Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2003, 18:13
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik weet niet of het hier goed staat...

Ik heb nu sinds een jaartje een scooter maar goed nu is de uitlaat aan het doorroesten. Vindt het een lelijk gezicht (en ja dat is belangrijk ) en wou de uitlaat dus gaan opschuren en overspuiten... Dat opschuren lukt me nog wel, overspuiten in principe ook nog wel maar ik zou niet weten met wat voor verf dat zou moeten (aangezien het tegen hoge temperaturen moet kunnen). Heeft iemand een idee hierover? Dus wat voor verf en waar ik dat kan kopen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2003, 18:15
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ga gewoon naar een scooterwinkel..
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 18:40
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
---> De Kantine
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 18:54
Grenwiel
Avatar van Grenwiel
Grenwiel is offline
Weinig kans, gelakte uitlaten verliezen vroeger of later hun lak,
( dit komt door de snelle temperatuurwisselingen bij het starten), en het gaat al helemaal hard bij tweetakt motoren.

Je kan bij je plaatselijke auto/motorhandel inderdaad hittebestendige lak halen, en na alles netjes afgeschuurd en met ammonia vetvrij te hebben gemaakt met drie a vier lagen lak eroverheen spuiten.

Maar je kan ook vragen bij je dealer of er voor je scooter ook carbon- of rvsuitlaten zijn.
Deze zijn relatief onderhoudsvrij, en carboneinddempers verhogen ook de inruilwaarde van je scooter enigszins (en het ziet er tof uit). Dit is wel een stuk duurdere optie.

Iig NIET onbeschermd (zonder lak laten) want dan kan hij na een jaar of anderhalf alsnog worden weggegooid door roest.
__________________
okee.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 18:57
BBEM
BBEM is offline
bij auto's worden de remtrommels en de remklauwen ook weleens gespoten, hoe trager de auto hoe meer troep erop gespoten is.
Maar goed dat spul om je remmen te verven kun je denk ik ook wel voor je uitlaat gebruiken of gewoon niet zo scraal zijn en een RVS uitlaatje kopen
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 19:04
Grenwiel
Avatar van Grenwiel
Grenwiel is offline
Citaat:
bij auto's worden de remtrommels en de remklauwen ook weleens gespoten, hoe trager de auto hoe meer troep erop gespoten is.
Volgens mij is dat toch echt ander spul, is ook voor kleppendeksels e.d te gebruiken, maar op t busje stond expliciet niet voor uitlaat te gebruiken.
Maar k heb wel vaak genoeg verf gezien voor uitlaatspruitstukken, dat moet lukken lijkt me.
Kun je nog een kleurtje kiezen ook.
__________________
okee.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 11:07
Thomas
Thomas is offline
Misschien een nieuwe uitlaat?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 14:07
Verwijderd
mijn uitlaat was vorige week gewoon gaar, was al 3x vastgelast en dat begint ook gewoon te rotten enz. dus gewoon een nieuwe uitlaat eronder "laten" zetten (kben zelf ook zo lui)

voor 80 eurootjes heb je een heel degelijk uitlaatje. of je koopt gewoon hamerite verf. dat kan over roest heen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 14:43
Upke
Upke is offline
Citaat:
Roos schreef op 09-09-2003 @ 19:15:
Ga gewoon naar een scooterwinkel..
Hoer
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 15:13
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 10-09-2003 @ 15:43:
Hoer
Hoezo dat nu weer? Ze geeft toch gewoon een normaal antwoord op de vraag.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 15:47
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 10-09-2003 @ 15:43:
Hoer
gigolo
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 10-09-2003 @ 16:13:
Hoezo dat nu weer? Ze geeft toch gewoon een normaal antwoord op de vraag.
Dat is stoer, dat snap je toch wel?

Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 15:51
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Ik zou er dan gewoon een nieuwe uitlaat onder zetten. Je kan wel gaan spuiten, maar dat kost je ook klauwen vol geld, je moet speciale lak hebben, daarna na 3 maanden nog met blanke lank overheen om het kleurverschil te minimaliseren, en als ie echt zo roestig is, dan kan je niet eens schuren vordat de helft van die uitlaat er tussenweg valt...

Besteed dan dat geld aan een nieuwe uitlaat... Is maar een suggestie hoor...

Tip voor als je toch gaat spuiten: Niet te erg afplakken, uitnevelen als je spuit als je begrijpt wat ik bedoel. Dan krijg je niet van die afplak scherpe randen die je blijft zien omdat er zo'n dikke laag lak overheen is gekomen. Is ook niet mooi. Met uitnevelen heb je daar geen last van.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 18:01
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Hmm als ik dit zo hoor dan kan ik idd beter een nieuwe uitlaat kopen.. Maar dan wel eentje die niet gaat roesten anders zit over een jaar weer met hetzelfde... Toen ik me scooter kreeg werd er trouwens bijgezegd dat hj niet kon gaan roesten omdat er speciale verf gebruikt was oid...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 19:06
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 10-09-2003 @ 19:01:
Hmm als ik dit zo hoor dan kan ik idd beter een nieuwe uitlaat kopen.. Maar dan wel eentje die niet gaat roesten anders zit over een jaar weer met hetzelfde... Toen ik me scooter kreeg werd er trouwens bijgezegd dat hj niet kon gaan roesten omdat er speciale verf gebruikt was oid...
Gladde praatjes... Niets van geloven. Het enige wat niet (snel) roest is roestvrij staal.. En da's duur.
Uitlaten gaan altijd roesten, ontkom je niet aan. Wat je wel kan doen om de snelheid daarvan zwaar te verminderen, is je uitlaat een behandeling geven met een soort Tektiel, ML genoemd. Wordt ook gebruikt op auto's die snel roesten. 1 goede behandeling en ze roesten de eerste 10 jaar niet weer.
ML kan je kopen bij elke auto-onderdelen zaak, en ook bij verschillende garage's.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 22:24
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Uitlaten worden altijd gepoedercoated zover ik weet, ik heb zelf mijn uitlaat van mijn scooter die ik toen had ook eens overgespoten, eerst met radiatorlak (dat moet tegen hoge temperaturen bestand zijn), maar dit bladerde zo af, en heel die verf begon ook te roken, daarna heb ik het met van die warmtewerend lak geprobeerd (gewoon een spuitbus), maar dit was er ook zo af.

Dus of je koopt gewoon een andere uitlaat (een originele, of een imitatie of gewoon een snelle), of je leert er mee leven dat je uitlaat gewoon onder je vandaan roest.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 23:24
Verwijderd
Hammerrite bij de gamma te halen direct overroest
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 23:24
Verwijderd
en allemaal verschillende kleuren
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-09-2003, 00:34
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 11-09-2003 @ 00:24:
en allemaal verschillende kleuren
en geschikt voor hoge temperaturen/snelle temperatuurwisselingen?
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Shock schreef op 11-09-2003 @ 01:34:
en geschikt voor hoge temperaturen/snelle temperatuurwisselingen?
daar heb je ook nog zo'n motoroil ofzoiets ik weet niet hoe dat heet, die tot 600 graden zijn kleur behoudt. Die staan onderin het rek van de spuitbussen


hammerite kan iniedergeval niet tegen hogetemperaturen
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 22:46
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Je uitlaat overspuiten is een tijdelijke oplossing, en wil je het er mooi uit laten zien, dan zal dat herhaaldelijk gedaan moeten worden. Koop hittebestandige lak, en laat je geen andere dingen aansmeren. het moet bestand zijn tegen temperaturen van een paarhonderd graden, check dat op het etiket!! Andere verf heb je helemaal niets aan. Tip; koop bij voorkeur een goede spuitbus, zoals Motip, die goedkope rommel geeft nagenoeg altijd een teleurstellend resultaat, zeker op lange(re) termijn. Naspuiten met blanke lak (zoals ik hierboven ergens las) is overigens niet nodig hierbij.

Een nieuwe uitlaat is echter een duurzamere oplossing. Wil je (weer) een standaard uitlaat, ga dan voor een SITO uitlaat. Die heeft dezelfde eigenschappen als je originele (gaat niks harder, ook geen harder geluid) maar is veel goedkoper omdat het geen originele is, maar imitatie. (overigens zijn het prima uitlaten die weer jarenlang mee kunnen)

Wil je een raceuitlaat, ga dan naar je dealer voor advies.

Genesis

Laatst gewijzigd op 24-09-2003 om 22:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.