Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2002, 12:38
leontine 1988
Avatar van leontine 1988
leontine 1988 is offline
Heb je voor kinderarts alleen grieks of latijn nodig? Of allebei? Ik vind grieks namelijk niet leuk!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2002, 12:54
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Geen van beide

en kom nu niet aan zetten dat je voordeel hebt als je oude talen hebt, want het gaat alleen om een paar naampjes (geen grammatica, geen oude mythen, alleen weten dan Aortha levens-blaat betekent)

Laatst gewijzigd op 24-08-2002 om 12:57.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 13:04
Psychopath
Avatar van Psychopath
Psychopath is offline
je krijgt op de dokters opleiding wel wat latijn maar dat is voornamelijk de namen van stoffen en ziektes!
__________________
"Well if it’s from the internatz it must be true!" © Jamie Hyneman 27-5-2009
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 14:24
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
Geen van beide

en kom nu niet aan zetten dat je voordeel hebt als je oude talen hebt, want het gaat alleen om een paar naampjes (geen grammatica, geen oude mythen, alleen weten dan Aortha levens-blaat betekent)
En toch heb je er wél baat bij , je ziet sneller het verband tussen het Latijn/Grieks en het Nederlands. Maar je hebt ze inderdaad geen van beide nodig.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 15:27
Verwijderd
voor arts heb je ze allebei nodig,want op zo' n verwijsbrief of ander soort brieven voor de bahndeling staan de latijnse of griekse benaming ervoor dus ik denk dat beide wel van belang zijn
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 15:34
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
voor arts heb je ze allebei nodig, want op zo'n verwijsbrief of ander soort brieven voor de bahndeling staan de latijnse of griekse benaming ervoor dus ik denk dat beide wel van belang zijn
FOUT!

Negeer dat hele bericht van spacegirl ajb, dit is alleen slap gel*l wat nergens op slaat.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 15:37
leontine 1988
Avatar van leontine 1988
leontine 1988 is offline
okeej maar weet jij dan wel het antwoord?
__________________
The truth is out there.....somewhere......
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 16:14
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
in ieder geval zal je niets meer aan grieks hebben.

Bovendien is de combinatie exact en latijn toch al ontzettent krom. De enige concreete funtcie van latijn is als je andere talen wilt gaan leren, want westerse talen zijn afgeleid van latijn (toch?). Zegmah, de manier waarop je wiskunde in scheikunde, natuurkunde en economie terug ziet.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 16:47
Verwijderd
Ze zijn niet verplicht, maar wel handig. Ik studeer zelf rechten en daar zijn geen eisen voor, maar het is gewoon wel ontzettend handig als je het Latijn goed beheerst. Net zoals, wanneer je economie oid gaat studeren, het handig is als je wiskunde en statistiek goed onder de knie hebt.

Overigens is de verplichte eis van een gymnasium-diploma om rechten of geneeskunde te kunnen studeren pas in 1979 afgeschaft.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 09:40
leontine 1988
Avatar van leontine 1988
leontine 1988 is offline
Ik kan uit de meeste reacties dus afleiden dat het niet verplicht is maar wel errug handig.....BEDANKT!!!
__________________
The truth is out there.....somewhere......
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.