Oud 15-02-2010, 16:00
Verwijderd
In dit topic 4 enquetes voor een of ander project op de HKU van een game over drugs. 4 topics in de topiclijst met een enquete voor hetzelfde project vind ik een beetje overdreven. Dit zijn de 4 startposts.

Sorry topicstarters, maar ik houd dit subforum graag een beetje overzichtelijk en dan vind ik vier topics voor eenzelfde soort enquete een beetje teveel.

Citaat:
Ola guys and girls!

Geen idee of het onder het goede kopje geplaatst is gezien ik niet enkel gebruikers zoek.
We zijn bezig met een project waarbij we een game moeten maken over/voor/wat dan ook drugsgebruik onder middelbare scholieren. Daarbij moeten we natuurlijk eerst research doen, dus heb ik jullie hulp nodig!

Enquete is anoniem, je moet geen naam etc in te vullen.

We peilen hiermee hoe bekend jongeren zijn met drugs(/alcohol) en wat voor ervaringen jullie ermee hebben.

Graag jullie hulp dus!

Linkje naar het formuliertje: http://www.sheepwns.com/EnqueteDrugsgebruik.html

Alvast heel erg bedankt!
Citaat:
Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien al weten moeten we (studenten aan de HKU) een game maken over drugs in the city. Nu is het handig als we daarover wat meer informatie krijgen van mensen die zelf drugs gebruiken/hebben gebruikt.

Vandaar deze enquête hieronder.

We zouden het erg op prijs stellen als jullie deze enquête zouden invullen voor ons. Je kan het naar me PMen of gewoon replyen.

De game die we moeten maken moet voor scholieren zijn en de invalshoek e.d. staat niet vast.


1. Wat is je leeftijd?

2. Ben je een gebruiker of ex-gebruiker?

3. Wanneer heb je voor het eerst drugs gebruikt en wat was de reden daarvoor?

4. Hoe ervoer je de eerste keer? Welke drugs was dat?

5. Hoe ervoer je de keren daarop? Welke drugs heb je allemaal gebruikt?

6. Wat is de reden dat je drugs gebruikt? Gebruikers

7. Ben je van plan binnenkort te stoppen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet? Gebruikers

8. Wat is de reden waardoor je bent gestopt? Ex-Gebruikers

9. Zou je andere mensen aanraden drugs te gebruiken? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?

10. Heb je eventueel tips voor onze game? Do's and don'ts?


Alvast hartelijk dank,

Drugsandthecity
* jullie antwoorden staan hieronder

Citaat:
Wij, studenten van de Hogeschool van de Kunsten van Utrecht, zijn bezig met een game over drugs en drugsgebruik. Wij willen JOU mening over een paar dingen weten, zodat we deze game echt goed kunnen maken.

op deze link kun je de enquete vinden, het zal niet langer dan 2 minuten duren!

http://www.tigersurvey.com/survey.php?survey=14408

Citaat:
Hallo scholieren,
Reeds is bij ons op school (H.K.U.) een project gestart waar het de bedoeling is om een "serious" game te maken onder het thema Drugs and the City. Het is hierbij de bedoeling dat wij kinderen met een leeftijd van rond de 13 jaar, spelendewijs kunnen informeren over dit onderwerp.
Om een goed beeld te kunnen schetsen, hebben wij de volgende enquête opgesteld om te kunnen bepalen welke dingen er belangrijk zijn om mee te nemen in onze game.

Ben je tussen de 10 en 17 jaar oud en ben je bereid ons te helpen?

De link hieronder brengt je naar onze enquête. Het zou niet langer dan een paar minuten moeten duren.

https://spreadsheets.google.com/view...Z3dVUldEWHc6MA

Alvast de dank van mij en mijn team ,
Gamedesignstudenten van de Hogeschool Kunst in Utrecht.

Laatst gewijzigd op 15-02-2010 om 16:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2010, 16:05
Verwijderd
Citaat:
1. Wat is je leeftijd?
<--

2. Ben je een gebruiker of ex-gebruiker?
gebruiker

3. Wanneer heb je voor het eerst drugs gebruikt en wat was de reden daarvoor?
toen ik 15 was. Een vriend van me vertelde van zijn eerste paar keren blowen en dat vond ik zo chill klinken dat ik het ook wel eens wilde proberen.

4. Hoe ervoer je de eerste keer? Welke drugs was dat?
Wiet gerookt, merkte er niet veel meer dan een klein beetje chill gevoel van

5. Hoe ervoer je de keren daarop? Welke drugs heb je allemaal gebruikt?
Keren daarop stukken beter, de echte chillheid van blowen ervaarde ik pas toen ik het eindelijk goed (over mn longen) rookte. Redelijk wat verschillende dingen gebruikt, meest gangbare als wiet/hasj, coke, speed, xtc, paddo's, lsd. Ook 2cb, keta, 4fmp en ik zal vast nog wat vergeten. Erg veel plezier aan gehad, vele gekke dingen beleefd, veel mooie herinneringen aan. Helaas ook veel gezeik mee gehad.

6. Wat is de reden dat je drugs gebruikt? Gebruikers
Voor de chillheid, voor het extra plezier, op een feest ook wel om lekker lang door te kunnen dansen, om lekker te trippen, om naar de mooie visuals te kunnen kijken

7. Ben je van plan binnenkort te stoppen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet? Gebruikers
Stoppen niet, minderen zou verstandig zijn. Afgelopen weekend paar dagen heel erg weinig of helemaal niet geblowd, en ik merkte toch dat ik slechter sliep en erg veel zin had om gewoon een jointje te roken. Helemaal stoppen vind ik niet echt nodig omdat ik van mening ben dat je ook op een verstandige manier drugs kunt gebruiken. Verstandig als in, dat het geen significant negatief effect heeft op de dingen die belangrijk zijn in het leven.

8. Wat is de reden waardoor je bent gestopt? Ex-Gebruikers
nvt

9. Zou je andere mensen aanraden drugs te gebruiken? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
haha, lastige vraag. Als mensen specifiek om advies vragen en een bewuste keuze maken wil ik ze best dingen aanraden, maar ik zal niet op een 15 jarig jochie afstappen en zeggen hey dit moet je eens proberen. Aan de andere kant heb ik wel eens (hard)drugs verkocht/geregeld voor zulk soort mensen. mja, ik weet niet eigenlijk, ik weet dat het eigenlijk beter is om niemand drugsgebruik aan te raden, maar ik denk dat ik het (misschien onbewust) toch wel eens doe. Overigens denk ik niet dat ik daar de enige in ben.

10. Heb je eventueel tips voor onze game? Do's and don'ts?
Breng het alsjeblieft niet alsof alle drugs slecht zijn en dat iedereen er altijd en overal helemaal van naar de klote gaat, ik denk dat het verstandiger is de gebruikers van jullie spel in te lichten over hoe je zo verstandig mogelijk drugs kunt gebruiken, áls de gebruiker dat zelf al wilt. Vertel niet alleen alle negatieve kanten, risico's en voorbeelden van hoe het mis kan gaan, maar belicht ook de leuke kanten van drugsgebruik. Een xtcpil op een dancefeest kan bijvoorbeeld een geweldige toevoeging aan de sfeer/ervaring/het feest zijn.
Citaat:
1. Wat is je leeftijd?
22

2. Ben je een gebruiker of ex-gebruiker?
Gebruiker

3. Wanneer heb je voor het eerst drugs gebruikt en wat was de reden daarvoor?
Ik was 16 geloof ik. Nieuwsgierigheid.

4. Hoe ervoer je de eerste keer? Welke drugs was dat?
Wiet/hasj, welke weet ik niet meer, maar het was wel chill. Weer eens wat anders dan drank.

5. Hoe ervoer je de keren daarop? Welke drugs heb je allemaal gebruikt?
Keren erop steeds beter, steeds chiller/relaxter. Heb nog niet zoveel gedaan, maar heb nog wel een aardig lijstje staan
Wiet/hasj, kratom, LSA.

6. Wat is de reden dat je drugs gebruikt?
Om te chillen en uit nieuwsgierigheid.

7. Ben je van plan binnenkort te stoppen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
Nee. Ik zie geen probleem met de hoeveelheden die ik gebruik en dus ook geen reden om te stoppen, sterker nog, ik ben pas net begonnen

8. Wat is de reden waardoor je bent gestopt? Ex-Gebruikers
-

9. Zou je andere mensen aanraden drugs te gebruiken? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
Dat ligt heel erg aan wie het is. Iemand die ik niet goed ken zou ik sowieso nooit drugs aanraden. Mensen die ik beter ken waarvan ik denk dat ze het interessant zouden vinden informeer ik er wel over. Wanneer iemand er naar vraagt geef ik hem/haar gewoon mijn ervaring ermee.

10. Heb je eventueel tips voor onze game? Do's and don'ts?
Zie reply van mr. boot
Citaat:
1. Wat is je leeftijd?
22

2. Ben je een gebruiker of ex-gebruiker?
Gebruiker

3. Wanneer heb je voor het eerst drugs gebruikt en wat was de reden daarvoor?
15, nieuwsgierig.

4. Hoe ervoer je de eerste keer? Welke drugs was dat?
Wiet, vond het maar saai. Later bleek dat ik toen rommel had. Heb het pas anderhalf jaar later opnieuw geprobeert.

5. Hoe ervoer je de keren daarop? Welke drugs heb je allemaal gebruikt?
Meestal erg chill. Soms dacht ik dat ik gevolgd werd als ik op de fiets naar huis moest (wiet)
Hmm uit mijn hoofd: wiet/hasj, paddo's, mescaline (synthetische en natuurlijke variant), lsd, lsa, dmt, ayahuasca, xtc, coke, (dextro)amfetamine, keta, gbl, coca, salvia, poppers, 4fmp, 2-cb, 2-ci en nog een aantal soorten pijnstillers en smartshoprommel. Zal vast nog wel dingen vergeten zijn.

6. Wat is de reden dat je drugs gebruikt?
Het is leuk.

7. Ben je van plan binnenkort te stoppen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
Voorlopig iig rustig aan doen door ziekte.

8. Wat is de reden waardoor je bent gestopt?
-

9. Zou je andere mensen aanraden drugs te gebruiken? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
Ik raad in principe niemand aan om drugs te gebruiken omdat ik niet weet hoe die persoon erop zal reageren. Als iemand met vragen komt geef ik wel eerlijk antwoord, maar ik ga mensen niet proberen te beïnvloeden of overhalen. Ik zal nooit iemand speed, coke of dat soort dingen aanraden omdat ik niet verantwoordelijk wil zijn voor iemand zijn (mogelijke) ondergang.

10. Heb je eventueel tips voor onze game? Do's and don'ts?
Probeer zo objectief mogelijke informatie te geven. Mensen proberen te beinvloeden is zinloos omdat ze hun eigen pad kiezen. Op basis van goede informatie kunnen de spelers van het spel zelf een mening vormen over drugs.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Wij maken een computer spel en hebben je hulp hard nodig!
HKU_Smee
26 13-04-2010 11:46
Werk, Geld & Recht Enquête over armoede en schulden onder jongeren
poedelzzzz
42 27-11-2006 11:12
Seksualiteit [Enquete] SOA
Megadeth
59 13-02-2006 04:32
Algemene schoolzaken Games Enquete
UnholyMessias2
63 25-12-2005 17:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.