Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2005, 13:17
Boeh111
Welke boeken raden jullie me aan voor zelfstudie (VWO)? Ik doe nml staatsexamen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2005, 13:59
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Natuurkunde --> Newton
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 14:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor scheikunde werken wij met Chemie, dat was wel een fijn boek, ook zeer geschikt voor zelfstudie denk ik.

Voor natuurkunde werkten wij met Natuurkunde Overal wat ik persoonlijk een rotboek vond
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 15:40
Fatality
Fatality is offline
Wij gebruiken systematische natuurkunde, stom boek.. teveel gelul, te weinig info.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 15:45
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Fatality schreef op 17-01-2005 @ 16:40 :
Wij gebruiken systematische natuurkunde, stom boek.. teveel gelul, te weinig info.
Ik kan er prima mee werken hoor, maar of het geschikt is voor zelfstudie weet ik niet.
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 15:48
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 17-01-2005 @ 16:45 :
Ik kan er prima mee werken hoor, maar of het geschikt is voor zelfstudie weet ik niet.
Het mag allemaal wel wat beknopter. De opdrachten worden eigenlijk pas bij de laatste 10 relevant voor het maken van een toets.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 13:42
-(L)-
Voor SK: Chemie
Voor NA: Systematisch natuurkunde, ik kan er prima mee werken, bij het voorbereiden van een SE (of andere toets) maak ik altijd de oefentoets uit de handleiding, zo red ik me prima met die methode.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 13:40
Versace
Versace is offline
Voor SK: Chemie overal, wel geschikt voor zelfstudie denk ik
Voor NA gebruiken wij Scoop, zeker niet geschikt voor zelfstudie
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 14:40
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
snookdogg85 schreef op 17-01-2005 @ 14:59 :
Natuurkunde --> Newton


Zeldzaam slecht geschreven en vooral opgesteld. Kadertjes, kleurtjes, vakjes, plaatjes. ' Hoe veel kunnen we er op 1 pagina kwijt? ' lijkt de centrale vraag van de samenstellers te zijn geweest
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 14:52
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
snookdogg85 schreef op 17-01-2005 @ 14:59 :
Natuurkunde --> Newton
Hadden wij ook ja.
Was niet bepaald een succes, met het boek alleen kom je er zeker niet!
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 14:53
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Versace schreef op 24-01-2005 @ 14:40 :
Voor SK: Chemie overal, wel geschikt voor zelfstudie denk ik
Voor NA gebruiken wij Scoop, zeker niet geschikt voor zelfstudie
me too: ik vind scoop voor na echt een baggerboek
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 14:56
Flit
Avatar van Flit
Flit is offline
Scheikunde --> Chemie. heel goed boek voor zelfstudie vind ik, ik heb er zelf ook een tijdje zlefstudie uit gedaan en dat ging heel goed.
Natuurkunde --> Ik heb Systematische natuurkunde, maar ik vind het een rotboek. Ik snapte niets van de uitleg totdat de docent het uitlegde, dus het is imo niet geschikt voor zelfstudie.
Zoek iig een boek waarbij een handleiding of zo en duidelijke uitwerkingen zitten, dan kun je alles goed nakijken.
__________________
Maar dat ben ik maar...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:11
-(L)-
Citaat:
Flit schreef op 24-01-2005 @ 15:56 :
Scheikunde --> Chemie. heel goed boek voor zelfstudie vind ik, ik heb er zelf ook een tijdje zlefstudie uit gedaan en dat ging heel goed.
Natuurkunde --> Ik heb Systematische natuurkunde, maar ik vind het een rotboek. Ik snapte niets van de uitleg totdat de docent het uitlegde, dus het is imo niet geschikt voor zelfstudie.
Zoek iig een boek waarbij een handleiding of zo en duidelijke uitwerkingen zitten, dan kun je alles goed nakijken.
Ik vind systematisch natuurkunde net goed. De uitleg is misschien niet heel uitgebreid, maar de opgaven zijn goed te doen. Als je een keer niet uit een som komt neem je er gewoon het antwoordenboek bij voor de berekening. Als ik die doorlees begrijp ik het altijd wel, en kan ik de volgende opgave probleemloos maken.

En als je een toets moet voorbereiden neem je de handleiding erbij en maakt de oefentoets, kijkt 'm na, en haalt een goed punt!
(Ik tenminste...)
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:27
de het een
tip: ga naar de online leeromgevingen van de schoolsite van de universiteit twente (http://www.schoolsite.utwente.nl) en bekijk daar alle flashfilmpjes van onderwerpen en oefen wat oude tentamens, werkt perfect
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:37
real.scary
real.scary is offline
Voor scheikunde zou ik je ook Chemie aanraden, alles wordt duidelijk uitgelegd en mbv de uitwerkingen is het perfect voor zelfstudie

Voor natuurkunde hebben wij Overal, dit is een zeer slecht boek. De theorie die je nodig hebt bij de vragen staat nergens uitgelegd, er is alleen een antwoordenboek waar dus geen uitwerking instaat en dus weinig mee kunt.
Gelukkig hebben wij een leraar die alle uitwerkingen uitgeschreven heeft en gekopierd maar anders was het werkelijk geen doen.
Probeer anders een los boek te scoren waar alle theorie duidelijk en compleet staat uitgelegd, en oefen gewoon sommen van www.natuurkunde.nl, hierop staan examensommen+uitwerkingen
Succes
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 06:36
Verwijderd
Wij hebben Chemie en daar ben ik zeer over te spreken, je moet alleen wel alle opdrachten maken wil je een hoofdstuk goed begrijpen want in de opdrachten zit ook nog extra informatie verstopt die je wel moet weten. (iemand die niets heeft gemaakt heeft bij ons standaard ongeveer een 1..)

Bij natuurkunde gebruiken we Natuurkunde Overal en ik vind het opzich wel een fijn boek alleen soms iets te veel opdrachten. De opdrachten met een A-tje kan je meestal wel gewoon overslaan en dan zou ik van de Btjes en Ctjes alleen de oneven of even nummers maken want adners doe je teveel. Natuurkunde Overal heeft wel veel uitleg, maar dat is persoonlijk of je dat fijn vindt..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Boeken voor havo examenjaar help!
maria kurdi
7 05-01-2013 21:52
Algemene schoolzaken Natuurkunde? Boeken, tips please?
Verwijderd
53 22-07-2012 13:14
Algemene schoolzaken Staatsex. VWO boeken?
D-espair
12 15-01-2012 21:58
Algemene schoolzaken Bijspijkeren om op niveau VWO te komen!
lottaa
33 26-05-2006 09:42
De Kantine Ja ok, maar wat staat er nou eigenlijk onder jouw CTRL-V?
idontcare
500 20-10-2005 13:56
Algemene schoolzaken middelbare school
Verwijderd
31 14-04-2004 16:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.