Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2002, 10:28
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Ik ben totaal gek van de serie The Wheel of time.
Ik ken de fictieve taal, die daar sporadisch gesproken wordt ook helemaal uit mijn hoofd, als het nieuwste boek uitkomt, dat is binnenkort, laat ik hem signeren door Robert Jordan himself (de auteur); ik ben totaal verliefd op die serie. Alles lijkt ze levendig, zo echt.

Hebben jullie dat ook, kennen jullie ook zo'n sf schijver die alle onzin echt kan laten lijken?

Of, dat zou nog leuker zijn, lezen jullie wel eens iets van Jordan?
Kunnen we elkaar op de hoogte houden


In elk geval, ik probeer literatuur weer een beetje op te krikken, het is nogal miniem hier..
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2002, 11:32
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
ik lees het niet echt, maar heb wel een boek uit die serie bij m'n neef zien liggen.....

waar gaat het eigenlijk over?

ik zoek namelijk nog een goeie boekenserie om te lezen (SF/Fantasy)

Kan de uwes wat info erover geven, als trouwe fan van dat soort boeken?
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 12:04
PV
PV is offline
Ik weet niet of het er echt onder valt... maar k heb laatst een boek gelezen dat over een 'onderaardse wereld' ging. Het leek echt mogelijk Ik weet alleen de titel / schrijver niet meer..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 12:08
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Rufus Lee schreef:
ik lees het niet echt, maar heb wel een boek uit die serie bij m'n neef zien liggen.....

waar gaat het eigenlijk over?

ik zoek namelijk nog een goeie boekenserie om te lezen (SF/Fantasy)

Kan de uwes wat info erover geven, als trouwe fan van dat soort boeken?
Heej, jou lang niet gezien

Okee, het is een super lange serie, ik zal boek 1 even kort beschijrven ;
Boek 1, Het oog van de wereld (The eye of the world)

Op het einde van de Eeuw der Legenden leverde Lews, "de Draak", de Wereld over aan Ba'alzamon, rechterhand van Shai'tan, "de Duistere", maar werd verslagen. Een mystiek Patroon dat het Lot weeft, vormt vierduizend jaar later het Weefsel der Eeuwen, om de herrijzenis van de Duistere te voorkomen. Centraal staan drie jongens en twee meisjes uit een dorp, die in zich die ontluikende krachten bezitten die het Patroon nodig heeft. Tegen wil en dank worden de jongeren gedreven naar een mystieke bron, het Oog van de Wereld, waarbij ze veel fantastische, bovennatuurlijke en vaak griezelige avonturen beleven. Zij ontwikkelen hun mystieke talenten, maar weten zelf niet of zij opgeëist worden door goede of boze krachten. Goed overwint, maar niet definitief (boek 1 van "Het rad des tijds", een serie die inmiddels tot zeven delen is uitgegroeid).


Dude, dit is een superboek! Lees het, het is echt de moeite waard
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 12:17
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
PV schreef:
Ik weet niet of het er echt onder valt... maar k heb laatst een boek gelezen dat over een 'onderaardse wereld' ging. Het leek echt mogelijk Ik weet alleen de titel / schrijver niet meer..
Klinkt goed, als ik zo'n soort boek eens tegenkom.. ga ik 'em beslist lezen
en dan post ik de titel
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 13:27
Verwijderd
Das geen SF, da's fantasy, muts ( sorry, standaard opmerking, voel je absoluut niet beledigd, dat krijgt mijn moeder nog naar haar hoofd).

Jaaaaa, ik ken het, Wheel of Time is geweldig, ontzettend goed. Heb nu boek zes uit en probeer mijn vader zo gek te krijgen dat hij mee gaat naar de stad, boek zeven, acht en negen halen... De meeste boeken vallen bij deze serie in het niet. Het is zo kleurrijk beschreven, de personages zijn 'echt', met fouten en goede eigenschappen, en ze zijn grappig en verdrietig en cool... Er zijn heel weinig boeken die zo goed zijn als deze (en ik kan het weten want ik heb veel gelezen. Mijn vader nog veel meer dan mij en hij vind deze ook heel goed )

...maar wat moet je met een handtekening? *heeft nooit het nut ingezien van handtekeningen hebben van beroemde lui* Ik bedoel, vraag dan een foto of zo, maar een handtekening...

Iig... natuurlijk laat de schrijver het boek echt lijken, dat is nou net wat goede schrijvers doen - de verhalen echt laten lijken. Lijkt me toch logisch... hoe kun je nou iets lezen zonder dat het 'echt' voor je is, dan is het toch niks aan? Als ik lees, ben ik zelf van de wereld, dan ben ik alleen de personen in het boek.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 13:29
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:
Ik weet niet of het er echt onder valt... maar k heb laatst een boek gelezen dat over een 'onderaardse wereld' ging. Het leek echt mogelijk Ik weet alleen de titel / schrijver niet meer..
Een C boek? Dan weet ik nl wat je bedoeld. Ben de schrijfster vergeten (t was een vrouw) en het ging over mensen die onder de grond leven, en dan op een gegeven moment door iemand eruit worden geleid en dan voor het eerst een vogel zien, en dan de zon...
Bedoel je die?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 13:47
Verwijderd
Wheel of time klinkt wel heel leuk.. denk dat ik die binnenkort ook eens ga halen bij de bieb.. is Engelse versie veel beter dan de Nederlandse? Of maakt het niet zo uit?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 13:52
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Das geen SF, da's fantasy, muts ( sorry, standaard opmerking, voel je absoluut niet beledigd, dat krijgt mijn moeder nog naar haar hoofd).

Jaaaaa, ik ken het, Wheel of Time is geweldig, ontzettend goed. Heb nu boek zes uit en probeer mijn vader zo gek te krijgen dat hij mee gaat naar de stad, boek zeven, acht en negen halen... De meeste boeken vallen bij deze serie in het niet. Het is zo kleurrijk beschreven, de personages zijn 'echt', met fouten en goede eigenschappen, en ze zijn grappig en verdrietig en cool... Er zijn heel weinig boeken die zo goed zijn als deze (en ik kan het weten want ik heb veel gelezen. Mijn vader nog veel meer dan mij en hij vind deze ook heel goed )

...maar wat moet je met een handtekening? *heeft nooit het nut ingezien van handtekeningen hebben van beroemde lui* Ik bedoel, vraag dan een foto of zo, maar een handtekening...

Iig... natuurlijk laat de schrijver het boek echt lijken, dat is nou net wat goede schrijvers doen - de verhalen echt laten lijken. Lijkt me toch logisch... hoe kun je nou iets lezen zonder dat het 'echt' voor je is, dan is het toch niks aan? Als ik lees, ben ik zelf van de wereld, dan ben ik alleen de personen in het boek.
Okeej, fantasy dan

Maar zeg eens, heb jij enig idee wie wie is op de kaften?
Ik heb echt geen flauw idee daanvan, bij boek 5 bijvoorbeeld, die blond/rode vrouw, das toch Elayne?

handtekening.. Ik heb het eerste boek via de bruna gekocht, die kreeg ik gesigneerd
En ik wil dr een omdat ik die dude gewoon kickass vind schrijven!
En het lijkt me leuk om te hebben

ik droomde er zelfs over! Echt, ik vind het zoo gaaf.

Lees jij ze in het engels of NL?

en hoe zit dat met perrin, ik ben nu met boke 5 aan de gang, hij staat niet eens meer in de appendix!
wasser met hem aan de hand?
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 13:54
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Pebbles schreef:
Wheel of time klinkt wel heel leuk.. denk dat ik die binnenkort ook eens ga halen bij de bieb.. is Engelse versie veel beter dan de Nederlandse? Of maakt het niet zo uit?
Engelse versie is orgineler, voorbeeld: het rad des tijds - the wheel of time
het breken van de wereld - the breaking of the world
bij het breken bijvoorbeeld, is het letterlijk vertaald en dat is fout. het moet het vergaan vd wereld zijn

maar het hangt van je engels af
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 14:06
PV
PV is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Een C boek? Dan weet ik nl wat je bedoeld. Ben de schrijfster vergeten (t was een vrouw) en het ging over mensen die onder de grond leven, en dan op een gegeven moment door iemand eruit worden geleid en dan voor het eerst een vogel zien, en dan de zon...
Bedoel je die?
Nee, het ging over een wereld die geheel wit was, met een soort robot-werksters die geen gevoel hadden.. en dr waren een paar normale mensen in terecht gekomen via een soort vulkaan in zee
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 15:40
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Hmm... ik heb sinds kort ook het eerste deel van WoT hier liggen, maar nog niet in begonnen.

'k Heb gehoord dat de latere delen wat minder zijn dan de eerste?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 16:36
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ik ben niet zo'n lezer, maar als ik lees vind ik SF-boeken wel leuk. Ik kan geen titels noemen, daarvoor ben ik niet bekend genoeg in de boekenwereld.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 17:40
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline
Ik lees eigenlijk nooit boeken, maar ik heb wel eens het eerste boek van Dune gelezen (NL versie).

Ik vind het wel een relaxt boek om te lezen, zit een goed verhaal in (vind ik)
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 20:45
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Draakiej schreef:
Ik lees eigenlijk nooit boeken, maar ik heb wel eens het eerste boek van Dune gelezen (NL versie).

Ik vind het wel een relaxt boek om te lezen, zit een goed verhaal in (vind ik)
Dune-serie is mooi, inderdaad, apart vergeleken met andere sf

SF en fantasy, lijken allemaal op elkaar, weet niet precies. Beetje suf allemaal. En of Engels nou zoveel leuker is...
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 23:28
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Hmm... ik heb sinds kort ook het eerste deel van WoT hier liggen, maar nog niet in begonnen.

'k Heb gehoord dat de latere delen wat minder zijn dan de eerste?
moet je toch eens in beginnen

AHHHHHHHHH! Zeker niet, de kracht van Robert Jordan gaat nooit verloren! De boeken blijven even spannend en boeiend
Ze worden er zeker niet minder op, maar juist beter, omdat het laatste gevecht, dat van lews therin en shai'tan (good versus evil) juist dichterbij komt
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 23:29
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
tacidvs schreef:


Dune-serie is mooi, inderdaad, apart vergeleken met andere sf

SF en fantasy, lijken allemaal op elkaar, weet niet precies. Beetje suf allemaal. En of Engels nou zoveel leuker is...
Van de engelse versies leer je wat
Maar ik lees ze in het Engels omdat ik het orgineler vind, de echte gedachten van een schrijver kan je niet vertalen.. Dat kan hij zelf alleen bewoorden
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 08:08
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
scimmia schreef:

Heej, jou lang niet gezien

Okee, het is een super lange serie, ik zal boek 1 even kort beschijrven ;
Boek 1, Het oog van de wereld (The eye of the world)

Op het einde van de Eeuw der Legenden leverde Lews, "de Draak", de Wereld over aan Ba'alzamon, rechterhand van Shai'tan, "de Duistere", maar werd verslagen. Een mystiek Patroon dat het Lot weeft, vormt vierduizend jaar later het Weefsel der Eeuwen, om de herrijzenis van de Duistere te voorkomen. Centraal staan drie jongens en twee meisjes uit een dorp, die in zich die ontluikende krachten bezitten die het Patroon nodig heeft. Tegen wil en dank worden de jongeren gedreven naar een mystieke bron, het Oog van de Wereld, waarbij ze veel fantastische, bovennatuurlijke en vaak griezelige avonturen beleven. Zij ontwikkelen hun mystieke talenten, maar weten zelf niet of zij opgeëist worden door goede of boze krachten. Goed overwint, maar niet definitief (boek 1 van "Het rad des tijds", een serie die inmiddels tot zeven delen is uitgegroeid).


Dude, dit is een superboek! Lees het, het is echt de moeite waard
heheej, dat klinkt wel als een boekenserie die ik moet gaan lezen!!

*gaat vandaag nog alle boekwinkels af om te kijken of er een exemplaartje van ligt*

Heel veel fantasy, dat moet ik hebben!

Dan leg ik Gai-jin wel even opzij, daar moet ik toch nog naar bladzijde 1232 terwijl ik nog maar op bladzijde 240 zit
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-08-2002, 10:26
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Verdomde Purmerendse boekenwinkels

Ze zeggen nog nooit van The Wheel of Time te hebben gehoord, dus volgens hun bestaat die serie dan ook niet
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 13:43
Verwijderd
Citaat:
scimmia schreef:
Okeej, fantasy dan

Maar zeg eens, heb jij enig idee wie wie is op de kaften?
Ik heb echt geen flauw idee daanvan, bij boek 5 bijvoorbeeld, die blond/rode vrouw, das toch Elayne?

handtekening.. Ik heb het eerste boek via de bruna gekocht, die kreeg ik gesigneerd
En ik wil dr een omdat ik die dude gewoon kickass vind schrijven!
En het lijkt me leuk om te hebben

ik droomde er zelfs over! Echt, ik vind het zoo gaaf.

Lees jij ze in het engels of NL?

en hoe zit dat met perrin, ik ben nu met boke 5 aan de gang, hij staat niet eens meer in de appendix!
wasser met hem aan de hand?
Soms kun je wel uitvogelen wie wie is, maar ik zou zo ff nie weten wie er op de kaft van boek vijf staat. Is dat Aviendha dan niet?
Perijn is echt niet kwijt hoor... Komt wel weer *is Perijn fan*
Zoals wel blijkt lees ik hem in het Nederlands. Zal wel moeten, want mijn vader leest ze ook en die kan geen Engels (en als ik ze in het engels wil, betaald hij niet meer mee ). Bovendien zijn ze echt niet slecht vertaald.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 13:47
Verwijderd
Citaat:
scimmia schreef:
Engelse versie is orgineler, voorbeeld: het rad des tijds - the wheel of time
het breken van de wereld - the breaking of the world
bij het breken bijvoorbeeld, is het letterlijk vertaald en dat is fout. het moet het vergaan vd wereld zijn

maar het hangt van je engels af
Uhm... heel knap dat een vertaling minder origineel kan zijn. Die zijn hetzelfde, alleen in een andere taal.
'het breken' is een prima vertaling van 'the breaking', want dat betekend hetzelfde. 'the breaking' is geen engels woord voor 'het vergaan', want dan was het wel 'the perishing' geweest. Het enige storende dat ik kan bedenken is dat volgens 'I'he Prophet in de engelse vertaling er Tyr en Tear zijn, en in het Nederlands schijnt dat allebei vertaald te zijn met Tyr. Maar ik ben het nog niet tegengekomen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 21:24
Bauduin
Bauduin is offline
ik heb t zelf niet zo op Science Fiction boeken, ik vind het zegmaar niet echt een mooie not-reality stijl. Fantasy boeken vind ik wel leuk maar ik denk niet dat ik het echt op Science Fiction in de zin van enge wapens enzo. maar goed, ik weet eigenlijk helemaal nietzoveel over Science Fiction boeken dus mijn mening is gebasseerd op wat opervlakkige Science Fiction verhaaltjes
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 13:44
proycon
Avatar van proycon
proycon is offline
Ik lees heel veel Science Fiction, dat vind ik wel het leukste genre dat er is eigenlijk... Vroeger las ik zelfs alleen maar Science Fiction en wilde geen ander boek aanraken Kheb net twee SF boeken uit "Bajo un cielo anaranjado" en "Regreso a un lugar llamada tierra" (beide van spaanse afkomst)... Verder heb ik veel van Asimov gelezen en de Robot City reeks.. en sommige van de Foundation.. Alleen ik vergeet ze allemaal weer :/

Kben nu weer met een SciFi boek bezig (in het portugees) maar dat gaat nog niet zo vlotjes
__________________
Things are not what they appear, nor are they otherwise -- Surangama Sutra
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 13:46
proycon
Avatar van proycon
proycon is offline
Scimmia, welke taal is dit uit jou signature en wat staat er? Ben nieuwsgierig, ik ken het niet...

"Sa Souvraya niende misain ye!! | | | | Dovie'andie Se Tovya Sagain!!"
__________________
Things are not what they appear, nor are they otherwise -- Surangama Sutra
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 14:00
Verwijderd
Citaat:
proycon schreef:
Scimmia, welke taal is dit uit jou signature en wat staat er? Ben nieuwsgierig, ik ken het niet...

"Sa Souvraya niende misain ye!! | | | | Dovie'andie Se Tovya Sagain!!"
Dat laatste is Quenya (euh... spellingsfouten voorbehouden), dat eerste is vast de Oude Spraak uit WoT ^^'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2002, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef:
Wheel of time klinkt wel heel leuk.. denk dat ik die binnenkort ook eens ga halen bij de bieb.. is Engelse versie veel beter dan de Nederlandse? Of maakt het niet zo uit?
]

Ik vandaag vol goede moed naar de bieb, hebben ze The Wheel of time helemaal niet!!! *baal baal baal*
Elke piepkleine bieb in de buurt heeft dat boek, en de onze weer niet!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 17:58
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
proycon schreef:
Scimmia, welke taal is dit uit jou signature en wat staat er? Ben nieuwsgierig, ik ken het niet...

"Sa Souvraya niende misain ye!! | | | | Dovie'andie Se Tovya Sagain!!"

het is de taal uit the wheel of time, genaamd "The Old Tongue".

Sa souvraya niende misain ye betekend I am lost in my own mind (ik ben verdwaald in mijn eigen hoofd)

Dovie'andi De Tovya Sagain betekend it's time to toss the dice (het is tijd de teerling te werpen)
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 17:59
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Pebbles schreef:
]

Ik vandaag vol goede moed naar de bieb, hebben ze The Wheel of time helemaal niet!!! *baal baal baal*
Elke piepkleine bieb in de buurt heeft dat boek, en de onze weer niet!
kan je het niet bestellen bij je bieb? Anders is een grotere bieb in je buurt misschien een optie
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 18:02
Verwijderd
Citaat:
scimmia schreef:

In elk geval, ik probeer literatuur weer een beetje op te krikken, het is nogal miniem hier..
me2
Maar wat bedoel je precies met SF-boeken. Vooral van die ruimteverhalen. Of ook bijvoorbeeld LOTR?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 18:15
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

me2
Maar wat bedoel je precies met SF-boeken. Vooral van die ruimteverhalen. Of ook bijvoorbeeld LOTR?
Meer LotR. Ik bedoelde eigenlijk fantasy, maar daar kwam ik later pas achter

welke lees jij dan?
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 18:16
Verwijderd
Citaat:
scimmia schreef:
kan je het niet bestellen bij je bieb? Anders is een grotere bieb in je buurt misschien een optie
Jaa.. ik ga het ook wel bestellen.. maar dan duurt het eerst een paar weken voordat ik het heb, zeker als het op die andere plaatsen net uitgeleend is.. en volgens mij kun je het ook niet verlengen dan.. en das best lastig, want het zijn best dikke boeken (dacht ik, toch??), en ik heb niet zo heel veel tijd om te lezen.. krijg het dan iig niet in 3 weken ofzoow uit..

Mja, als ik het leuk vind, ga ik het wel gewoon kopen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 18:20
Verwijderd
Citaat:
scimmia schreef:
Meer LotR. Ik bedoelde eigenlijk fantasy, maar daar kwam ik later pas achter

welke lees jij dan?
Jah dat zijn er nog niet zoveel. Ik heb LOTR nu gelezen en ik ga The Hobbit nog lezen. Maar daar stopt het kwa volwassen literatuur. Harry Potter kan er ook nog wel bij
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 12:08
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
scimmia schreef:
kan je het niet bestellen bij je bieb? Anders is een grotere bieb in je buurt misschien een optie
ik zal je es zeggen: ik ben vandaag naar de bieb hier geweest, en die hadden wel van die schrijver gehoord, maar Wheel of Time hadden ze nog nooit van gehoord, en ik moest van hun 15 euro betalen om een an die boeken te bestellen om het vervolgens maar 2 weken te kunnen lenen

naja, ik bestel het dan wel gewoon bij de een of andere boekenwinkel, in Purmerend of Amsterdam
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:23
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Jah dat zijn er nog niet zoveel. Ik heb LOTR nu gelezen en ik ga The Hobbit nog lezen. Maar daar stopt het kwa volwassen literatuur. Harry Potter kan er ook nog wel bij
HP is leuk
Alleen duurt het door die films lang voordat Rowling weer gaat schrijven..

Jordan schrijft ook volwassen literatuur, fantasy enzo



Citaat:
Rufus Lee schreef:


ik zal je es zeggen: ik ben vandaag naar de bieb hier geweest, en die hadden wel van die schrijver gehoord, maar Wheel of Time hadden ze nog nooit van gehoord, en ik moest van hun 15 euro betalen om een an die boeken te bestellen om het vervolgens maar 2 weken te kunnen lenen

naja, ik bestel het dan wel gewoon bij de een of andere boekenwinkel, in Purmerend of Amsterdam
Jeee, jouw bieb is beroerd!

Dat is oplichterij, dan kan je net zo goed het boek zelf kopen!

Succes
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:39
Verwijderd
Citaat:
scimmia schreef:
Jeee, jouw bieb is beroerd!

Dat is oplichterij, dan kan je net zo goed het boek zelf kopen!

Succes
Bij mij dan:
Ik wil een boek kopen: Kan niet boek en het kan ook niet meer besteld worden. Ga ik naar de bieb hadden ze het ook niet. Kost €3,50 om het te laten overkomen.
Dit is echt het toppunt! Een boek gvd met de hoogste beoordelingswaarde op je literatuurlijst
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:43
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Bij mij dan:
Ik wil een boek kopen: Kan niet boek en het kan ook niet meer besteld worden. Ga ik naar de bieb hadden ze het ook niet. Kost €3,50 om het te laten overkomen.
Dit is echt het toppunt! Een boek gvd met de hoogste beoordelingswaarde op je literatuurlijst
Asociaal

Maar als je er echt wat aan wilt doen, moet je naar het college van B&W (burgemeester en wethouders) van je gemeente schrijven.
En een brief naar de dicecteur van de bieb.
De laatste brief is dan een kopie van de eerstgenoemde

Dat werkt
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-08-2002, 14:09
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Fantasy boeken vooral...

en daar komt ie weer (Ik lijk wel van de PR, maar ik vind hem zoooo goed)

Raymond E. Feist:
Begin met Magiër en als 't genre je ligt lees je de rest vanzelf wel...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 20:41
Verwijderd
Hahahaaaaaaaaa ik heb boek zeven, uit Groningen, ze hadden daar de hele serie (ook in het engels). *juich*
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 11:32
John Simon
John Simon is offline
hier hebben ze dus bol.com en proxis voor uitgevonden, je krijgt altijd je boeken en als je een paar boeken tegelijk besteld maken de verzendkosten (€ 1,95) ook niet veel verschil.(en ze hebben, bijna, alles)

Ikzelf heb alle discworld boeken van terry pratchett gelezen, meesterlijke fantasy met veel humor moet je eigenlijk gelezen hebben als fantasyfan.
Feist is ook leuk, vooral als je net begint met het lezen van sf/f-boeken...
In de boekenkast staan ook Lirael en sabriel (spellingsfouten voorbehouden), ook goede boeken, gaat over doodspoorten en doodsbezweerders enzo. De torens van Romander/de onmagiër deel 1, gaat over de eerste jongen sinds eeuwen die geen magie heeft op een bepaald eiland, nogal lastig uit te leggen.
Wheel of time ben ik net in begonnen (eerste boek uit), leuk boek, veel verhaal zal ik maar zeggen...

en tolkien...ja, dat moet je eigenlijk wel gelezen hebben...
__________________
geen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 12:15
Verwijderd
Citaat:
John Simon schreef:
hier hebben ze dus bol.com en proxis voor uitgevonden, je krijgt altijd je boeken en als je een paar boeken tegelijk besteld maken de verzendkosten (€ 1,95) ook niet veel verschil.(en ze hebben, bijna, alles)

Als je mij aan 'Het vijfde zegel' van Simon Vestdijk kan helpen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 12:15
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Hahahaaaaaaaaa ik heb boek zeven, uit Groningen, ze hadden daar de hele serie (ook in het engels). *juich*
Veel plezier, jou zien we voorlopig niet meer op K&L neem ik aan
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 14:49
Verwijderd
Citaat:
scimmia schreef:

Veel plezier, jou zien we voorlopig niet meer op K&L neem ik aan
Hahaha nee, ik lees 's nachts of 's morgens en de tijd dat ik niet op de comp mag omdat de rest v/d familie erbij wil, en de rest van de tijd zit ik op het forum
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Mennuz schreef:
Discworld heb ik gelezen pas geleden (Interesante tijden). Is Fantasy, maar in de bieb stond ie onder Science fiction!, gaat over een wereld op een Grote schildpad (Au Tuin heet ie geloof ik), en daarop staan weer 4 olifanten, en daarop rust die wereld. Het is vrij humoristisch, en de Advanture computerspellen erover zijn ook aan te raden
Ik heb d'r ook 2 gelezen... ook naar aanleiding van het computerspel (deel 1 welteverstaan).. écht heel grappig.. tikkeltje bizar.. heel genuanceerde humor
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 16:28
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Morgan schreef:


Hahaha nee, ik lees 's nachts of 's morgens en de tijd dat ik niet op de comp mag omdat de rest v/d familie erbij wil, en de rest van de tijd zit ik op het forum
That's the spirit

Ik heb gisteren echter boek 5 uitgelezen, daarom was ik er de laatste tijd wat minder op

Een boek beinvloed mijn forumgedrag
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 17:38
Alexander
Alexander is offline
Sja. The Wheel of Time. Gister heb ik deel negen uitgelezen (in het Nederlands, dat leest toch wat gemakkelijker). IK vind het, in één woord, geweldig. Een prachtige schets van de strijd tussen goed en kwaad. Maar er zijn wel enkele minpuntjes.
Bijvoorbeeld het feit dat iedere kamer en ieder kledingsstuk van de deelnemende personages beschreven moet worden. Bovendien schijnt iedereen daar maar te moeten snuiven, of iets dergelijks, en zijn de vrouwen vrij seksistisch (maar dat is soms ook wel grappig ). Verder moet je echt wel van lezen houden.
Het is echter wel zeer boeiend, vooral omdat Jordan er nogal een hand in heeft allerlei mysteries te schetsen (voor insiders: boek 5, boek 8). En dan vele boeken later het antwoord te geven...
Maar goed, op zich een zeer boeiende serie...

Ik ga trouwens nog The World of Robert Jordan's The Wheel of Time lezen (of de Nederlandse vertaling, die in september uit moet komen). Joepie, nog meer lezen over de Seanchanen (mijn favoriete volk ), de Ogier en de Age of Legends.
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.

Laatst gewijzigd op 10-08-2002 om 17:43.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Alexander schreef:
Sja. The Wheel of Time. Gister heb ik deel negen uitgelezen (in het Nederlands, dat leest toch wat gemakkelijker). IK vind het, in één woord, geweldig. Een prachtige schets van de strijd tussen goed en kwaad. Maar er zijn wel enkele minpuntjes.
Bijvoorbeeld het feit dat iedere kamer en ieder kledingsstuk van de deelnemende personages beschreven moet worden. Bovendien schijnt iedereen daar maar te moeten snuiven, of iets dergelijks, en zijn de vrouwen vrij seksistisch (maar dat is soms ook wel grappig ). Verder moet je echt wel van lezen houden.
Het is echter wel zeer boeiend, vooral omdat Jordan er nogal een hand in heeft allerlei mysteries te schetsen (voor insiders: boek 5, boek 8). En dan vele boeken later het antwoord te geven...
Maar goed, op zich een zeer boeiende serie...

Ik ga trouwens nog The World of Robert Jordan's The Wheel of Time lezen (of de Nederlandse vertaling, die in september uit moet komen). Joepie, nog meer lezen over de Seanchanen (mijn favoriete volk ), de Ogier en de Age of Legends.
Seksistisch? Als in, "*exasperation* mannen!!.." ? Heheheh, jah, maar ik als vrouw vind dat natuurlijk leuk Ik hou bovendien van uitgebreide beschrijvingen en zo, dus ik vind het goed

De snuif dingen zijn wel goed... dat geef personages iets typisch eigens.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 07:15
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Morgan schreef:


Seksistisch? Als in, "*exasperation* mannen!!.." ? Heheheh, jah, maar ik als vrouw vind dat natuurlijk leuk Ik hou bovendien van uitgebreide beschrijvingen en zo, dus ik vind het goed

De snuif dingen zijn wel goed... dat geef personages iets typisch eigens.
Het "sexistische" van de vrouwen vind ik goed, dat is echt geweldig
Soms klopt het met de waarheid, met de praktijk
Bijvoorbeeld het manipuleren
Dat is simpelweg geweldig
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 07:51
Alexander
Alexander is offline
Citaat:
Morgan schreef:


Seksistisch? Als in, "*exasperation* mannen!!.." ? Heheheh, jah, maar ik als vrouw vind dat natuurlijk leuk Ik hou bovendien van uitgebreide beschrijvingen en zo, dus ik vind het goed

De snuif dingen zijn wel goed... dat geef personages iets typisch eigens.
Wel, ik bedoelde eigenlijk meer dingen als: 'Mannen denken met hun borsthaar' en 'Alle mannen roddelen', etc. Vooral Nynaeve heeft daar een handje van, terwijl ze zelf, eh... ietwat hypocriet is. Maar goed, zo erg is het nou ook weer niet, maar zo hier en daar is het wel vervelend om als een primitieve holbewoner beschreven te worden...
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 08:24
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
ooh, ik is errug happy nu

Er is een boekwinkel in Purmerend die alle delen van The WHeel of Time kan bestellen (in het nederlands, dat wel)

Ik heb gelijk deel 1 besteld, die kan ik dinsdag ophalen

Het viel me alleen wel op dat hoe verder de delen vorderen, hoe duurder de boeken worden (deel 9 bijvoorbeeld: 40 euro )

naja, ik ben allang blij dat er tenminste 1 zaak is die het kan bestellen
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Rufus Lee schreef:
Het viel me alleen wel op dat hoe verder de delen vorderen, hoe duurder de boeken worden (deel 9 bijvoorbeeld: 40 euro )
Das nou economie he
Maar waar gaan die boeken over? FF kort uitgelegd graag
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De File
Issun
6 19-12-2009 09:39
Levensbeschouwing & Filosofie vinden jullie "cyborgs" normale mensen?
willypirate
39 10-07-2005 13:55
Seksualiteit Zwanger door onveilige sex.
Leony
41 16-07-2003 19:26
Verhalen & Gedichten in het land van de zeven zilveren manen
Verwijderd
6 12-06-2003 11:37
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Science Fiction
Verwijderd
6 28-04-2003 12:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.