Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2004, 12:42
Verwijderd
mijn katje is nu 5 maanden oud en we willen haar zo langzamerhand naar buiten laten gaan. maar ik ben zo bang dat ze onder een auto komt ofzo, of dat ze ineens wegloopt. we hebben haar wel al even aan een lijntje de tuin laten verkennen enzo, maar moet ik haar nu gewoon naar buiten laten? of moet ik nog even wachten tot ze iets ouder is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2004, 13:50
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Als je haar aan een lijntje de tuin kan laten verkennen, kan je dan niet ook gewoon haar aan en lijntje naar buiten laten?
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 13:59
sugrbabe
Avatar van sugrbabe
sugrbabe is offline
Inderdaad: eerst aan een tuigje de tuin laten verkennen en na een poosje een stukje verder. Katten kunnen hun huis altijd weer terug vinden. Het enige wat er mis kan gaan is dat een kind je kat oppakt en er mee wegloppt een paar straten verder op, dan KAN het zn spoor kwijt zijn. Gelukkig komt dat niet zo veel voor. En met 5 maanden naar buiten kan best!
__________________
Leven is het meervoud van lef
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 15:51
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Wij hadden ook eerst een riempje voor onze kat zodat we haar eerst de tuin konden laten verkennen, maar ze wou zo graag naar buiten dat ze op een gegeven moment dr gewoon stiekem vandoor is gegaan.. (toen iemand even naar buiten liep ofzo is ze er snel langs geglipt).. En nja, dat was dus niet volgens planning zeg maar, maar ze wist meteen de weg en alles en het ging gewoon goed. Ik denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken hoor.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 23:46
vivaldi
vivaldi is offline
ja maar ik geloof wel dat je je de katten eerst een half jaar binnen moet houden voordat je ze naar buiten doet zodat ze niet weglopen. Maar daarna kun je hem gewoon naar buiten doen. Het kan altijd gebeuren dat hij onder een auto komt, maar het is beter om hem zo snel mogelijk naar buiten te doen zodat hij leert uit te kijken voor auto's en zo.
__________________
Why isn't life always fun
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 09:14
Bast
Bast is offline
hehe...niet. Bij mij hebben ze een kattenren in de tuin en komen ze niet los buiten, het is veel te druk hier in de buurt
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 13:07
Verwijderd
Citaat:
sugrbabe schreef op 23-02-2004 @ 14:59:
Katten kunnen hun huis altijd weer terug vinden.
Volgens mij is er iets mis met mijn kat. Hij gaat dus rustig voor de verkeerde deur zitten miauwen terwijl wij 5 meter verderop staan.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 13:20
Verwijderd
Citaat:
sugrbabe schreef op 23-02-2004 @ 14:59:
Katten kunnen hun huis altijd weer terug vinden.
Als je een nieuwe kat hebt of je verhuist, dan moet je je kat wel minstens een week of 6 binnen houden, anders vindt hij de weg niet terug/loopt hij terug naar het oude huis.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 18:48
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
wij hebben toen we onze katjes drie jaar geleden kregen, ze eerst een paar weken binnen gelaten, en toen in de schuur voor de paardenstal gezet. nou, met zo'n groot beest (paard) durfden ze niet eens in de stal, dus durfden ze ook niet naar buiten! na een paar keer proberen durfden ze toch in de wei, en omdat daar aan de onderkant kippengaas omheen zit, konden ze alleen daarheen. en langzamerhand hebben we ze toen vrijgelaten, en nu gaat onze kat ( de andere is overleden) overal, maar komt zestigduizend keer per dag weer binnen ( we moeten echt een kattenluik ) maarja, niet iedereen heeft natuurlijk een veilige wei met kippengaas.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 19:26
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Eerst tijdje binnen laten ja, maar zes maanden is wel genoeg!
Met een riempje de buurt verkennen is handig
Als je een omheining rond de tuin heb , ken je hem de eerste tijd alleen in de tuin laten.
Na een tijdje gewoon proberen..
Hebben wij ook gedaan!
__________________
CoTN
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 15:23
Verwijderd
ze is van 6 december bij ons, toch maar laten gaan dan?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 20:43
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Hm.. Nou, wij hebben onze katten eerst aan een tuigje omstebeurt naar buiten gedaan, na een tijdje deden we ze gewoon los en bleven erbij, weer later bleven we zelf binnen opletten, in die tijd is Kypros een paar keer bijna de weg op geweest maar dat is 2 keer voorgekomen en doen ze nu niet meer. En nu kunnen we zelfs gewoon boodschappen doen terwijl zij buiten zijn. Ze zijn van begin mei 2003 dus ik vind dat ze het best snel hebben geleerd.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 12:36
Verwijderd
Wij lieten onze katten altijd na 2 weken gewoon los buiten lopen, en dat ging altijd goed. En dan waren ze echt niet al een half jaar. Gewoon, na de belangrijkste vaccinaties! De kat van m'n zus moest een half jaar bij ons logeren (m'n zus woonde toen 10 km verderop) en die ontsnapte per ongeluk bij ons na 2 dagen. Niets geen problemen mee gehad, beestje kwam gewoon weer naar ons huis terug. Blijkbaar KUNNEN katten het heel snel leren. Maar ik doe er nooit zo panisch over. Heb ook nog nooit problemen gehad met een kat die wegliep ofzo...

Verder komen mijn katten als ik ze roep, ook als ze aan de andere kant van de straat zijn. Ideaal! Ze komen gewoon al-tijd weer terug. Één van mijn katten loopt ook altijd mee als ik de hond uitlaat, gewoon het hele dorp door. Ook plaatsen waar ze nog nooooit is geweest. Sluipt gewoon vrolijk mee door de bosjes enzo, en als ik naar de winkel ga dan blijft ze vlakbij de hond buiten wachten. Heel komisch gezicht .

We hebben wel idd een keer gehad dat een jongetje toen mijn kat mee naar huis had genomen, omdat hij dacht dat ze verdwaald was. Maar goed, lang leve kokertjes he!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 18:40
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
onze kat ging geloof ik na een paar maanden naar buiten, op het begin bleef hij heel dichtbij en zolangzamer hand gaat hij gewoon naar buiten. ook logeert hij weleens bij mijn opa en oma als wij op vakantie zijn en dan gaat hij daar ook gewoon naar buiten. maar de eerste keer dat hij naar buiten ging was wel de 3e keer dat hij daar was.

mijn kat loopt ook met mijn hond mee, maar we hebben dat liever niet, het is niet erg bij korte stukjes maar wel bij wandelingen van een uur.
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 00:05
Verwijderd
Wij houden ze altijd een week binnen, maar het scheelt dat het huis van het nest vlakbij is en dat we in een rustige buurt wonen.

En ach, voordat dat grut over de schutting (2m) komt, ben je een maand verder.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 06:01
miro
Avatar van miro
miro is offline
Waarom zou je met een riempje gaan verkennen?Volgens mij heeft die kat daar echt niks aan. Gewoon zes maanden binnen houden en daarna even naar buiten doen (met bijvoorbeeld eten weer naar binnenlokken naar een aantal uur) en zo steeds verder.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 13:22
lizze
lizze is offline
ja kan em gwoon naar buiten laten hij komt toch wel weer terug
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 17:33
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
wow, geen lichtblauw aub... *auw*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-03-2004, 20:11
Verwijderd
Ik vind zes maanden echt heel erg lang eigenlijk. Zodra ze de belangrijkste vaccinaties hebben kunnen ze toch gewoon naar buiten? Katten kunnen echt snel hun huis terugvinden hoor .
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 11:13
Verwijderd
het liefst toch zo snel mogelijk, ze moeten zo vroeg mogelijk inzien dat op straat gevaarlijke auto's zijn
uit eigen ervaring weet ik dat de buitenkatten (die bij ons dus nooit binnen in huis mogen komen) bijna nooit geraakt worden door auto's.. maar af en toe nemen we een katje naar binnen voor binnenshuis... en zij zijn dan die straat niet van jongs af aans gewend en kennen de gevaren niet..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 16:16
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Wij laten onze kat binnen, er zijn namelijk behoorlijke kattenhaters bij ons in de buurt.
En daarbij vind ik binnenkatten meestal (!), een stuk leuker. Ik merk dat katten die buiten komen vaak eigenzinniger zijn. Binnenkatten vragen vaak veel aandacht, komen vaak bij je zitten en heb ik nog nooit zien krabben en blazen tegen mensen.

Maar let op; dit is mijn ervaring! Het zal bij veel mensen best anders zijn hoor. Maar ik hou m'n kat om die twee redenen lekker binnen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 16:01
Verwijderd
Ik vind het op de één of andere manier altijd een beetje zielig om katten binnen te houden. Ik heb het idee dat katten lekker buiten moet ravotten, onder blaadjes kijken, in boompjes klimmen, hun territorium verdedigen, op slakjes jagen, in de zon onder een struikje slapen, dat soort dingen. Als het niet kan ivm kattenhaters/drukke wegen/o.i.d. OK.. Dan is het gewoon het beste voor de kat om binnen te zijn. Maar een kat binnenhouden omdat hij dan "leuker" wordt... Een kat is een kat. Als je niet van dat eigenzinnige houd kan je beter een ander huisdier kopen denk ik. Het hoort gewoon bij katten!

Ik ken iemand die in een ontiegelijk klein huisje woont en 4 katten heeft die allemaal niet naar buiten mogen omdat hun eigenaars bang zijn "dat ze weglopen". Echt, dan woon je in een dorp, in de rustigste wijk van dat dorp en dan mogen die katten niet naar buiten. Dat vind ik echt heel sneu. Tuurlijk weten die beestjes niet wat ze missen, maar dat maakt niet uit. Als je ze een tijdje binnen hebt gehouden lopen ze echt niet zomaar weg! Lijkt me alleen maar extra gestress als er onverhoopt toch ooit ééntje ertussenuit sneakt. Terwijl dat beest de weg naar z'n huis ECHT wel kan vinden. Helemaal als hij daar z'n hele leven al heeft gewoond.

Hou je niet van eigenzinnigheid/koppigheid? Neem dan geen kat. Ze zijn gewoon minder gedomesticeerd dan honden, hebben hele andere leef"regels" (leven bijvoorbeeld in het wild solitair), en dat krijg je er echt niet zomaar uit.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 17:02
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Frederiek schreef op 10-03-2004 @ 17:01:
Maar een kat binnenhouden omdat hij dan "leuker" wordt... Een kat is een kat. Als je niet van dat eigenzinnige houd kan je beter een ander huisdier kopen denk ik. Het hoort gewoon bij katten!
Ik begrijp je wel, het is misschien verkeerd gedacht van mij.
Maar ik heb ervaringen met katten (die elke dag buiten komen), die al blazen en een hoge rug opzetten als je bij ze in de buurt komt. En zoals ik al zei; dit is míjn ervaring.
En we laten onze kat best wel eens buiten (met goed weer), aan een lijntje ofzo... maar daar komt weer bij dat hij overal aan knabbelt en dan last krijgt van zijn darmen. (diaree enzo). dat is gewoon erg vervelend.
Hij is ook een keer weggelopen, 5 dagen, en ja, dan schiet je wel in de stress, niet omdat ik bang was dat hij de weg niet terug zou kunnen vinden, maar i.v.m. die enge lui bij ons in de buurt. Hij is gewoon weer terug gekomen en nu is hij heel schokkerig en alert als hij buiten is (aan een riem ofzo).... dus ja.

Je merkt wel, al met al heb ik gewoon slechte ervaringen met zowel mijn kat die buiten komt als andere katten die áltijd buiten komen.

Maar ik begrijp best wat je bedoelt, helemaal eens ben ik het alleen niet met je
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Hou je niet van eigenzinnigheid/koppigheid? Neem dan geen kat. Ze zijn gewoon minder gedomesticeerd dan honden, hebben hele andere leef"regels" (leven bijvoorbeeld in het wild solitair), en dat krijg je er echt niet zomaar uit.
Een kat kan ook binnen eigenzinnig en koppig zijn hoor. Het hangt van het karakter en humeur van je kat af. Ik denk wel dat binnenkatten liever zijn. Ze hoeven zich niet zo nodig te bewijzen tegenover andere katten en van mensen krijg je het meeste gedaan (lees:eten) als je slettebakt en kopjes geeft. Kortom; de kat past zijn gedrag aan aan de omstandigheden.

Ik laat mijn kat wel in de zomer naar buiten maar dan ga ik er zelf bij zitten. Katten kunnen altijd de weg terug naar huis vinden? Deze gaat rustig een kwartier voor de verkeerde deur zitten miauwen. lekkere dombo.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 22:54
Verwijderd
Citaat:
water willowglo schreef op 10-03-2004 @ 18:02:
Ik begrijp je wel, het is misschien verkeerd gedacht van mij.
Maar ik heb ervaringen met katten (die elke dag buiten komen), die al blazen en een hoge rug opzetten als je bij ze in de buurt komt. En zoals ik al zei; dit is míjn ervaring.
Buitenkatten zijn vaak wat eenkenniger dan binnenkatten, dat is juist goed. Niemand kan mijn (buiten)katten zomaar meenemen "omdat ze er zo zielig en lief uitziet, het is vast een zwervertje". Tegen de baas en bazinnen zijn ze erg aanhankelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2004, 07:46
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 10-03-2004 @ 23:54:
Buitenkatten zijn vaak wat eenkenniger dan binnenkatten, dat is juist goed. Niemand kan mijn (buiten)katten zomaar meenemen "omdat ze er zo zielig en lief uitziet, het is vast een zwervertje". Tegen de baas en bazinnen zijn ze erg aanhankelijk.
Same here! De enige die het voor mekaar kan krijgen om mijn kat buiten alleen al op te tillen (laat staan meenemen dat ben ikzelf. Ben ik echt heel erg blij mee! Voor een vreemde holt ze heel hard weg. Binnen is het echt een dropje. Ze ligt heel vaak tussen de voorpoten van de hond te slapen, of ze gaat zich helemaal onder je arm op je schoot nestelen. Echt te cute. Zelfs m'n vader is helemaal verkikkerd op dat diertje, terwijl het beest hem ooit zo diep heeft gebeten dat het ging ontsteken en z'n arm er bijna afmoest (maar dat kwam omdat m'n vader hem kneep, ruzie om de kaas ). Het hangt er echt heel erg van af hoe je met je kat omgaat hoe hij later wordt zeg maar. Als je hem ALTIJD buiten laat spelen en nooit eens knuffelt kan ik me voorstellen dat zo'n kat niet echt aanhankelijk wordt. Als je zo'n beestje gewoon liefde geeft en lekker knuffelt en op schoot neemt en optilt (dat hij daar tenminste aan went), dan is het echt geen rotbeest . Bij sommige katten moet je wat meer moeite doen, maar je krijgt er wel wat voor terug !
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 21:14
Fenji
Avatar van Fenji
Fenji is offline
na ong een jaar hebben we onze naar buiten laten gaan aan een lijntje, en dan na een tijdje los, en ze zijn nog steeds bij ons
__________________
|| Grtz from Fenji ||
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:23
Aeryn
Aeryn is offline
Hoi. Je kat kan nu wel naar buiten, en ze komt ook wel weer naar huis. De eerste dagen/ weken gaat ze toch niet ver. Ja moet alleen op 1 ding letten. Ik weet niet of je kat een mannetje of eenv rouwtje is, maar ze kan dus jongen krijgen/verwekken. Het is nu nog een beetje te vroeg denk ik, maar het kan wel al. Bovendien weet je niet wanneer een kat vruchtbaar is. Voor je het weet, is ze al zwanger (of heeft hij al iemand anders 'blij' gemaakt). Hier moet je wel goed op letten. Als je dat niet wilt, moet je nog even wachten en je kat eerst laten castreren/ steriliseren (kan vanaf ongeveer 7 maanden dacht ik) Wat betreft dat onder de auto komen en het zielig vinden van het binnenhouden van katten. Mijn kat is 2 weken geleden onder de auto gekomen. Niet omdat ze niet goed uitkeek, maar omdat een andere kat haar achterna zat. Normaal blijft ze braaf aan de kant zitten als er een auto aankomt. Nu dus niet. En ik woon in een rustig dorp. Om zoiets mee te maken is echt niet leuk. Daarom vind ik het ook niet zielig om een kat binnen te houden.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 20:09
Verwijderd
nah, de afgelopen dagen hebben we de deuren een aantal keren open gezet. eerst liep ze even naar buiten, totdat ze een vogel hoorde, toen sprintte ze direct naar binnen.... en sindsdien durft ze niet meer naar buiten... ik geloof dat onze kat zo gestoord is als een deur....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #66
Verwijderd
500 06-02-2010 10:20
Flora & Fauna Bij welke leeftijd katjes naar buiten en castreren/steriliseren?
miekmuis
16 01-10-2006 15:44
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Flora & Fauna Kosten kat
Martine1986
10 29-04-2005 13:50
Verhalen & Gedichten Verhaal: de traagheid van het bestaan
Tisch
19 20-05-2004 22:19
Verhalen & Gedichten Het geheime leven van meneer JP (van vorig jaar)
Fgank
1 06-12-2003 23:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.