Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2004, 09:37
Verwijderd
Help!

Ik startte vanochtend mijn pc op - en nou kan ie mijn gebruikersprofiel niet laden (ik kan er geen screenshot van maken, want het is nog niet in windows). Daar baal ik nogal van - het is nogal onhandig want al mijn persoonlijke instellingen zijn pleite.
Wie weet een manier om dat te herstellen? En hoe kan het dat er een foutmelding komt bij het laden van mn persoonlijke instellingen?


excuses moi: ik heb windows xp home edition.

Laatst gewijzigd op 22-05-2004 om 09:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2004, 10:18
Verwijderd
Nou wordt ie nog mooier.
Ik heb een nieuwe account aangemaakt, maar nou kan ik niet meer bij de mappen van die andere account in documents and settings

'C:\Documents and Settings\Marjoleintjuh is niet toegankelijk

U heeft geen toegang tot deze map'

En ik ben met deze account ook computerbeheerder

Hoe kan dit in godsnaam? Ik doe helemaal niks...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 10:27
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-05-2004 @ 11:18 :
Nou wordt ie nog mooier.
Ik heb een nieuwe account aangemaakt, maar nou kan ik niet meer bij de mappen van die andere account in documents and settings

'C:\Documents and Settings\Marjoleintjuh is niet toegankelijk

U heeft geen toegang tot deze map'

En ik ben met deze account ook computerbeheerder

Hoe kan dit in godsnaam? Ik doe helemaal niks...
Als er een wachtwoord op die andere account staat moet je dat eerst weghalen voordat je in die mappen kan komen.
(Klik op START (in de taakbalk) en klik dan boven in dat menuutje op jouw afbeelding. Je krijgt dan een schermpje. Druk daar op anuleren. Klik dan in het rechter menuutje op "een andere account wijzigen". Selecteer dan de goede account, en klik op wachtwoorden verwijderen.)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 10:27
Kawoutertje
Avatar van Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Hoe het komt dat je profiel niet meer inlaadt, weet ik niet. Ik zou dus ook niet weten hoe je het kan oplossen.

Je kan niet met je nieuwe account in de persoonlijke (en beveiligde) mappen van je andere account omdat je geen administrator bent (in XP Home is dit niet hetzelfde als een beheerder, om één of andere bizarre reden van microsoft).
Wat je moet doen, is opstarten in veilige modus (F5 drukken tijdens het opstarten). Dan krijg je terug dat welkomstscherm en dan staat daar een account 'administrator' bij. Standaard staat daar geen wachtwoord op. Je logt je aan op die admin-account, en dan ga je naar verkenner. Je gaat naar de mappen van je vorige account, rechtermuisklik => beveiliging.
Daar klik je op toevoegen => geavanceerd => nu zoeken, en selecteer je je huidige account (dus die nieuwe van je). (en dan okee tot je terug in het hoofdvenster beveiliging zit).
Je selecteert in deze lijst je huidige account en klinkt daaronder alle vinkjes aan op 'toestaan'.

Het kan zijn dat dit nog niet voldoende is, dan moet je eigenaar worden van die mappen. Dat doe je door in 'beveiliging' op geavanceerd te klikken => eigenaar. Daar klik je je nieuwe account aan en zeg je okee.

Ps. Nu je toch in veilige modus zit en dus op de admin-account kan. Zet er dan ineens een wachtwoord op (gebruikers => administrator => wachwoord instellen), dat is veel veiliger !
__________________
When you are arguing with an idiot, make sure the other person isn't doing the same thing.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 11:11
Dopelord
Avatar van Dopelord
Dopelord is offline
ik heb ook al een keer zoiets gehad....er zat dan een error in mijn profiel....

maar ik startte mijn computer opnieuw op en hij deed het weer..


dit heb ik 3 keer gehad ofzo..
maar ik heb ook geen flauw id waar het aan ligt..
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 11:24
Verwijderd
Ik he het ook gehad, maar het bleef maar komen...
Ik heb Windows maar opnieuw geinstelleerd..
Gaat snelelr dan een paar dagen bezig zijn met uitzoeken hoe het komt..
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 11:39
Verwijderd
Ah...
dank, dank, dank... ik heb het nu geloof ik wel opgelost - maar ik sta nog steeds voor een raadsel waarom ie het niet wilde laden - en ik heb de foutmelding ook niet meer gezien.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:14
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Wat ook nog wel eens wil helpen als je geen toegang hebt tot persoonlijke bestanden van een andere user is het ownership overnemen op die bestanden. Dit werkt uiteraard alleen als je (nieuwe) eigen user Admin-privileges heeft.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 22-05-2004 @ 13:14 :
Wat ook nog wel eens wil helpen als je geen toegang hebt tot persoonlijke bestanden van een andere user is het ownership overnemen op die bestanden. Dit werkt uiteraard alleen als je (nieuwe) eigen user Admin-privileges heeft.
Ja, dat had ik dus ook gedaan, maar dat werkte niet? Heel raar. En andersom kan het ook niet, van de originele user naar de nieuwe.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.