Oud 30-07-2012, 18:28
Verwijderd
Ik denk dat ik voor dit onderwerp hier moet zijn, als het niet goed is, mijn excuses.

Mijn vraagje is meer, wie heeft er een beetje auto rij ervaring? Ik ga binnen 2 weken beginnen met me 1e les, is nog niet bekend wanneer, word ik nog over ingelicht. Heb nog 0,0 ervaring met autorijden. Ben er meer benieuwd naar wat jullie ervaring met de 1e les is/was. Ik kijk er aan de ene kant tegen op, en aan de andere kant heb ik er wel zin in, soort gemengd gevoel. Weet niet precies wat ik moet verwachten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2012, 23:49
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik had voor mijn eerste rijles ook totaal geen benul van autorijden. Mijn eerste les bestond sturen en later ook gas geven en remmen. De koppeling heb ik in les 1 niet aangeraakt. Het viel me toen erg mee, ik had er enorm tegenop gezien.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 13:09
Verwijderd
Autorijden is een stuk simpeler dan je zou verwachten. Ik ging de eerste les ook meteen door de stad rijden, ging prima
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 22:50
Verwijderd
@Hawahaai; Heb ook gehoord, dat ik met de 1e les moet beginnen met sturen, daar ben ik me nu ook al op aan het focussen. Zat gas geves en remmen ook in je 1e les? (Nee toch?)

@Reverend; Ben benieuwd! Ga uurtje sturen, daaruit word opgemaakt hoe ik ervoor sta. Hopelijk is het zoals jij aangeeft, een stuk simpeler dan ik nu denk.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 20:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb de eerste les alleen gestuurd en pas de lessen erna kreeg ik eerst gas geven, toen remmen, toen koppeling (maar nog niet zelf schakelen), later ook schakelen en daarna komt ook het kijken enzo. Als het goed is, kijkt je instructeur gewoon hoe snel jij het oppakt en maakt ie aan de hand daarvan een programma. Ik had erg veel moeite met sturen maar schakelen ging me dan wel weer makkelijker af.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 20:34
Verwijderd
De eerste les mocht ik alleen nog niet zelf remmen omdat ik nog nooit op de openbare weg in een auto had gereden. De rest wel, al hielp de instructeur met de koppeling
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 11:03
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
De eerste lessen word je sowieso nog geholpen door de instructeur met de koppeling en hij grijpt snel in met remmen en gas geven. Ik vond m'n eerste les wel oke, want had ook al in een simulator les gehad dus kon al enigszins de basisdingen in de auto bedienen.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 01:22
Verwijderd
Bedankt allemaal! Heb wel een idee hoe en wat ik donderdag kan gaan verwachten.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 12:07
feniks
feniks is offline
Ik moest bij mijn intake gelijk alles zelf doen. Het enige waar de instructeur me bij hielp, was het kijken. Voor de rest liet hij me lekker aanmodderen in hartje Amsterdam.
Was wel erg relaxed, hij ging bij mij uit van het principe: zelf doen, zelf leren, ik help.

Alleen als het heel erg dreigde mis te lopen, gaf hij me een extra handje.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 23:52
Verwijderd
Dat was dus ook je 1e les? Of had je al eerder ervaring? Heb ook al wat meer verhalen gehoord, dat 1e les alleen sturen is, maar dat verschilt dan per rijschool denk ik.

Morgen om 7 uur in de avond ga ik me 1e uurtje maken, daarna weet ik weer wat meer
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 00:22
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Je hebt trouwens twee systemen rij-opleiding: eentje die de instructeur naar eigen inzicht doet afhankelijk van je eigen kunnen, en eentje die in stappen gaat. Die laatste is dus zoals Daantje omschrijft; je begint met alleen zelf sturen en dat bouwen ze steeds meer op tot je alles zelf mag doen. Het andere hangt vooral van jou en je instructeur af: mijn eerste rijles was min of meer 'zo werkt een auto, dit doet alles, zullen we dan maar?' en ik mocht meteen alles zelf doen

Veel succes morgen!
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 07:10
feniks
feniks is offline
Was idd mijn eerste les.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 17:31
Verwijderd
Dankjewel! Tis alweer bijna, begin nu wel beetje zenuwachtig te worden haha. Ben benieuwd wat mijn leraar doet, hoop ook dat ik gewoon alles zelf zal mogen doen. Maar dat merk ik zometeen wel!

Nogmaals dankjewel iedereen!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 00:42
Verwijderd
Proefles zit erop, werd alleen maar sturen. Vond ik de 1e les ook wel genoeg, moest er in het begin eventjes inkomen, maar later ging het sturen wel lekker. Klein foutje op de rotonde, kan gebeuren, haha. Moet zelf voor de 40 lessen gaan, omdat ik zelf 0,0 ervaring heb. Woensdag is alweer me volgende les, en heb er al zin in! Heb een gezellige, rustige rijleraar, dus dat is ook wel gunstig. Op naar me rijbewijs, en me theorie
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 02:32
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Doorsnee leerling doet het in zo'n 35-40 lessen, dus als je rond dat aantal uitkomt is dat normaal
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 11:56
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Lijkt me trouwens best raar wanneer je alleen kan sturen, aangezien je dan niet volledig de controle hebt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 12:50
feniks
feniks is offline
De volledige controle heb je ook eigenlijk niet bij rijlessen. De instructeur heeft die wel, als het goed is.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 23:28
Verwijderd
Klopt feniks, hij had de rem, het gas, en de koppeling, ik moest alleen sturen. En bijsturen als het nodig was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Rijden in België zonder rijbewijs
LB06
22 07-05-2007 12:35
Verkeer & Vervoer te onzeker in de auto...
JustMe88
40 23-06-2006 21:06
Werk, Geld & Recht Motorrijbewijs
MB
34 23-05-2005 15:39
Werk, Geld & Recht Waar spaar je voor?
Shitonya
87 10-09-2004 20:24
De Kantine Hoeveel was jij voor je auto rijlessen kwijt?
G.T.C.
56 23-01-2003 00:57
De Kantine wat ga jij DOEN met een MILJOEN
Pink panter
54 26-06-2002 10:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.