Oud 15-11-2013, 16:20
Topify
Topify is offline
Hey!

Ik ben nu HBO student, en ik heb al verschillende keren meegemaakt dat school me mobiel afpakt.
De tijd dat mijn mobiel is ingenomen verschilt van eend dag, tot een week.
Nu is min vraag: Heeft school het recht om deze af te nemen?

De ene zegt nee, en de ander zegt ja. Hopelijk krijg ik hier een goed antwoord.

Mvg, Topify
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2013, 16:26
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
School mag je mobieltje innemen, maar dit mag niet langer dan een dag. Aan het einde van de dag horen ze je telefoon dus terug te geven. Dit omdat het een belangrijk communicatiemiddel is voor als je familie je wil bereiken of andersom.

hier een linkje naar een uitspraak van de onderwijs geschillencommissie inzake precies zo'n kwestie:
http://www.onderwijsgeschillen.nl/fi...35_cursief.pdf

Daar geldt overigens wel bij dat het beleid wat betreft het innemen van telefoons wel ergens bekend of opvraagbaar moet zijn voor leerlingen en ouders.

Hier staat het ook nog in een antwoord van een jurist op de vraag van een leraar:
http://mediaopvoeding.nl/vraag/mag-e...n-week-bewaren
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-11-2013, 16:43
Topify
Topify is offline
In de regels van onze school staat:
1e keer: Waarschuwing (Wettelijk toegestaan zoals ik net las)
2e keer: Dag kwijt (Wettelijk toegestaan zoals ik net las)
3e keer: Week kwijt (Wettelijk toegestaan zoals ik net las, maar met een goed door grondige reden)

Alleen alle keren dat je met je telefoon alleen al gezien word krijg je een optie (1e, 2e of 3e zoals hierboven)
Geldt het alleen gezien worden met een telefoon (en er ook iets op doen) als een goede reden voor het innemen van een telefoon voor een week?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2013, 18:41
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline