Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2012, 10:50
Verwijderd
Hoi,

Il zit met het volgende: Soms als ik iemand een vraag stel, en nog voordat diegene heeft geantwoord weet ik het antwoord al. Wat is dit?

Soms ook bijv. als ik een mailtje/smsje heb gestuurd naar iemand, en nog voordat diegene heeft geantwoord weet ik al wat hij/zij zal antwoorden.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Kusje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2012, 10:55
Verwijderd
Ik heb ook dat ook wel soms. Maar dat is niet bij alle vragen. Ik weet zelf niet echt wat het is. Denk wel niet aan een gave ofzo. Maar miss dat je als je veel met mensen praat je dat kan.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 10:56
elien290
Avatar van elien290
elien290 is offline
Misschien is het een voorgevoel. Je verwacht dat diegene iets antwoord.
__________________
Trying to forget someone you loved is like trying to remember someone you never knew♥.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 10:57
Verwijderd
Het is volgens mij niet echt een voorgevoel. Ik weet get exacte antwoord van diegene.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 10:58
elien290
Avatar van elien290
elien290 is offline
Heb je dat soms of altijd?
__________________
Trying to forget someone you loved is like trying to remember someone you never knew♥.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 10:59
Verwijderd
Nou, ik weet het niet echt. Meestal wel 1á 2 keer per dag.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:00
elien290
Avatar van elien290
elien290 is offline
Best eng
__________________
Trying to forget someone you loved is like trying to remember someone you never knew♥.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:00
Verwijderd
Ja vind ik ook. Maar ik weet niet of het normaal is zeg maar!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:03
elien290
Avatar van elien290
elien290 is offline
Ik ook niet eigenlijk,
__________________
Trying to forget someone you loved is like trying to remember someone you never knew♥.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:05
Verwijderd
Ik probeer me te concentreren om te kijken of ik het steeds kan, maar dat lukt dus niet. Ik wil geen freak ofzo iets zijn!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:05
Bola
Avatar van Bola
Bola is offline
Eigenlijk, heb ik dat gevoel ook wel eens. En ik denk er ook zo over dan, inderdaad heel apart dat je een beetje kan voorspellen wat er gebeurd. Soms heb ik ook wel eens dan gebeurd er een ongeval o.i.d en dan dacht ik een tijdje terug van: hé stel je nou eens als dat gebeurd, het zou me ook niks verbazen als dat gebeurd. En wat hoor je? een week of maand ofzo later, gebeurd het ineens! Dan denk ik hetzelfde als jou.

Conclusie: Volgens mij is dit heel normaal en hebben heel veel mensen hier last van. Dus ik denk niet dat je gedachten kan lezen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:07
Verwijderd
Ik denk ook niet dat het gedachtenlezen is, maar wist even niet hoe ik het dan moet noemen!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:07
elien290
Avatar van elien290
elien290 is offline
Citaat:
Conclusie: Volgens mij is dit heel normaal en hebben heel veel mensen hier last van. Dus ik denk niet dat je gedachten kan lezen.
Volgens mij ook!
__________________
Trying to forget someone you loved is like trying to remember someone you never knew♥.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:10
Verwijderd
Dat betekent dat je mensenkennis hebt. Heeft verder niets met gedachtelezen te maken.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:11
Verwijderd
Hmm, hoe kan dat, als ik niet zo vaak met mensen praat?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:17
Verwijderd
Misschien ben je goed in het observeren van mensen? Of misschien leer je heel snel, hoef je maar één keer met iemand te praten om diegene al een beetje door te hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:19
Verwijderd
Ja, dat zou ook wel kunnen. Ik kijk wel graag naar mensen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:52
Verwijderd
Dat is inderdaad eerder een bepaalde vorm van mensen kennis, maar waarschijnlijk gewoon een schandalige zelfoverschatting. Gedachten lezen bestaat niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-05-2012, 12:24
Verwijderd
Tuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 12:33
Bola
Avatar van Bola
Bola is offline
Citaat:
Volgens mij ook!
Nouja, last hebben kan je het eigenlijk niet noemen. Ik denk dat veel mensen dit gewoon hebben

Laatst gewijzigd op 04-05-2012 om 12:33. Reden: foutje gemaakt, even verbetering maken
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 12:34
Bola
Avatar van Bola
Bola is offline
Citaat:
Ik denk ook niet dat het gedachtenlezen is, maar wist even niet hoe ik het dan moet noemen!
Het is in ieder geval normaal.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 12:44
Verwijderd
Hmm, okee. Dat is wel fijn om te weten!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 13:53
paulie90
paulie90 is offline
Ik denk dat dit normaal is en een combinatie tussen een onbewust voorgevoel en de rationele denker in je . Vaak stellen mensen een vraag terwijl ze onbewust het antwoor al weten !
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 13:59
mytholon
Avatar van mytholon
mytholon is offline
Heb je al eens opgeschreven wat je dacht dat hun zouden antwoorden?
Of denk je pas nadat je het smsje of antwoord heb gekregen "Dat dacht ik al dat ze zou zeggen/of dat er zou staan"
Bij dat tweede zou dat ook een versie van déjà vu kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 14:11
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Dit heet "inlevingsvermogen".
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2012, 15:36
Verwijderd
@mytholon
Nee voordat ik het smsje binnenkreeg wist ik het al. En nee niet opgeschreven.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 17:55
Verwijderd
Ik krijg allemaal verschillende antwoorden, wat is het nou?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Dit heet "inlevingsvermogen".
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 20:03
Verwijderd
Wat is inlevingsvermogen?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 20:07
Verwijderd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Empathie
Met citaat reageren
Oud 09-05-2012, 07:43
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Normale mensen stellen geen vragen waarvan ze het antwoord al weten.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2012, 08:30
Jootje2097
Jootje2097 is offline
inlevingsvermogen is (volgens mij) dat je je goed in een persoon kan inleven
en dat je dan het antwoord al kan 'voorspellen' ofzo iets (denk ik)
ik durf met zekerheid te zeggen dat je een normaal kind bent,
je hebt ook kinderen die zulkse 'gaven' hebbe,
die zijn wel normaal alleen ze hebben 'iets' extra's er bij
Met citaat reageren
Oud 09-05-2012, 10:17
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Lees het boek van Gili eens: 'Iedereen paranormaal'
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 13:49
Verwijderd
Precies het moment dat ik op me tel kijk ontvang ik smsjes of dat ik denk wat voor weer het morgen wordt en dan zegt iemand ineens het weer.

en nu heb ik al 3 dagen langs last van deja vu's omdat ik al 3 avonden lang precies om 22:22 op me wekker kijk
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 16:35
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Precies het moment dat ik op me tel kijk ontvang ik smsjes of dat ik denk wat voor weer het morgen wordt en dan zegt iemand ineens het weer.
Toeval.
Citaat:
en nu heb ik al 3 dagen langs last van deja vu's omdat ik al 3 avonden lang precies om 22:22 op me wekker kijk
Biologisch klok, ik wordt elke dag stipt om 7:43 wakker, 2 minuten vóór de wekker..
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 17:09
Verwijderd
Toeval bestaat niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-05-2012, 17:35
Verwijderd
Jawel hoor. Niet alles is van te voren geregeld. Ik kijk zo vaak op mijn telefoon, en echt in 5% krijg ik dan of direct erna een smsje of terwijl ik hem nog in mijn hand heb. Maar goed, als je kijkt naar hoe vaak ik smsjes krijg en hoe vaak ik op mijn telefoon kijk is dat niet meer dan logisch natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 17:43
mytholon
Avatar van mytholon
mytholon is offline
Apate, dat is gewoon kans, geen toeval.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 18:02
Verwijderd
@mytholon inderdaad. Ik ben er van overtuigd dat toeval niet bestaat.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 18:09
Verwijderd
Als je zo overtuigd bent kan je vast ook goed onderbouwen waarom.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 18:16
Verwijderd
Ja, ik denk gewoon dat alles met een rede gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 18:31
Pythagoras.
Avatar van Pythagoras.
Pythagoras. is offline
Dat soort toevalligheden lijken voor je gevoel iets te betekenen, maar dat is puur omdat je de momenten dat je om 19:24 en 13:49 op de klok kijkt vergeet. Net als wanneer je denkt dat je, zoals je zegt, iemands gedachten kan lezen of weet wat iemand gaat antwoorden. Vaak weet je het gewoon omdat je je kan inleven en iemand, plus dat sommige gevallen ook gewoon toeval zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 18:59
Verwijderd
Ik denk dat je gewoon een beetje helderziend bent. Maar ik weet niet of je dat ook echt verder kan ontwikkelen. Want heel veel mensen hebben wel eens van die momenten.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 20:51
Inspire
Avatar van Inspire
Inspire is offline
Dat is puur en alleen toeval. Ons brein zoekt naar manieren om alles wat er gebeurt te verklaren dmv bovennatuurlijke gaves etc. Denk dit eens:

Hoe vaak weet je het antwoord níét voordat iemand een vraag stelt? Precies, waarschijnlijk heel vaak. Het is daarom logisch dat het ook af en toe voorkomt dat net de goede gedachte in je op komt.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 08:25
Verwijderd
Citaat:
Apate, dat is gewoon kans, geen toeval.
Ja, het staat er een beetje kut maar die eerste regel hoort niet bij het tweede stukje eigenlijk :')
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 08:57
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Toeval bestaat niet.
In zoverre heb je gelijk, er gebeuren zóveel dingen tegelijk dat er ooit wel eens wat dingen gebeuren die ons opvallen. Da's dan echter niet zo bijzonder en we noemen die voor het gemak maar toeval.
Dat twee mensen elkaar toevallig tegenkomen in de bios heeft gewoon te maken dat ze allebei een bepaalde film wilden zien (ze hadden drie weken lang de reclames gezien op TV en waren beide onder invloed van hormonen die ze zo zwak maakten om deze romantische zeikfilm te gaan kijken). Da's geen toeval maar gewoon een samenloop van omstandigheden.
Tijdens dat ik typ creëer ik de volgende omstandigheid dat ik later de deur uitga en er misschien iets anders "toevalligs" gebeurt dan wanneer ik dit niet zou typen...
Er gebeurt zoveel op de aarde, in je hoofd of tijdens je dromen om niet iets opvallends te laten gebeuren.
Hoe vaak krijgt TS per dag een SMSje? Heeft ze die telefoon niet gewoon aan haar hand genaaid?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik denk gewoon dat alles met een rede gebeurd.
Ah nee duidelijk, ik ben om. Zeg dat dan meteen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Ah nee duidelijk, ik ben om. Zeg dat dan meteen.
Dat iemand in iets geloofd waar jij niet in geloofd en daarbij niet of wel kan uitleggen waarom, hoef je diegene niet als dom te beschouwen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 16:27
Verwijderd
Doe ik ook nergens? Maar je hoeft ook niet bijster intelligent te zijn om te kunnen uitleggen waarom je bepaalde standpunten inneemt.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 17:13
Verwijderd
Ik heb het nog nooit gehad denk wel dat de meeste het wel hebben , heb je er last van?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.