Oud 25-04-2006, 16:18
Shadow-sword
Avatar van Shadow-sword
Shadow-sword is offline
Hey, ik heb al zowat een jaar lang pfeiffer
het begon vorig jaar januari, keelpijn en ziek en alles, en mijn ouders besloten naar de dokter te gaan, die verwees me door naar het ziekenhuis, bloed prikken, en toen bleek dat ik pfeiffer had. Daarmee een half jaar rondgelopen, toen was het weer weg na controle, en toen in de volgende januari weer (dus dit jaar) had ik het weer terug
Nu is/zijn mijn vraag/vragen:
Komt het nou nog vaker terug?
Wanneer ben je nou besmettelijk? alleen als je zelf de symptomen vertoont, of je hele leven lang of...?

Ik heb er al zoveel over gelezen, maar eigenlijk snap ik er nog steeds geen hol van, alleen dat het hendig irritant is.
Wel een voordeel: ik heb het blijkbaar niet zo erg als andere mensen van wie ik heb gehoord dat ze het hebben gehad, dat ze weken achter elkaar in bed liggen. Ik ga nog gewoon naar school. Wel moet ik wat minderen met alcohol en vaak laat uitgaan, maarja.
Het kan overigens bets zijn dat ik het van mijn vriendin heb gekregen, die ik nu al 2 jaar ken.
Kan ik dan nu nooit meer zoenen op latere leeftijd ofzo, zonder mensen aan te steken of ook ziek te maken?
__________________
By the darkling powers of the Shadow-Sword, I call forth the fury of the storm to rend the massed legions of Chaos! - Bal-Sagoth
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 16:43
Verwijderd
Komt het nou nog vaker terug?
Als het goed is niet. Alleen als je ooit imuunsysteem onderdrukkende medicijnen krijgt (bijvoorbeeld na een orgaantransplantatie) kun je er weer last van krijgen, en als je aids zou hebben. Waarschijnlijk was het in de periode dat je er geen last van hebt zoveel minder dat je geen klachten had, maar nog niet helemaal onderdrukt door je immuunsysteem.
Wanneer ben je nou besmettelijk? alleen als je zelf de symptomen vertoont, of je hele leven lang of...?
Vanaf twee maanden (als ik het me goed herinner) vóór de eerste symptomen tot zes maanden daarna heb je een echte kans om iemand te besmetten. Daarna heb je het virus in zeer geringe mate nog steeds in je bloed en zou het eventueel kunnen dat er ooit toevallig genoeg virusdeeltjes in je speeksel komen om iemand te besmetten, maar die kans is verwaarloosbaar.
Kan ik dan nu nooit meer zoenen op latere leeftijd ofzo, zonder mensen aan te steken of ook ziek te maken
Dat kan dus wel
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 16:46
Shadow-sword
Avatar van Shadow-sword
Shadow-sword is offline
Bedankt voor de info
Ik vind het echt een billige ziekte, alleen maar wat moe zijn. Het is net alsof je je dan aanstelt de hele tijd. Maarja, nog altijd beter dan een dodelijke ziekte ofzo.
Nog andere mensen hier ervaring mee ofzo?
__________________
By the darkling powers of the Shadow-Sword, I call forth the fury of the storm to rend the massed legions of Chaos! - Bal-Sagoth
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 17:25
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
een paar jaar geleden heb ik pfeiffer gehad, maar bij mij was het helemaal niet zo erg. ik werd ziek, ontzettende keelpijn en moe, bulten in mijn nek (opgezwollen klieren). naar de dokter -> ziekte van pfeiffer. ik ben een week thuisgebleven van school, daarna had ik er vrijwel geen last meer van. nog wel 1 a 2 weekjes moe geweest, maar toen was t weg.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 17:56
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
je kan het terugkrijgen als je de eerste keer niet goed genoeg uitziekt
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 10:40
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 25-04-2006 @ 18:56 :
je kan het terugkrijgen als je de eerste keer niet goed genoeg uitziekt
Nee, je kunt het niet terugkrijgen. Pfeiffer krijg je maar één keer.
Wel is het zo dat je inderdaad écht goed rustig aan moet doen en uit moet zieken, omdat het anders blijft sluimeren, of je gewoon je lichaam de vernieling inwerkt, en je hele leven vermoeidheidsklachten blijft houden. Ook opletten met vet eten en alcohol is belangrijk, omdat je lever het zwaar te verduren heeft als je Pfeiffer hebt.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 13:11
Shadow-sword
Avatar van Shadow-sword
Shadow-sword is offline
Citaat:
Konijn schreef op 26-04-2006 @ 11:40 :
Nee, je kunt het niet terugkrijgen. Pfeiffer krijg je maar één keer.
Wel is het zo dat je inderdaad écht goed rustig aan moet doen en uit moet zieken, omdat het anders blijft sluimeren, of je gewoon je lichaam de vernieling inwerkt, en je hele leven vermoeidheidsklachten blijft houden. Ook opletten met vet eten en alcohol is belangrijk, omdat je lever het zwaar te verduren heeft als je Pfeiffer hebt.
Ja klopt, is echt wel irritant, matigen met alcohol als je uitgaat ofzo, maar 1 biertje ofzo drinken, en weinig vettig eten.
Ik was in december vorig jaar ook een keer 3 avonden achter elkaar gaan werken, en daarna nog 2 dagen achter elkaar tot 2 uur 's nachts uitgegaan, dus ik denk dat dat het hem een beetje heeft gedaan, dat ik het toen weer terugkreeg.
__________________
By the darkling powers of the Shadow-Sword, I call forth the fury of the storm to rend the massed legions of Chaos! - Bal-Sagoth
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 09:56
0o-pearl-o0
Avatar van 0o-pearl-o0
0o-pearl-o0 is offline
Ik heb zelf ook pfeiffer gehad en toen dachten ze dat ik ook een zusje van pfeiffer, cytomegalie, had.
Ze hebben toen uitgelegd dat deze ziekte in je lichaam blijft en dat als je immuunsysteem weer verzwakt, je weer dezelfde symptomen laat zien.
Het kan dus zijn dat je dit misschien hebt.

xxx pearl.
__________________
...mega dominant...ultra bijdehand...super irritant...heel lief...beetje aardig...errug sociaal...beetje knap...klein...koppig...nieuwschierig...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 11:31
Shadow-sword
Avatar van Shadow-sword
Shadow-sword is offline
Dat is idd ook nog mogelijk. Maarja heb afgelopen maandag weer bloed laten prikken, en ik hoop dat het weer over is, anders over een korte tijd wel weer. Heb het nu wel zo'n beetje gezien met pfeiffer
__________________
By the darkling powers of the Shadow-Sword, I call forth the fury of the storm to rend the massed legions of Chaos! - Bal-Sagoth
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid pfeiffer+huiduitslag
Tulpje6
15 28-02-2006 22:16
Verhalen & Gedichten mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje
Verwijderd
15 17-05-2003 22:55
Liefde & Relatie nog gevoelens voor mn ex?
hopefully
8 25-11-2002 15:54
Lichaam & Gezondheid ziekte van Pfeiffer
sundy
125 24-01-2002 14:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.