Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2008, 19:13
Verwijderd
Hmm, ik heb weinig kaas gegeten van het uploaden van foto's.

Toch maar een poging.
Logo


Cover voor de EP


Cover 2 voor de EP


Cover 3 voor de EP


Achterkant. Op het lijntjespapier kunnen de nummers gezet worden.


Zo, welke gaat het (niet) worden? Ik ben niet vies van kritiek, wel een beetje onderbouwen graag.

Alright, bedankt alvast.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2008, 20:54
Verwijderd
De achterkant vind ik het mooist. Vind het een mooie sfeer, treurig maar ook dreigend ofzo. Nostalgisch misschien. Van de cover vind ik de derde het mooist, misschien ook omdat die het beste bij de achterkant past.
Waarom is de achterkant de achterkant en niet de voorkant? Persoonlijk trekt de achterkant mij veel meer dan de voorkant. Vind alle voorkanten een beetje kitschig of in die richting. Maar dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2008, 21:02
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
De achterkant vind ik erg mooi. Denk dat cover 3 daar het beste bij zal passen.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2008, 16:02
Verwijderd
Citaat:
De achterkant vind ik erg mooi. Denk dat cover 3 daar het beste bij zal passen.
Daar sluit ik me bij aan. Mooie sfeer.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2008, 17:02
Verwijderd
Ik zou die laatste foto achterop doen en het logo + gitaar plaatje voorop want dat met die hoofden ziet er zo goedkoop uit.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2008, 22:17
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
^Agreed. Vind de achterkant mooi maar de covers eigenlijk allemaal niet zo
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 13-02-2008, 22:31
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Ik zou die laatste foto achterop doen en het logo + gitaar plaatje voorop want dat met die hoofden ziet er zo goedkoop uit.
Dat is idd wel het beste idee.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2008, 10:18
Verwijderd
Ja, jullie zijn goed!

Dat was oorspronkelijk het idee. Ons management ziet het allemaal anders: die wil dat we met onze hoofden op de voorkant staan. Krijg je gelijk van die Frans Bauer taferelen. Hun insteek is om letterlijk onze smoel te verkopen. Aangezien niemand ons kent, zit daar wel wat in. En het is ook maar voor een EP. De full length album wordt allemaal wat genialer qua ontwerp.

Maar toch, ik vind het ook een beetje corny.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2008, 19:05
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Als je dan toch voor hoofden gaat, doe dan een foto zonder van die mensonterende nabewerking. En maak dan een wat spannendere foto, in plaats van die 5 hoofden op een rij. Dan kan dat ook nog best wat hebben.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2008, 22:21
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Ja, jullie zijn goed!

Hun insteek is om letterlijk onze smoel te verkopen. Aangezien niemand ons kent, zit daar wel wat in.
Wat voor doelgroep moet jouw cd kopen dan? Tienermeisjes die zich afrukken op jullie hoofd oid?

Ik vind ook de achterkant écht mooi, kunnen jullie geen foto van jullie hoofden doen in zo'n zelfde soort stijl, tegen een zelfde soort landschap? Beetje grijzer maken, dat kladblok ding eroverheen en je hebt jullie hoofden maar het is niet zo goedkoop?



alleen dan wel betere kleren
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 14:21
Verwijderd
Die Laatste Is Praaaaaaaaaaachtig!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 16:59
Verwijderd
ja die voorkant is niks, prima dat je er een foto op doet maar maak dan een mooie foto om daarvoor te gebruiken
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 23:13
Verwijderd
Jullie hebben gelijk. Die achterkant is vet en die corny frontale foto's moeten anders.

De band doet het als volgt: Voor de EP met vier liedjes komen onze hoofden al dan niet anders dan in dit forum getoond (Boeiend, is toch maar een soort van demo)

en voor de CD wordt er een snoei-hard-mooie voorkant gemaakt die past bij de achterkant zoals te zien in dit topic.

Bedankt voor de kritieken. Suggesties zijn immer welkom.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 19:28
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
wat al een heel groot verschil zou maken voor die 'hoofdfoto's ': allemaal dezelfde soort kraag. nu is het een beetje een manusje van alles maar voor het mooie zou je bijvoorbeeld allemaal een zwarte blouse aan kunnen trekken. of allemaal een ronde hals en wellicht 1 v-hals om de lijn te breken. in elk geval zou ik daar nog wat aandacht aan besteden. Achterkant is gaaf sfeervol
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 19:59
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Idd, en pak sowieso dan (het kleurenschema van) cover 3. En met die achterkant, ik weet niet wat je met de titels van plan bent, maar ik zou ze met een lettertype doen en niet met de hand geschreven want dan lijkt het me wel heel corny worden. Ik zou een lekker strak font pakken als Lucida Sans, en dan een lichte transparantie zodat het een beetje blend met de achtergrond.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 20:03
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
lyucida sans zou ik niet pakken, daar zitten net wat te rare randjes aan om lekker te kunnen gebruiken op een cd-hoes. mijn school heeft een goed font in de huisstijl maarja, die kunnen alleen studenten op school gebruiken ik zou iets meer flexibele fonts nemen. geen sierletter natuurlijk, maar net iets minder strak dan lucida.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 22:54
Verwijderd
Font is geen probleem, alles komt er met een custom-made font op (dus niet helemaal handgeschreven).

Bedankt voor het meedenken, er zitten goede ideeen tussen. Die kragen is voorgesteld in de groep, wordt wat mee gedaan waarschijnlijk.
We moeten de demo wat snel af hebben, want we staan binnenkort in het voorprogramma van IOS en in de finale van een soundtrack-verzorging en cameo (beide 013) dus het moet er allemaal snel en vooral gelikt uitzien.

Waarom is cover 3 beter dan kleurgebruik 1 en 2 als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 23:21
Vee
Vee is offline
Okay, alvast sorry voor ongenuanceerde technische mening...

Kleurgebruik van 3 is veel lekkerder omdat het al wat meer naar een sfeer toegaat, en er wat minder uit ziet als een effectje.... 1 ziet er al een beetje uit als een photoshop kleurverloopje, niet natuurlijk, en vind de kleuren persoonlijk ook niet heel lekker werken. De 2e ziet eruit als een kleurverloopje met een effectje... en nummer 3 ziet eruit als een redelijk goed gebruikt effectje, maar het houd een beetje een hoog photoshop-gehalte....

Mede omdat je meteen ALLES geshopt hebt, en de dieptewerking van de foto dus niet meer klopt... je sugereert een groep die opgesteld staat, maar er zit geen diepte in... Dat werkt niet... Ik denk dat je misschien nog het beste iemand kan vragen die eens een paar groepsfoto's maakt, en er dan daar één van uitkiezen, als je tijd hebt, in ieder geval. Maar het kost één middag, en je hebt dan een goede, natuurlijk uitziende photo... als je ECHT moet shoppen, zorg dan dat de achterste hoofden wat kleiner zijn dan de voorste, dan krijg je in ieder geval een kloppende diepte... Je krijgt het nooit helemaal ongephotoshopt, ook omdat het licht niet van één punt afkomt, maar dat alle gezichten individueel zijn uitgelicht. Daar gaan niet veel mensen over vallen, hoor, behalve mensen die zich HEEL erg gaan bezighouden met hoe jullie cover eruitziet

Ik zou wat dat betreft, helemaal als je ziet hoe HEERLIJK de achterkant eruitziet, er één middagje insteken, om de voorkant, de kant die mensen gaan zien, passend te krijgen... Bijvoorbeeld een groepsportret rond dezelfde tijd dat de vorige foto is genomen, en dan geen tegenlicht gebruiken, alle gezichten duidelijk zichtbaar, licht van schuin opzij...

(en het is allemaal bedoeld als technische en opbouwende kritiek, niet om je cover af te branden... Ik doe het zelf ook altijd, te lang aan foto's proberen te shoppen, en dan ben ik twee dagen bezig, terwijl de foto overmaken een half uurtje had geduurd... )

Heel veel succes met je band en je cover!!

X
__________________
pretenties zijn kut
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-02-2008, 10:40
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Waarom is cover 3 beter dan kleurgebruik 1 en 2 als ik vragen mag?
Niet alleen past die als enige bij de achterkant, maar bovendien zien 1 en 2 er ontzettend oversaturated uit qua kleur. Ik vind 1 en 2 er uitzien als een bootleg-cd uit de vroege jaren 90, m.a.w. als een bestaande foto waar een onkundige fan in twee minuten tijd wat eenvoudige effecten over heeft gegooid. Klinkt lulliger dan ik het bedoel, maar ik vind 1 en 2 er verre van professioneel uitzien. 2 vind ik dan nog het minste van die twee, omdat de hoofden daar zo wazig zijn gemaakt dat het niet eens meer duidelijk is waar je je als kijker op moet focussen.

Overigens lijkt het me een leuk idee om op de binnenkant van het voorkantje, dus het gedeelte waar nu die titels op staan, die gitaar/katapult (?) te verwerken, want het is daar een beetje leeg en die gitaar vind ik als beeld véél sterker dan alle rest (de cover, de achterkant én het logo). Je denkt veel eerder 'oh ja, dat was die band met die gitaar/katapult' dan dat je denkt 'oh ja, dat was die band met die hoofden'.

Oh, en bovengenoemd punt over het formaat van de hoofden was me niet eerder opgevallen, maar als je er op let komt het idd behoorlijk onnatuurlijk over.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Trashfest 2009 (18-21 juni) @ De Buze - Steenwijk
SjappieExtra
5 05-06-2009 10:03
ARTistiek (professionele) CD-cover maken, hoe maak je dat klaar voor productie?
Evolution
12 20-06-2006 15:32
Muziek Me First and The Gimmie Gimmies in de W2
Krist
78 09-06-2005 15:21
Muziek *Grease* Summer Nights - Hi-Skool
Sangria
10 13-09-2003 16:25
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
Muziek Poisonblack (Sentenced + Charon)
The Undertaker
26 23-01-2003 19:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.