Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2014, 20:56
JVV079
Avatar van JVV079
JVV079 is offline
Sorry, ik weet niet of ik dit in de goede categorie heb geplaatst

Vorig jaar december ging ik met een paar collega's na werk wat drinken in een café. Toen liet iemand -we waren pas net daar- een glas bier vallen en het bier viel over de tafel op mijn broekzak .. en in die broekzak zat mijn mobiel..

Toen heb ik meteen na 0,000001 seconde mijn mobiel uit mijn broekzak gehaald en gedroogd.. Ik had daarna mijn mobiel in mijn andere broekzak gedaan,

Over de rest van de avond vertel ik niks, alleen dat ik mezelf lekker onder heb lopen kotsen.. - Mijn moeder haalde mijn mobiel droog uit mijn zak die nacht-


De volgende dag werd ik wakker en zag ik dat mijn mobiel uit was.. Nouja, niet zo raar want de batterij was die avond nog maar 12%. .. Maar na een aantal pogingen om hem te redden bleek ie dus gewoon hartstikke dood te zijn.

Nu doet de persoon die het bier over mijn broekzak heeft gegooid (per ongeluk) nogal moeilijk. Ze heeft haar ouders zover gekregen om het te gaan betalen maar me pa en haar pa gaan morgen bellen.

Stel ze komen er niet uit, dan is het toch gewoon haar schuld? Dan kan ik toch gewoon naar de rechtsbijstand gaan om mijn gelijk te krijgen? Want we weten allebei dat ik meteen uit mijn zak heb gehaald etc... Alleen nu zegt ze ook wel dat ik geen poot heb om op te staan, maar dat heb ik wel... Wat vinden jullie? En wat denken jullie hierover?

Dankjulliewel..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2014, 21:22
Verwijderd
Ouders die elkaar gaan bellen? Zit je op de basisschool?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2014, 21:23
Verwijderd
Split het gewoon eerlijk. Het is maar een ongelukje.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2014, 21:24
JVV079
Avatar van JVV079
JVV079 is offline
Citaat:
Ouders die elkaar gaan bellen? Zit je op de basisschool?

Dude... Het is om verzekering enzo te regelen.. -.-
Met citaat reageren
Oud 29-01-2014, 21:25
JVV079
Avatar van JVV079
JVV079 is offline
Citaat:
Split het gewoon eerlijk. Het is maar een ongelukje.
Ik ga niet voor iets betalen wat ik niet kapot heb gemaakt! Als jij met je dure Audi op de A2 een ongeluk krijgt zeg je toch ook niet tegen de veroorzaker; ach, ik betaal wel 30.000 euro, betaal jij die andere 30.000 dan? Het was maar een ongelukje ;-)
Met citaat reageren
Oud 29-01-2014, 21:26
Verwijderd
Ga je nu een Audi van 60K vergelijken met zo'n kut telefoon van weet ik veel 300 euro? En als je zegt dat zij het glas dan maar niet had moeten omgooien, kan je net zo goed zeggen dat jij je telefoon maar in een andere zak had moeten stoppen of dat je maar ergens anders had moeten zitten.

Laatst gewijzigd op 29-01-2014 om 21:57.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2014, 06:48
JVV079
Avatar van JVV079
JVV079 is offline
300? Eerder 500 euro hoor.. En allemaal bullshit.. Als jij met je auto een ongeluk krijgt wil je toch ook niet horen van die ander; ach, had je maar op de a12 moeten rijden ipv a2, dan had dit ongeluk nooit gebeurd.. Of van; ja dan had je je maat maar moeten laten rijden, die zit nu lekker op de passegierststoel maar hij kon ook gewoon rijden.. had het waarschijnlijk ook niet gebeurd..

En voor een 17 jarige die net aan 300 euro per maand verdient is een mobiel van 500 euro zelf betalen wel erg duur he :') Aangezien ik ook rijlessen heb wat mij 280 euro per maand kost..
Met citaat reageren
Oud 30-01-2014, 06:50
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Lekkere vriend ben jij.
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Oud 30-01-2014, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Over de rest van de avond vertel ik niks, alleen dat ik mezelf lekker onder heb lopen kotsen.. - Mijn moeder haalde mijn mobiel droog uit mijn zak die nacht-
Dit stukje maakt voor mij dat jij geen poot hebt om op te staan. Jij weet dus niet meer wat je nog allemaal hebt gedaan, want je mist een stukje, enkel je moeder weet dat jouw gsm droog uit je zak is gekomen. Wat je er voor de rest mee hebt gedaan?

Mij lijkt dat een beetje bier over een broekzak, binnen no time er uit gevist en gedroogd echt geen gsm kaduuk kan krijgen, zelfs niet als je zo'n overpriced prul als een iPhone hebt.

Eerst zou ik gaan bedenken wat je zelf nog allemaal hebt uitgespookt (misschien heb je hem wel laten stuiteren, is het scherm nog heel, maar zo blijft ie ook droog) en als het je echt zoveel waard is, laten controleren wát er stuk is en waarom (ik denk dat iets als vochtschade nog te vinden is, misschien is er ook totaal iets anders mis). Verder denk ik dat de eerste de beste officiële instantie je wegjaagt omdat ze hun tijd niet verdoen met kapotte gsm's van dronken mensen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2014, 09:14
Verwijderd
En verder lijkt Geld&Recht mij een beter onderdeel, dus ik verplaats dit.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2014, 12:37
JVV079
Avatar van JVV079
JVV079 is offline
Citaat:
Lekkere vriend ben jij.

We zijn geen vrienden! Alleen collega's
Met citaat reageren
Oud 30-01-2014, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Split het gewoon eerlijk. Het is maar een ongelukje.
Hollander
Met citaat reageren
Oud 30-01-2014, 12:49
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Los van de vraag of je collega hiervoor aansprakelijk kan zijn, loopt het waarschijnlijk al stuk op bewijsproblemen. Zie de post van Mutant.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2014, 12:51
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
Ga je nu een Audi van 60K vergelijken met zo'n kut telefoon van weet ik veel 300 euro? En als je zegt dat zij het glas dan maar niet had moeten omgooien, kan je net zo goed zeggen dat jij je telefoon maar in een andere zak had moeten stoppen of dat je maar ergens anders had moeten zitten.
Als je niet weet waar je het over hebt , zeg dan beter gewoon niks. Hier heeft hij niks aan.

Zij is aansprakelijk voor de schade die is ontstaan aan jou telefoon. Onderling regelen en/of via verzekering lijkt me beste. Verder ben ik even naar het zoeken naar een wet. Vernieling past er in ieder geval niet bij...

Laatst gewijzigd op 30-01-2014 om 13:03.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2014, 12:53
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Als je niet weet waar je het over hebt , zeg dan beter gewoon niks. Hier heeft hij niks aan.

Zij is aansprakelijk voor de schade die is ontstaan aan jou telefoon. Als ze toch moeilijk blijft doen , aangifte doen van vernieling van jou telefoon. Je kan bij je aangifte aangeven dat als de dader wordt gepakt dat je de schade verhaalt op hem. Ook aangeven in je verklaring dat je de schade wilt verhalen op de dader. Dader wordt opgeroepen voor verhoor. Zij zal heel waarschijnlijk ook aangeven dat zij heeft gemorst met bier als gevolg dat jou telefoon waterschade heeft. Het OM doet een oordeel over de zaak. Vermoedelijk zal jij je schadevergoeding krijgen , en dan ben je weer blij natuurlijk. Enige nadeel is dat dit erg lang duurt en dat het nog moeite kost ook. Onderling regel en/of via verzekering lijkt me beste. Als je er niet uitkomt , weet je wat de laatste optie is.
Voor vernieling is opzet vereist. Het OM gaat hier echt niet voor (kansloos) vervolgen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2014, 13:02
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
Voor vernieling is opzet vereist. Het OM gaat hier echt niet voor (kansloos) vervolgen.
Zij is gewoon verantwoordelijk voor de schade die zij heeft veroorzaakt. Vernieling is dan ook idd geen goed voorbeeld. Ben nog even aan het zoeken naar een wet die hierbij past.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2014, 13:35
Verwijderd
Moet hij wel kunnen aantonen dat de schade door dat bier is gekomen. En dan nog is er geen bewijs, want de gsm heeft nog gewerkt na het bier, dus wat heeft hij gedaan in de periode daarna, waar hij zelf blijkbaar niet al te veel meer over weet. Geen poot dus.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2014, 21:22
Verwijderd
Wat mutant zegt

en daarbij: wil je nou serieus je collega hier compleet voor laten opdraaien? Jullie waren samen wat aan het drinken en dan kan er gewoon een glas omvallen, had andersom ook kunnen gebeuren en had jij hem/haar dan een helemaal nieuwe mobiel moeten betalen? Terwijl je maar 300 p/m verdiend en ook nog rijlessen moet betalen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-01-2014, 21:26
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Mijn telefoon vertoonde na zo'n 11 maanden ook kuren en gaf me een zwart beeld, zonder bier, zonder 'm te laten vallen. (was gelukkig garantie en ik kreeg een nieuw binnenwerk)
Een telefoon is spatwaterdicht, in jouw geval is het zelfs dat niet, hij was omgeven door een "natte doek". Het is misschien wat anders als je 'm per ongeluk in je volgekotste glas laat vallen.
Of het waterschade is zal dus eerst moeten worden vastgesteld; opsturen en laten onderzoeken; kosten.. 80 Euro? Dan nog even laten vaststellen of het vocht bier was; kosten: 200 Euro?
Dàn heb je misschien de kans dat de WA verzekering van de tegenpartij de dagwaarde van je telefoon uitkeert. Een rechter gaat hier echt geen tijd aan verspillen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2014, 22:04
Verwijderd
Citaat:
300? Eerder 500 euro hoor.. En allemaal bullshit.. Als jij met je auto een ongeluk krijgt wil je toch ook niet horen van die ander; ach, had je maar op de a12 moeten rijden ipv a2, dan had dit ongeluk nooit gebeurd.. Of van; ja dan had je je maat maar moeten laten rijden, die zit nu lekker op de passegierststoel maar hij kon ook gewoon rijden.. had het waarschijnlijk ook niet gebeurd..

En voor een 17 jarige die net aan 300 euro per maand verdient is een mobiel van 500 euro zelf betalen wel erg duur he :') Aangezien ik ook rijlessen heb wat mij 280 euro per maand kost..
Daarom; splitten. Dan is het nog 'maar' €250,-. Zoals Mutant zegt, je weet ook niet wat je de hele avond gedaan hebt, en daarnaast, je hebt hem ook niet ten droge gelegd toen je thuis was.

En nog steeds is een auto-ongeluk een 'prachtige' vergelijking. Echt waar. :')

Edit: Oh en wat ik ervan hoor is dat je je telefoon ook niet uit gezet hebt, waardoor er dus kortsluiting heeft kunnen plaats vinden.

Citaat:
Hollander
Juist niet, ik zeg dat ze het moeten splitten. Niet dat hij het geld van haar moet eisen. :')

Laatst gewijzigd op 30-01-2014 om 22:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Wie heeft er gelijk?
Verwijderd
8 17-04-2011 20:05
Liefde & Relatie Wie heeft er gelijk?
GinaGina
29 28-01-2004 15:14
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 10:55
Psychologie Wie heeft er ook zo'n hekel aan kleine kinderen en baby's?
juliettebinoche
61 06-05-2003 20:20
Liefde & Relatie Wie heeft gelijk?
Tamy
7 21-02-2003 21:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wie heeft er gelijk/aan welke kant staan jullie: ISRAEL, PALESTINA of NEUTRAAL?
Nieuwe Nationale Partij
12 02-04-2002 16:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.