Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2002, 17:10
fruitmand
Avatar van fruitmand
fruitmand is offline
Wie kent hier nog leuke boeken
Ik moet zometeen mn opa opbellen, hij wilt me een boek geven voor mn verjaardag, en ik weet niet welke ik moet geven.
Advies dus
__________________
*I bite my tong, every time you come around. Cause blood in my mouth beats blood on the ground*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2002, 18:07
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
Nou ik vind alles van Sue Townsend erg leuk, en William Sutclif is ook wel lachen maar dan moet je wel van Engelse humor houden.
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 18:35
Ninnoc
Ninnoc is offline
ivoren wachters vond ik leuk boek, maar je moet van de stijl houden-> van simon vestdijk (geloof ik)

en no logo van naomi klein--> en groot betoog tegen de merken/consumptie maatschappij, ze is antiglobaliste. Vrij economisch en droog geschreven maar als je geinterreseerd ben in het onderwerp zeker de moeite waard.

verder is als je van wat simpelers houdt gimmick! wel tof, gaat over je jaren 80 cultuur, simpel boek 1 dag ui, veel coke en sex-->joost zwagerman

ontdekking van de hemel van Harrie Mullisch vond ik ook wel aardig--> maar net als bij ivoren wachters, je moet van zijn stijl houden.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 18:36
Ninnoc
Ninnoc is offline
oh en als je van fantasy houdt

lord of the rings van tolkien uiteraard--> liefst in engels
Ik zou aan je opa dan 'the hobbit' vragen, dat is het boek wat eigenlijk voor the lord of the rings hoort en is betaalbaarder--> ook hier geldt liefst in het engels
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:05
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
turks fruit is leuk (jan wolkers)
en garp (john irving)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 20:27
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
phileine zegt sorry van ronald giphart
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 21:01
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef:
turks fruit is leuk (jan wolkers)
vond ik geen hol aan, leest wel makkelijk weg enzo en als je het in de tijd plaatst waarin het is uitgebracht is het ook wel tof maar verder niet--> kan je imho beter gimmick! lzen-->zit ook veel sex in maar leuker
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 21:11
Verwijderd
Tolkien boeken Harry Potter, Wheel of Time serie (ok, Rad des Tijds ), Roald Dahl boeken (kinder- en volwassenen), De Stam van de Holebeer... euh... ok ik weet er nog heel veel meer maar dat duurt zo lang...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 23:05
Okyah
Okyah is offline
Idd, Wheel of Time, van Robert Jordan, maar dat zijn nu wel 9 delen en t worden er meer (deel 10 komt uit in oktober ofzo,. yeah!)
Marrow van Robert Reed
Memory, Sorrow and Thorn (4 boeken in paperback, of 3 in hardcover) van Tad Williams
Sommige boeken uit de Discworld series van Pratchett
Bijv. Moving Pictures, die is erg vet en Mort en Guard guards en de eesrte 2
ehm...
Kvond zelf A Shadow on the Glass uit de serie ehm... The view from the mirror ook wel vet, maar tis wel wat hardcore fantasy en tis een beginnende schrijver, dus nog niet helemaal soepel, maar vet verhaal.
Zelf wilk binnenkort gaan beginnen aan Ender's Game, maar eerst de laatste 50 pagina's van t laatste boek van M, S and T uitlezen mjam
nja, khoop dat je wat hebt aan deze inf o

Ohja, Dune natuurlijk, de gehel serie met de prelude erbij van Frank Herbert is de originele serie, de prelude van zijn zijn zoon en een ander schrijver, maar wel ok

Laatst gewijzigd op 29-05-2002 om 23:32.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 06:50
Ninnoc
Ninnoc is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=103661
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 18:14
Verwijderd
Alles van Bret Easton Ellis, Irvine Welsch, Martin Amis, Giphart. En Charles Bukowski is ook helemaal , weet alleen niet of daar nog boeken van te krijgen zijn...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 19:31
Black Bird
Black Bird is offline
'Phileine zegt sorry' is idd erg grappig. En is ook vrij nieuw, dus wel overal verkrijgbaar.. (Ook niet zo duur).

En als je van fantasy houdt is Tolkien natuurlijk geweldig. <<ook overal te krijgen.

(Boek wat ik pas gelezen heb: 'Op weg naar de hemel' van Roald Dahl. Erg goed boek.)

GtrZ.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 13:31
Arwyn
Avatar van Arwyn
Arwyn is offline
Allus van Tolkien is aan te raden...
__________________
-If you like Piña Colada's-
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 15:28
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef:
Alles van Bret Easton Ellis, Irvine Welsch, Martin Amis, Giphart. En Charles Bukowski is ook helemaal , weet alleen niet of daar nog boeken van te krijgen zijn...
bret easton ellis
*was flieft op american psycho* een van de beste boeken die hij geschreven heeft..

verder: Zee van henk verhaeren, en als je een boek wil waar je over na moet denken en niet zomaar om even door te lezen:
van de koele meren des doods van -weet niet meer hoe je het schrijft- frederiek van eedsen oid.. een psychologisch verhaal, wel in het oud-nederlands, maar na twintig bladzijdes ben je daar helemaal aan gewend en lees je't zo uit.. geweldig goed boek.

en mja, tolkien is ook zeer
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 15:50
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
phileine zegt sorry is idd leuk

Heb net 'onderhuids' gelezen, dat is ECHT een aanrader... en uhm.. Discworld boeken zijn leuk...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 22:59
OsoNke
Avatar van OsoNke
OsoNke is offline
- La Peste (de pest) van Camus

- Het Parfum van Süskind

allebei erg mooi vind ik..

kuzz..
__________________
Tot mijn dood blijf ik geloven dat ik alles overleef.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 23:16
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
phileine zegt sorry is idd leuk

Heb net 'onderhuids' gelezen, dat is ECHT een aanrader... en uhm.. Discworld boeken zijn leuk...
idd!! alle boeken van Nicci French zijn goed. Wat voor soort boeken zoek je? Ik vind "de passievrucht" van Karel Glastra-van Loon wel mooi, zijn debuut. Z'n nieuwe boek viel een beetje tegen, maar is nog zeker wel te doen.
nou, als je eventjes zegt wat voor genre je zoekt, weet ik wel een boek. (*leest veel te veel* )
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 15:53
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Het lied van de raaf.. (over het anarchisme)
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-06-2002, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Okyah schreef:
Idd, Wheel of Time, van Robert Jordan, maar dat zijn nu wel 9 delen en t worden er meer (deel 10 komt uit in oktober ofzo,. yeah!)


Memory, Sorrow and Thorn (4 boeken in paperback, of 3 in hardcover) van Tad Williams
Nog meer delen? Damn, weet je wel hoeveel mij dat gaat kosten?

Enne, jah, de serie van die drie zwaarden is idd heel erg cool Echt een van de beste fantasy series ooit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Weet iemand nog leuke boeken
weetweinig
17 20-12-2012 10:21
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [nl] Wat leuke boeken voor boekenlijst (VWO)
japioo
18 11-12-2011 19:24
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog leuke boeken?
DiaNNe>!!!
3 29-01-2004 10:51
Verhalen & Gedichten Leuke boeken??
lovergirlie
2 01-02-2003 16:24
De Kantine LEUKE boeken om te lezen
Slaughterer
99 23-08-2002 20:46
Verhalen & Gedichten leuke boeken??
the tourist
28 30-05-2002 08:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.