Oud 13-01-2007, 14:53
WBR R
WBR R is offline
er is veel vraag naar dit boek, ik heb wel wat informatie over het boek, het is wel engels maar dat moet je zelf maar ff vertalen>

Summary
A diary should be private, but when Tom Palmer finds one in a dumpster, he cannot resist the temptation to read it. And what he reads is the fascinating story of the love affair between a girl called Hannah and the new English teacher at her school. Another surprising element is the fact that Hannah mentions seeing a down and out person who begins to look like her. Seeing such a figure is often said to be an omen of one’s death.
So he wonders if he can find her, but he tries, if only in order to give her back her diary. But is the girl he meets at the end really Hannah?

Book review

Genre
Place and time
Characters
Links
Genre
I Found Your Diary is a Young Adult Novel. Its themes are related to the situations teenagers often find themselves in, such as life at school, falling in love with a teacher, relationships with parents and friends and others.

Place and Time
The story is set in London in the present.

Characters
The main characters of the book are Tom Palmer, who found Hannah’s diary, and Hannah, who may not even be alive when Paul reads her diary. Tom is a responsible and well-mannered boy who has a steady relationship with Cara.
Hannah, on the other hand, has more dubious friendships. There is Tasha, her best friend, and Nat, her boyfriend, who she dumps when she falls in love with Mr Sinclair, her English teacher.

Links
http://www.bloomsbury.com/childrens/...d=75&section=3
http://www.davidhigham.co.uk/html/Cl...Frances_Thomas

De link heb ik van LIJSTERS.

Later WBR
__________________
R..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2007, 14:55
WBR R
WBR R is offline
Het is niet veel maar wel weer wat
__________________
R..
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 14:58
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Lijkt me een leuk boek.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 15:01
WBR R
WBR R is offline
Beetje vaag boek ken je misschien mensen die het gelezen hebben en meer informatie erover hebben?
__________________
R..
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 15:08
WBR R
WBR R is offline
De hoofdrol spelers
uit het boek is Tom Palmer, Hij vond Hannah’s dagboek.
Hannah, die misschien wel niet meer leeft wanneer paul haar dagboek leest.
Tom voelt zich verantwoordelijk en goed gemanierd, Hij heeft een relatie met Cara.
Hannah heeft nog meer vrienden, haar beste vriendin is Tasha en Nat haar vriendje.
Nat dumpt ze voor Mr Sinclair haar engels leerkacht.

Waar?
Het hele verhaal speelt zich af in Londen.

Kleine Samenvatting
Een dagboek zou privé moeten zijn, maar wanneer Tom Palmer een dagboek vind in een container kan hij de verleiding niet weerstaan en leest het dagboek.
Wat hij leest gaat over een fascinerend verhaal over de liefde tussen Hannah en haar engels leerkracht Mr sinclair. Nog iets verrasends is het dat hannah opvalt dat mensen op haar beginnen telijken en nadoen. Als je zo’n figuur ziet zeg je : an omen of one’s death.

Dit is niet genoeg informatie, je zou het boek echt moeten lezen wil je een goed cijfer halen voor je engels toets
Ik ga verder lezen
Als je wil kun je natuurlijk altijd nog dingen verbeteren hiero
__________________
R..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 10:18
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
>> Moderne Talen
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 19:45
ROTBOEK
heb het gelezen, mij te vaag
wat ik ervan heb opgepikt is dat Hij het dagboek heeft gevonden, Hannah heeft een verhouding met haar leraar engels wat natuurlijk niet kan en mag, Tom is onzeker ofzo en gaat Hannah haar dagboek terugbrengen
laatste zin uit het boek
Hannah, I found your diary
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 19:47
ROTBOEK
ik vind net iets

Boekverslag Scholieren.com
I found your diary door Frances Thomas
anoniem

Personages:
Hannah Townsend – Hannah is een 16-jarig meisje dat het dagboek heeft geschreven dat Tom heeft gevonden. Zij is verliefd op haar leraar Engels, en heeft een soort van relatie met hem. Daarnaast voelt ze zich ook dik en probeert ze zoveel mogelijk af te vallen. Hannah heeft een broer, genaamd Felix en twee zussen; Grace en Ruthie. Grace gaat trouwen met een of andere Indo. Haar moeder heeft een succesvol bedrijf en haar vader is raar en katholiek. Haar familieleden zijn stuk voor stuk briljant en slim en zo wil zij ook zijn. In het begin van het verhaal heeft ze een vriendje, Nat.

Tom Palmer – Tom is degene die Hannah haar dagboek heeft gevonden en wil terugbrengen. Hij leest het dagboek en probeert uit te vinden waar ze woont en wie ze is. Tom zijn vriendin heet Cara.

Mr. Geoffrey Sinclair – De leraar Engels op de Lady Collier’s school in Londen. Hij is getrouwd met Jenny Sinclair en heeft twee kinderen. Hij heeft een relatie met Hannah en is dus eigenlijk een pedofiel.

Verhaal informatie:
Het verhaal springt steeds van het leven van Tom over in het dagboek, waarin Hannah schrijft. Het speelt af ergens in Londen (Engeland) in deze tijd. Ik vind het een soort liefdesverhaal gemengd met een detective. Het kan echt gebeurd zijn, want er gebeuren zulke rare dingen de laatste tijd, dan verbaast zo’n verhaal mij ook niet.

Samenvatting
Tom vindt op de hoek van zijn straat in de prullenbak een dagboek en begint erin te lezen. Het dagboek begint midden in een zin en start rond 19 september.
Hannah zit in de les en krijgt vele complimenten van haar leraar Engels, ze voelt zich fantastisch. Op school heeft ze goede cijfers en haar leraren vinden haar top, vooral haar leraar Engels vindt haar volwassen en slim. Dit waardeert ze en ze voelt zich aangetrokken tot hem, ook al is hij veel te oud voor haar. Hannah haar relatie met Nat is op een dieptepunt en veel tussen hen gebeurt er niet. Een paar keer heeft Hannah en gesprek gehad met Mr. Sinclair, haar leraar Engels. En bijkbaar voelen ze iets blijkbaar voor elkaar: Hannah liefde en Mr. Sinclair een harde .
Nadat Tom dit las had hij al een indruk dat Hannah misbruikt wordt en het zelf nog niet inziet. Hij wil haar wakkerschudden, maar hij weet nog niet wie zij is of hoe het is afgelopen!
Hannah heeft al een aantal keer met haar leraar afgesproken, gepraat en seks gehad. Haar leraar is waarschijnlijk een manipulerende man die Hannah schuldgevoelens gaf en zo met haar van alles kon doen. Zijn relatie met z’n vrouw Jenny stelt ook niets meer voor. Ze zijn alleen nog bij elkaar voor de kinderen.
Hannah is smoorverliefd en wil school opgeven om zelfstandig te gaan wonen met Mr. Sinclair. Hij wijst dit af, anders valt hij door de mand als pedofiel en verliest hij zijn baan en inkomen. Hannah voelt zich steeds meer alleen, omdat Mr. Sinclair niet met haar praat op school (valt te veel op). Daarom zit ze een beetje in een crisis en wil ze aandacht.
Na een ruzie dreigt ze het te vertellen aan zijn vrouw. Hij pikt dit niet en negeert haar compleet. Dit was het einde van haar relatie.
Hannah haar zus gaat trouwen en wil er goed uitzien, daarom wil ze wat pondjes kwijt. De eerste pondjes gingen makkelijk, dus wilde ze nog meer kwijt. Dit leidt een beetje tot anorexia, maar niet extreem. Ze at gewoon weinig.
Nadat Tom haar dagboek uit had gelezen wilde hij perse haar vinden. Maar dat ging moeilijk, want ze had weinig goede aanwijzingen opgeschreven die naar haar leidden; geen achternaam, adressen niets. Dus moest hij bellen naar scholen in de buurt van Holland Park, waar ze over schreef in haar dagboek. Hieruit haalde hij een school die een Mr. Sinclair kende (Lady Collier), maar verder geen informatie verstrekte. Hij moest dus naar die school toe om verder te komen.
Hij praatte met wat meisjes en zo kwamen er 3 Hannah’s uit; Hannah Townsend, Hannah Levine en Hannah Green. Vervolgens zocht naar de achternamen in de buurt van een Square in de telefoonboek, want dat noemde Hannah een aantal keer in haar dagboek.

Als resultaat: Townsend
Hij bezocht haar huis en kwam d’r tegen,
Hij zei; Hannah?
Zij; Wie vraagt het?
Hij; Ik heb je dagboek gevonden
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 19:54
Meisjjeeh
Heey
Bleeeehhhh..wat een vreselijk boek.
ik snap er werkelijk waar geen ene hond van!!
en morge die leuke toets waar ik me al wekenlang op verheug....

Vragen over dat boek:

waarom ziet Hannah zichzelf als geestverschijning ( dus bijna dood) en later opent ze de deur voor Tom terwijl ze eigenlijk dood is??

wie vertelt dat geesten gedoetje nou aan Hannah? de moeder van Cara of tante van Hannah?

Waarom word er zo veel over Cara gesproken terwijl ze geen hoofdpersoon ofzo iets dergelijks is?

Wie kan me helpen??
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 23:31
Ray502
tja over cara weet ik niet veel, maar de boek kan op 2 manieren eindigen.

1ste : hannah is dood (terwijl tom haar dagboek leest) de enige aanwijzing is dat ze een geest van haar zelf ziet.

2de : hannah leeft nog en tom probeert haar te helpen en de dood te
vermijden.


het is niet veel. ik hoop dat de bovenstaande informatie hielp
zelf heb ik het boek nog niet uitgelezen xDDDDDD. maar ik heb wel een aantal samenvatting opgezocht. maar het verhaal eind waarschijnlijk op de 1ste manier

greets, ray
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 23:35
Ray502
ops en nog iets over de hannah die de deur open doet. er waren 3 verschillende hannah's. dus als het verhaal eindigt op manier 1. is het waarschijnlijk een ander hannah. niet de hannah van de dagboek dus.

maar hoe het verhaal eindigt ligt aan jou. ik zelf heb een hekel aan open eindes >_>. veel vragen over enzo bleh....
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 23:46
Ray502
HA ik heb nog iets gevonden op je vraag
over de vraag van geestverschijning.
Volgens haar tante is het zien van jezelf in ‘geestverschijning’ een teken van een vlugge pijnlijke dood.

dus de blabla dinges komt van de tante

hoop dat het wat heeft geholpen
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 08:22
FPorro
Ik wil even reageren hierop.

Halverwege het boek word er een vermelding gedaan van een meisje dat dood in het park is gevonden. Op de laatste zin in haar dagboek staat (vertaald): "Het word nu donker. Als ik nu ga, via de korte weg door het park, red ik het nog steeds naar de winkels ...".

Op het moment dat ik dat las wist ik al dat dat een belangrijk element in het boek is. Dit maakt de theorie dat Hannah nog leeft onmogelijk, met als enige overige mogelijkheid dat Hannah 'vervangen' is door haar geest.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 21:34
MitC
Hee

Dit boek is echt vies man,
ze word geneukt door die leraar ..
En die geestshit is ook dom,
als ik jullie was zal ik het niet lezen als het niet hoeft, echt een dom boek
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 11:05
Paul Splinter
echt te gruwelijk boek, ik had er dikke diary/diare van , zozo
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 12:34
Ellen Saija
leu be
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 12:45
Verwijderd
Niet zoveel onzin posten
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 21:08
Galibamba
Ik heb morgen een toets over dit boek
word echt nix
heb het boek niet gelezen alleen wat samenvattingen op internet
Naja heb tog net een 8,7 gehaald, dus ik kan wel een slecht cijfer hebben...
Volgens mij heeft niemand uit mijn klas dat boek gelezen
echt een zuigboek is dat.....
gaat echt helemaal nergens over...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-05-2007, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Galibamba schreef op 23-05-2007 @ 21:08 :
Ik heb morgen een toets over dit boek
word echt nix
heb het boek niet gelezen alleen wat samenvattingen op internet
Naja heb tog net een 8,7 gehaald, dus ik kan wel een slecht cijfer hebben...
Volgens mij heeft niemand uit mijn klas dat boek gelezen
echt een zuigboek is dat.....
gaat echt helemaal nergens over...
Als je het boek niet gelezen hebt, hoe weet je dan dat het stom is?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 11:05
CadiQiiz.z
Citaat:
HA ik heb nog iets gevonden op je vraag
over de vraag van geestverschijning.
Volgens haar tante is het zien van jezelf in ‘geestverschijning’ een teken van een vlugge pijnlijke dood.

dus de blabla dinges komt van de tante

hoop dat het wat heeft geholpen
Het komt niet van die tante,,
de moeder van cara vertelde dat een x
aan tom ..
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Het komt niet van die tante,,
de moeder van cara vertelde dat een x
aan tom ..
We zijn inmiddels 2 jaar verder, ik denk niet dat TS nog iets aan dit antwoord heeft
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 17:17
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
We zijn inmiddels 2 jaar verder, ik denk niet dat TS nog iets aan dit antwoord heeft
Het boek bestaat daarentegen nog steeds, dus het topic mag wel open blijven.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 15:40
Sincefiction
Samenvatting
Een dagboek moet prive zijn, maar als Tom Palmer vindt men in een container, kan hij de verleiding niet weerstaan om het te lezen. En wat hij leest is het fascinerende verhaal van de liefde tussen een meisje genaamd Hannah en de nieuwe leraar Engels naar haar school. Een ander verrassend element is het feit dat Hannah noemt het zien van een beneden en naar buiten degene die begint te lijken op haar. Het zien van een dergelijk cijfer wordt vaak gezegd als een voorteken van een? Dood.
Dus hij vraagt zich af of hij haar kan vinden, maar hij probeert, al was het maar om haar terug te geven haar dagboek. Maar is het meisje dat hij ontmoet op het einde echt Hannah?

Boekbespreking

Genre
Plaats en tijd
Personages
Links
Genre
I Found Your Diary is een Young Adult Novel. De thema's zijn gerelateerd aan de situaties tieners zich vaak vinden in, zoals het leven op school, verliefd op een leraar, relaties met ouders en vrienden en anderen.

Plaats en tijd
Het verhaal speelt zich af in Londen in het heden.

Personages
De hoofdpersonen van het boek zijn Tom Palmer, die vonden Hannah? S dagboek, en Hannah, die misschien zelfs niet in leven zijn als Paul leest haar dagboek. Tom is een verantwoordelijke en welgemanierd jongen die heeft een vaste relatie met Cara.
Hannah, aan de andere kant, heeft meer dubieuze vriendschappen. Het is Tasha, haar beste vriendin, en Nat, haar vriendje, die ze dumpt wanneer ze verliefd wordt met de heer Sinclair, haar leraar Engels.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 17:39
Erthur
Citaat:
echt te gruwelijk boek, ik had er dikke diary/diare van , zozo
whaha geniaal, inderdaad kutboek
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.