Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2013, 11:05
W.A.L.L.I.E
Avatar van W.A.L.L.I.E
W.A.L.L.I.E is offline
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem en hoop dat iemand me hier goede raad kan geven.

Zaterdagnacht hebben we even in de achtertuin van een vriend lopen voetballen, iemand schoot de bal met z'n dronkenkop een paar tuinen verderop waarna ik 'm halen kon. Tijdens deze zoektocht heb ik blijkbaar een bloempot (t.w.v €80,-) vernield.
Nu kwamen ze dus de volgende dag bij m'n vriend verhaal halen over de kapotte bloempot, schijnbaar hebben ze mij dus gezien. Nu begonnen ze over verzekeringen en willen ze mij dus aansprakelijk stellen. Ik en mijn vriend en hebben er groot belang mij dat onze ouders er niks over te weten komen. Ik heb vanmiddag een gesprek met de buren en wil dus even juridisch op de hoogte zijn. Moeten ze de schade aan kunnen tonen & hebben ze bijv. Bewijs nodig? Zijn er manieren om hier onderuit te komen?

We zijn beide 15 jaar, minderjarig dus.


Met vriendelijke groet,
W.A.L.L.I.E
__________________
motivation is the key to success.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2013, 11:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom mogen je ouders er absoluut niets van weten? Jouw verzekering loopt via hen, dus het compleet geheim houden gaat wel lastig worden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 22-10-2013, 11:15
W.A.L.L.I.E
Avatar van W.A.L.L.I.E
W.A.L.L.I.E is offline
Citaat:
Waarom mogen je ouders er absoluut niets van weten? Jouw verzekering loopt via hen, dus het compleet geheim houden gaat wel lastig worden.
Ja dat wist ik. Het feest was niet helemaal met toestemming gegeven, vandaar. Daarom m'n vraag of we op een een of andere manier voor kunnen zorgen dat we niks hoeven te regelen, bijv. als ze de schade niet aan kunnen tonen? Welke eisen zijn aan een verzekering verbonden?
__________________
motivation is the key to success.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2013, 11:20
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Er is een bloempot kapot en jij weet dat je dat gedaan hebt. Dan is het wel zo netjes om de schade te vergoeden. Niet via de verzekering regelen, maar contant betalen is misschien een optie?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2013, 11:30
W.A.L.L.I.E
Avatar van W.A.L.L.I.E
W.A.L.L.I.E is offline
Citaat:
Er is een bloempot kapot en jij weet dat je dat gedaan hebt. Dan is het wel zo netjes om de schade te vergoeden. Niet via de verzekering regelen, maar contant betalen is misschien een optie?
Teneerste heb ik werkelijk geen idee of ik het gedaan heb. Ik heb niks raars gevoeld of iets dergelijks. Daarbij komt kijken dat de buren en m'n vriend al wat langer in de clinch liggen met elkaar. Ik zou niet uitsluiten dat ze dit doen om hem een oor aan te naaien..
__________________
motivation is the key to success.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2013, 11:31
W.A.L.L.I.E
Avatar van W.A.L.L.I.E
W.A.L.L.I.E is offline
Daarnaast mogen ze van mij eerst wel even aantonen of die bloempot wel €80,- kost..
__________________
motivation is the key to success.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2013, 14:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik zou toch maar je ouders erbij betrekken als het niet zelf wil betalen. Je ouders hebben namelijk een aansprakelijkheidsverzekering waar jij ook onder valt. Die dekt dit soort dingen.
Als die buren hebben gezien dat je die bloempot hebt gesloopt dan zou ik er geen welles-nietes van maken, zeker als jij dronken was en je geheugen dus niet zo betrouwbaar was.
Als je het per sé geheim wilt houden kun je inderdaad zelf die bloempot betalen. Laat die buren dan inderdaad wel even middels een bonnetje of een prijsvoorbeeld van een vergelijkbare bloempot aantonen dat die pot inderdaad zo duur was.
Maak ook als je de kans krijgt even zelf een foto van die bloempot, mocht het wel naar de verzekering gaan.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 23-10-2013, 14:00
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
koop een nieuwe bloempot met bloem (10 eu bij willekeurige winkel) en zeg sorry
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 24-10-2013, 10:04
Lumpie
Lumpie is offline
Op je 15e ben je in dit geval sowieso aansprakelijk, dat heeft niets met minderjarig te maken. Je ouders zouden alleen aansprakelijk zijn indien zij jou van het vernielen van de bloempot hadden kunnen weerhouden. Dat is hierbij niet het geval, en daarom ben jij wettelijk aansprakelijk voor de veroorzaakte schade.

Mijn advies: wees een vent, en tref een onderlinge regeling met deze mensen. Ik vind persoonlijk dat je dat meteen al had moeten aanbieden. Je bent zelf de bewuste tuin zomaar ingelopen.

Laatst gewijzigd op 24-10-2013 om 10:20.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2013, 20:51
Mahad
Mahad is offline
Het slachtoffer/eiser moet aan kunnen tonen door middel van wettig en overtuigend bewijs. Ten eerste moet zij kunnen aantonen dat jij in die tuin op dat moment bent geweest. Zij moet kunnen aantonen dat jij die bloempot vernield hebt , omdat jij zelf ook aangeeft niks raars gevoeld te hebben. Die bloempot zou net zo goed al kapot kunnen zijn geweest , en toevallig was jij in die tuin en wilde ze jou inderdaad een oor aan naaien. Als de buren over gegevens/verzekering willen beginnen moeten zij eerst kunnen aantonen dat jij dit hebt gedaan. Als zij dit niet kan , zou het slim zijn om afstand te houden van de buren en geen contact meer te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2013, 21:32
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
Maar stel je hebt het geregeld met je buren zonder dat je ouders t weten... vroeg of laat zullen ze er naar mijn idee wel achter komen. Gewoon omdat de buren opeens daarover beginnen tegen je ouders.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 08:30
feniks
feniks is offline
Jij maakt onbedoeld iets kapot. Kan gebeuren. Doe niet zo vreselijk moeilijk, maar wees een vent en los het op. Je was ten slotte ook mans genoeg voor een illegaal feestje en drank.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Verzekeringen
Verwijderd
24 10-02-2015 19:50
Werk, Geld & Recht Verzekering 2012!
hulpje
70 11-09-2012 22:21
Lichaam & Gezondheid De juiste verzekering
hulpje
4 12-11-2010 08:35
Werk, Geld & Recht Verzekeren van gsm
Verwijderd
22 14-02-2006 16:44
Werk, Geld & Recht [verzekering aangesmeerd]
*** Sido ***
12 07-02-2006 23:57
Werk, Geld & Recht Verzekering bromfiets/scooter
WillKillForSex
1 22-04-2005 23:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.