Oud 13-04-2008, 14:54
turtlez
turtlez is offline
Hallo,
Ik ga volgende week maandag het hele vak "geschiedenis 1" herkansen (niet te verwarren met 'geschiedenis", want 'geschiedenis 1' is gemeenschappelijk, en voor 'geschiedenis' moet je kiezen).
Ik sta er net aan een 5,6 voor, maar ik wil graag wel iets hoger in verband met een lotingsstudie. Ik had het al in de vierde afgesloten, met een 7, een 5 en voor het PO een vier, al deze cijfers vervallen als ik het vak herkans.
Helaas heb ik geen idee meer wat voor soort vragen er op het pta kwamen, mijn vraag dus: moet ik er alleen meer ontzettend veel voor blokken of komen er ook van die inzichtsvragen? Wat voor inzicht kan je bij geschiedenis hebben?
Ik weet eigenlijk alleen nog dat we soms gebeurtenissen in de juiste volgorde moesten zetten, mét het jaartal erbij, en dat het daarbij vooral misging bij mij, omdat alles gewoon al zóveel is om te leren, en die jaartallen en alles erbij werd me toen iets teveel..Iemand misschien nog tips daarvoor?
En heeft iemand sowieso nog tips voor me, behalve heel hard blokken (wat irritant is, want ik leer echt heel langzaam)? Wil namelijk wel een beter cijfer halen, anders heb ik al deze moeite voor niets gedaan, en ik heb er nu al vrij veel moeite ingestoken, maar het schiet niet echt op
Bij voorbaat dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2008, 15:04
Tim_Riswick
Avatar van Tim_Riswick
Tim_Riswick is offline
Bronnen zullen er ook wel veel inkomen. (teminste dat was bij ons zo) Dan moet je gewoon het stappenplan gebruiken.

Kijkwijzer

Stappenplan
1) Afbeelding beschrijven
ˇ Wat is er te zien?
ˇ Welke effecten zijn gebruikt?
ˇ Wat zijn de afmetingen?
2) De afbeelding een plaats geven in de tijd en
omgeving waarin hij is ontstaan
ˇ Heeft de afbeelding een titel?
ˇ Wanneer is de afbeelding gemaakt?
ˇ Wie is de opdrachtgever?
ˇ Wie is de maker?
ˇ Was de afbeelding zichtbaar voor publiek?
ˇ Is er gebruik gemaakt van symboliek?
3) Geef interpretatie van de afbeelding
ˇ Met welke bedoeling is de afbeelding gemaakt?
ˇ Wat zegt de afbeelding over de tijd waarin hij is gemaakt?


Verder probeer de grote lijnen zelf voor je op papier te zetten. Als je die zo kunt vertellen dan ken je het meestal goed genoeg. Makkelijk vind ikzelf altijd om het verhaal aan de hand van de jaartallen te leren, dan ken je die ook meteen.

Verder is de benaderingswijzer ook iets waarvan ze verwachten dat je die beheerst.

Onderaan:
http://www.scholieren.com/werkstukken/11509
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 15:09
turtlez
turtlez is offline
Dankjewel!
Ik heb inderdaad geprobeerd om alles aan de hand van de jaartallen te leren, en dat werkt inderdaad goed! Eerst leerde ik namelijk altijd gewoon de stof, en dan later pas de jaartallen erbij.. En die afbeeldingen kan ik eigenlijk niet herinneren of we dat ooit hebben gehad, maar volgens mij wel een keertje, dus bedankt, weet ik in ieder geval dat ik zoiets ook kan verwachten!
Dan moet het allemaal wel lukken denk ik, met name omdat mijn leraar vandaag heeft opgebeld dat ik twee (net de twee lastigste en langste!) hoofdstukken minder hoef te leren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren een paar vragen over de studie Geschiedenis
Annie-E
2 15-10-2010 14:53
Algemene schoolzaken Interview met een student Geschiedenis!!!
Annie-E
2 01-10-2010 12:09
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Het verschil tussen geschiedenis en geschiedenis 1 gd
Charisma
1 07-01-2006 17:01
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie PO geschiedenis 1..[help]
Nighthawk
2 29-05-2005 14:33
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie geschiedenis 1 eindopdracht 1
anoniem888
9 11-11-2004 23:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.