Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2014, 19:23
Dinera
Dinera is offline
hallo allemaal, ik ben een voltijdstudente dat op zichzelf woont zonder werk/inkomen met heel wat schulden! ik woon dus op mezelf in een huurhuisje van €400 per maand heb daarnaast nog andere rekeningen gas, water, elektriciteit, tv, internet en zorgverzekering + boodschappen en dat is allemaal bijelkaar: €650 ongeveer inclusief huur.
wat ik ontvang:
€88 huurtoeslag
€80 zorgtoeslag (ik betaal voor zorgverzekering iets meer dan 100)
€250 studiefinanciering basisbeurs. op aanvullend heb ik geen recht vanwege hoog inkomen van beide ouders die me niks kunnen/willen geven! mijn ''inkomen'' is dus beduidend lager dan mijn uitgaven! met betalen/aflossen loop ik al achter. ik had pas geleden 300 geleend bij een vriendin zodat ik er iig huur mee kan betalen omdat ze dreigden incasso op me af te sturen en dat eist ze ook weer terug. verder solliciteer ik overal waar ik kan om aan geld te komen en ik word nergens aangenomen. tot overmaat van ramp heb ik me zelfs opgegeven als proefkonijn om medicijnen op me te laten testen!! ik ben dus helemaal radeloos. heeft iemand tips of weet iemand of ik nog ergens recht op heb of wat ik kan doen? alle advies is welkom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2014, 19:26
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Heb je lenen van de DUO overwogen? Gunstige rente, relatief gunstige terugbetalingsvoorwaarden.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 19:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je krijgt stufi dus waarom leen je niet bij? Dat is de voordeligste manier van lenen en je hoeft pas terug te gaan betalen als je werk hebt en naar rato. Blijf ook zoeken naar een baantje zodat je daarna eventueel minder of niet meer bij hoeft te lenen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 19:33
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Je hebt overigens wel recht op aanvullend, je ouders zijn verplicht bij te dragen doe ze dat aantoonbaar niet heb je aanvullend recht, dit kan alleen wel een heel lang verhaal worden omdat het systeem er van uit gaat dat alle ouders hun kind graag helpen wat blijkbaar te veel gevraagd is vaak.

Ik heb de smak altijd bijgeleend totdat ik uiteindelijk de aanvullende rond had, werkt wel deels met terugwerkende kracht maar als je eenmaal aanvullend heb kan je niet nog extra bijlenen.

Eventueel zou ik nog aanraden om parallel aan alles te informeren naar of je je ouders via gerechtelijke weg kan aanzetten tot bijdragen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 19:36
Dinera
Dinera is offline
oh bedankt voor het reageren Axel en Daan.
ik kan maximaal 150 bijlenen (heb ik deze maand gedaan en dat gaat pas vanaf februari in) omdat mijn ouders ook een bepaald bedrag moeten bijdragen dus ja daar heb ik ook niet veel aan en bij de bank kan ik ook niet lenen, ik heb vaak roodstaan aangevraagd maar iedere keer weigeren ze. nog andere opties/tips?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 19:40
Dinera
Dinera is offline
Citaat:
Je hebt overigens wel recht op aanvullend, je ouders zijn verplicht bij te dragen doe ze dat aantoonbaar niet heb je aanvullend recht, dit kan alleen wel een heel lang verhaal worden omdat het systeem er van uit gaat dat alle ouders hun kind graag helpen wat blijkbaar te veel gevraagd is vaak.

Ik heb de smak altijd bijgeleend totdat ik uiteindelijk de aanvullende rond had, werkt wel deels met terugwerkende kracht maar als je eenmaal aanvullend heb kan je niet nog extra bijlenen.

Eventueel zou ik nog aanraden om parallel aan alles te informeren naar of je je ouders via gerechtelijke weg kan aanzetten tot bijdragen.
hoe regel ik dat allemaal zonder mijn ouders erbij te moeten betrekken want het contact daarmee is ook niet wat het moet zijn. en ookal zou ik het met ze overleggen en alles dan nog bereik ik niet mijn doel en zal alles voor niets zijn....want ze hebben meer dan duidelijk gemaakt dat ik geen cent van ze krijg.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 20:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is vrijwel onmogelijk om een aanvullende beurs te krijgen als je ouders niet willen bijdragen als je niet sinds je twaalfde geen ocntact meer gehad hebt met je ouders, niet erkend bent of allerlei verklaringen hebt van psychologen, jeugdzorg, Riagg, etc. Ik heb het geprobeerd en het is alleen maar een jarenlange strijd geweest waarin het contact met je ouders er zeker niet op vooruit gaat en de kans dat je er iets uit sleept zonder aan bovenstaande voorwaarden te voldoen is eigenlijk nihil. Ik zou die energie dan liever steken in het zoeken van een bijbaantje.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 20:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hier staat overigens uitgelegd hoe het werkt als je het inkomen van je ouders buiten beschouwing wilt laten voor het berekenen van een aanvullende beurs. Ervan uitgaande dat je HBO of universiteit doet.

Is het overigens geen optie dat je een studentenkamer zoekt? Die huurprijs is doorgaans inclusief gas/water/licht en elektriciteit en dan ben je wel goedkoper uit dan wat je nu betaald.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 21:04
Dinera
Dinera is offline
Citaat:
Het is vrijwel onmogelijk om een aanvullende beurs te krijgen als je ouders niet willen bijdragen als je niet sinds je twaalfde geen ocntact meer gehad hebt met je ouders, niet erkend bent of allerlei verklaringen hebt van psychologen, jeugdzorg, Riagg, etc. Ik heb het geprobeerd en het is alleen maar een jarenlange strijd geweest waarin het contact met je ouders er zeker niet op vooruit gaat en de kans dat je er iets uit sleept zonder aan bovenstaande voorwaarden te voldoen is eigenlijk nihil. Ik zou die energie dan liever steken in het zoeken van een bijbaantje.
ja, duo rekent op mijn ouders, ouders rekenen op duo, zo krijg ik uiteindelijk niks van beide. naja mijn ouders rekenen nergens op, het interesseert ze gewoonweg niet, ik sta er alleen voor.

Citaat:
Hier staat overigens uitgelegd hoe het werkt als je het inkomen van je ouders buiten beschouwing wilt laten voor het berekenen van een aanvullende beurs. Ervan uitgaande dat je HBO of universiteit doet.
kan ik ondanks dat duo de berekening van het inkomen van mijn ouders al heeft gedaan, ze alsnog buiten beschouwing laten? dus opnieuw formulieren invullen en aanvraag indienen?

Citaat:
Is het overigens geen optie dat je een studentenkamer zoekt? Die huurprijs is doorgaans inclusief gas/water/licht en elektriciteit en dan ben je wel goedkoper uit dan wat je nu betaald.
dat heb ik inderdaad overwogen maar toen ik op kamersjacht ging via internet kwam ik tegen dat ik voor het contact opnemen met de verhuurders geld moet betalen en dat wekte de indruk dat het allemaal onzin is en ze geld aan me willen verdienen. ben nu van plan huisgenootje te zoeken om de kosten te delen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 21:06
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
oh bedankt voor het reageren Axel en Daan.
ik kan maximaal 150 bijlenen (heb ik deze maand gedaan en dat gaat pas vanaf februari in) omdat mijn ouders ook een bepaald bedrag moeten bijdragen dus ja daar heb ik ook niet veel aan en bij de bank kan ik ook niet lenen, ik heb vaak roodstaan aangevraagd maar iedere keer weigeren ze. nog andere opties/tips?
Als je ouders zoveel verdienen dat je geen aanvullende beurs krijgt, kun je juist meer lenen! In het MBO ongeveer € 500 per maand, HBO/universiteit ongeveer € 700 per maand. Moet je toch nog eens nazoeken, want die € 150 klopt echt niet.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 21:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kan ik ondanks dat duo de berekening van het inkomen van mijn ouders al heeft gedaan, ze alsnog buiten beschouwing laten? dus opnieuw formulieren invullen en aanvraag indienen?
Dat kon wel altijd maar of dat nu nog kan weet ik niet. Maar als je dat wilt moet je toch telefonisch contact met ze opnemen dus dan kan je dat gelijk vragen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2014, 15:25
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Als dat huurhuisje nog een kamer vrij heeft ZOU je er nog iemand anders kunnen laten intrekken en (meer dan) de helft laten betalen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2014, 15:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dan vervalt alleen waarschijnlijk wel je recht op huursubsidie en overigens mag je sociale woningbouwhuurwoningen in de meeste gevallen niet onderverhuren dus kijk uit dat je daar geen gezeik mee krijgt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Erge geestelijke problemen
Anoniem_1337
27 28-03-2010 11:13
Verhalen & Gedichten verhaal-mening-tips-complimentjes?
BORED
28 22-02-2010 14:37
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 02:11
Werk, Geld & Recht Gratis geld verdienen (help!)
Hydrogen
3 22-04-2004 10:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap stelling!!!!!Help me!
loeka
7 27-03-2003 21:49
ARTistiek Verhaal - Joey en ik
U-NiQ
7 30-08-2001 17:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.