Oud 21-06-2000, 15:09
Yossarian
Yossarian is offline
Door het hebben van een klassieke taal krijg je veel meer inzicht, in zowel het Latijn en Grieks, als ook in het Duits, Frans, Italiaans en ook het Nederlands (vooral wat zinsopbouw betreft) en nog vele andere talen. Daarom is het hebben van een klassieke taal (als het binnen je mogelijkheden ligt natuurlijk) een vereiste.
Ik heb Latijn genomen, niet omdat ik het vertalen zo leuk vond, maar omdat het me veel wijsheid verschafte wat betreft opbouw van zinnen, de kunst van het redeneren, de inzichten in andere talen en omdat ik gewoon een strebertje ben!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2000, 16:00
***
*** is offline
Citaat:
Yossarian schreef:
Ik heb Latijn genomen, niet omdat ik het vertalen zo leuk vond, maar omdat het me veel wijsheid verschafte wat betreft opbouw van zinnen, de kunst van het redeneren, de inzichten in andere talen en omdat ik gewoon een strebertje ben!
Geloof het of niet, maar dat zijn ook de redenen waarom ik voor Latijn heb gekozen!
Nou ja, ik had er niet echt bij stil gestaan dat ik er van zou leren redeneren, maar dankzij de 2e fase word je toch al gedwongen om beter te leren redeneren.

Met citaat reageren
Oud 21-06-2000, 17:02
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
*** schreef:
maar dankzij de 2e fase word je toch al gedwongen om beter te leren redeneren.
tja, dat klopt. De mensen uit mijn klas die dat in de basisvorming niet konden, maar toch hoge punten haalden zijn nu door de mand gevallen. Kijk, leren is één ding, maar begrijpen een tweede

p.s. ik vind Latijn ook zeer belangrijk. Een klassieke educatie heeft alleen maar voordelen. De nadelen als veel huiswerk, moeilijk enz enz, dat hoort er nu eenmaal bij. Ik zelf ben nu net over het punt gekomen dat ik het EINDELIJK door heb, en nu heeft de vele inspanning vruchten afgeworpen


[Dit bericht is aangepast door Optima (21 juni 2000).]
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2000, 12:14
Musliston
Musliston is offline
Tja, een vereiste....dat is wellicht wat overdreven. Niet iedereen heeft de capaciteiten om de oude talen te leren! Maar inderdaad, klassieke talen zijn ontzettend nuttig bij welk vak dan ook. Talen liggen voor de hand, maar misschien ook bij wiskunde, omdat de klassieke talen je logisch vermogen bevorderen. Bij biologie heb je soms wat aan klassieke talen vanwege Latijnse benamingen.
__________________
[b]"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage[/b]
Met citaat reageren
Oud 01-07-2000, 19:36
Medusa
Medusa is offline
Citaat:
Musliston schreef:
Bij biologie heb je soms wat aan klassieke talen vanwege Latijnse benamingen.[/B]
Dat van Biologie vind ik onzin, want wij hebben nog geen biologische naam gehad. Wel ben ik her ermee eens dat het onwijs handig is!!!
Haast iedereen hier heeft het over talen, latijn en grieks dus. Maar bij ons op school kan je alleen maar latijn doen. Dat vind ik wel klote, want nu kan ik niet meepraten over die griekse dingen enzo.
__________________
No MaN oR wOmAn Is WoRtH yOuR tEaRs AnD tHe OnE wHo Is WoN't MaKe YoU cRy!!!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2000, 20:48
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Medusa schreef:
Dat vind ik wel klote, want nu kan ik niet meepraten over die griekse dingen enzo.
Wordt hier dan zoveel over Grieks gepraat. Ik heb tot nu toe het idee dat ik hier zowat de enige ben met Grieks en Latijn.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2000, 12:37
Musliston
Musliston is offline
Citaat:
Medusa schreef:
Dat van Biologie vind ik onzin, want wij hebben nog geen biologische naam gehad. Wel ben ik her ermee eens dat het onwijs handig is!!!
Tsja, het ligt er maar aan welke docent je hebt! Mijn docent hield ook van de wetenschappelijke benamingen.
__________________
[b]"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage[/b]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.