Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2013, 18:31
JustSaying
JustSaying is offline
ik heb vandaag een email gekregen van alektum incasso dat ik 40 euro voor een scheer product moet betalen, maar ik heb nog nooit een scheer product gekocht. en ik heb nou geen idee wat ik kan doen iemand andvies??? als iemand de mail wit zien ik stuur het graag want de boete kan oplopen tot 6000!!!!! euroooo en het moet binnen 7 dagen worden betaald
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2013, 18:44
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
niet betalen, bekend probleem.
https://forum.www.trosradar.nl/viewt...p?f=74&t=77899
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 28-10-2013, 18:44
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja onzin is het dus. Je hoeft niet te betalen. Laat hen eerst maar eens bewijzen dat jij daadwerkelijk iets gekocht hebt.
Is die e-mail aan jou persoonlijk gericht? Stuur ze een e-mail of aangetekende brief dat jij nooit iets besteld of gekocht hebt en hen daarom niets verschuldigd bent. Mochten zij daar anders over denken, dan moeten ze dat eerst bewijzen.

Als je een beetje googlet op alektum incasso dan zie je dat het wel vaker voorkomt dat dat bedrijf zijn zaakjes niet op orde heeft. Bijvoorbeeld ook door mensen die een keer iets gratis besteld hebben op het internet (zoals scheermesjes of onderbroeken) en dan ook ineens dure rekeningen krijgen. Laat je niet gekmaken door rare bedreigingen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 28-10-2013, 19:24
JustSaying
JustSaying is offline
Citaat:
Ja onzin is het dus. Je hoeft niet te betalen. Laat hen eerst maar eens bewijzen dat jij daadwerkelijk iets gekocht hebt.
Is die e-mail aan jou persoonlijk gericht? Stuur ze een e-mail of aangetekende brief dat jij nooit iets besteld of gekocht hebt en hen daarom niets verschuldigd bent. Mochten zij daar anders over denken, dan moeten ze dat eerst bewijzen.

Als je een beetje googlet op alektum incasso dan zie je dat het wel vaker voorkomt dat dat bedrijf zijn zaakjes niet op orde heeft. Bijvoorbeeld ook door mensen die een keer iets gratis besteld hebben op het internet (zoals scheermesjes of onderbroeken) en dan ook ineens dure rekeningen krijgen. Laat je niet gekmaken door rare bedreigingen.
ik heb wat rond gezocht en ik heb toch een pakketje gevonden maar ik heb het echter nooit besteld? moet ik het gewoon terug sturen? en ik heb ook gelezen dat ze soms mensen naar de rechter slepen??
Met citaat reageren
Oud 28-10-2013, 19:42
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
ik heb wat rond gezocht en ik heb toch een pakketje gevonden maar ik heb het echter nooit besteld? moet ik het gewoon terug sturen? en ik heb ook gelezen dat ze soms mensen naar de rechter slepen??
Als iemand je zomaar iets toestuurt hoef je het niet terug te sturen. Dat mag wel, maar dan moet het bedrijf dat het je heeft toegestuurd het betalen.
En ze kunnen je naar de rechter slepen, maar aangezien ze niet kunnen bewijzen dat jij ooit iets bij ze hebt besteld zullen ze bot vangen.

Lees dit ook eens: http://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-toezending
Je kunt de voorbeeldbrief gebruiken om naar het bedrijf te sturen die je het spul heeft gestuurd en die je de rekening stuurt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 28-10-2013, 19:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Oja, en deze vorm van fraude kun je ook melden bij de politie.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 28-10-2013, 23:53
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Laat je niet gek maken. Stuur ze een email dat je een pakje hebt gehad met spullen die je niet hebt besteld en als ze het terug willen dan mogen ze het op komen halen. Jij hoeft geen onkosten te maken om iets terug te sturen wat ongevraagd naar jou is gestuurd.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 11-11-2013, 22:04
JustSaying
JustSaying is offline
ey jongens kunnen jullie mijn maills lezen als jullie zin hebben die alketum willen nou mijn ip adres enzo traceren geen idee hoe en wat kan ik nou het beste tegen hun zeggen?
(ik)
Op 28 oktober 2013 heb ik een mail van u ontvangen dat ik 43 voor een scheer product moet betalen, maar ik heb het nooit besteld. Zo te zien heb ik wel een scheer product ontvangen(zit nog in verpakking) maar ik heb het echter nooit besteld.

dus dit is een ongevraagde toezending van een product als u geen bewijs hebt dat ik toestemming heb gezet op een formulier of iets anders, dan betaal ik er ook niet ervoor. Als u het terug wilt stuur ik het graag maar u moet het zelf dan betalen.

ik hoop dat u snel op dit bericht reageert of anders geef ik het door aan de politie

Met vriendelijke groet,

M.I.KE.Ye (zo schrijven ze mijn naam)

Geachte heer/mevrouw,


(alktum)
Om u van dienst te kunnen zijn vernemen wij graag een volledig dossiernummer en/of adres van u.

Hoogachtend,

(ik)

Geachte heer/mevrouw,

Waarom heeft u mijn adres of een dossiernummer nodig? Ten eerste ik verwacht dat jullie mijn adres al hebben als jullie me een boete willen sturen, ten tweede over wat voor dossiernummer spreken we over? En ten slotte ik heb op internet informatie gezocht over jullie en veel mensen zijn opgelicht door jullie.

Het scheer product heb ik inderdaad gekregen, maar ik heb het nooit besteld. ik heb het wel meteen terug gestuurd ik hoop dat jullie het snel terug krijgen zodat jullie mij het kunnen vergoeden

Met vriendelijke groet,

(alktum)

Naar aanleiding van uw email reageren wij als volgt.

Wij hebben uw adres of dossiernummer nodig zodat wij uw gegevens kunnen opzoeken in ons systeem.

Wij kunnen uw bezwaar niet in behandeling nemen zonder deze gegevens.



Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



Hoogachtend,


Geachte heer/mevrouw,



(alktum)

Volgens onze opdrachtgever Courlux International zijn er bestellingen geplaatst via het internet met het volgende emailadres: mike2581996@live.nl.

In de week van 17/05/2013 hebt u een bestelling geplaatst bij de opdrachtgever voor scheerproducten.
Hier dient men akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en het toezenden van dit product.

Na deze bestelling is er een orderbevestiging naar het opgegeven adres verstuurd. Hierna is pas het intropakket verstuurd.



Deze bestelling is op het door u doorgegeven adres bezorgd, namelijk:

Hogevogel 85 (nep adres)
5995 BE Kessel LB


Ondanks diverse aanmaningen is de betaling helaas uitgebleven. Vandaar de uiteindelijke overdracht aan Alektum Incasso BV.

Wij verzoeken u dit na te gaan, wellicht er iemand in uw huishouden bekend is met deze bestelling/ontvangst.


Indien men in gebreke is gebleven, zien wij het openstaande bedrag graag per omgaande tegemoet, wellicht in termijnen.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,

(ik)
Geachte heer/mevrouw,

In die periode had ik toen niet eens een pinpas. Ik heb nog nooit iets besteld van jullie en als ik iets had besteld dan had ik het gewoon ervoor betaald.

En ik ben helaas een vaste klant van Gillette en ik zou ook geen andere merken kopen. ik zou bijna denken dat mensen gewoon mijn mail adres hebben gebruikt zodat jullie van die scheermesjes afkunnen.

Ik ga dit toch aangeven bij de politie vanwege misbruik van mijn gegevens en het scheer product zu als het goed is al bij jullie binnen zijn met een brief erin.

groetjes

M.I.K.E Ye


(alktum

Geachte heer/mevrouw,



Indien u van mening bent dat er niet besteld is vanaf genoemd adres zullen wij een IP-controle uit laten voeren om zo het besteladres te traceren.

Bij de bestelling zijn nl. uw gegevens/emailadres ingevuld, maar dit is niet gedaan door de opdrachtgever, maar door de besteller!



De opdrachtgever heeft aan zijn voorwaarden voldaan door de goederen naar het opgegeven adres te sturen.

Nogmaals ons inzien is men in gebreke gebleven en dient men de vordering te voldoen, wellicht middels termijnbetaling.



Hoogachtend,
Met citaat reageren
Oud 12-11-2013, 05:35
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
ik heb wat rond gezocht en ik heb toch een pakketje gevonden maar ik heb het echter nooit besteld? moet ik het gewoon terug sturen?
Hmm.. als je nooit iets besteld hebt, hoe hebben ze dan jouw naam en adres? Nee, die plukken ze niet uit jouw IP-adres...
Ik weet niet in hoeverre kleine lettertjes of het aanvinken van een "voorwaarden" vakje tot een bestelling kunnen of mogen leiden. Ik noem maar een voorwaarde "door mee te doen aan deze prijzenactie stem ik in met een bestelling van .... ". Kan zoiets?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2013, 07:28
Lumpie
Lumpie is offline
Je hebt al veel te veel gezegd in de conversatie met dit 'bedrijf'. Zo snel mogelijk contact zoeken met de Consumentenbond of het Juridisch Loket om advies te vragen hoe te handelen. Zij kunnen je goed verder helpen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2013, 12:54
JustSaying
JustSaying is offline
Citaat:
Je hebt al veel te veel gezegd in de conversatie met dit 'bedrijf'. Zo snel mogelijk contact zoeken met de Consumentenbond of het Juridisch Loket om advies te vragen hoe te handelen. Zij kunnen je goed verder helpen.
Venlo zitten geen juridische loketten denk ik

wat heb ik fout gezegd dan?

en ik moest dit binnen 7 dagen betalen al lang erover
Met citaat reageren
Oud 12-11-2013, 15:04
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Venlo zitten geen juridische loketten denk ik

wat heb ik fout gezegd dan?

en ik moest dit binnen 7 dagen betalen al lang erover
Er zit in Roermond wel een juridisch loket.

Verder wat je ook doet: NIET betalen. Ze kunnen hoog of laag springen, maar betalen hoef je dit echt niet.
De bewijslast ligt nog altijd bij het incassoburau of het bedrijf dat de rekening heeft doorgestuurd.

Dit stukje
Citaat:
Volgens onze opdrachtgever Courlux International zijn er bestellingen geplaatst via het internet met het volgende emailadres: mike2581996@live.nl.

In de week van 17/05/2013 hebt u een bestelling geplaatst bij de opdrachtgever voor scheerproducten.
Hier dient men akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en het toezenden van dit product.

Na deze bestelling is er een orderbevestiging naar het opgegeven adres verstuurd. Hierna is pas het intropakket verstuurd.



Deze bestelling is op het door u doorgegeven adres bezorgd, namelijk:

Hogevogel 85 (nep adres)
5995 BE Kessel LB
Is nog geen bewijs. Jij hebt namelijk nooit daadwerkelijk bewijs ontvangen van het aangaan van een overeenkomst (allen een e-mail adres + een adres is niet voldoende).

Ik zou stoppen met hun brieven of e-mails te beantwoorden en eerst eens met de hele papierhandel langs het juridisch loket gaan. Als je niet langs kunt gaan kun je ze ook bellen: 0900 - 8020 (€ 0,10 p/m)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-11-2013, 19:15
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ah, mijn lieftallige vriendje heeft bij een incassobureau gewerkt en weet het antwoord. Ga echt naar het juridisch loket. Zij kunnen je helpen met het opstellen van een brief waarin ze het incassobureau vertellen dat ze de zaak voor moeten laten komen (dus dagvaarden) of de hele zaak vergeten. Dit zijn smerige bedrijven die anders net zo lang dreigen met incassokosten en verhogingen en boetes en weet ik veel tot je toch betaalt en dat hoeft helemaal niet.

En alleen jouw e-mail adres en je adres samen is geen overeenkomst. Een overeenkomst is ofwel een document met jouw handtekening erop ofwel een digitaal document waarop staat dat jij akkoord gaat met de overeenkomst met daarbij ook een betaalovereenkomst (dus bijvoorbeeld betaling via ideal of automatische incasso). en dat moet dat incassobureau aanleveren, jij moet ze dat onder geen beding gaan vertellen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-11-2013, 19:40
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ben je wel op de website van het bedrijf geweest wat het pakje heeft gestuurd? En soms een paar verkeerde hokjes aangevinkt? Dat ze spullen naar willekeurige mensen aan sturen lijkt me wel een beetje vreemd.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 12-11-2013, 19:52
Lumpie
Lumpie is offline
Citaat:
Ah, mijn lieftallige vriendje heeft bij een incassobureau gewerkt en weet het antwoord. Ga echt naar het juridisch loket. Zij kunnen je helpen met het opstellen van een brief waarin ze het incassobureau vertellen dat ze de zaak voor moeten laten komen (dus dagvaarden) of de hele zaak vergeten. Dit zijn smerige bedrijven die anders net zo lang dreigen met incassokosten en verhogingen en boetes en weet ik veel tot je toch betaalt en dat hoeft helemaal niet.En alleen jouw e-mail adres en je adres samen is geen overeenkomst. Een overeenkomst is ofwel een document met jouw handtekening erop ofwel een digitaal document waarop staat
dat jij akkoord gaat met de overeenkomst met daarbij ook een betaalovereenkomst (dus bijvoorbeeld betaling via ideal of
automatische incasso). en dat moet dat incassobureau aanleveren, jij moet ze dat onder geen beding gaan vertellen.
Heel mooi gezegd Pluis. Op deze wijze is het vrij eenvoudig op te lossen voor jou. Vergeet niet om alle emailconversaties met dit bedrijf uit te printen en mew te nemen naar het Juridisch Loket als je daar langsgaat. Daarnaast zijn er trouwens ook bij jou in Venlo zelf vast en zeker juridische spreekuren. Soms op een advocatenkantoor soms in een buurtcentrum. Google maar even op 'juridisch spreekuur Venlo'

Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.