Oud 04-07-2004, 22:34
Saraï_h
Saraï_h is offline
Voor deze vraag is het nodig om je in te leven. En na te denken. Wanneer mensen hier geen trek in hebben, gelieve niet te reageren!!! Respect voor de Topicstarter. Dank u.

1 Vraag.

Stel je voor je gelooft in de hemel en in de hel, waar ga je heen als je op dit moment zou sterven!!?

En waarom denk je dat?
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2004, 22:55
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Heel simpel. Hemel.

Als er al een systeem zou bestaan met zoiets als het Christelijke systeem van Hemel en Hel, ga ik er vanuit dat God/Jezus dusdanig vergevingsgezind is, dat Hij alle schepselen wel tot de Hemel toelaat. Dit in tegenstelling tot de bekrompen visie die door sommigen aan God wordt toebedicht.

Volgens mij eigen systeem, als daar al Hemel en Hel in zouden zitten, zou het ongeveer hetzelfde verhaal zijn. Eeuwig Lijden heeft geen zin, ook niet als straf. Bovendien denk ik niet dat ik zóveel fout heb gedaan, dat ik iets dergelijks verdien. Maargoed, feitelijk ga ik niet uit van een dergelijke keuze, maar het was leuk voor m'n inlevingsvermogen.
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 23:02
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Tio schreef op 04-07-2004 @ 22:55 :
Heel simpel. Hemel.

Als er al een systeem zou bestaan met zoiets als het Christelijke systeem van Hemel en Hel, ga ik er vanuit dat God/Jezus dusdanig vergevingsgezind is, dat Hij alle schepselen wel tot de Hemel toelaat. Dit in tegenstelling tot de bekrompen visie die door sommigen aan God wordt toebedicht.

Volgens mij eigen systeem, als daar al Hemel en Hel in zouden zitten, zou het ongeveer hetzelfde verhaal zijn. Eeuwig Lijden heeft geen zin, ook niet als straf. Bovendien denk ik niet dat ik zóveel fout heb gedaan, dat ik iets dergelijks verdien. Maargoed, feitelijk ga ik niet uit van een dergelijke keuze, maar het was leuk voor m'n inlevingsvermogen.
Hemel, omdat het christendom zegt dat 'God' iedereen vergeeft en tot zich neemt. Ook al heb ik mijn hele leven niet in hem gelooft.

En omdat ik gewoon mijn leven zo goed mogelijk leef.
Ik kan mezelf trouwens niet voorstellen tussen allemaal criminelen enz. terwijl ik nog nooit iets erg crimineels heb gedaan.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 23:10
Verwijderd
Onbepaald, omdat geloven in hemel en hel niets impliceert over de toeganscriteria tot beide en een eigen oordeel hierover per definitie irrelevant is gezien de hogere macht die hierover beslist.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 23:13
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-07-2004 @ 23:10 :
Onbepaald, omdat geloven in hemel en hel niets impliceert over de toeganscriteria tot beide en een eigen oordeel hierover per definitie irrelevant is gezien de hogere macht die hierover beslist.
Volgens mij heeft de bijbel wel richtlijnen gesteld over aan welke 'criteria' je moet voldoen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 04-07-2004 @ 23:13 :
Volgens mij heeft de bijbel wel richtlijnen gesteld over aan welke 'criteria' je moet voldoen.
Maar in de stelling stond niets over de bijbel of het christendom; alleen over hemel en hel.

Maargoed, gesteld dat zondaars naar de hel gaan gaat iedereen naar de hel.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 23:26
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-07-2004 @ 23:18 :
Maar in de stelling stond niets over de bijbel of het christendom; alleen over hemel en hel.

Maargoed, gesteld dat zondaars naar de hel gaan gaat iedereen naar de hel.
Ja maar God laat toch iedereen in zijn club, hij werd voorgesteld als iemand die iedereen vergeeft Misschien kan een christelijke hier meer uitleg over geven, word je nou wel of niet opgenomen in de club van God?
Volgens de islam word je niet opgenomen in het paradijs als je niet gelooft. Maar als je nou je hele leven niet heb gelooft en dan opeens God/Allah ziet geloof ik wel dat hij/zij bestaat. Dus geloof ik toch nog en word ik misschien toch nog toegelaten. Die hele regel is dus voor niets dan.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 23:42
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
Lotte schreef op 04-07-2004 @ 23:26 :
Ja maar God laat toch iedereen in zijn club, hij werd voorgesteld als iemand die iedereen vergeeft Misschien kan een christelijke hier meer uitleg over geven, word je nou wel of niet opgenomen in de club van God?
Volgens de islam word je niet opgenomen in het paradijs als je niet gelooft. Maar als je nou je hele leven niet heb gelooft en dan opeens God/Allah ziet geloof ik wel dat hij/zij bestaat. Dus geloof ik toch nog en word ik misschien toch nog toegelaten. Die hele regel is dus voor niets dan.
Pb? Ik heb liever dat we ontopic blijven en hier niet over discusseren in dit topic, ik ben benieuwd hoe iedereen denkt over deze vraag. Of hij of zij denkt naar de hel te gaan of naar de hemel mochten ze bestaan en waarom.
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 00:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
weet ik niet
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 00:12
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
mooi antwoord, meer mensen zouden dat moeten durven zeggen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 00:14
Verwijderd
Het is nu wel genoeg geweest met al die 'de bijbel dit' en 'de bijbel dat' topics.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 00:20
Saraï_h
Saraï_h is offline
Come on, ontopic!

*wie zich niet wil verdiepen in deze vragen, kan gewoon de topic verlaten zonder iets te posten*
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Saraï_h schreef op 05-07-2004 @ 00:20 :
Come on, ontopic!

*wie zich niet wil verdiepen in deze vragen, kan gewoon de topic verlaten zonder iets te posten*
Meid, ik ben erg blij voor je dat je zo gelukkig bent met je nieuwe geloofje, maar je flood dit subforum met kansloze stellingen en dus kun je dit soort posts verwachten.
Bovendien kent dit forum een zeer groot deel toegewijde, praktiserende atheïsten, die je graag eens bijpraten over hoe de christelijke vork werkelijk in de steel zit.

Ik stel voor dat je dit op eojongerendag.forum.nl post.

Bovendien is dit niet een filosofische vraag. En ik ga niet eens de moeite nemen om uit te leggen waarom.

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 00:27.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-07-2004 @ 00:09 :
weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:17
Upke
Upke is offline
Ligt eraan, ik weet niet hoe de regels zijn. Stel dat ik altijd in God heb gelooft, maar ik ben nog nooit naar de kerk geweest, heb nooit gebeden, heb altijd gevloekt met het woord 'god' erin... Ik weet het niet. Maar ik ben geen erge crimineel hoor.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:47
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
hemel, ik heb altijd goed gehandeld (naar mijn eigen normen en waarden )
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:48
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Als het zou bestaan de Hemel, ik heb geen verschrikkelijke dingen gedaan.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:03
Verwijderd
Tsja, ik bepaal niet wie erin komt en wie niet, ik weet niet op welke manier dat besloten wordt. Ik vraag me trouwens af of er echt "slechte" mensen bestaan. Ik zou zeggen: het gaat om je bedoelingen, of je echt kwaad hebt willen doen, of dat je het goed bedoelde en dat dingen door onmacht, frustraties, etc. verkeerd uitgepakt zijn.

Ik denk dat je daar nog best een discussie over kunt houden.. Kunnen mensen echt zó slecht zijn dat ze de hel verdienen?
Zo van: moordenaars zijn slecht. Maar als ze nou erge dingen mee hebben gemaakt en daardoor zo geworden zijn, allerlei problemen hebben waar ze niet uit kunnen komen.. zijn het dan slechte mensen..?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-07-2004, 14:31
Bart Klink
Bart Klink is offline
Als er een god bestaat (waar ik niet van uitga) en deze goed en rechtvaardig is, zal hij me beoordelen hoe ik als mens ben en niet of ik toevallig in hem geloof.

Desalniettemin ga ik er vanuit dat de concepten hemel en hel op angst en onzekerheid gebaseerde producties zijn van de gelovige geest.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 15:32
Mimosa
Avatar van Mimosa
Mimosa is offline
Als je er in zou gelovene n moeten kiezen dan zou dat de hemel zijn. Je moet natuurlijk geloven en geloof hebben in de criteria om deze vraag te beantwoorden maar ik denk dat fouten wel kwijtgescholden worden.
__________________
And touch we touched the soul, the very soul, the soul of what we were then
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 17:39
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
alluman schreef op 05-07-2004 @ 00:23 :
Ik stel voor dat je dit op eojongerendag.forum.nl post.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 18:03
Verwijderd
Ik ga voor Hel, daar zijn de vrouwen heter en smaakt het vlees beter
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 18:53
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Wat wens je te bereiken met die vraag? Nu had je evengoed een poll op onzin kunnen zetten, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 19:24
Mimosa
Avatar van Mimosa
Mimosa is offline
Citaat:
phensicske schreef op 05-07-2004 @ 18:53 :
Wat wens je te bereiken met die vraag? Nu had je evengoed een poll op onzin kunnen zetten, volgens mij.
En toch denk jij iig de behoefte te hebben te reageren op deze (volgens jou) "onzin"...
__________________
And touch we touched the soul, the very soul, the soul of what we were then
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 20:16
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Saraï_h schreef op 04-07-2004 @ 22:34 :
Voor deze vraag is het nodig om je in te leven. En na te denken. Wanneer mensen hier geen trek in hebben, gelieve niet te reageren!!! Respect voor de Topicstarter. Dank u.

1 Vraag.

Stel je voor je gelooft in de hemel en in de hel, waar ga je heen als je op dit moment zou sterven!!?

En waarom denk je dat?
geen idee, wat zijn de criteria precies??

(btw, ben ik de enige die vind dat de naam van dit topic echt te dom is?? like...elk filosofisch onderwerp kan zo heten en daarnaast is het niet eens echt een filosofische vraag lijkt me)
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2004, 20:20
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 05-07-2004 @ 20:16 :
(btw, ben ik de enige die vind dat de naam van dit topic echt te dom is?? like...elk filosofisch onderwerp kan zo heten en daarnaast is het niet eens echt een filosofische vraag lijkt me)
Daar heb ik idd ook al eerder op gewezen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 20:25
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
ik ben nog een kind, en kinderen zijn de onschuld
__________________
411 ur b4$3$ 8310ng 2 u$
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 20:50
Saraï_h
Saraï_h is offline
Ja heb je gelijk in. Kinderen hebben direct contact met God. Zegt God zelf. Jezus zegt, verhinder de kinderen niet om bij me te okmen en ook dat je moet worden als een kind in geloof. Goed bezig dus
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 20:50
Saraï_h
Saraï_h is offline
Ja heb je gelijk in. Kinderen hebben direct contact met God. Zegt God zelf. Jezus zegt, verhinder de kinderen niet om bij me te okmen en ook dat je moet worden als een kind in geloof. Goed bezig dus
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 21:08
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
ik vraag me alleen af of god ook zo vergevingsgezind zijn voor atheïstische kinderen
__________________
411 ur b4$3$ 8310ng 2 u$
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 21:15
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 05-07-2004 @ 21:08 :
ik vraag me alleen af of god ook zo vergevingsgezind zijn voor atheïstische kinderen
Ja want daarom is Zijn Zoon gestorven, voor een ieder.

Maar ik begrijp wel dat mensen moeite hebben met zo'n stelling. Ik doe ook niet echt mijn best om me in jullie te verdiepen, wat jullie interesseert enzo. Ik ga ervanuit dat ik dat wel weet, maar dat is natuurlijk absoluut niet zo. Hierdoor kan ik natuurlijk wel behoorlijk arrogant overkomen door wel vragen te stellen over het geloof. Ik zal hier voortaan rekening mee houden bij het posten en openen van topics. Ik was iets te gretig...
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 21:26
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Laatste post niet gelezen,
ik denk zelf toch wel Hemel, ben niet heel erg geweest
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 22:06
Mimosa
Avatar van Mimosa
Mimosa is offline
Citaat:
Saraï_h schreef op 05-07-2004 @ 21:15 :
Ja want daarom is Zijn Zoon gestorven, voor een ieder.

Maar ik begrijp wel dat mensen moeite hebben met zo'n stelling. Ik doe ook niet echt mijn best om me in jullie te verdiepen, wat jullie interesseert enzo. Ik ga ervanuit dat ik dat wel weet, maar dat is natuurlijk absoluut niet zo. Hierdoor kan ik natuurlijk wel behoorlijk arrogant overkomen door wel vragen te stellen over het geloof. Ik zal hier voortaan rekening mee houden bij het posten en openen van topics. Ik was iets te gretig...
Als de communicatie beter zou zijn dan zou het begrip ook beter zijn.
__________________
And touch we touched the soul, the very soul, the soul of what we were then
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 00:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
ja, de besproken punten zijn af en toe te groot om fatsoenlijk te kunnen verwoorden zonder een post van 5 pagina's te maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 00:08
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-07-2004 @ 00:04 :
ja, de besproken punten zijn af en toe te groot om fatsoenlijk te kunnen verwoorden zonder een post van 5 pagina's te maken.
Grote post zijn toch ook niet zo erg? Maar ik vind het moeilijk om te laten zien dat ik het goed bedoel en dat ik juist wil bijdragen aan discussies en me in wil leven in jullie standpunten.
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 00:17
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Saraï_h schreef op 06-07-2004 @ 00:08 :
*en me in wil leven in jullie standpunten.
Nou dat gaat goed, heur
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-07-2004, 00:25
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
MarKel schreef op 06-07-2004 @ 00:17 :
Nou dat gaat goed, heur
Ja maar jullie vertellen ook niet zoveel. Hoe kom je aan bepaalde standpunten bijvoorbeeld? Bij sommigen heb ik ook de indruk dat ze veel gelezen en gestudeerd hebben, bij anderen denk ik dat ze zelf veel nagedacht hebben over onderwerpen, of sommigen denken er niet zoveel over na en leven gewoon maar en zien wel wat er gebeurd.
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 00:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
klopt, zelf genoeg nagedacht over geloof voordat ik eruit stapte, vervolgens behoorlijk wat gelezen, hoofdzakelijk van Nietzsche (ben begonnen puur om mijn ouders te pesten, maar tijdens het eerste boek al serieus, en die lijn heb ik doorgezet) en ja, dan krijg je een erg extreme mening over zaken, wat erg veel tijd kost om uit te leggen aan iemand die niet dezelfde 'vorming' heeft gehad.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 00:43
Verwijderd
Hemel natuurlijk. Ik barst van de empathie en de naastenliefde.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 00:44
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ik sta liever voor aap als dat ik ervan af stam, omfg , hoezo kom je discussies openen over dingen waarvan je zelf zo overtuigd bent dat een discussie onmogelijk is ?! maargoed

ontopic

ik vind de keuzemogelijkheden iets te bekrompen om er normaal op te antwoorden,louter hemel en hel is een beetje erg abstract
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 01:41
Verwijderd
dat alleen bepaald god
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 01:57
Daevrem
Daevrem is offline
Hel, als je niet in god geloofd kom je in de hel. Ik kom in de eerste laag. Daar komen zeg maar alle 'goede' mensen die niet in god geloofden. Met als bekende mensen veel filosofen en andere grote denkers. Dus zeg maar Dante's Limbo.

Maar toch ga ik het veel slechter hebben dan criminele christenen (, joden en moslims). Zelfs als het seriemoordenaars of verkrachters zijn die later bekeert zijn en spijt hebben.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 09:49
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Als er een god bestaat, moet hij/zij/het voor 100% eerlijk en rechtvaardig zijn, en mij laten boeten voor al mijn slechte daden, en belonen voor mijn goede daden.
Dit zou in mijn geval betekenen dat ik eerst vele jaren in de hel moet branden, totdat de balans tussen slechte daden en straf gelijk is. Hierna zou ik dan (hopelijk) in de hemel kunnen belanden.

Overigens vind ik dat er wel erg veel berichtjes zijn met mensen die denken dat ze naar de hemel zullen gaan.
Natuurlijk zullen de mensen die overfilosofie praten niet de grootste criminelen uit de maatschappij zijn, maar iedereen maakt toch fouten. En gods taak is toch om deze te beboeten?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 09:57
Daevrem
Daevrem is offline
Waarom zou god 'rechtvaardig' zijn? Iets wat trouwens erg subjectief is.

Stel de steling van de TS klopt. Dan ben ik gedwongen aan te nemen dat god niet 'goed' is en dat er een grote kans is dat alle niet-gelovigen in de hel komen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 09:59
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 06-07-2004 @ 09:57 :

Stel de steling van de TS klopt. Dan ben ik gedwongen aan te nemen dat god niet 'goed' is en dat er een grote kans is dat alle niet-gelovigen in de hel komen.
nah, hierboven claimde iemand dat dat niet zo is omdat god vergevingsgezind is en jezus voor de zonden van ons allen gestorven is ofzoiets. dus dat maakt geloven vrij overbodig lijkt me, je hoeft alleen maar een beetje aardig te zijn en ik ben natuurlijk heel erg aardig dus dat zit wel goed
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:50
Mimosa
Avatar van Mimosa
Mimosa is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 06-07-2004 @ 09:57 :
Waarom zou god 'rechtvaardig' zijn? Iets wat trouwens erg subjectief is.

Stel de steling van de TS klopt. Dan ben ik gedwongen aan te nemen dat god niet 'goed' is en dat er een grote kans is dat alle niet-gelovigen in de hel komen.
Rechtvaardigheid is subjectief en onmogelijk in een definitie samen te vatten. Het is maar weer een interpretatie die je rzelf aan geeft.
Ik zie ook niet in waarom ik "in de hel zal branden" (opmerking motormuis), terwijl er door Christenen in gelijke mate "gezondigd" wordt (gemoord, verkracht, gestolen etc.).
Ik verdiep me in filosofie, geschiedenis en daarmee ook het geloof maar ik heb het idee dat sommigen hier mij net zo min respecteren als dat sommige Christenen hier niet gerespecteerd worden.
__________________
And touch we touched the soul, the very soul, the soul of what we were then
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:56
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Daevrem zei:
Citaat:
Waarom zou god 'rechtvaardig' zijn? Iets wat trouwens erg subjectief is.

Als god niet eens rechtvaardig zou zijn, waar zijn we dan.
En sowieso, zou hij dan de goeden en de slechten niet van mekaar scheiden d.m.v. hemel en hel.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:59
Mimosa
Avatar van Mimosa
Mimosa is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 06-07-2004 @ 11:56 :
Daevrem zei:



Als god niet eens rechtvaardig zou zijn, waar zijn we dan.
En sowieso, zou hij dan de goeden en de slechten niet van mekaar scheiden d.m.v. hemel en hel.
Hij zegt niet dat God niet rechtvaardig zou zijn, wel dat het niet duidelijk is wat rechtvaardig nou precies in zou houden.
__________________
And touch we touched the soul, the very soul, the soul of what we were then
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 06-07-2004 @ 09:57 :
Waarom zou god 'rechtvaardig' zijn? Iets wat trouwens erg subjectief is.
Psssst, niet zo flauw doen, haal het verhaaltje nou niet onderuit!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 12:23
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 06-07-2004 @ 09:57 :
Waarom zou god 'rechtvaardig' zijn? Iets wat trouwens erg subjectief is.
dat is een makkelijke vraag, god heeft alles gemaakt dus god bepaald gewoon wat rechtvaardig is en wat niet. als hij zegt dat iets rechtvaardig is dan is dat gewoon zo omdat hij dat zegt. dus nare, t is niet echt een argument tegen t gristendom
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Filosofische vragen
Laan4
2 06-03-2012 18:04
Levensbeschouwing & Filosofie De ham vraag ; Wat is waar?
Dave Rhubarb
56 01-07-2005 13:57
Levensbeschouwing & Filosofie Kan filosoferen ons bevrijden van angsten en twijfels?
elledc
52 10-07-2004 00:00
Levensbeschouwing & Filosofie Welke vraag zal jij stellen?!
zzzoefff!!!
70 06-02-2004 13:24
Levensbeschouwing & Filosofie Filosofie
Redbull
7 30-06-2003 23:54
Levensbeschouwing & Filosofie filosofische vraagjes voor jullie
Sjaan
27 05-03-2003 19:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.