Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2009, 13:25
bladertje
Avatar van bladertje
bladertje is offline
Sinds anderhalve maand is bij mij de ziekte van Pfeiffer geconstateerd. Na een paar week op bed gelegen te hebben met alleen een box Sex and the City heb ik het daarmee wel gehad en ik vraag me nu af of het goed is om - ondanks vermoeidheid - mijn leven langzamerhand weer op te pakken. Ik hoor veel verhalen over Pfeiffer die langer duurt omdat mensen niet lang genoeg rust hebben genomen. Echter, van alleen maar op de bank hangen word je niet vrolijker en fitter. Is het onverstandig om weer wat sociaal leven en beweging op te pakken terwijl ik nog wel moe ben en last heb van lever / kleine ogen / duizeligheid? En zijn er dingen die je beter kunt laten (sport??) terwijl andere dingen best kunnen? Ervaringsdeskundigen?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 17:23
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik heb ook pfeiffer gehad, en een aantal vrienden van me ook. Ik had het zelf gelukkig maar een maand en daarna was het klaar (mijn lever deed niet mee), maar van anderen weet ik dat ze ook een hele tijd in bed hebben gelegen.
Je kan je activiteiten best opbouwen, maar je moet wel goed naar de signalen van je lichaam luisteren. Als je merkt dat je van 1 dag actiever zijn 3 dagen moet bijkomen loop je toch iets te hard van stapel. Je mag er best moe van worden, maar wel met mate.
Ik zou, zolang je nog niet een hele dag rechtop kan zitten en rondlopen zeker niet gaan sporten, want dat is dan duidelijk een te zware belasting.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 18:44
Verwijderd
Ik heb geen pfeiffer gehad, maar wel iets vergelijkbaars. Ik ging gewoon naar school, net zolang totdat ik dacht, nu wil het niet meer. Dan ging ik weer naar huis Dat was in het begin vaak al na 1 of 2 uren, maar je bleef in ieder geval bezig. De rest van de tijd was ik dan trouwens wel letterlijk aan het slapen.

Zoals Pluis al zei, luister naar je lichaam. Je lichaam verteld je echt wel wanneer iets niet goed is. Sociaal leven had ik overigens niet, en ik ben ook gestopt met sport. Ik ging me gewoon op school concentreren, wat ook beter was voor mijn cijfers uiteraard!

Overigens, als je duizelig bent, moet je nooit sporten, is volgens mij toch minder goed voor je lichaam
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 19:18
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Is het onverstandig om weer wat sociaal leven en beweging op te pakken terwijl ik nog wel moe ben en last heb van lever / kleine ogen / duizeligheid?

Als iemand dit nou aan jou had gevraagd, wat had je dan gezegd?

Je lichaam moet een virus bestrijden, en geloof me ik weet uit ervaring hoe ernstig het is als dat niet goed gebeurt (ik ben bijna 9 jaar later nog bezig met de consequenties daarvan). Natuurlijk is het goed voor je om het eea te doen, al is het alleen maar omdat je daar vrolijker van wordt en dat heeft positieve effecten maar onthou wel goed dat je lichaam druk bezig is en dat jouw verveeldheid daar niet tegenop weegt.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 18:28
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Neem voldoende rust (wat is voldoende? dat weet alleen jij), maar het is wel lekker om op een 'goed moment' even een ministukje te wandelen of te fietsen. Dan ben je daarna wel moe, maar dat is een andere moeheid.

Verder is het een kwestie van geduld.

Toen ik Pfeiffer had, zat ik 3 maanden thuis. Ik had wel prachtig verzorgde nagels, met elke dag een ander kleurtje
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 20:19
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik heb het ook gehad en kan me goed voorstellen dat je je kapot verveeld. Ik heb het 6 weken gehad en heb me dood verveelt op de momenten dat ik wakker was.

Als je het aan kan kan je gerust wat doen maar doe het vooral rustig aan. Stop gelijk als je merkt dat je moe wordt omdat je jezelf anders gaat over belasten.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ziekte van pfeiffer
Charity's
4 18-01-2012 08:20
De Kantine Weerwolfspel #70, topic 2
Martiño
500 10-07-2010 08:49
Psychologie enquete
Judy2
69 16-05-2005 08:42
Eindexamens 2004 Pfeiffer tijdens examentijd
johnbiezen
21 27-05-2004 15:05
Eindexamens 2003 Examentips
Diovai
76 27-06-2003 13:26
Lichaam & Gezondheid Pfeiffer
mariskaatje
2 23-10-2002 10:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.