Oud 08-02-2005, 14:54
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
Eend schreef op 07-02-2005 @ 12:57 :
Ja? Roodbonte Paint is het

Ik heb alleen geen foto van m.
Zijn baasje heet Yvonne Reparon.

Officieel is Chex geen roodbont maar "sorrel overo"...

En 600 euro dekgeld, 400 euro voor overige rassen dan APHA en QHA geloof ik, maar dat weet ik niet zeker. Je kan het nazoeken in de hengsten-special (is een tijdschrift).

Heb deze gegevens van een vriendin van mij, die het nichtje is van Yvon Reparon.




sorry voor het off-topic gaan

Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 14:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2005, 15:38
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Joh, dat wist ik ook wel Maar ik ken niet al die kleuren van painthorses uit mn hoofd.

Of het nou een overo is of roodbont, wat maakt het uit. Voor iemand met weinig verstand is het makkelijk te begrijpen zo.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:53
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Eend schreef op 08-02-2005 @ 16:38 :
Joh, dat wist ik ook wel Maar ik ken niet al die kleuren van painthorses uit mn hoofd.

Of het nou een overo is of roodbont, wat maakt het uit. Voor iemand met weinig verstand is het makkelijk te begrijpen zo.
Hihi, heeft weinig met Painthorses te maken, meer met Amerikaanse begrippen Buckskin staat bv gelijk aan valk/zandkleur, bay aan donkerbruin met zwarte manen en staart, etc etc

Maakt verder ook niet uit, is op zich wel duidelijk.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 17:36
terror4life
Avatar van terror4life
terror4life is offline
shetjes, haflingers, friezen koudbloedjes dus. arabieren vind ik helemaal niks...
ik vind het echt geweldig om wat te bereiken met een koudbloedje, ik heb L2 dressuur gereden met mijn shetje (een paar jaar terug, nu ben ik te groot en rij ik op een haflinger) en dat zie je niet veel.
de "automaten" vind ik ook niks, ze moeten het niet vanzelf doen. rijden moet vind ik wel een samenwerking zijn tussen je pony en jou, niet dat je pony alles voor jou doet, jij moet ook wat voor je pony doen.
__________________
omdat we engelen zonder vleugels geen engelen kunnen noemen, noemen we ze vrienden
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 12:40
baboon
Avatar van baboon
baboon is offline
zeker weten Haflingers
__________________
~ I want something good to die for, to make it beautiful to live ~
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 13:03
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
ja, haflingers, fjorden of ijslanders zijn mijn favorieten. Of iig een paard met karakter, niet zo´n paard dat alles automatisch wel voor je doet maar je moet er wel een beetje zelf iets voor doen
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 17:24
Frederike
Avatar van Frederike
Frederike is offline
Citaat:
sieltjuh schreef op 04-02-2005 @ 19:43 :
Ik vroeg me af of jullie (tenminste degeen die paardrijden) ook een bepaalde voorkeur geven voor een paardenras/type.
Ikzelf geef de voorkeur aan warmbloedpony's. Ik vind het fijn als mijn rijdier niet te groot is. Ben dus echt een pony-rijder. Verder vind ik het erg fijn als er wat Arabisch bloed in m'n paardje zit. Arabisch bloed heeft gewoon als voordeel dat je vaak een heel eerlijk paard heb, maar dat niet te "automatisch" is. Er moet wel een beetje pit inzitten en een karakter.

Opzich heb ik niks tegen koudbloedpaarden hoor, voel je daardoor niet aangevallen. Maar mijn ervaring met verschillende pony's/paarden heeft me dus wel laten merken dat ik liever een warmbloedje onder m'n kont heb, dan een koudbloed.

Dan gaan we maar eens schuin over de straat als het een beetje koud is
ik vind Ijslanders echt heel leuk! (dat zijn van die kleine 'wolbalen') ze zijn heel rustig, daar huod ik dus wat meer van, en ze hebben extra gangen. de tolt zit heel fijn.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 10:42
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik heb wel wat met Welsh Cobs, fijn karakter en enorme hardheid. Echte 'niet zeiken maar doorkachelen' types.
Voor de sport (endurance) wil ik nog eens een Welsh Cob x Arabier fokken, denk dat 'ie dan net de atletische tik van de Arabieren kant meekrijgt.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 17:40
Mexx_M
Avatar van Mexx_M
Mexx_M is offline
Mijn voorkeur gaat uit naar Friezen, maar dan wel het barokke type. Niet het moderne, luxe. Ze moeten natuurlijk niet 'te Bels' worden maar zoals ze ze de laatste tijd fokken, het lijken wel gewone warmbloedjes met wat meer behang!

Ik heb zelf trouwens ook een redelijk barokke Friese merrie

Maar ik vind eigenlijk dat elk paard, welk ras dan ook zijn/haar charmes heeft. Als ie je maar aan spreekt..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Mexx_M schreef op 04-03-2005 @ 18:40 :
maar zoals ze ze de laatste tijd fokken, het lijken wel gewone warmbloedjes met wat meer behang!
eindelijk iemand die het met me eens is.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 11:16
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik ga voor de halfArabier, de andere helft een KWPN ofzo, dat blijven leuke paarden om te rijden.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 16:52
gladiatorgirl
Avatar van gladiatorgirl
gladiatorgirl is offline
Ik heb niet echt een voorkeur voor een ras. Ik vind gewoon het karakter belangrijk. Dat het paar dte vertrouwen is. Maar als ik ooit nog een paard erbij koop, wil ik het liefst een quarter. Puur omdat ik me nu op het western wil richten en dan vind ik zo'n quarter toch wel erg vet
__________________
krisje word cowgirl :D
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 22:42
steph
steph is offline
Mijn voorkeur gaat uit naar sportpaarden, dus gewoon warmbloedpaarden, maakt mij niks uit of er wel of geen papiertje bij zit, als ze maar kunnen bewegen en springen.
Rijd op het moment nog pony's en paarden, ze hoeven niet super groot te zijn, alleen maar onhandig met opstappen en ze zijn vaak ook moeilijker bij elkaar te rijden.

Verder heb ik wel een zwak voor P.R.E., hoewel ik er zelf nog nooit een gereden heb, vind ik het machtige beesten (de hengsten althans) om te zien.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 09:25
nienor
Avatar van nienor
nienor is offline
Tinkers!

geweldige dieren! die vlekken zijn ook zo leuk, ze maken het ras echt uniek. Als ik ooit genoeg geld heb koop ik er een. maar dat kan nog wel heel lang duren...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:36
heavyukkie
heavyukkie is offline


tinkersssss dit is mijn eigen tinkers. het rustige coole karakter vind ik zoo heerlijk. en natuurlijk de snor en de sokken.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 13:08
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Wat een mooi beestje! Ik heb ooit een bijna helemaal zwarte tinker met witte benen en een Fjordenstaart () en een witte bles en witte vlek op dr schouder verzorgd. Zij was zo lief en sullig
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 13:17
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-03-2005 @ 14:08 :
Wat een mooi beestje! Ik heb ooit een bijna helemaal zwarte tinker met witte benen en een Fjordenstaart () en een witte bles en witte vlek op dr schouder verzorgd. Zij was zo lief en sullig
Liberty!
Die was lieffff
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 10:29
kroepoekje
kroepoekje is offline
warmbloed, dus KWPN, BWP, Trakhener enz.
Mag een scheut volbloed inzitten (graag zelfs)
als ze maar makkelijk bewegen en fijn in elkaar steken (zowel qua bouw, als qua karakter)

al heb ik trouwens nog steeds een zwak voor goeie en mooie pony's. Ben er zelf wel echt te groot voor, maar een mooie Welsh K of New Forest is ook echt geweldig.
__________________
Don't be scared to live the dream

Laatst gewijzigd op 24-03-2005 om 10:33.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 14:27
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Devil-Eye schreef op 21-03-2005 @ 14:17 :
Liberty!
Die was lieffff
Ze was dom!

Maar Bentley was erger, die is tegen de muur opgelopen, omdat ie geen zin meer in de les had
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 14:53
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
Eend schreef op 24-03-2005 @ 15:27 :
Ze was dom!

Maar Bentley was erger, die is tegen de muur opgelopen, omdat ie geen zin meer in de les had
Klopt, Bentley was domme koe...

Liberty was goedsul, eerste klas...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 22:20
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Devil-Eye schreef op 24-03-2005 @ 15:53 :
Klopt, Bentley was domme koe...

Liberty was goedsul, eerste klas...
Ja en ze zat helemaal geweldig zonder zadel
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 16:01
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ik hou van koudbloedpaarden. Lekkere breed . En ik vindt ze ook betrouwbaar en rustig. Ik rij op de manege op een soort van brede exmoor. Maar het is geen exmoor pony is die veels te breed voor.

Het liefst wil ik op een lieve Thinker rijden. Of andere brede warmbloed pony's. Maar Ik zou ook een anglo-arabier willen
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 14:03
MarijkeB
MarijkeB is offline
Ik rij het liefst op een Shire het grootste paarden ras ter wereld. Ik vind ze echt heerlijk rijden. Ook hebben ze hele leuke karakters ze zijn lief betrouwbaar maar ook erg niewsgierig en echte grapjassen. Ik heb meerdere keren op Shires gereden en als ik een eiegen paard neem woord het zekersteweten zo'n Gentle Giant

http://www.sherwoodshires.nl/
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 09:27
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik vind zelf paarden zoals kwpn 'er en de fries erg mooi.

zelf heb ik een connemara en die is ook super!
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 11:12
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 08-04-2005 @ 10:27 :
Ik vind zelf paarden zoals kwpn 'er en de fries erg mooi.

zelf heb ik een connemara en die is ook super! [afbeelding]
Wat een leukerd! Hoe heet ie?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 11:29
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
Ze heet Tamara, is 20 jaar.
en ontzettend ondeugend maar rijdt echt super!
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 11:46
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 08-04-2005 @ 12:29 :
Ze heet Tamara, is 20 jaar.
en ontzettend ondeugend maar rijdt echt super!

Echt gaaf...!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 11:58
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
dank je wel
Ik zal nog ff wat foto's zoeken op mn pc..





__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!

Laatst gewijzigd op 08-04-2005 om 12:03.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 14:05
Estrella
Estrella is offline
mijn voorkeur gaat vooral uit naar de lekkere dikkerds

ik rij zelf op 2 fjorden en dat vind ik erg geweldig
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 16:23
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 08-04-2005 @ 09:27 :
Ik vind zelf paarden zoals kwpn 'er en de fries erg mooi.

zelf heb ik een connemara en die is ook super! [afbeelding]
Wow, sprekend mijn Garinka

__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 17:44
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
hahaha jeetje inderdaad!!
Wat een gelijkenis!!

Wat voor ras is hij/zij?
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 20:13
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 09-04-2005 @ 17:44 :
hahaha jeetje inderdaad!!
Wat een gelijkenis!!

Wat voor ras is hij/zij?
Arabiertje
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 08:30
Verwijderd
Citaat:
Punkygirl schreef op 08-04-2005 @ 10:27 :
Ik vind zelf paarden zoals kwpn 'er en de fries erg mooi.

zelf heb ik een connemara en die is ook super! [afbeelding]

Hee zij staat (stond?) in Almere toch?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 17:28
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 20-04-2005 @ 09:30 :
Hee zij staat (stond?) in Almere toch?
Ja, wat dan?
ken je dr?
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Punkygirl schreef op 20-04-2005 @ 18:28 :
Ja, wat dan?
ken je dr?
Een oud-vriendinnetje van mij die verzorgde haar vroeger, ben er wel eens heen geweest
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 18:36
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
ahaaa
Grappig
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 20:20
deetjuh
deetjuh is offline
mijn voorkeur gaat uit naar de koudbloedpony's. ben zelf absoluut geen paardenmens, vind dat allemaal veel te hoog. geef mij maar liever een stevige d- of e-pony.
het leukste ras vind ik een fjord (heb er zelf ook 1)

ik heb zelf een shet, een fjord en een kwpn(tegenstrijdig he maar die kwpn is eigenlijk van mn zus die nu niet meer thuis woont, moet nog zien of ik daar op ga durven, want dat is écht een reus van zo'n 1.75 )
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 21:53
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
nps schreef op 05-02-2005 @ 11:30 :
overduidelijk tuigers! fiere beestjes.
vaak ook lief en werklustig.
(op de 1 of andere manier rijd ik ook bijna alleen maar zwarte tuigers)

zoals dees

waah t is net of ik mijn eigen paardje zie. Ik had altijd KWPN paarden met een goede stamboom en nu heb ik een half tuiger. geweldig alleen moeilijk aan de teugel te rijden omdat ze hun rug moeilijk ontspannen, maar k ben bezig met een doorbraak....
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 14:56
hermelien1989
hermelien1989 is offline
Citaat:
sieltjuh schreef op 04-02-2005 @ 19:43 :
Ik vroeg me af of jullie (tenminste degeen die paardrijden) ook een bepaalde voorkeur geven voor een paardenras/type.
Ikzelf geef de voorkeur aan warmbloedpony's. Ik vind het fijn als mijn rijdier niet te groot is. Ben dus echt een pony-rijder. Verder vind ik het erg fijn als er wat Arabisch bloed in m'n paardje zit. Arabisch bloed heeft gewoon als voordeel dat je vaak een heel eerlijk paard heb, maar dat niet te "automatisch" is. Er moet wel een beetje pit inzitten en een karakter.

Opzich heb ik niks tegen koudbloedpaarden hoor, voel je daardoor niet aangevallen. Maar mijn ervaring met verschillende pony's/paarden heeft me dus wel laten merken dat ik liever een warmbloedje onder m'n kont heb, dan een koudbloed.

Dan gaan we maar eens schuin over de straat als het een beetje koud is
ik heb ook het liefste warmbloedjes, heb donderdag nog op een half warmbloedje gereden en dat was echt sup , 't was de eerste keer en we moesten meteen buiten en ze was echt super nereus.
Normaal rijd ik altijd op haflingers, die hebben echt een super karakter
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 18:31
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Arabieren en paarden van het barokke type, zoals friesen, lippizaners, andalusiers lusitano's en paso fino's.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 20:49
biep
Avatar van biep
biep is offline
ik spaar palomino's.
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 21:31
Kauw
Kauw is offline
Haflingers! Waren (na shetjes) de eerste pony's waar ik (in de les) op reed echt onwijs en lief en mooi hoewel ik meestal van donkere dieren houd, dartmoor/exmoor en quarterhors (ofzo) is ook cool! fjorden (die ik ken) vind ik eigelijk wel een beetje erg sloom
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 22:00
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
mijn voorkeur gaat heel sterk uit naar kleine pony's. ze zijn lekker wendbaar en ik houd er vooral van als ze veeeel te veel pit hebben. mijn pony, een kruisinkje tussen een arabier en een welsh, is zo eentje, en het is een vreselijk lief beest, maar ik ben elke keer als ik eraf kom weer blij dat ik nog leef het is een prachtig beestje met mooie droge benen en een vreselijk sjiek hoofd hoewel ze al ongeveer twintig is, heeft ze nog vreselijk veel pit. en nouja, dat type pony heeft dus sterk mijn voorkeur

dik in d'r wintervacht<3

hier lijkt ze heull erg dik en de foto is nogal wazig, maar wel een heuse actiefoto
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.