Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2009, 17:15
joept
Avatar van joept
joept is offline
Hoi,

Vorig jaar toen zat ik in de 3e en toen ging het nog wel met de proefwerken van Engels.
Maar vandaag had ik een 3,6 voor mijn proefwerk

Het is namelijk ontsettent lastig:
Je krijgt 17 Engels woorden die je ook nog is andersom hebt geleerd van Nederlands naar Engels dus.
Vervolgens krijg je 12 zinnen, die zo zijn opgeschreven:
De zinnen......zijn moeilijk.
Vervolgens moet je op de puntjes het juiste woord invullen, die 17 woorden dus waar ik uit kan kiezen.

Hoe leer ik nu en hoe gaat het nu?
Ik leer de woordjes met Teach2000 elke middag en avond, daar wordt je ook wel is moe van......
De woorden ken ik dan ook hartstikke goed, maar om het vervolgens in de juiste zin te zetten, dat wordt een stuk lastiger.
Ik oefen nu ook al met zinnen uit mijn boek, maar het probleem is dat de zinnen op het proefwerk anders zijn dan in het boek (misschien ook wel logies)
Vervolgens krijg je nog een leestekst op het proefwerk.

Om het kort te zeggen.
Het tekstbegrip in het Engels vind ik ontsttent lastig, ga mij ook niet vragen om een gesprek in het Engels te voeren, want dat kan ik bijna niet.

Mijn cijfers van Engels zijn prima, dit komt omdat we een hoop so's krijgen (schriftelijke overhoring)
Hier staan gewoon Engels woorden onderstreept en vervolgens hoef je ze alleen maar te vertalen, dan is het een stuk makkelijker.

Mijn cijfers van Engels zijn dus prima, ik hoef ook niet bang te zijn dat ik niet slaag want mijn laagste cijfer op mijn rapport was een 7,5 voor maatschappijleer,

Maar nu zou het toch mooi zijn, als jullie mij tips zouden kunnen geven om mij goed voor te bereiden op een Engels proefwerk, want ik zie toch liever een 6 of hoger, en geen 3,6.

Alvast bedankt tips.


Joep
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2009, 17:32
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Dus wat je in het kort zegt is dat je geen moeite hebt met woorden vertalen maar dat woord herkenning lastig voor je is.

In dit geval meen ik dat je niet het juiste aan het leren bent, de losse woorden zijn niet zo van belang voor je dus kun je je beter richten op het stampen en leren herkennen van vol- en standaard zinnen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 15-10-2009, 19:40
Verwijderd
Of vertaal eerst de zin, dan zou je het woord gewoon in moeten kunnen vullen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2009, 08:59
Verwijderd
Ik zou me dan inderdaad richten op het vertalen van zinnen, ik denk dat als je meer engelse teksten probeert te lezen, je 'tekstgevoel' voor het Engels ook toeneemt, dus misschien kun je eens vragen op school of ze engelstalige tijdschriften hebben? Vaak hebben scholen wel tijdschriften als Wasp en The Reporter (als ik me niet vergis in de naam), speciaal voor scholieren. Wat bij mij heel erg heeft geholpen is veel Engels lezen, dus ik ging gewoon engelse kinderboeken lenen bij de bieb en daarmee aan de slag. In het begin kwam ik niet door de eerste pagina, maar het ging steeds beter tot het op een gegeven moment moeiteloos was. Mijn ervaring is dat het op de middelbare school bij Engels héél belangrijk is dat je gevoel hebt voor de taal, bij Duits was het in mijn geval een kwestie van woordjes en grammatica leren en dan lukte het wel, bij Engels was dat niet genoeg (nu haalde ik voor Duits wel maar een 7 en voor Engels een 9, dus misschien was het voor Duits ook wel een goed idee om meer te gaan lezen ).
Met citaat reageren
Oud 16-10-2009, 09:01
Lisl
Lisl is offline
Als je het moeilijk vindt om engels te spreken dan help het om gewoon heel veel te oefenen. Ga gewoon af en toe met je vrienden engels praten. Je voelt je in het begin vast een beetje belachelijk, maar je bent onder vrienden en zij spreken vast ook geen vloeiend engels. Na een tijdje krijg je vanzelf meer gevoel voor het vormen van zinnen. Kijk ook eens naar de BBC, dan raak je gewend aan de woorden.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2009, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Als je het moeilijk vindt om engels te spreken dan help het om gewoon heel veel te oefenen. Ga gewoon af en toe met je vrienden engels praten. Je voelt je in het begin vast een beetje belachelijk, maar je bent onder vrienden en zij spreken vast ook geen vloeiend engels. Na een tijdje krijg je vanzelf meer gevoel voor het vormen van zinnen. Kijk ook eens naar de BBC, dan raak je gewend aan de woorden.
Idd, veel naar de BBC kijken of gewoon naar films/series die je leuk vindt, in het begin misschien met ondertiteling, daarna mogelijk met Engelse ondertiteling en vervolgens zonder ondertiteling, dat kan echt énorm helpen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2009, 15:41
June bug
June bug is offline
Misschien heb je dit al gedaan, maar je zou dat wat je hier in je openingspost vertelt ook es bij je docent neer kunnen leggen, hij/zij weet precies hoe jullie boek in elkaar zit en hoe de proefwerken in elkaar zitten en kan je misschien wat gerichter advies geven?
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 19:48
joept
Avatar van joept
joept is offline
Bedankt voor de tips, ik heb het neergelegd bij mijn Docent, en die heeft voor mij nagekeken hoe het schoolexamen (SE 4) eruit ziet, dat schijnen gewoon woordjes te zijn die je moet vertalen van de hoofdstukken die je hebt gehad, dus daar werd ik wel blij van.
Zeker gezien het feit dat een schoolexamen harder meetelt dan een proefwerk.

Verder heb ik ook wat Engelse boekjes uit de bieb gehaald, ook zet ik nu regelmatig de tv op de BBC, nu nog wachten op het resultaat.

Bedankt, jullie hebben mij al heel wat verder geholpen met deze tips.

Joep
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 16:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
en vergeet niet op de BBC teletext aan te zetten op pagina 888. Heb je Engelse ondertiteling.
Als je TCM ontvangt kan je overigens soms nog wel eens de (oude) film in het Engels ondertitelen. Dat hangt er een beetje vanaf.

Ga chatten met Engelstaligen (Amerikanen, Britten, Ieren, Australiers).

(en btw,.. het is "ontzettend" )
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 12:41
Verwijderd
In het geval van Gatara heb ik nog wel een goede link voor TS. www.omegle.com is goed voor je engels én je krijgt er leuke gesprekken mee.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 18:44
Grapig
Grapig is offline
je kan ook kijken of op de puntjes een werkwoord, zelfstandig nw, enz. moet zijn dan vallen al heel veel woorden af.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 15:39
Lisanne
Lisanne is offline
Waar ik vaak de mist in liep was telkens woordjes overtiepen/schrijven.
Daar leer je geen zak van! Of ik ging alleen naar het blad staren..

- Schrijf zinnen op en spreek ze uit (doe hetzelfde met de woordjes).
- Je kan ook oefenen met je ouders of broers/zussen (oefentoetsjes, spraak).
- Wat ook leuk (en leerzaam) is: Veel Engelse films zonder ondertiteling kijken!

Succes !

Liefs

Laatst gewijzigd op 06-01-2010 om 09:15.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 20:48
Johnny14
Johnny14 is offline
What she said

Nee maar even serieus, je kan het best gewoon films zoals Shawshank Redemption zonder ondertiteling kijken. Dit helpt het best, geloof mij. Ik ben blij dat ik het toen deed, en ik kan nu vloeiend engels. De tip bij engels is om bij de woordjes in google in te typen, en dan vervolgens zoeken naar zinnen waar het woord in staat. Dan leer je die zin, en dan weet je meer woorden ook(die zin en engels zelf). Ikzelf raad je aan veel engels te kijken, dan wordt je vanzelf er beter in.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 10:33
slim
Jij heb het zelfde probleem als mij, woordjes leren gaat prima
en dan de proefwerken daar haal ik weer een onvoldoende voor.
had ook laatst een 4,2
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 13:57
bezoeker 122
ik heb er ook moeite mee ik had laats een 2,2 dus dat is wel wat anders.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 15:06
claudtjuhh
Ik zou eerst zeggen.. zoals ik begrijp volgens mij dat je je laatste cijfer een 7.5 was. Dus ik weet niet waar je mee zit. dat je 1 keer een 3.6 haalt op een s.o of een toets want dat stond er niet bij. Kijk ik snap best dat je er mee zit maar je moet er ook niet te lang mee gaan zitten want dat helpt niet want dan verknal je al je toetsen. Wees ook blij dat je voldoende staat en geen onvoldoende in je examenjaar zoals mij. Ik leer ook wel maar ik vergeet alles waarneer de toets voor me ligt. Alleen door die 3.6 gaat je gemiddelde omlaag.. maar als je weer goed je best doet en je haalt weer voldoendes dan is het heus niet erg als er een 3.6 tussen staat hoor..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 19:39
economiefan
Avatar van economiefan
economiefan is offline
Mijn middel:
woordjes stampen totdat je er bij neervalt en dat met regelmaat herhalen.
Dat is echt hét succes. Daarmee haal ik 9ns.
In luisteren en lezen ben ik slecht, maar met woordjes en zinnen kan ik het altijd ophalen
__________________
what you see is what you get
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 18:27
blubfish
blubfish is offline
Hm, ik heb het probleem met 3 en voor frans en duits,
voor engels is mijn gemiddelde een8.5, dat komt eigenlijk vooral omdat ik veel engelse films kijk, zonder ondertiteling(soms) en vertalingen opzoek van mijn lievelingsliedjes om ze te begrijpen....
Maarja dat ben ik....
Een tip om die zinnen goed te doen, is omdat die zinnen allemaal een bepaalde techniek hebben, altijd zijn ze gebazeerd op de zelfde 'regel' dus meestal lijken ze heelerg op elkaar.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-01-2010, 10:42
kokkiejim
kokkiejim is offline
Citaat:
Het is namelijk ontsettent lastig:
Probeer eerst de Nederlandse taal volledig onder de knie te krijgen.
En als tips:
Engelse programma's kijken
Liedjes die je leuk vind vertalen
Wrts.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Dyslexie
Lotte
181 22-08-2004 15:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.