Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2008, 17:09
AtleticoAjax
AtleticoAjax is offline
hallo ik ben 18 en wil weer naar school maar wil zo snel mogelijk als het kan naar het HBO, nu is mijn vraag welke opleiding ik het best kan volgen wat zo kort is als de pest, want het klote is dat ik begin op niveau 2
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2008, 18:37
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
- Havo?
Je kunt ook volwassen onderwijs gaan volgen. Of ook bij zo'n school alleen de vakken proberen te halen die je voor je vervolgstudie nodig heb. (Moet je natuurlijk wel weten wat je wilt gaan studeren op het HBO)

- 21+ test.
Als je ouder bent dan 21 kun je een test aanvragen voor een bepaalde studie. Als je die test haalt dan mag je allen op DIE hogeschool, DIE studie doen. (Dus dan kan je niet overstappen. = mogelijk nadeel.....???)

- MBO
Tot nivo 4 afmaken op de school waar je nu zit.
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 17:43
Verwijderd
Havo valt toch al af? hij/zij komt van niv.2!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 17:44
Verwijderd
Und? Op een VAVO kun je toch 'altijd' havo doen?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 13:00
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Misschien een persoonlijke vraag, maar weet je zeker dat je een HBO-studie kunt doen? Niveau 2 is namelijk nogal wat stappen verwijderd van HBO... dit doe ik niet om je af te vallen, maar ik vraag me vooral af wat je hiertoe drijft, aangezien het een groot verschil is tussen HBO en niveau 2 op MBO. Zijn er omstandigheden (geweest) waardoor je niet direct op een hoger niveau scholing hebt kunnen doen?

Edit: Het is denk ik het slimste om in een jaar (of wat langer) havo te doen, want dan heb je toegang tot veel HBO-studies + kun je overstappen, want het is bij de 21+test denk ik best een nadeel dat je schijnbaar niet kunt overstappen op een andere studie.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 13:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Mja, ik zou jezelf afvragen of je dat niveau 2 (nivo's bestaan niet in het onderwijsstelsel, ze bestaan echt niet) echt met groot gemak aan kon. Als je daar door zwaar onderpresteren op kwam kun je je aan hoger wagen, maar als je af en toe behoorlijk je best moest doen voor een goed cijfer, dan is het maar de vraag of je het HBO aan zou kunnen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 14:24
Liedewiet
Liedewiet is offline
je kan alleen naar het HBO met niveau 4 en als je een mbo diploma hebt kan je ook eerst havo doen en dan naar het HBO
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 20:46
AtleticoAjax
AtleticoAjax is offline
Citaat:
- Havo?
Je kunt ook volwassen onderwijs gaan volgen. Of ook bij zo'n school alleen de vakken proberen te halen die je voor je vervolgstudie nodig heb. (Moet je natuurlijk wel weten wat je wilt gaan studeren op het HBO)

- 21+ test.
Als je ouder bent dan 21 kun je een test aanvragen voor een bepaalde studie. Als je die test haalt dan mag je allen op DIE hogeschool, DIE studie doen. (Dus dan kan je niet overstappen. = mogelijk nadeel.....???)

- MBO
Tot nivo 4 afmaken op de school waar je nu zit.
Als ik op het HBO zit wil ik waarschijnlijk ICT doen.
Maar moet je dan niet van te voor een vergelijkbare studie doen?

en daarbuitn ik zie sommige zeggen van je ken Havo doen maar dan lees ik dit op ROC

Voor wie is het VAVO?
Er kunnen allerlei redenen zijn om te kiezen voor VAVO. Stel dat je via de gewone dagschool je vmbo-TL-, havo- of vwo-diploma niet hebt gehaald (of dat nu kort geleden is of al langer), dan kun je dat via het VAVO alsnog doen. Je kunt alle vakken doen, óf alleen een of meer vakken waarvoor je nog geen voldoende hebt gehaald.

Maar ik zie niveau 2 niet staan, VMBO TL is niveau 4


En ik zie sommige zegge van is dat niet te hoog gegrepen, tja ik deed echt helemaal niks op school, was ook vaak thuis dus en die opleidng (Metaal) boeide me geen ene reet.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 20:22
Verwijderd
ik zou rustig doen met vmbo-t te doen in 1 jaar en dan havo, want het HBO vraagt toch wel meer als 1 + 1 dan 1 + 1 = 2
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 11:50
AtleticoAjax
AtleticoAjax is offline
Maar hoeveel jaar moet ik vmbo tl doen en havo doen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Maar hoeveel jaar moet ik vmbo tl doen en havo doen
VMBO-tl is volgens mij een jaar, HAVO kan dan vaak ook in één jaar (dat is wel versneld, dan doe je dus twee jaar in één), maar het kan ook in twee jaar (niet versneld dus).

VMBO-tl is toch geen niveau 4? VMBO-tl is het toelatingsbewijs voor een mbo-opleiding op niveau 4. Je zou dus ook een mbo-opleiding op niveau 2 kunnen gaan doen, daarna één op niveau 3, vervolgens één op niveau 4 en dan naar het HBO gaan.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 13:01
AtleticoAjax
AtleticoAjax is offline
Ja maar dan ben je 6 jaar bezig met MBO en VMBO TL is niveau 4

Laatst gewijzigd op 26-08-2008 om 13:07.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 14:01
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Waarom wil je eigenlijk persé HBO gaan doen?
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Ja maar dan ben je 6 jaar bezig met MBO en VMBO TL is niveau 4
Dan kies je er toch voor om het via VMBO-tl en HAVO te doen? Niemand die je dwingt om het via het MBO te doen als je dat niet wilt.

Ik heb er nog nooit van gehoord dat ze VMBO-tl ook niveau 4 noemen, maar het kan natuurlijk best.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 14:46
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
VMBO-tl is helemaal niet niveau 4. Niveau 4 gebruiken ze op het mBO (beroepsonderwijs).
En ik raad de havo-weg ook aan.
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 16:41
AtleticoAjax
AtleticoAjax is offline
Ik heb net op zitten zoeken vmbo tl 1 jaar + havo 1 a 2 en dan hbo of 3 jaar detailhandel werken leren niveau 2, 3, 4 maar je mag op eigen tempo werken dus laat ik zeggen 3 jaar.

moeilijke beslissing of ik doe gewoon een bouwberoep maarja dan als je dat blijft doen kom je nooit een x hoog
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 16:43
AtleticoAjax
AtleticoAjax is offline
en nog een vraagje als ik bijv tot mbo 4 heb afgemaakt maar geen zin heb in hbo tis dan tog niet perse dat je in de detetailhandel moet gaan?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 16:44
AtleticoAjax
AtleticoAjax is offline
Citaat:
VMBO-tl is helemaal niet niveau 4. Niveau 4 gebruiken ze op het mBO (beroepsonderwijs).
En ik raad de havo-weg ook aan.
bedoel ook dat je dan begint op niveau 4
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-08-2008, 16:46
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Maak nou maar eens gewoon lekker je VMBO of MBO af en kijk dan eens verder wat je mogelijkheden zijn, want het HBO is niet zo makkelijk voor mensen die niet eens VMBO-t hebben gedaan.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 27-08-2008, 08:33
Verwijderd
Citaat:
bedoel ook dat je dan begint op niveau 4
Dat was niet wat je zei? Wel wat ik zei en waar jij op reageerde met dat VMBO-tl wel niveau 4 was (in een post die je nu hebt weggehaald).

Misschien kun je eerst VMBO-tl gaan doen, dan zie je vanzelf hoe makkelijk (of moeilijk) dat gaat en kun je naar aanleiding daarvan beslissen of je vervolgens een MBO niveau 4 opleiding of HAVO (en vervolgens HBO) wilt gaan doen. En als je beslist om MBO te gaan doen, dan kun je kiezen voor een opleiding waar je wel wat mee wilt gaan doen (detailhandel lijkt nu enkel een optie te zijn om dat je dan in drie jaar drie niveaus kunt doen, dat lijkt me geen goede insteek). Dan houd je nog het één en ander aan opties open.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 06:46
Bizzé
Bizzé is offline
Havo is beter dan het mbo, ik heb een half jaar hbo gedaan maar in de groepen die van het mbo kwamen vielen er echt heel veel af, bij de havo daarentegen viel het wel mee
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 12:46
AtleticoAjax
AtleticoAjax is offline
Citaat:
Waarom wil je eigenlijk persé HBO gaan doen?
Verdient veeeeel meer en je doet tog stuk minder (Maar dat maakt mij niet uit).

En daarnaast zou het ook kunnen om een paar vakken te doen die je voor DAT Hbo opleiding nog hebt?

Laatst gewijzigd op 28-08-2008 om 12:52.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 12:55
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Citaat:
Verdient veeeeel meer en je doet tog stuk minder (Maar dat maakt mij niet uit).

En daarnaast zou het ook kunnen om een paar vakken te doen die je voor DAT Hbo opleiding nog hebt?
Je maakt een grapje hoop ik?
Als dat jouw redenen zijn om naar het HBO te gaan dan zou ik het mooi bij MBO houden.

En het is die opleiding.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 22:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Verdient veeeeel meer en je doet tog stuk minder (Maar dat maakt mij niet uit).
Dat is een misvatting. Je doet juist veel meer.

Maar dat meer zit hem niet in meer uren, maar vooral in hoger niveau. Dat betekend meer moeite om dezelfde stof te begrijpen, meer leeswerk, enz.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 17:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zou ook via de Havo weg gaan. Vooral omdat je er tijdens de havo al achter komt of het niveau jou nou echt ligt. Want je komt over als iemand die van het gemak houdt; niks gedaan op het vmbo, weinig motivatie op het mbo en je motivatie voor het hbo is het geld en hoeveelheid werk nadien. Ga nou eerst eens kijken of het theoretisch bezig zijn je eigenlijk wel ligt, want dat heb je nog niet eerder gedaan. Zo ja, ga dan de havo doen. Van die paar jaartjes extra word je niet veel slechter en bovendien zijn kansen op het hbo gewoon een stuk groter na de havo.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2008, 18:45
cr1ticalvoid
cr1ticalvoid is offline
heb een vraag ik doe nu ICT op niveau 2 ik heb hier voor vmbo tl gedaan en door mijn autisme ben ik op niveau 2 geplaats maar dat is voor mij te makelijk wat moet ik doen ben nu 18
Met citaat reageren
Oud 08-11-2008, 17:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
niveau 2 afmaken en dan niveau 3 proberen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2008, 21:35
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
heb een vraag ik doe nu ICT op niveau 2 ik heb hier voor vmbo tl gedaan en door mijn autisme ben ik op niveau 2 geplaats maar dat is voor mij te makelijk wat moet ik doen ben nu 18
Hoezo ben je door autisme op niveau 2 geplaatst?

Ik heb er nog nooit van gehoord. Gaat het niet gewoon om je prestaties?
Met een vmbo-t diploma kan iedereen toch naar niveau 4?

Of betekent het dat je de druk dan niet aan kan ofzo?

Je hebt er gewoon recht op volgens mij!
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.

Laatst gewijzigd op 08-11-2008 om 21:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.