Oud 03-11-2005, 18:42
martin043
martin043 is offline
Ik heb een site ontdekt met daarop een heel vreemd verhaal over een boek dat niet bestaat, maar toch bestaat. Kent iemand dit boek en is het de moeite waard? Ziet er wel strak uit.

www.ditboekbestaatniet.nl

Groetjes,
Martin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2005, 19:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Een site met commerciële doeleinden, tevens is het je eerste post.

We kunnen Sherlock Holmes op stal laten en rustig constateren dat dit reclame is. Slotje bitte.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 20:11
Rodion
Rodion is offline
Als de motieven van de schrijver zuiver waren, had hij het hele boek wel per e-mail kunnen versturen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 09:47
martin043
martin043 is offline
Ik weet niet wat jullie denken maar ik heb niks met die site of dat boek te maken hoor! En ja, dat was mijn eerste post, maar ik kom al lang op deze site en dit is nu toevallig het eerste wat ik schrijf.
Maar goed, wat zou ik me gaan verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 11:39
Verwijderd
Ik geloof niet dat Martin reclame aan het maken is. Hij kwam die site tegen en wilde het delen.

Het komt op mij over als een Blair Witch hype. Er is geen drol aan de hand, maar door net te doen alsof het 'echt' is, kun je publiciteit scoren en kopen meer mensen een afgetrapt boek.

Het zou me niets verbazen als hij zelf zijn gastenboek volschrijft.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 12:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tja, ziet er idd een beetje uit als een hoop geheimzinnigheid bouwen om te voorkomen dat blijkt dat een boek prut is.

Verstuur het dan gewoon naar een paar critici en kijk wat zij ervan vinden, dat is terechte publiciteit. Maar ik ga geen boek kopen op basis van wat vaag marketinggelul op een website.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 12:46
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 04-11-2005 @ 11:39 :
Ik geloof niet dat Martin reclame aan het maken is. Hij kwam die site tegen en wilde het delen.

Het komt op mij over als een Blair Witch hype. Er is geen drol aan de hand, maar door net te doen alsof het 'echt' is, kun je publiciteit scoren en kopen meer mensen een afgetrapt boek.

Het zou me niets verbazen als hij zelf zijn gastenboek volschrijft.

LUH-3417
Bericht in gastenboek geplaatst om te kijken wat er met negatief commentaar gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 12:59
ganralph
ganralph is offline
wat een onzin.

ik heb niet eens zin en tijd om alle fouten uit de "verantwoording" hier op te gaan zitten noemen.

om dingen als auteursrecht helemaal niet te noemen (want hij verdient wel lekker geld aan het werk van een ander)
__________________
Change the planet, or go home.

Laatst gewijzigd op 04-11-2005 om 13:04.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 14:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Inderdaad, ik lees het nu ook. Puur plagiaat dus om het werk van een ander onder je eigen naam te publiceren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 16:18
Rodion
Rodion is offline
Het valt ook op dat de man die dat boek publiceert zelf schrijver is. En de krantenartikelen bij 'home' vind ik ook verdacht. Geen naam van de krant erbij en altijd van 'onze verslaggever'.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 11:33
martin043
martin043 is offline
Kwibus,
je post staat er nog steeds op.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 11:52
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
vond het zo grappig, moest ook echt even wat in dat gastenboek tikken.
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 12:07
86dagreed
Avatar van 86dagreed
86dagreed is offline
haha
jullie geloven toch niet echt in dat verhaal?
(als ik posts van ganralph en t_id lees blijkbaar wel)

Het is stomzpinnig in elkaar gezet, met als doel zijn boek te verkopen. Echter zo'n reclamestunt is al enkele jaren te laat en vrij ongeloofwaardig.
__________________
Never judge a book by its movie.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 15:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik geloof niet in een goedgeschreven boek.

Ik geloof wel in goedkoop plagiaat waarvoor ze misschien nog een uitgever hebben gevonden ook.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 17:17
Verwijderd
Nee, geen uitgeverij in de klassieke zin van het woord. Hij heeft het geregeld bij zo'n uitgeverij waar je je boek ongeacht enige kwaliteitseis kunt laten uitgeven, als er maar wat geld tegenaan smijt.

Niets mis mee, natuurlijk, maar het maakt het er niet geloofwaardiger op. Ik zie dat hij zelf 'samensteller tekst' is. Dat is wel lekker ambigu. Als ik twee boeken in één hand houd, ben ik ook samensteller van een tekst, maar als ik een boek van tachtigduizend woorden letter voor letter schrijf, heb ik ook tekst samengesteld.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 17:27
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 09-11-2005 @ 17:17 :

Niets mis mee, natuurlijk, maar het maakt het er niet geloofwaardiger op. Ik zie dat hij zelf 'samensteller tekst' is. Dat is wel lekker ambigu. Als ik twee boeken in één hand houd, ben ik ook samensteller van een tekst, maar als ik een boek van tachtigduizend woorden letter voor letter schrijf, heb ik ook tekst samengesteld.
Hij is weer lekker Coby
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 19:14
martin043
martin043 is offline
In het ergste geval heeft hij het inderdaad gewoon zelf geschreven. Wat dan nog? Dan is een beetje internetreclame toch niet verkeerd? Ik begrijp al het cynisme niet. Hebben jullie het boek al gelezen? Is misschien geen gek idee, voordat je begint je roepen.
Martin
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 22:41
Verwijderd
Teksten als:

"Tot mijn spijt heb ik tot nu toe geen enkele uitgeverij bereid kunnen vinden om het werk te publiceren. Ze vonden het meestal wel bijzonder van aard en stijl, maar het geheel was hun toch te bizar of te ongrijpbaar. Uitgevers houden van duidelijkheid en spelen op safe. Ze denken graag in genres en hokjes en doelgroepen."

schieten bij mij in het verkeerde keelgat. Gezeik over dat het TE bijzonder en TE uniek is uit te geven. Het klinkt als een domme puber die van school geschopt wordt en daarna zegt dat hij eigenlijk te slim was voor die school, maar anders slim! Verder riekt dit hele gedoe gewoon naar gefabriceert poldermysterie, en daar houd ik ook niet van. Als ik een boek geschreven heb, bind ik het ook niet met een touw aan mijn lul om naakt door het Spui te rennen terwijl ik het Wilhelmus gorgel.

Trouwens, een goede manier om te kijken hoe echt het is zou misschien zijn om 'de politie van Maasstricht' te contacteren en te vragen of er inderdaad een figuur met een manuscript langsgekomen is.

LUH-3417
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-11-2005, 23:14
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
vraag me af eigenlijk in hoeverre de politie dat soort dingen verteld, maar goed. zou geen heel groot probleem moeten zijn lijkt mij. dit terzijde.

alleen het feit al dat hij op de kaft heeft laten zetten: 'dit boek is niet geschreven door [naam website maker]' of zoiets. nee, daar wordt ie geloofwaardig van.
daarbij: ooit een gastenboek van een auteur gezien waar zo uiterst lovend over een boek gesproken werd? ik ben het nog niet tegengekomen. tuurlijk zijn mensen over het algemeen positief, maar niet zo positief alsof er geen fout woord in voorkomt en het het boek van de eeuw is.

en lezen? ach, als hij me de tekst per mail toe wil zenden wil ik best even kijken wat ik van de tekst vind hoor. vind het alleen wat vreemd dat hij het persee uit heeft willen geven.
jullie kennen vast wel die verboden boeken van het parool wel? het boek van deze site is 3 keer zo duur! ben niet gek.... ik kijk boeken altijd eerst in voor ik het koop en dat kan nu niet eens.

edit: ben gek ook dat ik hier uberhaupt een discussie over voer
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 04:16
86dagreed
Avatar van 86dagreed
86dagreed is offline
Tim gladdines is overigens een kinderboekenschrijver.
wellicht past dit prima in het plaatje van zijn 'fantasieboekjes'.
__________________
Never judge a book by its movie.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 12:03
martin043
martin043 is offline
Ja, en wat dan nog???
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Verbod op stamcellenonderzoek door Bush
Quay
95 28-10-2006 11:16
Levensbeschouwing & Filosofie Sex voor het huwelijk
Emoboy
139 21-03-2005 14:04
Levensbeschouwing & Filosofie Het bewijs dat god niet bestaan, dmv stapels boeken.
Dark Psycho
117 10-07-2004 23:58
Verhalen & Gedichten Boek: Islamitisch meisje doet het met Leraar
Silvia19
25 01-05-2004 17:06
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 17:53
Verhalen & Gedichten wat vinden jullie van het boek kinderjaren??
Fantôme
0 04-10-2003 19:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.