Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2012, 14:35
morgenexamen
Hoi!
Ik heb wat vragen over de examenstof van vmbo, wij moeten neerslagreacties enz.. leren
maar wat is een neerslagreactie en wanneer ontstaat die?
en hoe bereken je het massapercentage? :$
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2012, 17:18
Joke:D
Joke:D is offline
een neerslagreactie is een reactie waarbij een slecht/niet oplosbaar zout ontstaat. Dit zout zakt dan naar de bodem.

Het massapercentage bereken je door de massa aan stof X die in je mengsel zit te delen door de totale massa van je mengsel, x100%. Dus als je 20 gram stof X hebt in een mengsel van 100 gram, is het 20/100 x 100% = 20%
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 18:48
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Aanvulling: In tabel 32 van Binas voor vmbo kgt vind je een overzicht van oplosbaarheid van zouten. Zouten met de aanduiding m (matig oplosbaar) en de aanduiding s (slecht oplosbaar) zijn zouten die een neerslag geven.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 19:55
Mnsk.
Mnsk. is offline
Ik ben misschien geen vmbo leerling, maar hopelijk zal deze site je helpen!! Er staat ook uitleg over allemaal andere dingen die met scheikunde te maken hebben.
Ik hoop dat het van pas komt!

Site:http://www.aljevragen.nl/sk/atoombouw.html
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 20:20
morgenexamen
Citaat:
Ik ben misschien geen vmbo leerling, maar hopelijk zal deze site je helpen!! Er staat ook uitleg over allemaal andere dingen die met scheikunde te maken hebben.
Ik hoop dat het van pas komt!

Site:http://www.aljevragen.nl/sk/atoombouw.html
Dankjewel ! ik zal even kijken
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 20:21
morgenexamen
Citaat:
een neerslagreactie is een reactie waarbij een slecht/niet oplosbaar zout ontstaat. Dit zout zakt dan naar de bodem.

Het massapercentage bereken je door de massa aan stof X die in je mengsel zit te delen door de totale massa van je mengsel, x100%. Dus als je 20 gram stof X hebt in een mengsel van 100 gram, is het 20/100 x 100% = 20%
Dankje! ik snap het
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 20:24
morgenexamen
Citaat:
Aanvulling: In tabel 32 van Binas voor vmbo kgt vind je een overzicht van oplosbaarheid van zouten. Zouten met de aanduiding m (matig oplosbaar) en de aanduiding s (slecht oplosbaar) zijn zouten die een neerslag geven.
Okeey dankje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Havo Staatsexamens & Examenstof
Vmichael
9 12-05-2012 13:12
VMBO Economie
bagel
5 18-05-2006 14:50
HAVO Nederlands
Duplo - Dos
485 21-06-2005 16:35
Huiswerkvragen: Exacte vakken protonen/magnetische niveaus/subniveaus/... [chemie]
framboosje
4 09-01-2003 18:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.