Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2005, 12:34
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 22-01-2005 @ 23:03 :
Alhamdoelilah!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2005, 12:35
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 22-01-2005 @ 23:05 :
Vreemd dat dat nu precies mijn punt was toen ik Rick Steiner afkraakte.

as jij nu eens goed dit hele topic doorleest,dan zie je dat ik herhaaldelijk gezged heb dat ik vanuit de islamitische visie spreek. Dus Hoe het volgens de islam is.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 14:58
one.
one. is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 22-01-2005 @ 01:33 :
Wij moslims geloven dat de Islam zo natuurlijk is voor de menselijke rede dat alle kinderen geboren worden met Fitra - het 'verlangen' om zich over te geven aan Allah. Ze worden als moslim geboren, en worden tot volgelingen van andere geloven (of geen geloof) gemaakt door hun omgeving.
Dus een kind dat je in een afgelegen huis dropt met de Bijbrl, de Koran, de Ramayen en de Thorah wordt een moslim? (ervan uitgaande dat hij gewoon overleeft.)

De kans dat hij/zij dan een moslim wordt is gewoon 1/5. (Atheist hoort ook nog tot de mogelijkheden.)
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 15:03
one.
one. is offline
Citaat:
Madfet schreef op 22-01-2005 @ 23:39 :
Dit is net zo niets zeggend als een uitspraak van Jomanda.
Dat jij iets niet negrijpt, wil niet zeggen dat het nietszeggend is..
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 15:40
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 23-01-2005 @ 15:58 :
Dus een kind dat je in een afgelegen huis dropt met de Bijbrl, de Koran, de Ramayen en de Thorah wordt een moslim? (ervan uitgaande dat hij gewoon overleeft.)

*zucht*

Met omgeving bedoel ik de ouders/verzorgers/opvoeders etc.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 19:35
brinta
brinta is offline
Citaat:
-Daliya- schreef op 21-01-2005 @ 13:17 :
Hey,
zijn hier misschien bekeerde moslima's? Hebben jullie nooit even getwijfeld over het nemen van deze stap, hoe zijn jullie in aanraking gekomen de eerste keren met de islam en waarom hebben jullie toch uiteindelijk voor deze weg gekozen?
Zelf weet ik op dit moment nog niet precies wat ik nu wil, en hoe ik dingen het beste aan kan pakken, ik hoopte hier wat ervaringen te lezen.
Twijfel : ja natuurlijk, twijfel is er altijd, ik weet alleen zeker dat niets zeker is. Maar twijfel is m.i. juist goed en houdt je scherp, zorgt dat je keuzes bewuster maakt. Ik ben geen dogma-gelovige.
Hoe zijn jullie in aanraking gekomen de eerste keren met de islam?
Ik ben opgegroeid in het all-white Amstelveen en tot mijn 14e wist ik niets over de Islam. Ik ging me verdiepen in Boeddhisme, Taoisme, i-tjing en meditatie. Ik liep rond in Machine Head-tshirts met 'In God We Trusted' en tekende satansterretjes op mijn hand. Toen kwam ik mijn huidige partner tegen die me inspireerde om me te verdiepen in de Islam en ging ik informatie zoeken over soefisme. Mohammed Ali en Malcolm X waren belangrijke 'voorbeeldmoslims' voor mij. Ik ging heel veel boeken lezen over de Islam, maar daarnaast bleef en blijf ik me verdiepen in allerlei andere filosofieën, waardoor ik mijn eigen persoonlijke Islam creëer.
Waarom hebben jullie toch uiteindelijk voor deze weg gekozen?
Omdat het voor mij een concept is dat werkt en waar ik rust in vind en een vorm van controle over mijn leven. Het haalt het goede en bewuste in mij boven.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 23:18
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 21-01-2005 @ 15:29 :
is spreek dan ook vanuit de islamitische visie.
Maar wat verstaan jullie dan onder een moslim als baby? Een baby gelooft toch nog nergens bewust in?
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 23:22
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 21-01-2005 @ 18:21 :
Een kind neemt alles maar al te graag aan wat hij voorgeschotelt krijgt. Om een kind te beoordelen op zijn daden zou oneerlijk zijn, simpelweg omdat (jonge) kinderen niet altijd het verschil tussen goed en kwaad weten.
Kinderen leren wat 'goed' en wat 'kwaad' is van hun OUDERS.
Voordat hun ouders beginnen met vertellen wat ze wel en niet mogen doen denken ze niet na of iets goed of kwaad is. Ze doen het omdat ze een behoefte of iets voelen, eigenlijk net als dieren.

Ik vraag het me af...of er een universele goed en kwaad bestaat.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 23:25
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 21-01-2005 @ 19:38 :
nee.

Met de opmerking elke kind word geboren als moslim wil zeggen, dat een kind met een schone lei begint (niet met een zonde als bij de christenen) en dat kinderen automatisch in de hemel komen als ze overlijden,
Dan moeten ze dat zeggen en niet dat een kind als moslim geboren wordt.
Blijkbaar heeft moslim dan een dubbele betekenis en dat lijkt me niet erg bevorderlijk.
Anders zou een volwassene die moslim is betekenen dat het iemand is die met een schone lei begint en automatisch in de hemel komt.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 23:30
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 29-01-2005 @ 00:22 :
Kinderen leren wat 'goed' en wat 'kwaad' is van hun OUDERS.
Voordat hun ouders beginnen met vertellen wat ze wel en niet mogen doen denken ze niet na of iets goed of kwaad is. Ze doen het omdat ze een behoefte of iets voelen, eigenlijk net als dieren.

Ik vraag het me af...of er een universele goed en kwaad bestaat.
Ze nemen van hun ouders aan wat goed en fout is, verder is het gewoon logisch dat kinderen nog geen verantwoordelijkheid hoefen te dragen, netzoals kinderen hier ook niet echt berecht worden.

Duivel is het kwaad, God is goed
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 23:32
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 29-01-2005 @ 00:25 :
Dan moeten ze dat zeggen en niet dat een kind als moslim geboren wordt.
Blijkbaar heeft moslim dan een dubbele betekenis en dat lijkt me niet erg bevorderlijk.
Anders zou een volwassene die moslim is betekenen dat het iemand is die met een schone lei begint en automatisch in de hemel komt.
mja, het is een beetje verkeerd gevallen.

Een volwassene die zich bekeert tot het islam begint met een schone lei. Wil niet zeggen dat hij dan automatisch de hemel in komt hoor..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 08:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 29-01-2005 @ 00:32 :
mja, het is een beetje verkeerd gevallen.

Een volwassene die zich bekeert tot het islam begint met een schone lei. Wil niet zeggen dat hij dan automatisch de hemel in komt hoor..
schone lei als in?

Lijkt me stug dat een seriemoordenaar die moslim wordt opeens een schone lei heeft.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 09:56
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-01-2005 @ 09:56 :
schone lei als in?

Lijkt me stug dat een seriemoordenaar die moslim wordt opeens een schone lei heeft.
hoeveel seriemoordenaren zijn moslim geworden?

Uhm, mensen die moslim worden, hadden dus 'zondes' gepleegd uit ontwetendheid, of ze moeten er heel veel spijt van hebben. en het is aantrekkelijk voor iemand die moslim wordt, te horen dat hij met een schone lei begint
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 10:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-01-2005 @ 09:56 :
schone lei als in?

Lijkt me stug dat een seriemoordenaar die moslim wordt opeens een schone lei heeft.
Uiteraard alleen als moordenaar in kwestie erg vroom wordt en zijn geloof in alles dient.

immers, anders zou je een kans voor manipulatie laten liggen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 08:58
brinta
brinta is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 29-01-2005 @ 10:56 :
hoeveel seriemoordenaren zijn moslim geworden?

Misschien overbodig dat ik hier op in ga, maar een hoop mensen die in de gevangenis belanden, gaan door de overvloed aan vrije tijd veel boeken lezen en bekeren zich tot de Islam (of worden Born Again Christian enz).
Kijk naar Michael Jackson (geen seriemoordenaar weliswaar, maar weer verdacht van andere misdaden), hij heeft zich in een benarde positie gemanouevreerd en heeft zich toen aangesloten bij de Nation of Islam.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 10:44
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
brinta schreef op 30-01-2005 @ 09:58 :

Kijk naar Michael Jackson (geen seriemoordenaar weliswaar, maar weer verdacht van andere misdaden), hij heeft zich in een benarde positie gemanouevreerd en heeft zich toen aangesloten bij de Nation of Islam.
bron?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 13:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 30-01-2005 @ 11:44 :
bron?
Dit was vlak voordat de rechtzaak aanhangig werd gemaakt in het nieuws, Jackson zocht steun bij de Afro-amerikaanse gemeenschap in de hoop steun te krijgen vanuit anti-racistische organisaties.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-01-2005 @ 09:56 :
schone lei als in?

Lijkt me stug dat een seriemoordenaar die moslim wordt opeens een schone lei heeft.
Een schone lei voor god. Als het aan god ligt mag hij het paradijs in, alleen moet hij vergeving vragen aan zijn slachtoffers. Vergeven zij hem niet, dan krijgt hij alsnog straf daarvoor.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 16:55
Pakistaan
Pakistaan is offline


Michael Jackson is nooit moslim geworden. Ik vraag me af welke lieden zulke geruchten de wereld insturen. Een aantal jaren geleden was Def Rhymz ook al zogenaamd moslim geworden( ) en dezelfde verhalen gingen over Arnold Schwarznegger en Sylvester Stallone.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 16:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
steun zoeken bij =\= bekeren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Pakistaan schreef op 31-01-2005 @ 17:55 :


Michael Jackson is nooit moslim geworden. Ik vraag me af welke lieden zulke geruchten de wereld insturen. Een aantal jaren geleden was Def Rhymz ook al zogenaamd moslim geworden( ) en dezelfde verhalen gingen over Arnold Schwarznegger en Sylvester Stallone.
Def rhymez is inderdaad moslim geworden. van Micheal Jackson weet ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:12
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-01-2005 @ 17:57 :
steun zoeken bij =\= bekeren.
Bekeren is dat je dat geloof aanneemt en gaat beleiden. dat doet Michael J niet.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:02
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 01-02-2005 @ 13:11 :
Def rhymez is inderdaad moslim geworden. van Micheal Jackson weet ik het niet.
Dat was een stunt om populairder te worden bij Marokkanen en Turken, toen de verkoopcijfers wat minder waren. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die zijn broek steeds laat zakken en daarbij zijn billen toont om vervolgens quasi-leuk te roepen dat Allah dit waarschijnlijk niet leuk zal vinden, serieus tot het islamitische geloof is overgegaan. Nee, hij is een volslagen debiel.

Michael Jackson is nooit moslim geworden. Wel een van zijn broers, die niet zo psychisch in de deuk lag als MJ. En die broer van hem scheen iets met Nation of Islam te hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Pakistaan schreef op 01-02-2005 @ 19:02 :
Dat was een stunt om populairder te worden bij Marokkanen en Turken, toen de verkoopcijfers wat minder waren. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die zijn broek steeds laat zakken en daarbij zijn billen toont om vervolgens quasi-leuk te roepen dat Allah dit waarschijnlijk niet leuk zal vinden, serieus tot het islamitische geloof is overgegaan. Nee, hij is een volslagen debiel.
Zijn vriendin is turkse en moslim daar zal het wellicht wel aan gelegen hebben
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:21
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
makelville schreef op 01-02-2005 @ 19:06 :
Zijn vriendin is turkse en moslim daar zal het wellicht wel aan gelegen hebben
Ik heb het ook over zijn gedragingen na zijn zogenaamde bekering. Als hij zich als een idioot gedraagt, dan doet hij dat maar. En gelukkig hebben we al een tijdje niks meer van hem gehoord.

Mike Tyson is ook zo'n type als Def Rhymz die zijn populariteit wilde vergroten door te zeggen dat hij moslim was. Ondertussen liep deze bokser minderjarige meisjes te verkrachten, oren af te bijten en journalisten om te ploegen. MT keek het van Mohammed Ali (die overigens wel oprecht moslim werd, dacht ik) af en dacht met zijn "bekering" net zo'n legende te worden als Mohammed Ali.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:38
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Hoe kan jij nou weten wie der wel echt Moslim is, en wie niet?

Def Rhymz bidt 5 keer per dag. Ik zie 90% van alle Moslims hier in Nederland dat niet na doen. Op zijn cd-hoesje had hij ook allemaal respectbetuigingen naar Allah toe. Je moet niet te snel oordelen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:40
Donny must die
Donny must die is offline
Kben het eens met love&peace, als iemand zegt dat ie moslim is, dan mogen wij niet oordelen of hij het nog daadwerkelijk wel of niet is.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:49
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-02-2005 @ 19:38 :
Hoe kan jij nou weten wie der wel echt Moslim is, en wie niet?

Def Rhymz bidt 5 keer per dag. Ik zie 90% van alle Moslims hier in Nederland dat niet na doen. Op zijn cd-hoesje had hij ook allemaal respectbetuigingen naar Allah toe. Je moet niet te snel oordelen
Uiteraard is Allah de enige die iemand van binnen kent. Maar aan de hand van zijn/haar handelingen ( bijv. billen aan mensen laten zien), en bewoordingen kun je je afvragen hoe serieus de claim dat hij/of zij moslim geworden is en welke (sinistere) motieven dan achter zo'n type bekering liggen.

Hoe weet je trouwens dat hij 5 keer per dag bidt?
De laatste keer dat ik Def Rhymz zag was op tv tijdens een interview, waarin een journalist hem de vraag stelde wat hij zo mooi vond aan de Islam. Zijn antwoord was: Het wassen. Ik kreeg het gevoel dat hij totaal niet wist wat de Islam uberhaupt was.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:49
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Ja toch, misschien zit er wel een steekje bij hem los, dat hij af en toe rare dingen doet. Misschien ziet Allah hem als een betere moslims als ons allemaal, wie weet.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:53
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 01-02-2005 @ 19:49 :
Uiteraard is Allah de enige die iemand van binnen kent. Maar aan de hand van zijn/haar handelingen ( bijv. billen aan mensen laten zien), en bewoordingen kun je je afvragen hoe serieus de claim dat hij/of zij moslim geworden is en welke (sinistere) motieven daar achter zo'n type bekering liggen.

Hoe weet je trouwens dat hij 5 keer per dag bidt?
De laatste keer dat ik Def Rhymz zag was op tv tijdens een interview, waarin een journalist hem de vraag stelde wat hij zo mooi vond aan de Islam. Zijn antwoord was: Het wassen. Ik kreeg het gevoel dat hij totaal niet wist wat de Islam uberhaupt was.
ik zag een tv rapportage met hem, 5jaar geleden ofzo. Daarin zag je hem zich wassen, en daarna bidden. Hij zij toen allemaal dingen over zijn geloof. En diezelfde dag nog gaf hij een concert te midden van de 80% naakte meisjes
Maar ja, alleen Allah weet hoe of wat.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:56
Verwijderd
simpel gezegd gun hem het voordeel van de twijfel en oordeel niet opdat er niet over jou word geoordeeld
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:36
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 21-01-2005 @ 14:08 :
Iedereen wordt geboren als moslim, of je ouders dat nu zijn of niet. Op latere leeftijd beslis je zelf of je dat geloof wilt aanhangen. Als je ouders bij je geboorte al moslim zijn en je neemt het geloof zelf ook mee, dan ben je niet bekeerd. Jouw opmerking klopt dus van geen kanten.
Hahahahaha.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 10:32
Graf Bismarck
Avatar van Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Citaat:
Dame Blanche schreef op 08-02-2005 @ 20:36 :
Hahahahaha.
__________________
Wir Deutsche fürchten Gott und sonst nichts auf der Welt; und diese Gottesfurcht ist es schon, die uns den Frieden lieben und pflegen lässt- Bismarck
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Dame Blanche schreef op 08-02-2005 @ 20:36 :
Hahahahaha.


Wat is daar zo lachwekkend aan?
Dat je het er niet mee eens bent, kun je ook op een andere manier duidelijk maken..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 13:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 09-02-2005 @ 11:49 :


Wat is daar zo lachwekkend aan?
Dat je het er niet mee eens bent, kun je ook op een andere manier duidelijk maken..
Het klinkt een beetje alsof ik zou beweren dat iedereen eigenlijk weet dat god niet bestaat, em dat de hele aanbidding eigenlijk tegen beter weten in is.


Klinkt beledigend niet?

Dat geld ook voor de opmerking van Rick Steiner, het komt grenzeloos arrogant over.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:00
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-02-2005 @ 14:12 :
Het klinkt een beetje alsof ik zou beweren dat iedereen eigenlijk weet dat god niet bestaat, em dat de hele aanbidding eigenlijk tegen beter weten in is.


Klinkt beledigend niet?

Dat geld ook voor de opmerking van Rick Steiner, het komt grenzeloos arrogant over.
Het is niet arrogant. Als je eens goed het topic doorgelezen had dan had je kunne lezen dat ik meerdere keren herhaald heb dat die opmerking van mij vanuit de Islamitische visie is.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 21:20
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-02-2005 @ 14:12 :
Het klinkt een beetje alsof ik zou beweren dat iedereen eigenlijk weet dat god niet bestaat, em dat de hele aanbidding eigenlijk tegen beter weten in is.


Klinkt beledigend niet?

Dat geld ook voor de opmerking van Rick Steiner, het komt grenzeloos arrogant over.
Ja, dat is jouw visie. Ik begrijp niet dat jij die onderscheid niet maken kunt. Je begrijp toch wel dat Rick Steiner het vanuit een Islamitisch oogpunt bekijkt?

Gelovigen geloven in God.
Niet-gelovigen geloven niet in God.
Einde discussie hierover.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 21:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dan is nog steeds aan te tekenen dat die visie wel ronduit bot wordt gebracht.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 21:28
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-02-2005 @ 22:21 :
Dan is nog steeds aan te tekenen dat die visie wel ronduit bot wordt gebracht.
Over lange tenen van "moslims" gesproken
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 12:45
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-02-2005 @ 22:21 :
Dan is nog steeds aan te tekenen dat die visie wel ronduit bot wordt gebracht.
Mischien ben jij wel niet zo scherp om het te begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 13:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 10-02-2005 @ 13:45 :
Mischien ben jij wel niet zo scherp om het te begrijpen.
Mischien komt dat wel omdat ik iets heb tegen arrogantie en etnocentrisme.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 13:10
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-02-2005 @ 14:04 :
Mischien komt dat wel omdat ik iets heb tegen arrogantie en etnocentrisme.
Over arrogantie gesproken, meneer moet maar eerst even naar zichzelf kijken..
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 14:22
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-02-2005 @ 14:04 :
Mischien komt dat wel omdat ik iets heb tegen arrogantie en etnocentrisme.
Dat is dan gek. Ik heb daar namelijk ook een hekel aan.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:01
libaneesje
Avatar van libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 21-01-2005 @ 18:00 :
kom je de grot van bin laden binnen stormen met zo'n touw
Bin Laden eet je OP
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:09
libaneesje
Avatar van libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
brinta schreef op 28-01-2005 @ 20:35 :
Twijfel : ja natuurlijk, twijfel is er altijd, ik weet alleen zeker dat niets zeker is. Maar twijfel is m.i. juist goed en houdt je scherp, zorgt dat je keuzes bewuster maakt. Ik ben geen dogma-gelovige.
Hoe zijn jullie in aanraking gekomen de eerste keren met de islam?
Ik ben opgegroeid in het all-white Amstelveen en tot mijn 14e wist ik niets over de Islam. Ik ging me verdiepen in Boeddhisme, Taoisme, i-tjing en meditatie. Ik liep rond in Machine Head-tshirts met 'In God We Trusted' en tekende satansterretjes op mijn hand. Toen kwam ik mijn huidige partner tegen die me inspireerde om me te verdiepen in de Islam en ging ik informatie zoeken over soefisme. Mohammed Ali en Malcolm X waren belangrijke 'voorbeeldmoslims' voor mij. Ik ging heel veel boeken lezen over de Islam, maar daarnaast bleef en blijf ik me verdiepen in allerlei andere filosofieën, waardoor ik mijn eigen persoonlijke Islam creëer.
Waarom hebben jullie toch uiteindelijk voor deze weg gekozen?
Omdat het voor mij een concept is dat werkt en waar ik rust in vind en een vorm van controle over mijn leven. Het haalt het goede en bewuste in mij boven.
mash2allah..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 19:30
brinta
brinta is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 12-02-2005 @ 17:09 :
mash2allah..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 20:42
Graf Bismarck
Avatar van Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 12-02-2005 @ 17:09 :
mash2allah..
__________________
Wir Deutsche fürchten Gott und sonst nichts auf der Welt; und diese Gottesfurcht ist es schon, die uns den Frieden lieben und pflegen lässt- Bismarck
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Graf Bismarck schreef op 12-02-2005 @ 21:42 :
Ik denk dat ze een ' bedoelt ipv die 2.

En Masha'Allah= Zoals God het wil.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Islamitische vrouwen op de arbeidsmarkt
naamloozzz
104 26-05-2006 21:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah')
Verwijderd
500 08-05-2006 16:04
Levensbeschouwing & Filosofie bekeerd naar de islam
merels
199 04-10-2005 21:10
Levensbeschouwing & Filosofie moslima's in nederland>>>referaat voor nederlands
malaika
5 28-09-2005 21:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hirsi Ali komt met een vervolg op Submission
THC1
500 02-12-2004 21:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Heeft de Islam een...
Fillastiene
100 17-04-2003 17:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.