Oud 22-04-2018, 11:48
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2018, 21:31
df
Avatar van df
df is offline
Je account verwijderen kan al en posts worden volgens mij niet als persoonsgegevens gezien.

https://blog.iusmentis.com/2018/04/0...rumdiscussies/

Waar moet een forum verder nog aan voldoen? Serieuze vraag, ben hier n00b in
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 21:56
Verwijderd
Onder de GDPR mag informatie alleen worden gebruikt daar waar er expliciete toestemming is verleend. In principe betekent dat dat je zelfs logging waar IP-adressen instaan niet meer aangelegd mogen worden zonder expliciete toestemming.

Een verwijderverzoek onder de GDPR is ook heel anders; Het is namelijk het recht om vergeten te worden. Met uitzondering van zwaarwegende juridische, wetenschappelijke, of staatsveilgheidsredenen, bescherming vrijheid van meningsuiting, mag een gebruiker eisen "Verwijder mij en mijn compete geschiedenis." Je hebt een maand (geen harde termijn) de tijd om hieraan te voldoen. Verlenging mag en als het een onmenselijke taak is dan mag er geld voor gevraagd worden (maar niet by default).
De bewijslast ligt echter bij de eigenaar van het platform; Hij kan zich niet verschuilen achter, maar zich daadwerkelijk beroepen op en daar bewijs bij aanleveren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.