Oud 07-09-2000, 19:43
kwaaaaaakeendje
kwaaaaaakeendje is offline
Wie doet er dit jaar nog meer eindexamen Latijn en baalt behoorlijk van die Caesar??? Volgens mij wordt dit komende jaar errrrrrug saai!!
__________________
kwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2000, 19:46
mif
mif is offline
ikke
Maar dat wist je natuurlijk al. Toen ik vanmiddag thuiskwam was ik alweer helemaal depressief door maar 1 uurtje Latijn. Dat wordt nog wat dit jaar.

Leve Caesar!

------------------
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
__________________
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
Met citaat reageren
Oud 07-09-2000, 19:50
kwaaaaaakeendje
kwaaaaaakeendje is offline
heb je je huiswerk al gemaakt dan????? word je nog depressiever!!!!!!!!

[Dit bericht is aangepast door kwaaaaaakeendje (07-09-2000).]
__________________
kwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak
Met citaat reageren
Oud 07-09-2000, 19:59
mif
mif is offline
Wat denk je nou eigenlijk zelf?

------------------
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
__________________
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
Met citaat reageren
Oud 07-09-2000, 20:04
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Ik doe dit jaar ook examen. Ik heb vandaag pas mijn eerste les latijn van dit jaar gehad, dus ik kan nog geen mening geven over Caesar. Alleen dat het stukje wat we hebben gedaan veel makkelijker was dan Tacitus, wat we vorig jaar hebben gehad.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2000, 20:10
mif
mif is offline
Wij hebben ook vandaag pas onze eerste les gehad, dus eigenlijk zijn deze uitspraken ook een beetje onzinnig.
Mijn lerares Latijn vindt mij niet zo aardig, maar ddar kan Caesartje ook niet zoveel aan doen.

------------------
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
__________________
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
Met citaat reageren
Oud 08-09-2000, 18:13
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
och, Caesar, dat is toch makkelijk. Gewoon proza, kun je letterlijk vertalen, niets moeilijks aan: [b] tip: let op de ablabsén ( ablativus absolutus) want die zitten er VERSCHRIKKELIJK veel in.

p.s. als je een grammaticale ontleding nodig hebt van een aantal fragmenten: http://communities.msn.nl/optimajeannebenschop onder de titel klassieke oudheid: latijn

en NEE dit is niet een reclamestunt, maar gewoon een aanbieding.

------------------
-- Het verschil tussen mij en een gek, is dat ik niet gek ben -- Salvador Dali
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2000, 09:21
*banana world*
*banana world* is offline
Caesar... whèh, daar wil ik niet over horen... en zeker niet door onze verschrikkelijk SAAAAAAAAIEEEEE meester van Latijn..

------------------
~*music is my heart*~ mijn nieuwe website: www.MichelleLoeman1.homestead.com
__________________
[url="http://michelleloeman.someone.net"]~*music is my heart*~[/url]
Met citaat reageren
Oud 09-09-2000, 11:24
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
*banana world* schreef:
Caesar... whèh, daar wil ik niet over horen... en zeker niet door onze verschrikkelijk SAAAAAAAAIEEEEE meester van Latijn..


kijk, dat probleem hebik nu niet. Ik volg juist Latijn omdat de leraar zo goed kan uitleggen, en zeer levendig lesgeeft, soms een videotje, of wat dias tussendoor, dat houd het plezier er in

misschien een tip om voor te stellen
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2000, 11:52
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Optima schreef:

kijk, dat probleem hebik nu niet. Ik volg juist Latijn omdat de leraar zo goed kan uitleggen, en zeer levendig lesgeeft, soms een videotje, of wat dias tussendoor, dat houd het plezier er in

misschien een tip om voor te stellen

Jij bent een gelukkig mens! Ik heb een hele intelligente leraar latijn, maar zijn lessen zijn zo ontzettend saai. Ik heb vaak het gevoel dat ik de enige ben (samen met nog een), die nog wat motivatie heeft.
Hij kan goed uitleggen, maar elke les is precies hetzelfde.

Voor Grieks daarentegen heb ik wel een leuke lerares en zijn de lessen wel leuk.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2000, 17:11
mif
mif is offline
Citaat:
Optima schreef:
[b]och, Caesar, dat is toch makkelijk. Gewoon proza, kun je letterlijk vertalen, niets moeilijks aan: tip: let op de ablabsén ( ablativus absolutus) want die zitten er VERSCHRIKKELIJK veel in.

Sorry, maar ik vind het wel een beetje raar om als vijftienjarige (welke klas zit je nou net 4 VWO?) het eindexamenonderwerp eenvoudig te verklaren. Ik heb nog geen zin vertaald dus ik weet de moeilijkheidsgraad niet. Maar het cito heeft echt wel genoeg verstand om een goed onderwerp te kiezen, ook qua moeilijkheid.



------------------
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
__________________
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
Met citaat reageren
Oud 09-09-2000, 18:13
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
mif schreef:

Sorry, maar ik vind het wel een beetje raar om als vijftienjarige (welke klas zit je nou net 4 VWO?) het eindexamenonderwerp eenvoudig te verklaren. Ik heb nog geen zin vertaald dus ik weet de moeilijkheidsgraad niet. Maar het cito heeft echt wel genoeg verstand om een goed onderwerp te kiezen, ook qua moeilijkheid.

Waarom is dat raar? Optima heeft het vertaald en kan dus weten hoe moeilijk het is. Bovendien kan niet elk examenonderwerp even moeilijk zijn. De ene schrijver is gewoon veel moeilijker dan de andere. Mijn leraar Latijn zegt ook heel vaak (eigenlijk te vaak) dat Caesar helemaal niet zo moeilijk is. Hij laat zijn klassen altijd Caesar lezen, wanneer ze met "echt" latijn beginnen.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2000, 19:10
mif
mif is offline
Ik ben van mening dat de examens elk jaar ongeveer even moeilijk zijn. Dus is het niet zo dat Caesar ongelooflijk makkelijk is. Bovendien is vertalen niet het enige onderdeel van het examen.

------------------
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
__________________
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
Met citaat reageren
Oud 09-09-2000, 19:12
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
mif schreef:

Sorry, maar ik vind het wel een beetje raar om als vijftienjarige (welke klas zit je nou net 4 VWO?) het eindexamenonderwerp eenvoudig te verklaren. Ik heb nog geen zin vertaald dus ik weet de moeilijkheidsgraad niet. Maar het cito heeft echt wel genoeg verstand om een goed onderwerp te kiezen, ook qua moeilijkheid.

Onbekende heeft al het een en het ander gezegd: maar ter verduidelijking, ik ben 15, bijna 16 trouwens, maar omdat ik een vroege leerling ben zit ik dus is VWO 5. Maar vorig jaar hebben we al Caesar behandeld, en eerlijk gezegd vond ik het toen niet moeilijk. Je kon meestal al raden, door de verhaallijn, wat de de vertaling werd. Er zitten ook niet zo veel stilistische vormen in.

en over het cito: ookal is iets origineel niet moelijk, je kunt het altijd moelijk maken door een gecompliceerde vraagstelling bijvoorbeeld.
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 11-09-2000, 20:33
kwaaaaaakeendje
kwaaaaaakeendje is offline
Citaat:
Optima schreef:
Onbekende heeft al het een en het ander gezegd: maar ter verduidelijking, ik ben 15, bijna 16 trouwens, maar omdat ik een vroege leerling ben zit ik dus is VWO 5. Maar vorig jaar hebben we al Caesar behandeld, en eerlijk gezegd vond ik het toen niet moeilijk. Je kon meestal al raden, door de verhaallijn, wat de de vertaling werd. Er zitten ook niet zo veel stilistische vormen in.

en over het cito: ookal is iets origineel niet moelijk, je kunt het altijd moelijk maken door een gecompliceerde vraagstelling bijvoorbeeld.
Ik moet zeggen dat je reactie inderdaad nogal arrogant overkomt. Tips geven oké, maar van arrogantie houd ik niet. Zeker een forumbaas zou beter moeten weten. Maar het cito had inderdaad al voorspeld dat sommige latijnmensjes zo'n reactie zouden hebben van oh, das toch makkelijk.... Toch is deze eindexamenbundel net als andere jaren en dus niet makkelijker ofzo. Optima, veel plezier volgend jaar met je examen en jammer voor je dat ze bij het cito niet twee keer achter elkaar hetzelfde onderwerp nemen!!!!!! Wel knap trouwens dat je een latijnvertaling kan raden...........
__________________
kwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak
Met citaat reageren
Oud 12-09-2000, 19:31
kwaaaaaakeendje
kwaaaaaakeendje is offline
durf je nu niet meer te reageren?????
__________________
kwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak
Met citaat reageren
Oud 13-09-2000, 19:35
kwaaaaaakeendje
kwaaaaaakeendje is offline
Optima, waar blijft je reactie????
__________________
kwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak
Met citaat reageren
Oud 16-09-2000, 22:22
Musliston
Musliston is offline
Citaat:
kwaaaaaakeendje schreef:
Ik moet zeggen dat je reactie inderdaad nogal arrogant overkomt. Tips geven oké, maar van arrogantie houd ik niet. Zeker een forumbaas zou beter moeten weten.
Wat is er dan arrogant aan?

------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage
__________________
[b]"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage[/b]
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-09-2000, 13:39
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
kwaaaaaakeendje schreef:
Ik moet zeggen dat je reactie inderdaad nogal arrogant overkomt. Tips geven oké, maar van arrogantie houd ik niet. Zeker een forumbaas zou beter moeten weten. Maar het cito had inderdaad al voorspeld dat sommige latijnmensjes zo'n reactie zouden hebben van oh, das toch makkelijk.... Toch is deze eindexamenbundel net als andere jaren en dus niet makkelijker ofzo. Optima, veel plezier volgend jaar met je examen en jammer voor je dat ze bij het cito niet twee keer achter elkaar hetzelfde onderwerp nemen!!!!!! Wel knap trouwens dat je een latijnvertaling kan raden...........

I don't get it??? Heb ik iets verkeerds gezegd? het enige subjectieve in mijn reply is dat ik het makkelijk vond, en mag dat niet???? Moet ik per se zeggen dat het eindexamenonderwerp verschrikkelijk moeilijk is, dat het gewoon verschrikkelijk is voor jullie generatie dat jullie gekweld zijn met Caesar? Moet ik medelijden hebben?
Dat klopt toch niet.....iedereen ervaart het anders, en misschien vind ik andere aspecten wel moeilijk.

En van dat arrogant, de rest was gewoon een antwoord op je kritiek:

[quote] kwaaaaakeendje schreef:
Sorry, maar ik vind het wel een beetje raar om als vijftienjarige (welke klas zit je nou net 4 VWO?) het eindexamenonderwerp eenvoudig te verklaren.
[quote]

maar ik hoor het weer eens een keer van anderen. Ik houd voortaan mijn mond wel, en zal netjes mijn taak als forumbaas uitvoeren, zonder extra zaken daar aan toegevoegd. Gewoon puur moderaten, geen tips, want het wordt erg op prijs gesteld

__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2000, 16:38
mif
mif is offline

Optima schreef:
[quote] kwaaaaakeendje schreef:
Sorry, maar ik vind het wel een beetje raar om als vijftienjarige (welke klas zit je nou net 4 VWO?) het eindexamenonderwerp eenvoudig te verklaren.
[quote]

Volgens mij heb ik dit geschreven. En ik ben het nog steeds met kwaakeendje eens dat je reactie wel een beetje erg arrogant over komt.
Maar ik moet wel toegeven dat je soms ook hele goeie tips hebt. Dus nou niet meteen daarmee gaan stoppen.



------------------
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
__________________
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
Met citaat reageren
Oud 17-09-2000, 17:48
wzup
wzup is offline
ik heb dat fucking latijn er gewoon uitgegooid!!! ik snapte er geen bal van, zeg nou zelf: voor een so meer dan 300 woorden leren!! aaargh kut zooi, ik kon wel janken! ana het eind stond ik nog net een 6, ik blij!! en die laatste les, ik heb het eruit geschreeuwd dat ik het niet meer had!! het lucht enorm op dat ik DAT niet meer heb zeg!!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2000, 22:25
Pascalle_de_Beer
Pascalle_de_Beer is offline
Hallo,

Latijn en Caesar, jongens geloof me, dit valt nu nog mee. Vorig jaar hebben ze Cicero gehad, dat moet het allermoeilijkst zijn. Ovidius is het makkelijkst, zegt mijn leraar (die overigens wel lachen is, hij is ook pas iets van 33) Maar Caesar is zo zelf ophemelend ventje, dat is wat ik wel irri vind. Voor de rest is het gewoon effe doorbijten. als iemand nog vertalingen wil, ik ben bij Boek 1 Hdst 25/26 aanbeland

Groetjes pascalle
__________________
Jacques Villeneuve: "I would rather die, then be Michael Schumacher's Slave!!"
Met citaat reageren
Oud 18-09-2000, 16:36
Musliston
Musliston is offline
Citaat:
Pascalle_de_Beer schreef:
Hallo,

Latijn en Caesar, jongens geloof me, dit valt nu nog mee. Vorig jaar hebben ze Cicero gehad, dat moet het allermoeilijkst zijn. Ovidius is het makkelijkst, zegt mijn leraar (die overigens wel lachen is, hij is ook pas iets van 33)
Groetjes pascalle
Cicero is niet zo moeilijk. Volgens mij is Tacitus moeilijker (zo heb ik gehoord). Ook Apuleius is behoorlijk pittig (zo heb ik ervaren). Ovidius het makkelijkst? Ik weet zeker dat Caesar makkelijker is!




------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage
__________________
[b]"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage[/b]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Eindexamen Latijn
FreddieMCurry
1 02-02-2011 07:49
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wie doet nogmeer latijn
--pareltje*
18 21-03-2008 10:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Gymnasia
Belgarath
39 30-12-2004 20:31
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Eindexamen Latijn
M*Licious
17 15-05-2003 08:11
Eindexamens 2003 Hoe ver zijn jullie met Latijn?
lucy48
56 14-05-2003 13:20
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hoe gaan jullie het examen (Caesar) leren???
one_super_dude
32 10-05-2001 17:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.