Oud 17-09-2012, 15:17
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik wil eigenlijk weten: hoe word je daar betaald? Ik mag officieel 1240,- per drie maanden verdienen, anders krijgen mijn ouders geen kinderbijslag voor die periode. Je verdient een opvallend rond bedrag per uur, dat ook nog leeftijdsonafhankelijk is, dus stel nou dat dit, zoals bij veel overeenkomsten m.b.t. bijles geven, 'privé' wordt uitbetaald, dan hoef ik me daarover geen zorgen te maken... Kan iemand dit vermoeden bevestigen of juist ontkrachten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2012, 17:31
Verwijderd
Privé uitbetaald? Je bedoelt contant? Of zwart? Wat ik lees over studentsplus is dat ze voor bijles toch wel redelijk weinig betalen (8.50? tegenover toch zeker wel 10 en soms wel 15 per uur) en ze niet zo fijn zijn. Jij hebt een betapakket heel goed afgerond, toch? Dan zou ik als ik jou was even verder zoeken, ze staan om je te springen als je op VWO-niveau bijles kunt geven in wisB, scheikunde en natuurkunde. Waar wil je bijles geven? Ik kan me herinneren dat Roosje bijles gaf op verschillende locaties voor héél erg nette prijzen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2012, 17:48
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Als je zwart uitbetaald bedoelt, merkt de instantie die de kinderbijslag uitkeert daar niets van. Het brengt risico's met zich mee, in ieder geval de kans op boetes voor jou als het wordt ontdekt door de Belastingdienst (en dat je ouders de kinderbijslag moeten terugbetalen).

Als je toch zwart wil werken, laat je dan in ieder geval contact uitbetalen
Met citaat reageren
Oud 18-09-2012, 21:51
Verwijderd
Ik heb vorig jaar examen gedaan en studeer nu in Utrecht. In de buurt heb ik eens rondgevraagd waar ik het best bijles kan gaan geven, en eigenlijk zegt iedereen dat ik me bij StudentsPlus moet aanmelden. Ik heb vrij veel ervaring met bijles geven en ben ook met goede cijfers geslaagd. Ik moet wel zeggen dat het me verbaasde dat je al met een 7 gemiddeld bijles mocht geven bij StudentsPlus. Ik heb me aangemeld, dus binnenkort kan ik je (waarschijnlijk) wel iets vertellen. En volgens mij werk je daar wel gewoon wit.
Het liefst zou ik me op zoveel mogelijk verschillende plaatsen inschrijven, maar ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken. Heeft iemand nog tips? (Sorry Diamera, dat ik je topic een beetje kaap, maar waarschijnlijk heb jij er ook wel wat aan.)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2012, 20:43
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik had zwart in gedachten, maar ik denk dat Uomi inderdaad gelijk heeft dat het gewoon volgens de regels gaat. Misschien maar beter ook Ik durfde niet ongenuanceerd te informeren of het zwart of wit werken was en ze begrepen dan ook niet dat ik daarop doelde, maar ze antwoordden me dit:
Citaat:
''Je zult, wanneer je je inschrijft, voor ons werken op freelance basis. Je krijgt uitbetaald voor het aantal uur dat je per maand via ons bijles geeft. Dit kan natuurlijk erg variëren, en hangt af van hoeveel leerlingen je hebt en hoeveel uur bijles zij willen. Het uurloon bedraagt € 10,-.
Je zult uitbetaald worden wanneer je een ondertekend urenbriefje bij ons inlevert. Uitbetaling gaat dus via ons en niet via de leerling/ouders van de leerling.''
Ik denk dat je al vanaf een 7 op je eindlijst mag beginnen omdat ze anders veel te weinig geschikte kandidaten overhouden. En ze betalen dus €10, ik begrijp dat zelfs dat aan de lage kant is? Uomi misschien kun jij hier informeren. Ze rekenen in ieder geval hun klanten een aanzienlijk hoger bedrag per uur, en vragen uitgebreid naar ervaring - dat is iets wat jij dan niet te kort komt!

Kan ik je trouwens iets vragen, was je niet bang of heb je nooit ondervonden dat je iets misschien niet simpel maar goed kon overbrengen, juist omdat het voor jou vanzelfsprekend is?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2012, 21:04
Verwijderd
Eerlijk gezegd vind ik 10 euro per uur nog niet eens zo heel weinig, ik deed het op de middelbare school voor zes euro per uur (in het begin zelfs voor 4). Maargoed, meer is natuurlijk helemaal geen probleem Dankjewel voor je link, Diamera. Toevallig kreeg ik vandaag nog informatie van SSL Leiden in mijn postbus (je weet wel, van die examencursussen. Daar eisen ze minimaal een 8,5 op je CSE voor het vak dat je wil geven. Ik denk dat ze veel sollicitanten krijgen en daarom strenge eisen kunnen stellen, maar ik ga het zeker proberen.

Citaat:
Kan ik je trouwens iets vragen, was je niet bang of heb je nooit ondervonden dat je iets misschien niet simpel maar goed kon overbrengen, juist omdat het voor jou vanzelfsprekend is?
Ik heb vooral bijles gegeven in de bovenbouw van havo en vwo, en eigenlijk ben ik daar nooit erg bang voor geweest. Als ik een keertje moeite had met iets uitleggen, dan was ik daarover wel altijd eerlijk tegenover de leerling. Ik probeer altijd verschillende manieren, en vaak werken voorbeelden erg goed. Als iets voor jou vanzelfsprekend is, probeer het dan te vergelijken met een situatie waarin het voor de bijlesleering ook vanzelfsprekend is. Oh, en probeer de leerling altijd specifieke vragen te laten stellen (dus niet 'ja, ik snap deze bladzijde niet' maar 'ik snap niet wat ze met deze zin bedoelen' of 'hoe komen ze aan dat getal / die term?'. Hoe specifieker de vraag is, hoe makkelijker het uit te leggen is. En als de leerling de vraag zelf niet specifiek kan maken, doe het dan zelf door de vraag op te splitsen.

Haha, ik zie dat ik er wel een beetje een verhaal van gemaakt heb Heb je al (een beetje) ervaring? En welke vakken zou je willen doen?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2012, 21:23
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Daar ben ik juist blij mee, dank je Ik zal het wel gaan ondervinden dan, ik weet nu niet zo goed wat ze mij zullen gaan vragen, vandaar. Ik heb nog geen minuut ervaring nee, helaas nooit aan gedacht. Ik kan waarschijnlijk niet rekenen op mijn wiskundevaardigheden, maar zat aan natuurkunde en scheikunde te denken, misschien nog Frans erbij als dat gevraagd wordt. Welke vakken heb jij gedaan?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2012, 21:42
Verwijderd
Ik heb wiskunde (van 2vmbo tot 6vwo), economie (bovenbouw havo/ 4,5vwo), scheikunde (bovenbouw havo/vwo) en biologie (bovenbouw vwo) gedaan. Verder kan ik ook prima grammatica van Nederlands/Engels/Frans doen, maar er wordt juist meestal bijles gevraagd in de leesvaardigheid, en daar kan ik dan weer niet zoveel mee, dus dat doe ik niet.

Misschien kun je eens teruggaan naar je oude middelbare school en daar briefjes op hangen, maar vooral ook je oude leraren voor die vakken vertellen dat jij bijles geeft en dat ze leerlingen kunnen doorsturen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2012, 11:56
Kesa
Kesa is offline
Bij StudentPlus werk je inderdaad gewoon wit. Of € 10,- p/uur nou veel of weinig is voor bijles geven, daarover valt te discussiëren, maar voor <20 jaar is het toch een aardige bijverdienste per uur. Mocht je toch verder willen zoeken; Lyceo zoekt ook vaak mensen die eindexamentraining willen geven. Vorig jaar hebben ze enkele keren bij ons op de universiteit geflyerd, en zover ik zo nu en dan wat hoor kunnen ze extra mensen altijd wel gebruiken en inzetten.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2013, 14:10
david887
david887 is offline
Citaat:
Bij StudentPlus werk je inderdaad gewoon wit. Of € 10,- p/uur nou veel of weinig is voor bijles geven, daarover valt te discussiëren, maar voor <20 jaar is het toch een aardige bijverdienste per uur. Mocht je toch verder willen zoeken; Lyceo zoekt ook vaak mensen die eindexamentraining willen geven. Vorig jaar hebben ze enkele keren bij ons op de universiteit geflyerd, en zover ik zo nu en dan wat hoor kunnen ze extra mensen altijd wel gebruiken en inzetten.
Ik zou mij niet inschrijven bij een organisatie als StudentPlus maar gewoon bijles geven via een online platform. Je kan daar vaak gratis een profiel aanmaken en komt vrij eenvoudig in contact met scholieren en kinderen die bijles zoeken. Zelf heb ik me ingeschreven op Vind een tutor.. De reden dat ik voor hun heb gekozen is omdat je naast de gebruikelijke profielonderwerpen ook een video en documenten toe kan voegen. Ik geef nu bijles muziek in Amsterdam en heb de eerste klanten al gehad! . Voordeel van een website is ook dat jij je eigen uurtarief kan bepalen....ik hanteer een vrij laag tarief omdat ik het leuk vind om bijles te geven maar er zijn mensen die meer dan €30 per uur vragen, je kan dus lekker snel verdienen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.