Oud 08-04-2002, 22:01
*fledermous*
Avatar van *fledermous*
*fledermous* is offline
Zijn mannen en vrouwen gelyk..in jullie ogen..

zonder al die wetzooi derachter....

Ikzelf geloof, ik ben een vrouw, dat mannen nu eenmaal altyd de overheersende hand zullen hebben......

Mannen zijn sterker kunnen geestelyk en lichamelyk meerdere dingen aan dan vrouwen.

vrouwen zijn geestelyk vaak moeilyker dan mannen..depressies en dergelyke komen vaker voor bij vrouwen..
ook lichamelyk haalt de vrouw nooit wat een man kan..verrichten...


dus volgens de wetten der natuur..zijn de vrouwen ondergeschikt..waarom zouden we daar per se iets aan moeten veranderen..door allerlei vrouwenbewegingen...nogal dom vind ik.....maar goed....

uwe meninge menschen..!!
__________________
fluBuberwarts singt die Nachtigall...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2002, 22:15
John Sickbock
John Sickbock is offline
Hier ga je errrrrug veel verontwaardigde reacties van meiden krijgen

Lichamelijk sterker is zo, maar geestelijk weet ik eigk nog niet zo! Waarom denk je dat?

Wat is ondergeschikt? Zonder vrouwen komen we ergens, hoezo zouden vrouwen dan ondergeschikt moeten zijn?

Ik zie het als volgt:
Vergelijk man en vrouw samen, met een kettinkje. De man is dan de buitenkant, het echte kettinkje ofzo, en de vrouw is de parel die er in zit. Minder stevig, maar wel stralender. En beiden zijn absoluut nodig anders is het geheel nix waard.

om kort te gaan, ik ben het niet met je eens
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 22:21
*fledermous*
Avatar van *fledermous*
*fledermous* is offline
Laat die reacties maar komen...


Waarom ik denk dat ze geestelyk sterker zijn..?

Vrouwen storten veel eerder in dan mannen...ga eens na bij de psycholoog hoeveel vrouwen er zitten en hoeveel mannen...

Vrouwen hebben vaak kwaaltjes die gewoon tussen hun oren zitten...............

Mannen hebben dat niet, of niet gauw, deze zijn gewoon veel nuchterder en maken zich niet zo druk om deze dingen..

Lijkt me toch dat ze geestlyk sterker zijn..

En waarom vrouwen dan ondergeschikt zijn..?

Juist omdat ze geestelyk niet zo sterk zijn, en lichamelyk ook niet van de man kunnen winnen.

Wat ze dus tegenover de man tot de zwakker maakt.
__________________
fluBuberwarts singt die Nachtigall...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 22:28
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
vrouwen erkennen alleen eerder als er geestelijk iets mis is. mannen houde het meer voor zich, zijn gesloten. ziedaar.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 22:30
*fledermous*
Avatar van *fledermous*
*fledermous* is offline
mannen zijn gewoon beter in hun emoties in bedwang te houden.....vrouwen niet.........

dat vind ik toch een groot voordeel voor de man...geestelyk
__________________
fluBuberwarts singt die Nachtigall...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 22:37
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
*fledermous* schreef:
En waarom vrouwen dan ondergeschikt zijn..?

Juist omdat ze geestelyk niet zo sterk zijn, en lichamelyk ook niet van de man kunnen winnen.

Wat ze dus tegenover de man tot de zwakker maakt.
Hmmm.... wat bedoel je met ondergeschikt? Alleen dat vrouwen minder sterk zijn, of zou je er ook nog consequenties aan verbinden? ('mannen moeten vaker de baas zijn' ofzo)


Hmmm vrouwen laten misschien eerder iets merken als iets ze dwars zit. Maar dat zegt nog niet dat ze ook meer problemen hebben, alleen maar dat ze er voor uit durven komen en er aan durven werken.
Met andere woorden: betekent wegproppen dat je sterker bent? In noodsituaties waarin er geen tijd is voor innerlijke problemen is het idd beter om het snel weg te kunnen stoppen (wie zegt trouwens dat vrouwen dat niet KUNNEN?), maar wij leven in een wereld waarin er telkens minder van dat soort situaties zijn. Het is nu dus juist goed om dingen die je dwars zitten wel te zeggen, zodat er iets aan te doen is. Zou je kunnen zeggen de man is geschikter voor de oertijd, de vrouw voor deze tijd? ok ik draaf door




BTW dit is absurd. Ik, een jongen, zit te verdedigen dat vrouwen helemaal niet ondergeschikt zijn, en jij, een meid, zit te vertellen dat dat wel zo is (misschien doen we het wel allebei om populair te worden)
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 22:43
*fledermous*
Avatar van *fledermous*
*fledermous* is offline
mjoa...interessant post....

maar..ik gaat nu mijn bedje bezoeken..en morgen krijgt u een mooie reply..

__________________
fluBuberwarts singt die Nachtigall...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 23:18
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
mij werd gevraagd hierop te reageren.

Ik hoorde laatst ergens iemand zeggen dat emancipatie in feite tegennatuurlijk is, omdat bij de meeste diersoorten de mannetjes de dienst uit maken. Er zit een kern van waarheid in, maar wat dan nog? dan kunnen we ook weer gaan discussieren over of een alleseter wel vegetarier zou moeten worden...
Oftewel: er zijn zoveel dingen waarmee de mensheid zich 'tegennatuurlijk' gedraagt, waarschijnlijk omdat de mensheid zichzelf BOVEN de natuur wil stellen.

Waarom willen mannen niet dat vrouwen zichzelf als gelijken stellen?? zijn ze bang voor de concurrentie? Ik vind het persoonlijk een welkome verandering, een aanvulling op onze immer sneller moderniserende westerse maatschappij.

Waar de problemen beginnen, is bij de positieve discriminatie.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 23:28
Shrappers
Shrappers is offline
Veel vrouwen die ik ken zijn geestelijk aanzienlijk beter ontwikkeld dan de gemiddelde man die ik ken. Vrouwen zullen ook eerder denken dan doen, en dat geldt voor een hoop mannen niet zo erg...

Mannen en vrouwen zijn volgens mij allemaal even snel depressief, alleen is de gemiddelde man te stug en dwars om het toe te geven.
__________________
More...much more than meets the eye...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 23:58
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Zonder heen en weer te generaliseren blijft moeilijk.

Zijn mannen en vrouwen gelijkwaardig? Ligt eraan wat je onder gelijkwaardig verstaat.
Tuurlijk, mensen moeten gelijke kansen hebben, iemand moet niet bevoordeeld/benadeeld worden op basis van sekse.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 10:24
agnosticus
agnosticus is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:

Zou je kunnen zeggen de man is geschikter voor de oertijd, de vrouw voor deze tijd? ok ik draaf door
in de ideale maatschappij hebben we meer vrouwelijke dan typisch mannelijke eigenschappen nodig denk ik.
voordeel van vrouwen in dat ze empathischer zijn, terwijl mannen zich soms gedragen zoals in de oertijd, energie verspillen aan vechten.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 15:37
one12
one12 is offline
mannen en vrouwen onderling zijn ook niet gelijk

respect.
__________________
one day it'll all make sense
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 15:38
*fledermous*
Avatar van *fledermous*
*fledermous* is offline
Ik bedoel dat vrouwen ondergeschikt zijn..zonder daar consequenties aan te verbinden dat de man vaker baas moeten zijn.......maar ik wil daarmee zeggen..dat vrouwen niet zo feministisch moeten zijn.....ze moeten zich erbij neerleggen dat ze nu eenmaal zwakker zijn......

Al het zwakkere wordt via het wettenstelsel maar geprobeerd omhoog te halen......zo ook de vrouwen.

Iemand moet bevoordeeld worden op basis van prestatie....waarbij dus geldt..dat het recht van de sterkste geldt.
__________________
fluBuberwarts singt die Nachtigall...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 16:58
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
mannen zijn idd lichamelijk sterker, maar geestelijk weet ik niet....een vrouw toont haar emoties sneller, dat kan een voordeel zijn maar ook een nadeel. Verder is trouwens bewezen dat vrouwen verbaal gezien sterker zijn dan mannen, ze kunnen beter overleggen enzo...

conclusie: afgezien van de lichamelijke aspecten zie ik geen verschil tussen mannen en vrouwen
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 17:02
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
De man en vrouw zijn in mijn ogen gelijk. Beide vervullen ze een taak.

Je zegt bijv. dat vrouwen lichamelijk 'slechter' zijn, maar daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik heb bijvoorbeeld al meerdere malen gehoord (sorry, geen bewijs, moet ik voor zoeken) dat minder mannen een bevalling aan zouden kunnen, omdat dat lichamelijk veel te zwaar is.
En zo is dat: ieder z'n taak.

Ga je bijvoorbeeld een vuilnisman als ongelijke aan arts beschouwen? Dat is 'dom'. Want een vuilnisman is heel hard nodig, moet je nagaan wat er anders gebeurt: grote hopen rotzooi op straat.

Iedereen is nodig. De vrouw heeft de man nodig en andersom. Daarom is de vrouw niet ondergeschikt aan de man.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 17:22
PFP
PFP is offline
Ik geloof niet in de gelijkheid van mannen en vrouwen net zo min als de gelijkheid van wie dan ook
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 17:41
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
PFP schreef:
Ik geloof niet in de gelijkheid van mannen en vrouwen net zo min als de gelijkheid van wie dan ook
toelichting?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 17:51
*fledermous*
Avatar van *fledermous*
*fledermous* is offline
Iedereen heeft wel zijn positie ja....natuurlijk...

En de man en vrouw hebben elkaar nodig ja, dat wil ik absoluut niet ontkennen.......

Maar natuurlijk gezien is de vrouw ondergeschikt aan de man..en ik denk dat je daarvoor wel allerlei wetten en regels kunt verzinnen..en allerlei normen en waarden tegen aan smijten..
maar toch blijft dat recht van de sterkste gelden..en dat blijft dan de man..
__________________
fluBuberwarts singt die Nachtigall...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-04-2002, 17:55
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
*fledermous* schreef:
Maar natuurlijk gezien is de vrouw ondergeschikt aan de man...
maar waarom dan?
wat bedoel je dan precies met ondergeschikt?
voor mij is dat dat de man beter is dan de vrouw (en de man de vrouw dus zou kunnen 'commanderen'?).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 18:12
*fledermous*
Avatar van *fledermous*
*fledermous* is offline
Ik bedoel daarmee..dat de man altyd aan de overheersende kant is....

Het recht van het sterkste geldt......bedenk eens een situatie waarin de vrouw de overheersende hand zou kunnen spelen bij de man...?
__________________
fluBuberwarts singt die Nachtigall...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 18:20
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
*fledermous* schreef:
Ik bedoel daarmee..dat de man altyd aan de overheersende kant is....

Het recht van het sterkste geldt......bedenk eens een situatie waarin de vrouw de overheersende hand zou kunnen spelen bij de man...?
bij het bevallen (wat mannen niet eens kunnen).

maar je bedoelt dus bij sport enzo, daar zullen mannen het altijd van de vrouwen winnen, met krachtdingen e.d.?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 18:29
*fledermous*
Avatar van *fledermous*
*fledermous* is offline
Het bevallen is geen goed voorbeeld..

Maar juist dan winnen mannen altyd..
__________________
fluBuberwarts singt die Nachtigall...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 18:38
PFP
PFP is offline
Citaat:
ekki schreef:


toelichting?
Geloof jij dat er iemand gelijk is aan de andere??? Voor de NL wet mischien maar voor mij zijn alle personen anders en moeten zij alle anders behandeld worden
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 18:42
*fledermous*
Avatar van *fledermous*
*fledermous* is offline
de nederlandse wet is gebouwd om op te komen voor de zwakke........................in eenwoord..: blaet..
__________________
fluBuberwarts singt die Nachtigall...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:03
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Oké de man zal altijd de overheersende hand hebben, zoals auteurs en kunstenaars die al te vaak mannen zijn.

Maar 1 ding wil ik eraan toevoegen; de vrouw is op andere vlakken sterker dan de man. En ze moet ook meer verdragen, zoals de bevalling. En ook: als mijn pa of broer ziek is dan gaan ze onmiddellijk klagen en zielig doen maar als mijn ma of mijn zus ziek is, dan tonen ze zich sterker dan tevoren.

En euhh Fledermous: uw bewering (<<vrouwen zijn geestelijk vaak moeilijker dan mannen.. depressies en dergelijke komen vaker voor bij vrouwen..) klopt totaal niet!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2002, 19:07
*fledermous*
Avatar van *fledermous*
*fledermous* is offline
Mijn bewering klopt wel.

De bron is mijn duitse lesboek, hieruit bleek uit onderzoek dat vrouwen eerder depressies hadden dan mannen.
__________________
fluBuberwarts singt die Nachtigall...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:24
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Het is alsof je de vrouw minderwaardig acht dan de man (?).
Dus uit onderzoek blijkt dat vrouwen geestelijk vaak moeilijker zijn dan mannen. Ja en dan kan ik zeggen dat mannen geestelijk vaak agressiever en brutaler zijn dan vrouwen.
Volgens mij is het zo dat de vrouw gewoon meer uitkomt voor haar gevoelens en dat meer laat merken dan de man.
Ik ken toch wel heel veel jongens die depressief zijn, meer dan meisjes en als je kijkt naar de zelfmoorden, dan zijn het de mannen die de overhand hebben!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:31
Verwijderd
Je bent niet goed bij je hoofd. Fysiek mogen mannen dan sterker zijn, maar psychisch... Absoluut niet. Vrouwen stellen zich alleen meer aan (oftewel komen eerder uit voor wat ze voelen en zo).

Natuurlijk moet er gelijk(waardig)heid zijn!! Bah, met vrouwen zoals jou komt het er natuurlijk nooit.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:35
Verwijderd
Citaat:
*fledermous* schreef:
Ik bedoel daarmee..dat de man altyd aan de overheersende kant is....

Het recht van het sterkste geldt......bedenk eens een situatie waarin de vrouw de overheersende hand zou kunnen spelen bij de man...?
Sex, natuurlijk. Vrouwen kunnen altijd hun sexualiteit gebruiken om mannen zo ver te krijgen te doen wat zij willen, en hebben dat altijd ook al gedaan.

En ik ben niet van plan wie dan maar ook de baas over mij te laten spelen!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:42
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Morgan schreef:


Sex, natuurlijk. Vrouwen kunnen altijd hun sexualiteit gebruiken om mannen zo ver te krijgen te doen wat zij willen, en hebben dat altijd ook al gedaan.

En ik ben niet van plan wie dan maar ook de baas over mij te laten spelen!
Oké dat is wel goed gesproken maar niet alleen in sex kunnen vrouwen de overheersende hand spelen!
Het is tegenwoordig trouwens al zo ver gevorderd dat er mannen het huishouden doen en vrouwen gaan werken!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:52
John Sickbock
John Sickbock is offline
Mensen we moeten niet gelijkheid en gelijkwaardigheid door elkaar halen, en volgens mij gebeurt dat wel.
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:53
John Sickbock
John Sickbock is offline
fledermous... je zegt telkens dat de wet zo voor vrouwen opkomt. En je hebt vast gelijk, maar kun je ook een voorbeeld noemen?
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:55
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
mannen zijn idd lichamelijk sterker, maar geestelijk weet ik niet....een vrouw toont haar emoties sneller, dat kan een voordeel zijn maar ook een nadeel. Verder is trouwens bewezen dat vrouwen verbaal gezien sterker zijn dan mannen, ze kunnen beter overleggen enzo...

conclusie: afgezien van de lichamelijke aspecten zie ik geen verschil tussen mannen en vrouwen
Wie spreekt hier zichzelf tegen? Eerst is er een bewezen verschil, en dan zie je het opeens weer niet?
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:57
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
*fledermous* schreef:
maar toch blijft dat recht van de sterkste gelden..en dat blijft dan de man..
Op een bepaald aantal gebieden wel. Op andere gebieden (overleggen, samenwerken werd genoemd) zijn vrouwen de sterkste, en hebben vrouwen dus dat recht van de sterkste.
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:58
Verwijderd
Citaat:
lady_x schreef:


Oké dat is wel goed gesproken maar niet alleen in sex kunnen vrouwen de overheersende hand spelen!
Het is tegenwoordig trouwens al zo ver gevorderd dat er mannen het huishouden doen en vrouwen gaan werken!
Ja ok, maar het is een handig hulpmiddel
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 20:01
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
*fledermous* schreef:
Mijn bewering klopt wel.

De bron is mijn duitse lesboek, hieruit bleek uit onderzoek dat vrouwen eerder depressies hadden dan mannen.
Kijk dat is wetenschappelijk verantwoord enzo mijn duitse lesboek.... jij hebt echt humor! Dat is een goede zaak
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-04-2002, 20:04
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
*fledermous* schreef:
mannen zijn gewoon beter in hun emoties in bedwang te houden.....vrouwen niet.........

dat vind ik toch een groot voordeel voor de man...geestelyk
'Hmm daar vergis je je nog in hoor,heel veel mannen laten het niet zou gauw merken,maar dat wilt niet zeggen dat het er niet is!En het voor zich houden is geen voordeel,want opkroppen is juist slecht!

Celesta,die zich zeker niet minder voelt dan mannen!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 20:24
de abt van sion
de abt van sion is offline
Nog vandaag hoorde ik op de radio iemand vertellen dat hoogopgeleide vrouwen relatief weinig hoge functies bekleden. Dat geeft te denken, niet?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 20:29
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Nog vandaag hoorde ik op de radio iemand vertellen dat hoogopgeleide vrouwen relatief weinig hoge functies bekleden. Dat geeft te denken, niet?
Oh heb je hem weer
Weet je wat?Je hebt helemaal gelijk joh!
*Gaat niet eens meer in discussie met de abt van sion*
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 20:40
Uhmpra
Uhmpra is offline
leuk al die 'regels' voor vrouwen zijn zus en mannen zijn zo...
der klopt altijd weinig van
__________________
Let maar niet op mij, ik wacht en vul slechts mijn tijd... || bleh
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 20:49
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Uhmpra schreef:
leuk al die 'regels' voor vrouwen zijn zus en mannen zijn zo...
der klopt altijd weinig van
natuurlijk. Het zijn dan ook zwart-wit visies. Maar ze geven wel goed de gemiddelde verschillen aan.
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 21:42
PFP
PFP is offline
Citaat:
Uhmpra schreef:
leuk al die 'regels' voor vrouwen zijn zus en mannen zijn zo...
der klopt altijd weinig van
Ik sluit me hier bij aan
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 22:33
de abt van sion
de abt van sion is offline
[QUOTE]Celesta schreef:
Oh heb je hem weer
Weet je wat?Je hebt helemaal gelijk joh!
*Gaat niet eens meer in discussie met de abt van sion* [QUOTE]

Het is jammer dat je zo vooringenomen bent, dat je niet ziet dat ik het een zegen voor de maatschappij zou vinden als er veel meer vrouwen op topposities zouden komen. Helaas is er met name in die sferen sprake van een vastgeroest door mannen bepaald systeem. En dringen vrouwen er toch in door, dan is hun slaris vaak lager.
Jij vindt dat blijkbaar niet erg, Celesta, maar ik vind het ongezond. Met jouw houding doe je je eigen zaak geen goed.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 22:44
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Het is jammer dat je zo vooringenomen bent, dat je niet ziet dat ik het een zegen voor de maatschappij zou vinden als er veel meer vrouwen op topposities zouden komen. Helaas is er met name in die sferen sprake van een vastgeroest door mannen bepaald systeem. En dringen vrouwen er toch in door, dan is hun slaris vaak lager.
Jij vindt dat blijkbaar niet erg, Celesta, maar ik vind het ongezond. Met jouw houding doe je je eigen zaak geen goed.
Tuurlijk.Je hebt echt helemaal gelijk,echt!
Ik denk dat je btw meer aan je eigen houding moet denken,want die posts die ik steeds van jou zie zijn echt zo oppervlakkig,en zo dom.
Denk eens na voordat je iets post.
Meer woorden maak ik niet meer vuil aan jou,ga er ook niet verder over in discussie met jou,want je staat niet open voor andere meningen,er is volgens jou maar 1 goede mening,maar één iemand die gelijk heeft,en dat ben jij,en dat vind ik ongezond

Laatst gewijzigd op 09-04-2002 om 22:49.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 22:48
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Nog vandaag hoorde ik op de radio iemand vertellen dat hoogopgeleide vrouwen relatief weinig hoge functies bekleden. Dat geeft te denken, niet?
*hij gooit de dopper met brood in het water*

Citaat:
Celesta schreef:
Oh heb je hem weer
*en hij heeft beet*
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 22:52
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Nog vandaag hoorde ik op de radio iemand vertellen dat hoogopgeleide vrouwen relatief weinig hoge functies bekleden. Dat geeft te denken, niet?
Vrouwen willen ook minder graag hoge functies... Maar ja, er is nog steeds discriminatie.

Ik persoonlijk wil later best een eigen bedrijf, maar geen philips. En ik wil ook geen minister worden. *shrugs* Vrouwen hebben niet zo'n machtsgevoel nodig om zich goed te voelen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 22:53
zjempoow
Avatar van zjempoow
zjempoow is offline
kijk, das allemaal leuk en oardig (zie jongerenlagerhuis, -->ramon)

maar zeg nou es ff eerlijk heren, zouden jullie je even veilig voelen als je weet dat een vrouw de piloot was van het vliegtuig dat je naar je vakantie bestemming brengt.

of (nog leuker) als de neurochirurg die je aan je harses ging opereren een vrouw was.

kan natuurlijk zijn dat het je niks uitmaakt maar dit vraagstuk roept bij menig man ''onderbuikgevoelens'' op
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 22:55
Verwijderd
Een feit:
Mannen zijn doorgaans beter in droog en analytisch denken, dus objectief te blijven. Iets wat vaak erg belangrijk is in functies met grote verantwoordelijkheden..

Een ander feit:
Mannen hebben minder last van de hormonen. Vrouwen kunnen doorgaans hun gevoelens niet onder bedwang houden.

Maar:
Vanuit de basis zijn beide geslachten gelijk. Er zullen dus wel vrouwen zijn die qua gedrag en denken als een man zijn en vice versa.

Persoonlijk denk ik dat het helemaal van de baan afhangt. Iets wat wel opvalt: in echte stressbanen als in de vliegtower werken, zitten bijna uitsluitend mannen..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 22:56
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
zjempoow schreef:
kijk, das allemaal leuk en oardig (zie jongerenlagerhuis, -->ramon)

maar zeg nou es ff eerlijk heren, zouden jullie je even veilig voelen als je weet dat een vrouw de piloot was van het vliegtuig dat je naar je vakantie bestemming brengt.

of (nog leuker) als de neurochirurg die je aan je harses ging opereren een vrouw was.

kan natuurlijk zijn dat het je niks uitmaakt maar dit vraagstuk roept bij menig man ''onderbuikgevoelens'' op
Hmm dat slaat nergens op!Wie zegt dat mannen alles zo goed kunnen dan??Wie zegt dat een vrouw het minder goed zou kunnen dan een man????
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 22:57
Verwijderd
Citaat:
zjempoow schreef:
of (nog leuker) als de neurochirurg die je aan je harses ging opereren een vrouw was.


*krijgt last van onderbuikgevoelens*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit sex voor het huwelijk
Bongalientje
250 14-05-2007 19:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.