Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2002, 19:46
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
anders is het snel afgelopen met onze weidevogels zoals de grutto en de kievit.
ik weet niet hoe ze het verzinnen in den haag om de vossen jacht te verbieden, want er zijn al 7keer te veel vossen in nederland
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2002, 18:13
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Beetje gelul he, denk je niet? Nooit van natuurlijk evenwicht gehoord? Uiteraard is dat intussen al helemaal naar de klote.... Goh, hoe zou dat nou komen? Eerst verkloten we het evenwicht en nu proberen we het kunstmatig in stand te houden.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 21:12
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
nee! Vossen zijn dieren, net zoals alle anderen. Waarom zouden wij ons bemoeien met de andere dieren? Wat is daar het voordeel van?

Vossen zijn lief en als het moet spring ik er tussen!

Bruut!
__________________
levuh de diere!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 22:37
[DFU]DutchGirllie
Avatar van [DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
Niks de vossenjacht moet blijven bestaan..

NIKS DERVAN
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 01:34
drama
Avatar van drama
drama is offline
Dus, omdat wij de boel verneuken moeten vossen maar afgeknalt worden.

Ja, sociaal.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 20:13
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Beetje gelul he, denk je niet? Nooit van natuurlijk evenwicht gehoord? Uiteraard is dat intussen al helemaal naar de klote.... Goh, hoe zou dat nou komen? Eerst verkloten we het evenwicht en nu proberen we het kunstmatig in stand te houden.

Dat van jullie is gelul.
De mens heeft een grote invloed op onze natuur. Als we rietvelden en hooilanden niet maaien zou er nu overal bos staan, zo is het ook met je jacht. Natuurlijk hoort de vos in de ecosysteem alleen er zijn teveel vossen nu
(7x zelfs). je kan zeggen we stoppen met de jacht op vossen maar er komen dan steeds meer vossen bij en en die moeten ook allemaal eten hebben. normaal eten ze muizen en soms een haas/konijn.Maar omdat er nu zo veel zijn gaan ze ook weidevolgels en konijnen, hazen en zelfs kippen uit het kippenhok.Maar dat kan jullie niks schelen dat ze alles opvreten, omdat jullie groot gebracht zijn met dat jagen zielig zal zijn
en de natuur redt het alleen ook wel , maar wij mensen horen ook bij de natuur en hebben er ook invloed op. Maar dierenliefhebster je zegt dat vossen lief zijn, heb jij er dan wel een eens geaait? ze zien er mischien lief uit maar hoe vaak heb ik een kievit of een scholekster gezien die zijn kop er af gebeten was door een vos en de kraaien en eksters gingen er met de eieren van door.
Ik heb liever een ecosysteem met veel dier soorten er in en een paar vossen , dan een systeem met alleen maar vossen er in.

Ps mischien wordt de ganzen jacht heropend.
want er zijn nu te veel ganzen vroeger maar 100.000 en nu een miljoen, mischien gebuurt het ook wel met de vos.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 12:37
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
kees17 schreef:

Dat van jullie is gelul.
De mens heeft een grote invloed op onze natuur. Als we rietvelden en hooilanden niet maaien zou er nu overal bos staan, zo is het ook met je jacht. Natuurlijk hoort de vos in de ecosysteem alleen er zijn teveel vossen nu
(7x zelfs). je kan zeggen we stoppen met de jacht op vossen maar er komen dan steeds meer vossen bij en en die moeten ook allemaal eten hebben. normaal eten ze muizen en soms een haas/konijn.Maar omdat er nu zo veel zijn gaan ze ook weidevolgels en konijnen, hazen en zelfs kippen uit het kippenhok.Maar dat kan jullie niks schelen dat ze alles opvreten, omdat jullie groot gebracht zijn met dat jagen zielig zal zijn
en de natuur redt het alleen ook wel , maar wij mensen horen ook bij de natuur en hebben er ook invloed op. Maar dierenliefhebster je zegt dat vossen lief zijn, heb jij er dan wel een eens geaait? ze zien er mischien lief uit maar hoe vaak heb ik een kievit of een scholekster gezien die zijn kop er af gebeten was door een vos en de kraaien en eksters gingen er met de eieren van door.
Ik heb liever een ecosysteem met veel dier soorten er in en een paar vossen , dan een systeem met alleen maar vossen er in.

Ps mischien wordt de ganzen jacht heropend.
want er zijn nu te veel ganzen vroeger maar 100.000 en nu een miljoen, mischien gebuurt het ook wel met de vos.

Je hebt simpelweg niet het recht om een ander leven op te eisen, omdat jij het verneukt hebt...

En nee, ik ben niet opgegroeit met de gedachte dat jagen zielig is. Integendeel, m'n vader jaagt en ik veracht hem daarom.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 14:54
Anymalz
Anymalz is offline
Citaat:
drama schreef:
Dus, omdat wij de boel verneuken moeten vossen maar afgeknalt worden.

Ja, sociaal.
__________________
Als Evolutie Verbetering is ** Waarom zouden we het dan testen
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 16:56
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Bijna iedereen hier vind dat de vossenjacht moet worden (of blijven) afgeschaft.
Ok, ik vind het ook zielig, maar aan de andere kant, je eet toch ook gewoon vlees van een varken... das ook zielig. en die hebben nog een veel naarder leven in een kleinen stal, op elkaar gepropt... (dan heb ik het niet over de 'scharrelvarkens') Die vossen hebben nog een beetje een prettig leven totdat ze worden afgeschoten.

Dit geld allemaal niet voor de vegetariers onder ons, die eten ook geen vlees van het varken. Das ok. Maar je moet wel consequent blijven, geen vossenjacht, dan ook geen varkens eten.
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 18:10
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Kat schreef:
...je eet toch ook gewoon vlees van een varken...
Dat is niet 'gewoon', dat is smerig en bovenal zeer onnodig en achterbaks.

Citaat:
Dit geld allemaal niet voor de vegetariers onder ons, die eten ook geen vlees van het varken. Das ok. Maar je moet wel consequent blijven, geen vossenjacht, dan ook geen varkens eten.
Dank u! Mee eens.

En trouwens, als we die vos nou eens een tip aan de hand doen: "Eet meer gans!"
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 18:21
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
drama schreef:

Je hebt simpelweg niet het recht om een ander leven op te eisen, omdat jij het verneukt hebt...

En nee, ik ben niet opgegroeit met de gedachte dat jagen zielig is. Integendeel, m'n vader jaagt en ik veracht hem daarom.


Vertel mij eens waarom IK het verneukt heb?
Ik ben zelf niet jager, misschien wil ik later de jachtakte nog halen.
Ik vind dat de vos ook in het ecosysteem thuis hoort, maar er zijn alleen te veel vossen. ik woon in friesland en er waren eerst niet zoveel vossen bijna geen een vos zelf bij mij in de buurt, maar hun aantal is massief gegroeit dus bij ons zijn nu ook vossen, op zich geen probleem alleen er komen steeds meer bij. ze hebben ook geen natuurlijke vijanden meer zoals de wolf en lynx(of hoe dat beest ook heet).normaal eet de vos muizen en andere kleine dieren. maar omdat ze in zulke grote aantallen zijn raakt dit voor op en eten ze dus weide volgels, hazen, enz. op. En is er geen dieren om op te eten verhongeren ze niet maar eten dan bramen en andere bessen op. het zijn vlees eteres en vlees komt bij hun op het eerste plaats.
Dus de vos moet beheerdt blijven. anders gaat het ten koste van andere dieren.

Je hebt simpelweg niet het recht om een ander leven op te eisen. Sorry maar ik snap deze zin niet?

En het vlees van een vos eet je niet, trouwens ik heb er nooit van gehoordt.
Maar kat heeft gelijk je kan het beste nog wild eten. die dieren hebben hun hele leven in de vrije natuur geleeft. En z'n dier gaat toch dood als hij wordt gepakt door een roofdier of een jager maakt niks uit.

nu nog een tip kom NOOIT aan vossen poep, klinkt raar maar er zijn toch mensen die het doen en eet nooit bramen of vlierbessen of andere bessen zo uit de natuur, kook ze eerst. want een vos kan er over heen gepist hebben.want sommige vossen hebben een parasiet bij hun namelijk bandworm. mensen kunnen ook met deze parasiet besmet worden, meestal met ernstige gevolgen zoals de dood. muskusratten en andere zoogdieren kunnen deze parasieten ook hebben of overbrengen.
deze parasiet gaat in je lever zitten en eet het op net zoals leverbot. je merkt er eerst niks van, maar als je het verneemt is het al te laat.


__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 15:24
Kruymeldtje
Kruymeldtje is offline

Elk leven wezen heeft recht op leven.....
Wij mensen hebben al genoeg levende wezens het leven ontnomen en daarbij het evenwicht genoeg verstoord. Daarom heb ik nul vertrouwen dat wij het evenwicht terug kunnen brengen door nog meer dieren om te brengen.
__________________
Hasta la victoria siempre/ ik =ongeaccepteerde abiologische achterneef van Internationalist/ ik = lid van AntiBreezerFront.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 22:58
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Vertel mij eens waarom IK het verneukt heb?

>>Je maakt deel uit van d emensheid en bent dus medeschuldig, net als ik.

Ik ben zelf niet jager, misschien wil ik later de jachtakte nog halen.

>>Vooral doen

Je hebt simpelweg niet het recht om een ander leven op te eisen. Sorry maar ik snap deze zin niet?

>>Heel simpel, wie ben jij om het leven van een ander levend wezen op te eisen, af te knallen? Alleen omdat je de mogelijkheid en arrogantie hebt?

En het vlees van een vos eet je niet, trouwens ik heb er nooit van gehoordt.
Maar kat heeft gelijk je kan het beste nog wild eten. die dieren hebben hun hele leven in de vrije natuur geleeft. En z'n dier gaat toch dood als hij wordt gepakt door een roofdier of een jager maakt niks uit.

>>Feit blijft dat een roofdier niet zonder vlees kan (hij gaat anders hardstikke dood) en een mens kan prima zonder vlees. Het is geen noodzaak. Vlees is moord, scharrelvlees is nog steeds moord, en vlees van wild is ook moord.

nu nog een tip kom NOOIT aan vossen poep, klinkt raar maar er zijn toch mensen die het doen en eet nooit bramen of vlierbessen of andere bessen zo uit de natuur, kook ze eerst. want een vos kan er over heen gepist hebben.want sommige vossen hebben een parasiet bij hun namelijk bandworm. mensen kunnen ook met deze parasiet besmet worden, meestal met ernstige gevolgen zoals de dood. muskusratten en andere zoogdieren kunnen deze parasieten ook hebben of overbrengen.
deze parasiet gaat in je lever zitten en eet het op net zoals leverbot. je merkt er eerst niks van, maar als je het verneemt is het al te laat.

>>Ja, boeiend, maar is totaal irrelevant.

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 12:37
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Citaat:
Ieme schreef:
Beetje gelul he, denk je niet? Nooit van natuurlijk evenwicht gehoord? Uiteraard is dat intussen al helemaal naar de klote.... Goh, hoe zou dat nou komen? Eerst verkloten we het evenwicht en nu proberen we het kunstmatig in stand te houden.

Dat van jullie is gelul.
De mens heeft een grote invloed op onze natuur. Als we rietvelden en hooilanden niet maaien zou er nu overal bos staan, zo is het ook met je jacht. Natuurlijk hoort de vos in de ecosysteem alleen er zijn teveel vossen nu
(7x zelfs). je kan zeggen we stoppen met de jacht op vossen maar er komen dan steeds meer vossen bij en en die moeten ook allemaal eten hebben. normaal eten ze muizen en soms een haas/konijn.Maar omdat er nu zo veel zijn gaan ze ook weidevolgels en konijnen, hazen en zelfs kippen uit het kippenhok.Maar dat kan jullie niks schelen dat ze alles opvreten, omdat jullie groot gebracht zijn met dat jagen zielig zal zijn
en de natuur redt het alleen ook wel , maar wij mensen horen ook bij de natuur en hebben er ook invloed op. Maar dierenliefhebster je zegt dat vossen lief zijn, heb jij er dan wel een eens geaait? ze zien er mischien lief uit maar hoe vaak heb ik een kievit of een scholekster gezien die zijn kop er af gebeten was door een vos en de kraaien en eksters gingen er met de eieren van door.
Ik heb liever een ecosysteem met veel dier soorten er in en een paar vossen , dan een systeem met alleen maar vossen er in.

Ps mischien wordt de ganzen jacht heropend.
want er zijn nu te veel ganzen vroeger maar 100.000 en nu een miljoen, mischien gebuurt het ook wel met de vos.
dus omdat er maar wat mee zijn moeten wij ze af gaan maken? wat dacht je van de mens...dat zijn er nu 15 miljoen en zo'n 1000 jaar geleden waren dat er ook maar een paar miljoen dus moeten we eigenlijk die eerder af gaan knallen want mensen maken meer diersoorten af dan die paar vosjes die in nederland leven..en nu kunnen het er "7 x teveel" zijn maar ik durf te wedden dat t er vroeger veel meer waren en al die andere dieren ook...dus als wij ons er zo mee blijven bemoeien blijft er op een gegeven moment geen dier meer over....
__________________
Ten guys jump one, what a man......
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 18:44
bambykill
bambykill is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:
nee! Vossen zijn dieren, net zoals alle anderen. Waarom zouden wij ons bemoeien met de andere dieren? Wat is daar het voordeel van?

Vossen zijn lief en als het moet spring ik er tussen!

Bruut!
Ahum...
weetje welke diersoort pas echt schadelijk is en die overal rondzwermt en waardoor al enkele duizenden diersoorten zijn uitgestorven.

Mensen, laat ze daar maar op schieten.
__________________
Life is beautifull, it really is, without it, you're dead
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 19:29
Lucky2002
Lucky2002 is offline
Eeehm, vossen, waar ? Ik heb ze nog nooit gezien. Ga dan jagen met een of ander verdovingsmiddel en verplaats ze dan naar gebieden waar geen vossen zitten. Vossen lol, jagers lol, natuur lol

Groetjes Svetlana
__________________
we love horses
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 20:14
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Lucky2002 schreef:
Eeehm, vossen, waar ? Ik heb ze nog nooit gezien. Ga dan jagen met een of ander verdovingsmiddel en verplaats ze dan naar gebieden waar geen vossen zitten. Vossen lol, jagers lol, natuur lol

Groetjes Svetlana
Kan kloppen dat je ze nooit gezien hebt, want het zijn nachtdieren. maar ze zijn er wel er zijn genoeg sporen in het veld te vinden. Als je ze toch wil zien moet je s'nachteens gaan kijken. je neemt een sterke zaklamp of het grootlicht van de auto en schijn daar mee de weilanden over. Als je dan twee ogen ziet weerkaatsen is het een vos. mooi bedacht van dat verdoving geweer, overal in nederland zitten vossen en naar een gebied brengen waar geen vossen zitten is het verplaatsen van het probleem.
Als er niet meer op vossen gejaagt mag worden gaat dat ten koste van andere dieren , zoals weidevogels.
Vang maar eens wat muggen en vliegen en een spin. zet dezen maar eens in een bakje en na paar dagen zijn alle vliegen en muggen op gegeten. Dat komt omdat de spin in dat bakje geen vijanden heeft. in de natuur zijn er vogels en andere insecten eters. dus er komen geen te veel spinnen en de muggen en vliegen blijven voortbestaan. Maar de vos heeft hier geen natuurlijke vijanden, ja alleen de jager.

Een mens is van nature een planteneter en vleeseter. Nu zijn er mensen die geen vlees willen eten omdat ze het zielig vinden voor de dieren, dus eten zij maar planten. maar als je weet hoeveel gif er overheen gaat dat ten koste gaat van allemaal insecten.
Gewoon omdat ze geen appel of ander fruit of groente kopen waar een insect een gaatje in heeft gevreten.

ja drama je kant dat verhaal van die bandworm toch irrelevant vinden, maar er zijn nu nog niet zo veel vossen mee besmet, maar er komen steeds meer vossen bij dus deze parasiet kan zich steeds sneller verspreiden en word dus steeds grotere gevaar voor de volksgezondheid.
want als er nu honddolheid uit breekt word het ook een ramp.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 20:19
Bus_Gemist
Bus_Gemist is offline
dierenketen die blijft wel hoor
of geloof je ook dat een olifant echt bang voor een muis is ?
ik dacht vna niet
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-03-2002, 11:39
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
kees17 schreef:


Als er niet meer op vossen gejaagt mag worden gaat dat ten koste van andere dieren , zoals weidevogels.

>>Kun je dit eigenlijk bewijzen? Heb je meer bronnen want eigenlijk geloof ik hier helemaal niks van.

Vang maar eens wat muggen en vliegen en een spin. zet dezen maar eens in een bakje en na paar dagen zijn alle vliegen en muggen op gegeten. Dat komt omdat de spin in dat bakje geen vijanden heeft. in de natuur zijn er vogels en andere insecten eters. dus er komen geen te veel spinnen en de muggen en vliegen blijven voortbestaan. Maar de vos heeft hier geen natuurlijke vijanden, ja alleen de jager.

>>Oh ja, heel erg goede vergelijking. Een spin uit z'n biotoop halen en er een bakje muggen bijzetten...

Een mens is van nature een planteneter en vleeseter. Nu zijn er mensen die geen vlees willen eten omdat ze het zielig vinden voor de dieren, dus eten zij maar planten. maar als je weet hoeveel gif er overheen gaat dat ten koste gaat van allemaal insecten.
Gewoon omdat ze geen appel of ander fruit of groente kopen waar een insect een gaatje in heeft gevreten.

>>Generalisatie ten top. Je kunt ook kiezen voor onbespoten groente en fruit.

ja drama je kant dat verhaal van die bandworm toch irrelevant vinden, maar er zijn nu nog niet zo veel vossen mee besmet, maar er komen steeds meer vossen bij dus deze parasiet kan zich steeds sneller verspreiden en word dus steeds grotere gevaar voor de volksgezondheid.

>>Dus, afknallen die beesten
Je ent ze maar in als je jankt om die ziektes.

want als er nu honddolheid uit breekt word het ook een ramp.

>>zie vorige stukje.

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 14:01
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Beetje gelul he, denk je niet? Nooit van natuurlijk evenwicht gehoord? Uiteraard is dat intussen al helemaal naar de klote.... Goh, hoe zou dat nou komen? Eerst verkloten we het evenwicht en nu proberen we het kunstmatig in stand te houden.

Heb je nooit van plagen gehoord?
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 20:22
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Heb je nooit van plagen gehoord?
ja en de mens is de ergste
__________________
Ten guys jump one, what a man......
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 18:03
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Heb je nooit van plagen gehoord?
Vaak ontstaan deze doordat het natuurlijk evenwicht is verstoord...
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 20:22
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Ja, ik kan het bewijzen dat er niet meer op vossen gejaagt word, schade aan weidevogel en ander wild komt. Een jaar geleden brak mkz in nedeland uit dus jagers konden niet meer in het veld. resultaat er werden veel jonge vossen geboren, en die moeten allemaal eten hebben. Ik heb wel scholekster gevonden die hun kop er af zijn gebeten door vossen (dit doen vossen geen roofvogels zoals havikken want die pluks ze).

Wat vind jij de bestrijding van muskusratten en mollen en de jacht op nijlganzen.

waar bus_gemist het over heeft weet ik ook niet.
hebben we het over vossen en andere inheemse fauna begint hij over olifanten of ken jij nog niet andere dieren als de olifant en de aap? zeker een boekje thuis over jip en janneke in de dierentuin.

Het is nu mischien janken om ziektes. Maar als er hondsdolheid word deze ziekte snel verspreit over nederland. En als er een paar mensen gebeten worden en er aan sterven kan jij zeker niks schelen? en hoe wou jij die beesten in enten?

Ja je kan keizen voor onbespoten groente maar dan moet je het zelf verbouwen.
In de biologische akkerbouw en plantenteelt word biologische gewasbeschermingsmiddellen gebruikt, maar dat gaat wel ten koste van insekten en dat zijn ook dieren.

Jagers komen meestal negatief in het nieuws.
Mensen denken dat ze alleen maar plezier beleven aan het doden van dieren en dat ze elk dier dat ze tegen komen volpompen met lood. (Maar deze mensen hebben zomerdags wel een grote vliegenkleven aan het plafon hangen.)Maar jagers doenvoor de natuur dan deze mensen doen.Ze schieten niet alle dieren dood er zijn na 1 april 6 diersoorten waar nog op gejaagt mag worden namelijk de fazant, haas, konijn, patrijs, houtduif en de wilde eend. Voor reeen moet je een afschotvergunning hebben maar dan moet deze dieren wel wat markeren. En voor de vos straks ook , maar deze vergunning krijg je niet snel een heleboel papier werk en de dierenbeschermingschrijft bezwaar tegen alle aanvragen. Een jager verbetert de natuur in zijn jachtgebied.Als er geen natuur is zijn er ook niet zoveel dieren dus ook weinig om op te jagen. Een jager zou niet een populatie van konijnen of hazen kapot schieten, maar uitdunnen dus er komen niet te veel en er komt geen inteelt.


__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 16:57
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Ja, ik kan het bewijzen dat er niet meer op vossen gejaagt word, schade aan weidevogel en ander wild komt. Een jaar geleden brak mkz in nedeland uit dus jagers konden niet meer in het veld. resultaat er werden veel jonge vossen geboren, en die moeten allemaal eten hebben. Ik heb wel scholekster gevonden die hun kop er af zijn gebeten door vossen (dit doen vossen geen roofvogels zoals havikken want die pluks ze).

>>O ja, dus als je 1 dode scholekster vindt betekend dat dat er teveel vossen zijn

Ik zie tientallen dode vogels langs de snelweg liggen...geen vos, maar mensen in stinkauto's.

Conclusie: er zijn teveel mensen (dus laten we ze afschieten)

Wat vind jij de bestrijding van muskusratten en mollen en de jacht op nijlganzen.

>>Muskusrat is ook een probleem geintroduceerd door mensen en ik vind het totaal onrechtvaardig om dan maar die dieren te laten verzuipen in een rattenfuik, of af te laten sterven in een klem.

Nijlgans: idem.

Mol: er zijn andere manieren om mollen te verdreijven, je hoeft ze niet te doden. En, die mol heeft ook recht op een plek.

Het is nu mischien janken om ziektes. Maar als er hondsdolheid word deze ziekte snel verspreit over nederland. En als er een paar mensen gebeten worden en er aan sterven kan jij zeker niks schelen? en hoe wou jij die beesten in enten?

>>Ik zou er niet om janken nee als er mensen dood gaan aan hondsdolheid.

Ja je kan keizen voor onbespoten groente maar dan moet je het zelf verbouwen.
In de biologische akkerbouw en plantenteelt word biologische gewasbeschermingsmiddellen gebruikt, maar dat gaat wel ten koste van insekten en dat zijn ook dieren.

>>Als ik rondloop vertrap ik ook wel 's een insect. Sorry, kan ik niets aan doen. Wel aan andere dingen in het kader vban dierenleed.

Jagers komen meestal negatief in het nieuws.
Mensen denken dat ze alleen maar plezier beleven aan het doden van dieren en dat ze elk dier dat ze tegen komen volpompen met lood. (Maar deze mensen hebben zomerdags wel een grote vliegenkleven aan het plafon hangen.)Maar jagers doenvoor de natuur dan deze mensen doen.Ze schieten niet alle dieren dood er zijn na 1 april 6 diersoorten waar nog op gejaagt mag worden namelijk de fazant, haas, konijn, patrijs, houtduif en de wilde eend. Voor reeen moet je een afschotvergunning hebben maar dan moet deze dieren wel wat markeren. En voor de vos straks ook , maar deze vergunning krijg je niet snel een heleboel papier werk en de dierenbeschermingschrijft bezwaar tegen alle aanvragen. Een jager verbetert de natuur in zijn jachtgebied.Als er geen natuur is zijn er ook niet zoveel dieren dus ook weinig om op te jagen. Een jager zou niet een populatie van konijnen of hazen kapot schieten, maar uitdunnen dus er komen niet te veel en er komt geen inteelt.

>>Bla bla bla, het standaard propagandapraatje van de Pro-jager. Feit blijft dat er ook genoeg jagers zijn die hier een beetje schijt aan hebben, en gewoon knallen. Of, hun schietvaardigheid niet blijven bijhouden -> veel aangeschoten wild.
Verder ken ik situaties waarbij jagers kosten wat het kost fazanten wilden schieten -die er amper zijn in dat gebied- en natuurlijk kreeg ook daar de vos de schuld terwijl het gewoon overduidelijk was dat de combinatie van een slecht broedseizoen en overbejaging de boosdoener was.
En, het overgrote deel van de Nederlandse jagers is plezierjager, en gebruikt het Natuurbehoudgezeik als argument om hun walgelijke praktijken goed te lullen.




[Dit bericht is aangepast door drama (22-03-2002).]
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 08:56
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Je schreef dat je vader ook jager is, dus je ziet hem als een man die in zijn vrije tijd, zonder verstand maar wat hazen en fazanten kapot schiet? Helaas zijn er wel jagers die er schijt aan hebben daar ben ik het mee eens. Maar de meeste jagers hoeden zich wel aan de regels. Het komt voor dat wild wel eens word aangeschoten maar, daarom heb je ook een jachthond bij je.Vroeger werd er geschoten met loodhagel tegenwordig met staal. Lood is zwaarder dus het was wel beter, maar het is niet goed voor het mileu.

Misschien weet je wel niet wat muskusratten doen, muskusratten graven tunnels van af de sloot naar het weiland toe dus de kanten van de sloot word slapper. Trekker raken er in vast en het vee breekt hun poten in die gangen, met de mol is het het zelfde.
Mensen denken dat z'n muskusrat meer dan een kwatier in z'n val ligt te verzuipen, maar mischien is het ongeveer 15sec. Het is net het moment dat de rat doorkrijgt van ik krijg geen lucht en dan is het ook al gebeurt. als een rat onder het ijs doorzwemt denkt dat beest toch ook niet dat hij verzuipt. Klem is het zelfde die klap om de longen heen lucht word uit de longen geperst en hij stikt. Er zijn ook klemmen die klappen dicht achter de kop dus de nekbreekt, ook gebuurt. Maar deze klemmen worden niet vaak gebruikt omdat er teveel bijvangten zijn.
En dat van de mol zie ik al voor mij een stukje land dat sterft van de mollen, (gewoon afmaken die beesten).

En heb jij een rijbewijs? een auto? Zoja dan bij jij ook schuldig aan die dode vogels aan de kant van de weg.Je maakt je wel druk om dieren die dood gaan, maar mensen niet? ja dat is echt sociaal.

Nog een vraag hoe zie jij de natuur in ons land als de mens er helemaal niks aan doet, dus geen jacht, geen groenbeheer, helemaal niks?

__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2002, 20:29
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Je schreef dat je vader ook jager is, dus je ziet hem als een man die in zijn vrije tijd, zonder verstand maar wat hazen en fazanten kapot schiet? Helaas zijn er wel jagers die er schijt aan hebben daar ben ik het mee eens.

>>Nee, mijn vader is voor zover dat kan nog een *nette jager*. Hij heeft genoeg verstand van alles, alleen....hij jaagt en dat neem ik hem behoorlijk kwalijk.

Maar de meeste jagers hoeden zich wel aan de regels. Het komt voor dat wild wel eens word aangeschoten maar, daarom heb je ook een jachthond bij je.Vroeger werd er geschoten met loodhagel tegenwordig met staal. Lood is zwaarder dus het was wel beter, maar het is niet goed voor het mileu.

>>Ja, dat weet ik Feit blijft dat er ook veel dieren net niet zo goed worden aangeschoten dat ze ook voor honden niet meer te halen zijn...en dan nog, reken maar dat een haas met een kapotte poot tamelijk veel pijn heeft. Maar ach, boeie

Misschien weet je wel niet wat muskusratten doen, muskusratten graven tunnels van af de sloot naar het weiland toe dus de kanten van de sloot word slapper.

>>Dat weet ik.

Trekker raken er in vast en het vee breekt hun poten in die gangen, met de mol is het het zelfde.

>>Da's dan jammer Ik heb niet zo snel medelijden met mensen. Wel met dieren die er echt totaal NIETS aan kunnen doen dat zij daar leven.

Mensen denken dat z'n muskusrat meer dan een kwatier in z'n val ligt te verzuipen, maar mischien is het ongeveer 15sec. Het is net het moment dat de rat doorkrijgt van ik krijg geen lucht en dan is het ook al gebeurt. als een rat onder het ijs doorzwemt denkt dat beest toch ook niet dat hij verzuipt.

>> Als jij onder water zwemt verdink je ook niet, maar zodra je niet meer boven water kunt komen verzuip je wel. Fijne gedachte?
En, als een muskusrat in een metalen fuik zit, dan verzuipt ie niet in 15 seconden. Ze kunnen echt wel langer onderwater blijven dus het is een ongelovelijk gruwelijke dood.

Klem is het zelfde die klap om de longen heen lucht word uit de longen geperst en hij stikt. Er zijn ook klemmen die klappen dicht achter de kop dus de nekbreekt, ook gebuurt. Maar deze klemmen worden niet vaak gebruikt omdat er teveel bijvangten zijn.

>>Boeit me ook eigenlijk helemaal niet of het dier pijn lijdt, het wordt gedoodt, daar gaat het me om.

En dat van de mol zie ik al voor mij een stukje land dat sterft van de mollen, (gewoon afmaken die beesten).

>>Het sterft van de mensen die schijt hebben aan dieren. Afmaken denk ik dan.

En heb jij een rijbewijs? een auto? Zoja dan bij jij ook schuldig aan die dode vogels aan de kant van de weg.Je maakt je wel druk om dieren die dood gaan, maar mensen niet? ja dat is echt sociaal.

>>Nee, ik heb er bewust voor gekozen geen auto te rijden, en ook geen rijbewijs te halen.
Ik maak me meer druk om dieren ja, omdat dieren zich niet kunnen verzetten. Ze kunnen niet voor zichzelf opkomen, ze kunnen niet praten. En mensen kunnen dat wel. Dooie mensen vind ik ook minder plezant, maar dieren die door mensen zijn gedood vind ik erger.

Nog een vraag hoe zie jij de natuur in ons land als de mens er helemaal niks aan doet, dus geen jacht, geen groenbeheer, helemaal niks?

>>Dan zie ik een natuurlijk evenwicht. Wat in het begin een beetje moeilijk gaat, aangezien er niet zoveel natuurlijke predatoren zijn maar uiteindelijk geloof ik dat de natuur wel een weg vind en de menselijke ziekte kan compenseren.

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 11:06
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
drama schreef:
Nog een vraag hoe zie jij de natuur in ons land als de mens er helemaal niks aan doet, dus geen jacht, geen groenbeheer, helemaal niks?

>>Dan zie ik een natuurlijk evenwicht. Wat in het begin een beetje moeilijk gaat, aangezien er niet zoveel natuurlijke predatoren zijn maar uiteindelijk geloof ik dat de natuur wel een weg vind en de menselijke ziekte kan compenseren.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Wanneer we de natuur gewoon met rust laten ontstaat er vanzelf weer een evenwicht, het evenwicht dat wij als mens vrolijk hebben verstoord in de loop der jaren. Men laat toch natuurgebieden ook 'verwilderen', zodat er weer een evenwicht ontstaat.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:39
Miss USA
Miss USA is offline
Die jagers zijn vaak behoorlijk onprofessioneel, ze knallen maar wat vossen af, kijken niet naar leeftijd, geslacht, gezondheid van het beest. Het is gewoon de schuld van de MENSCH... ;-) ons hele ecosysteem verandert doordat we polders maken, bos kappen enz. dan veranderen de dieren ook. Muskusratten zijn hier eeuwen geleden gebracht op een of ander schip uit een ander werelddeel en hebben hier dus geen natuurlijke vijanden, dus graven ze hier alle dijken maar uit en planten zich naar hartelust voort. En dan knallen de mensen die ratjes maar weer af... hoe het nu verder moet?!
__________________
Wij zijn twee bejaarde politieagenten op Schiermonnikoog, het is nu 11.34 am, en geen misdaden plegen hâ!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 19:25
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
*snapt et nu helemaal niet mar*
Dus jagers knallen vossen af omdat er ander minder kievitten zijn??
AWaarom stropen veel jagers dan kievits eieren?? precis..gewoon een smoes.

Er zijn niet teveel vossen, er zijn teveel mensen. We eisen al de ruimte op die de dieren nodig hebben, en hebben dan nog et lef te zeggen dat er teveel zijn...
De mens is de plaag, niet een ander beest...(Australie is een uitzondering, maar daar moet nog wat anders op gevonden worden...)

"Life finds a way"
-Jeff Goldblum-
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 20:13
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Ieme schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens. Wanneer we de natuur gewoon met rust laten ontstaat er vanzelf weer een evenwicht, het evenwicht dat wij als mens vrolijk hebben verstoord in de loop der jaren. Men laat toch natuurgebieden ook 'verwilderen', zodat er weer een evenwicht ontstaat.
Ik zelf loop stage bij een natuurbeheerorganisatie, ze laten niet alle natuur gebieden verwilderen.
Want als je het laat verwilderen krijg je alleen maar bos.
Rietvelden worden een keer per jaar gemaait en alle jonge boopjes die op komen meest elsen wordrn er uit gestoken.
Je zit altijd met het probleem van sucsesie, neem maar een stuk land graaf het ongeveer 30 cm af, zodat er geen humusrijke laag is. Eerst komen er klaprozen en andere planten op dezen zij eenjarig en sterven af en en verrrotten zo krijg voedingsstoffen in de grond. dan komen er grassoorten en andere planten die van voeding in de grond houden. en als laaste komen de bomen.
dus op dat stuk land word bos.

Nou is bos wel mooi maar als nederland helemaal bebost zou zijn dan heb je hier alleen maar bosplanten en diersoorten. maar dat willen ze niet dus maaien ze bv hooiland en voeren ze het maaisel af in de vorm van hooi. Zo kunnen dieren die th zijnuis in hooilanden ook voort blijven bestaan.

en neem eens een kijkje op de site van de nederlandse jagers vereneging, WWW.KNJV.NL
want zoals ik de meeste van jullie hoor hebben jullie helemaal geen verstand van de jaagt. Vinden het allemaal zielig om dieren dood te maken, maar hebben wel huis dieren, nou hoe erg is dat?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 08:21
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
kees17 schreef:


Vinden het allemaal zielig om dieren dood te maken, maar hebben wel huis dieren, nou hoe erg is dat?
Huisdieren genieten van de menselijke aandacht en hebben vaak een geweldig leven....huisdieren maak je niet dood voor de lol (ik weet niet wat jagers doen..."kut vandaag geen vos neergeknalt...KUT...sorry Bello...BANG!"). Iig is het hebben van huisdieren heel iets anders dan dieren zonder goede reden neerknallen.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 20:10
~*~Angel~*~
~*~Angel~*~ is offline
afschieten...de mensen die aan vossenjacht doen dan!
__________________
Dit Was Weer Een Hyperintelligente Opmerking Van ~*~Angel~*~, (niets uit deze uitgave mag verveelvoudigd of op enige wijze gekopieerd worden)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 21:02
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Kees17... ik ben het volkomen met je eens, maar ik heb me al eerder aan een discussie met Drama en Damien gewaagd. En dat gaat echt tot in 't oneindige door. En dat topic was ook al verrekte lang. En mijn standpunt ook, ik denk dat jij de meeste dingen wel opgenoemd hebt.

Ik denk dat het onderhand beter is als de jacht gewoon 10 jaar lang verboden wordt, dan zien we wel wat er gebeurd, al kan ik dat nu ook al wel voorspellen. Tis jammer dat het zo moet, maar de gevolgen worden dan wel duidelijk. Wie niet horen wil moet maar 'voelen'.

Overigens geven veel mensen hier hun menin,g maar die durven geen discussie aan. Dat vind ik vrij zwak, omdat 90% hun informatie van nogal eenzijdige partijen heeft, als je alles weet van de dierenbescherming en zo dan kan ik me wel voorstellen dat je tegen bent. Oordeel over een onderwerp als dit echt niet zonder voorkennis(tot nu toe heb ik van de mensen die tegen is alleen Drama als terzakekundig ondervonden, de rest schreeuwt maar wat)
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 08:44
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Kupu schreef:
Ik denk dat het onderhand beter is als de jacht gewoon 10 jaar lang verboden wordt, dan zien we wel wat er gebeurd, al kan ik dat nu ook al wel voorspellen. Tis jammer dat het zo moet, maar de gevolgen worden dan wel duidelijk. Wie niet horen wil moet maar 'voelen'.
Lijkt mij een prima idee om dat eens te proberen. Ik zou er werkelijk waar geen moeite mee hebben. Denk alleen dat de meste mensen het niet zo geslaagd vinden. Want oe,oe, straks eten ze de kipjes op of vallen ze intens een schaapje aan. (dat noemt men nou natuur)
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 11:46
jensen
Avatar van jensen
jensen is offline
Ik had nog nooit van die parasiet gehoord bij vossen, maar vond het wel intressant dus ben een beetje aan het zoeken gegaan.

Citaat:

Parasiet gevaarlijk voor mensen

Lintworm bij een
op de tien vossen

Van onze wetenschapsredactie

BILTHOVEN – Bijna een op de tien vossen in Groningen is besmet met de vossenlintworm, een parasiet die bij mensen een ernstige leverinfectie kan veroorzaken. Het percentage besmette vossen is hoger dan gedacht, maar lager dan elders in Europa.

Dat blijkt uit onderzoek door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Tot dusver zijn in Nederland nog geen mensen ziek geworden door de lintworm. Volgens het RIVM betekent dat nog niet dat er geen mensen besmet zijn geraakt. De ziekte openbaart zich pas na vijf tot tien jaar.

Iemand die eitjes van de worm binnenkrijgt, kan na verloop van tijd ernstig ziek worden. De vage symptomen variëren van buikpijn en kortademigheid tot geelzucht. Het stellen van de juiste diagnose is daardoor niet eenvoudig. Meestal leidt besmetting tot een leverinfectie, die dodelijk kan zijn. Volgens het RIVM is behandeling van de ziekte niet altijd mogelijk. De aandoening wordt vaak pas in een zeer laat stadium ontdekt. In de jaren daarvoor hebben de wormen dan al onherstelbare schade toegebracht aan de lever.

Besmettingsroutes
Mensen kunnen de eitjes via de mond binnenkrijgen. Het RIVM raadt daarom aan vossen niet met blote handen aan te pakken en ook voorzichtig te zijn met jachthonden. Deze kunnen de eitjes in hun vacht meedragen. Ook kunnen honden en katten de lintworm oplopen als zij besmette muizen hebben gegeten.

Een andere mogelijkheid is dat mensen de eitjes binnenkrijgen door het eten van wilde bosvruchten, zoals bramen, frambozen en bosbessen. Werken met blote handen in besmette aarde is ook een mogelijk gevaar.

Het onderzoek in Groningen werd gedaan omdat besmette vossen zich vanuit Centraal-Europa in noordelijke en westelijke richting leken te verspreiden. Onderzoek in 1996 in Groningen en Zuid-Limburg leverde niets op, en onderzoek op de Veluwe evenmin. Uit het recentste onderzoek in Groningen bleek dat tien van de 106 onderzochte vossen de worm bij zich hadden.

In sommige gebieden in Zuid-Duitsland en Zwitserland is 50 tot 75 procent van de vossen besmet. Daar waarschuwt de terreinbeheerder met bordjes ”Achtung Fuchsbandwurm!”
http://www.erdee.nl/bin/010124bin04.html

ook goede info vind je op:
http://www.beemd.nl/vossenlintworm.htm
__________________
Joehoe?!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 20:25
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Lijkt mij een prima idee om dat eens te proberen. Ik zou er werkelijk waar geen moeite mee hebben. Denk alleen dat de meste mensen het niet zo geslaagd vinden. Want oe,oe, straks eten ze de kipjes op of vallen ze intens een schaapje aan. (dat noemt men nou natuur)
Je mag nu niet meer jagen op vossen, dus de gevolgen kun je straks wel zien.
Die kipjes en schaapje van jou zijn geen natuur, ze zijn door de mens gefokt.
Dus als je ziek word van een bacterie, ga je dus niet naar de dokter toe, om anti biotica want die bacterien zijn ook natuur?

Kupu heeft wel gelijk de meeste roepen maar van doodschieten die jagers ( en er waren zelfs personen bij die alle nederlanders dood wilden maken) en het is zielig.
damien schreef zelfs huisdieren genieten vaak van menselijke aandacht en hebben vaak een geweldig leven. Neem maar eens een konijn zou hij het leuk vinden om de heledag in een hok te zitten en af en toe komt er een kop voor de trailies dat hem voer geeft en allemaal dingen tegen hem zegt daar hij toch niks van begrijp?

Als je jacht nu stil zet en over tien jaar weer opent zou een ramp wezen voor de flora en founa. Nijlganzen kunnen zich nog meer voortplanten, tot gevolg founavervalsing, met andere woorden er komen hier dieren voor die hier niet eens horen. Neem een voorbeeld aan de mukusrat die zijn nu ook haast niet meer uit te roeien.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-04-2002, 20:28
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Voor ff de mensen die het nog niet wisten. Als wij de natuur hun gang laten gaan en er niks aan doen, kunnen er plagen komen. Maar dat is nog niet het ergste, we krijgen dan bossen die moerassig zijn, het word een en al moeras, en dan verdwijnen ook weer veel diersoorten, en dat willen we ook niet heh?
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 08:25
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
kees17 schreef:
(1)Die kipjes en schaapje van jou zijn geen natuur, ze zijn door de mens gefokt. (2)Dus als je ziek word van een bacterie, ga je dus niet naar de dokter toe, om anti biotica want die bacterien zijn ook natuur?
(1) Juist, dus de natuur molt onze gekweekte cultuur. En daar maakt men zich druk om. Ik dus niet.
(2) Deze vergelijking is intens irrelevant.

Citaat:
Als je jacht nu stil zet en over tien jaar weer opent zou een ramp wezen voor de flora en founa. Nijlganzen kunnen zich nog meer voortplanten, tot gevolg founavervalsing, met andere woorden er komen hier dieren voor die hier niet eens horen. Neem een voorbeeld aan de mukusrat die zijn nu ook haast niet meer uit te roeien.
Je moet verder denken dan dat. Op een gegeven moment ontstaat er vanzelf weer een evenwicht. En natuurlijk zit je dan een poosje is een onevenwichtige periode, maar aangezien we dat nu ook al zitten lijkt mij dat geen probleem.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 08:55
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
kees17 schreef:

Als je jacht nu stil zet en over tien jaar weer opent zou een ramp wezen voor de flora en founa.

Nee, et zou dan een ramp zijn voor de mensen..want 'we' hebben dan minder ruimte om te vernielen, omdat de beessies hun plek terug hebben...natuurlijk evnwicht komt er hoe dan ook, hoe verstoord wij et ook hebben.
Nijlganzen kunnen zich nog meer voortplanten, tot gevolg founavervalsing, met andere woorden er komen hier dieren voor die hier niet eens horen.

En jij maakt uit wat hier hoort? Als het hier 'zomaar' verschijnt zonder dat een mens et heeft losgelaten, dan is et de natuur en is het natuurlijk.
Neem een voorbeeld aan de mukusrat die zijn nu ook haast niet meer uit te roeien.

Moet dat dan?
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 08:25
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Nijlganzen zijn door mensen hier gebracht, mensen die een vijver hebben en voor de gein een paar nijlganzen er in doen en die dieren beginnen hun voort te planten en ze krijgen er te veel van en laten die dieren maar gewoon los, inplaats die beesten de nek om te draaien en in de pan te doen.
Dat anti-jacht is gewoon het zielige gedoe van de stadsmens, mensen die denken dat de natuur in ons land het zelf wel redt en niet beheert hoeft te worden. en als ze een ree zien noemen ze het een hert en fazanten mannetje in plaats van fazantenhaan en zeker helemaal niks afweten van de jacht en dat er verschillende mogelijkheden zijn zoals met een fret, havik, geweer of eendenkooi.

Damien zegtzelf tegen de mukusratbestreidingzelf: moet dat dan?
ja je kan ook aan de oevers van elke sloot gewoon damwand zetten(lijkt mooi natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 17:02
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
kees17 schreef:

Nijlganzen zijn door mensen hier gebracht, mensen die een vijver hebben en voor de gein een paar nijlganzen er in doen en die dieren beginnen hun voort te planten en ze krijgen er te veel van en laten die dieren maar gewoon los, inplaats die beesten de nek om te draaien en in de pan te doen.


Moet je mensen ontmoedigen om die beesten te kopen...
En aan et 'overschot' dat dr nu is: Vang ze en zet ze uit waar ze wel horen.

Dat anti-jacht is gewoon het zielige gedoe van de stadsmens, mensen die denken dat de natuur in ons land het zelf wel redt en niet beheert hoeft te worden. en als ze een ree zien noemen ze het een hert en fazanten mannetje in plaats van fazantenhaan en zeker helemaal niks afweten van de jacht en dat er verschillende mogelijkheden zijn zoals met een fret, havik, geweer of eendenkooi.

Natuur redt zich echt wel..always has, always will..et feit dattik in de stad woon heeft nix te maken met mn gezonde verstand.
En et kennen van namen heeft ook nix te maken met het onndig vinden van de jacht. (En ja, ík weet de namen wel.) Hoe je jaagt maakt niet uit, et blijft onnodig.

Damien zegtzelf tegen de mukusratbestreidingzelf: moet dat dan?
ja je kan ook aan de oevers van elke sloot gewoon damwand zetten(lijkt mooi natuurlijk)


Ik zie hier geen argument wáárom muskusratten weg moeten.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 10:57
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Waarom moeten wij ingrijpen in de natuur???

Overpopulatie lost zichzelf op door voedselgebrek. Daar hoef je niet bang voor te zijn. Het is een drogreden de jacht goed te praten door te zeggen dat het 'zo goed is voor de natuur'. Daar hebben wij helemaal niets aan te doen.

En er is ook zeker sprake van overbevolking bij mensen... Afknallen dan maar?
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 11:54
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
Tampert schreef:
Overpopulatie lost zichzelf op door voedselgebrek. Daar hoef je niet bang voor te zijn. Het is een drogreden de jacht goed te praten door te zeggen dat het 'zo goed is voor de natuur'. Daar hebben wij helemaal niets aan te doen.
Het probleem lost zich op den duur inderdaad op. Maaaar er zit een dikke maar aan. Neem nou het Lauwersmeergebied. Dat is een beschermd natuurgebied, met als doel om weide- en wadvogels een goede kans te geven. Maar als het daar stikt van de vossen, dan vreten die de vogels op. En dat is nou juist wat de vogelmensen en de overheid niet willen. Het probleem lost zichzelf dus op, maar wegen de kosten op tegen de baten? Nee dus.
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:05
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Tampert schreef:
Waarom moeten wij ingrijpen in de natuur???

Overpopulatie lost zichzelf op door voedselgebrek. Daar hoef je niet bang voor te zijn. Het is een drogreden de jacht goed te praten door te zeggen dat het 'zo goed is voor de natuur'. Daar hebben wij helemaal niets aan te doen.

En er is ook zeker sprake van overbevolking bij mensen... Afknallen dan maar?
Ja schiet de stadsmens maar dood.

De muskusrat graaft hollen vanaf de slootkant naar het land, dus de hele sloot kant gaat naar de kloten en het vee kan net zoals bij molshopen er in gaan staan en hun poten breken

en trouwens weet je wel wat een eendenkooi is?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:16
Verwijderd
De vos staat in de Nederlandse natuur boven aan de voedselketen en heeft dus geen natuurlijke vijanden, daardoor is er een overpopulatie ontstaan.Het is toch zielig voor die weidevogels dat ze opgegeten worden door zo'n brute vos. En het zal zonde zijn als die zeldzame vogels uitsterven. Misschien is het beter dat we toch maar een paar vossen doodschieten...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 21:21
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Moet je mensen ontmoedigen om die beesten te kopen...
En aan et 'overschot' dat dr nu is: Vang ze en zet ze uit waar ze wel horen.
Citaat:
Natuur redt zich echt wel..always has, always will..et feit dattik in de stad woon heeft nix te maken met mn gezonde verstand.
En et kennen van namen heeft ook nix te maken met het onndig vinden van de jacht. (En ja, ík weet de namen wel.) Hoe je jaagt maakt niet uit, et blijft onnodig.
OK, jij weet er misschien wel wat meer van af, maar het merendeel van de mensen(waar dan ook) weet gewoon te weinig van natuur af om een goed oordeel te kunnen vormen op grond van feiten.

En de natuur heeft zich altijd goed kunnen redden. Dus jij gelooft dat we niets aan het broeikas-effect hoeven te doen, lekker aso alles weg blijven donderen, elektriciteit maken van steenkool, CFK in de spuitbussen donderen? Het komt toch allemaal wel in orde? Alles komt wel op de pootjes terecht? Waar maken we ons dan druk om!

Maar de strijd is onderhand zo hopeloos geworden, dat om mijn part de gehele jacht maar voor 10 jaar of zo verboden wordt, we zullen zien waar het uitkomt(kan ik jullie zo wel vertellen, maar dat even terzijde).

Een 'prachtig' voorbeeld van wat er gebeurt als er niet gejaagd wordt, is het natuurgebied 'de Alde feanen'. Dat is in bezit van 'it Fryske Gea'. Beheren het verder wel aardig, niet veel op aan te merken, maar jagen werd daar niet toegestaan. Als gevolg hiervan is de reeënpopulatie zo drastisch gegroeid, dat vooral de bokken verdrongen werden naar andere territoria. Gevolg: tientallen reeën verzopen, de rest vielen vrijwel allemaal ten prooi aan paratuberculose en andere veel voorkomende ziekten onder reeën. Deze situatie is zo ernstig geweest dat het in het landelijke nieuws is geweest.
Een ander gevolg is dat de nijlganzen zeer goed gedijden. Deze zijn zo verschrikkelijk fel, dat soms zelfs vossen niet in de buurt van hun nest komen. Die vallen blindelings met zoveel kracht aan, dat is niet te geloven. Maar ze vallen niet alleen roofdieren aan, alle dieren. Andere broedvogels en ga zo maar door. Zelfs mensen. Hierdoor werden ook veel inheemse soorten verdrongen.

Nu wordt zo af en toe gejaagd in de Alde Feanen op de reeën, die het prompt weer stukken beter doen. En de nijlganzen worden ook vrijwel niet bejaagd, en gedijen daar nog steeds goed, met alle gevolgen van dien. Nou kun je zegen dat dat toeval is, maar het aparte is dat dit 'toeval' ook in veel andere gebieden met een soortgelijke situatie zich voordeed.
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 21:32
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
kees17 schreef:


Ja schiet de stadsmens maar dood.

De muskusrat graaft hollen vanaf de slootkant naar het land, dus de hele sloot kant gaat naar de kloten en het vee kan net zoals bij molshopen er in gaan staan en hun poten breken

en trouwens weet je wel wat een eendenkooi is?
ooh wat errug dat die muskusrat dat doet ... Wat hebben wij als mens ermee te maken dat die slootkant naar de kloten gaat?

dat hoort zo...

en die beesten die in de molshopen stampen: das naselectie...
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 08:48
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Kupu schreef:

En de natuur heeft zich altijd goed kunnen redden. Dus jij gelooft dat we niets aan het broeikas-effect hoeven te doen, lekker aso alles weg blijven donderen, elektriciteit maken van steenkool, CFK in de spuitbussen donderen? Het komt toch allemaal wel in orde? Alles komt wel op de pootjes terecht? Waar maken we ons dan druk om!
Klopt.
We vernietigen hooguit et leven op aarde(met name onszelf), en als wij weg zijn begint de aarde gewoon weer opnieuw. Kijk, 'men' zegt wel dat jullie als mensheid de aarde kunnen vernietigen, maar dat kan niet. zelfs als je alle atoombommen tegelijkertijd laten ontploffen, overleeft de planeet et wel...een tijd lang een nucleaire winter..al et leven weg...maar daarna begint et gewoon weer opnieuw...

Wat nu telt is respect voor de natuur en dr voor zorgen dat we onszelf niet vernietigen door de menselijke domheid.
Als die vogels uitsterven (die et op de waddeneilanden beter doen dan ooit volgens zo'n geleerde in et lagerhuis) dan is dat natuurlijke selectie...als dr écht teveel vossen komen, dan komt dr wel een ander roofdier dat et op vossen voorziet.....tenzij wij mensen die uitroeien, omdat 'ze per jaar een handjevol mensen killen '.
Bedreigde dieren die puur door de mens worden bejaagd moeten we door fokprogramma's weer op de been helpen. Voor de rest van de gevalle geldt:

"These creatures, require our absence to survive, not our help....and if we could only...step aside, and trust in nature...Life will find a way."
- John Hammond -The Lost World -
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 12:48
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
D@mien schreef:

Wat nu telt is respect voor de natuur en dr voor zorgen dat we onszelf niet vernietigen door de menselijke domheid.
Als die vogels uitsterven (die et op de waddeneilanden beter doen dan ooit volgens zo'n geleerde in et lagerhuis) dan is dat natuurlijke selectie...
1 Keer raden wat je nou net niet hebt op de waddeneilanden... Vossen

Citaat:
Als dr écht teveel vossen komen, dan komt dr wel een ander roofdier dat et op vossen voorziet.....tenzij wij mensen die uitroeien, omdat 'ze per jaar een handjevol mensen killen '.
En wij staan de opkomst van zo'n roofdier niet toe. Waarom lijkt mij dus wel logisch.
Maar als zo'n roofdier al zou komen. Waarom zou het de verschrikkelijk sluwe slimme en daardoor moeilijk te pakken vossen pakken? Een schaap, lammetje, kalf, kind(!!!) of wat voor herbivoor dan ook is een veeeeeeeeeeel makkelijker doelwit. En die zullen er, zolang er mensen zijn, meer zijn als vossen.

Citaat:
"These creatures, require our absence to survive, not our help....and if we could only...step aside, and trust in nature...Life will find a way."
- John Hammond -The Lost World -
Tegen welke prijs?
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 05:41
miep
Avatar van miep
miep is offline
ach ik heb nog nooit een vos gezien dus volgens mij valt het wel mee met die vossen.

interesseert het mij?
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap " De nachtmerrie van een links Kabinet "
Sanctus
296 06-04-2006 10:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.