:
hey kun je me is iets vertellen over the catcher in the rye?
Ik vond het een kutboek, echt zwaar irritant om te lezen. Dus als ik jou was, lees het niet als je het voor school ofzo moet doen..Als je het toch wil lezen, lees het dan gewoon een keer, dan krijg je misschien betere indruk.

Mijn favo boek is trouwens Emma van Jane Austen.

Miriam

ik vond het een geweldig boek!!
Je moet het alleen wel in het engels lezen want in het nederlands is er niks aan (de vanger in het graan).
Er zit echt geweldige humor in, ik lag echt het halve boek in een deuk!!
Ik kan het echt aanraden om te gaan lezen!

Met citaat reageren
Oud 24-06-2001, 20:04
Alexander
Alexander is offline
Daar vraag je me wat. Ik vind zoveel boeken goed dat ik eigenlijk geen keuze kan maken. maar hier een selectie van boeken die ik toch zeker niet al te slecht vind:

Umberto Eco - De naam van de roos (mooi geschreven, geweldig verhaal, veel symboliek, sidderende filosofie.. In 1 woord, prachtig).

J.R.R. Tolkien - The Lord of the Rings (geweldig hoe die man een hele wereld heeft geschapen met een uitgebreide geschiedenis, geologie en mystiek. Het verhaal is neit op alle punten even sterk, maar toch, het is en blijft nog altijd 1 van mijn favorieten, zeker voor de fantasy)

Vanden vos Reynaerde (leuke satire op de maatschappij van de Middeleewen, soms ook best wel boeiend, en ook wel gruwelijk)

Fjodor Dostojevski - Schuld en boete (fascinerend verhaal, erg droevig, mooi geschreven, boeiende theorieën)

George Orwell - Animal Farm (need I say more?)/ 1984 (ben ik nog in bezig, maar ik kan nu al met zekerheid stellen dat ik dit boek nog beter ga vinden dan nu)

A.F.Th. van der Heijden - Het leven uit een dag (prachtige filosofische roman die me aan het denken heeft gezet)

Nou ja, slechts een kleine selectie, want er is nog zoveel meer dat ik prachtig vind. Maar ik denk dat dit een aardige sleectie is. Hoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik de meeste boeken onlangs nog gelezen heb, en er dus nog vol van ben.
Och, de wereld van de boeken is één en al pracht...
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2001, 20:59
Prada
Prada is offline
Citaat:
Alexander schreef:
Fjodor Dostojevski - Schuld en boete (fascinerend verhaal, erg droevig, mooi geschreven, boeiende theorieën)


Een mening die ik absoluut met je deel...Ik kan je Iwan Toergenjew met Eerste Liefde dan ook absoluut aanraden!
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2001, 21:30
*Shorty*
Avatar van *Shorty*
*Shorty* is offline
het vliegende paard
__________________
is ook
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-06-2001, 12:04
Hannibal
Hannibal is offline
Citaat:
Prada schreef:
Voltaire: Candide...
Ik ben bezig...
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2001, 12:39
Prada
Prada is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Ik ben bezig...

En ik ben zeer verheugd dat te horen...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2001, 14:01
kiezel
Avatar van kiezel
kiezel is offline
Vertel eens wat over Candide, als je wil?
__________________
We are not striving for elegance
Met citaat reageren
Oud 25-06-2001, 14:09
Prada
Prada is offline
Citaat:
kiezel schreef:
Vertel eens wat over Candide, als je wil?
De originele titel is Candide, où de l'Optimisme...Het is geschreven door Voltaire, de grote Franse verlichtingsfilosoof..Het is een aanval op het Optimisme van Leibniz...Leibniz stelt dat wij in de beste van alle denkbare werelden leven...Nu is Candide een jongen die is onderwezen in de stellingen van Leibniz door zijn leermeester Pangloss...Candide maakt alleen maar tegenslagen mee; hij reist de wereld rond en ziet veel kwaadaardigheden...Het is ook een politieke aanval op Spanje, Portugal en Nederland...Uiteindelijk zal Candide zijn geloof in het optimisme verliezen...Een absolute aanrader dus!
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2001, 14:37
kiezel
Avatar van kiezel
kiezel is offline
Hartelijk bedankt, ik kan wel wat leesvoer gebruiken (3 weken naar Frankrijk met pappa en mamma betekent gemiddeld 20 kilo )!
__________________
We are not striving for elegance
Met citaat reageren
Oud 25-06-2001, 15:11
Prada
Prada is offline
Citaat:
kiezel schreef:
Hartelijk bedankt, ik kan wel wat leesvoer gebruiken (3 weken naar Frankrijk met pappa en mamma betekent gemiddeld 20 kilo )!
Mag ik je dan Molière (L'avare)ook aanraden? Evenals Arthur Miller (Death of a salesman)...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2001, 18:40
Alexander
Alexander is offline
Citaat:
Prada schreef:
Een mening die ik absoluut met je deel...Ik kan je Iwan Toergenjew met Eerste Liefde dan ook absoluut aanraden!

Iwan Toergenjew? Dat zal ik zeker onthouden als ik de volgende keer in de bibliotheek rondsnuffel... Mooi, weer wat leesvoer erbij
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2001, 21:36
kiezel
Avatar van kiezel
kiezel is offline
Citaat:
Prada schreef:
Mag ik je dan Molière (L'avare)ook aanraden? Evenals Arthur Miller (Death of a salesman)...

Dankje, die ga ik nu zeker lezen.
Candide was (was? was.) echt ge-wel-dig. Genieten gewoon...
Meer aanraders zeker welkom. Ben trouwens ook bezig in Walging van Sartre . In het Nederlands.

__________________
We are not striving for elegance
Met citaat reageren
Oud 26-06-2001, 11:50
Prada
Prada is offline
Citaat:
kiezel schreef:

Ben trouwens ook bezig in Walging van Sartre .
HULDE!

Citaat:

In het Nederlands.

SCHANDE!
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2001, 13:46
kiezel
Avatar van kiezel
kiezel is offline
Citaat:
Prada schreef:
SCHANDE!

Ik ben bang dat er anders toch iets te veel van de betekenis voor mij verloren gaat, en dat zou werkelijk betreurenswaardig zijn, niet dan?
__________________
We are not striving for elegance
Met citaat reageren
Oud 04-07-2001, 01:42
Hobbez
Hobbez is offline
Geef mij maar een boek van Tonke Dragt - Toren hoog en mijlen breed of Torens van februari. I'm a fantasy freak
__________________
---
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Beste boek 2007
Larry Flint
21 11-01-2008 12:01
Verhalen & Gedichten Slechte boeken
Verwijderd
64 14-01-2007 17:21
Verhalen & Gedichten Nicci French; het beste boek?
Stefanie
8 07-08-2005 23:31
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Perfecte boek Nederlanse grammatica
explorer007
4 20-05-2005 20:09
Verhalen & Gedichten Beste spionage boeken
born2dance
0 15-04-2003 16:10
Verhalen & Gedichten Wat is het beste boek uit de Nederlandse literatuur dat je tot nu toe gelezen hebt?
Sacha
13 20-06-2001 15:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.