Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2005, 18:32
Verwijderd

Welkom op het grote lijntopic


Zoals de titel al doet vermoeden zitten hier mensen die bezig zijn met hun lijn, de meesten om af te vallen, sommigen omdat ze aan willen komen. Je kan dit topic gebruiken om (voor jezelf) bij te houden hoe het gaat of om raad te vragen.

Enkele tips:
- Als je nieuw bent post dan je lengte, je gewicht en je BMI. Je BMI uitrekenen doe je door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat. Dus voor iemand van 1,70m en 80kg wordt dat:
80/1,70^2=27,7. Een gezond BMI ligt tussen de 20 en de 25. Zo is het voor duidelijker óf je eigenlijk wel moet afvallen en zo ja, hoeveel. We kunnen je dan betere adviezen geven.

- Vaak komt de vraag langs: Hoeveel kcal heb ik nou eigenlijk nodig op een dag? Knoop ten eerste dit in je oren: Minstens 1200! Dan moet je nog letten op je lengte en gewicht.
Wil je het wat precieser weten dan zal je je vetpercentage moeten llaten meten. Weetje dat, dan kan je het HIERMEE (met dank aan MightyDuck) uitrekenen.

- Als je wilt weten of je op dit moment gezond eet post dan wat je eet op een dag. Handig is ook als je de tijdstippen erbij vermeld waarop je het (ongeveer) eet. Vergeet niet de kleine dingen zoals boter die je op je brood doet! Ook in sausjes e.d. zitten veel calorieën.

- Als je een vraag hebt, kijk dan eerst of je het in één van de vorige lijntopics kan vinden. Vaak staat het antwoord daar al in. Natuurlijk hoef je niet tm. het éérste lijntopic door te bladeren, maar vaak staat het al in hetzelfde topic een paar pagina's terug.

- Wanneer je met je dieet begonnen bent let dan niet teveel op de weegschaal. Je gewicht is ongelofelijk variabel. Bedenk maar: In de ochtend weeg jij bijv. 70 kg. Op die dag drink jij 3 liter water. Een deel plas je natuurlijk uit, maar een deel blijft ook in je lichaam achter. 1 liter water staat gelijk aan 1 kg, dus reken maar uit Plus, dat is alleen nog maar water dat je binnenkrijgt, daar kom je voedsel nog bij.

- Als je je wekelijks weegt, doe het dan altijd op hetzelfde tijdstip. Dan hebben factoren zoals hierboven beschreven geen invloed. En ja, wekelijks wegen is beter dan dagelijks. Ten eerste wordt het dan niet zo'n enorme obsessie en ten tweede zie je per dag nauwelijks verschil, per week wegen is veel duidelijker

Tips m.b.t. het lijnen zelf:
- Probeer veel kleine porties te eten i.p.v. slechts drie maaltijden. Je metabolisme versnelt zo, en nog belangrijker: je hebt niet zo'n erg hongergevoel.

- Ga niet alleen lijnen, ga ook sporten! Behalve dat je vet verliest verbeter je je conditie en je algehele gezondheid.

- Iets wat ik zelf erg fijn vind is dat ik het aan mijn ouders en vrienden heb verteld dat ik af wil vallen. Mijn ouders houden er deels rekening mee en mijn vrienden ook. Ze begrijpen het als ik liever geen patat wil. Ook bieden ze mij geen snoep meer aan, puur om mij te helpen. Natuurlijk hoef je het niet elke vage bekende te vertellen, maar je goede vrienden kunnen je vaak helpen.

- Als je een 'vreetbui' op voelt komen ga dan iets anders doen. Heb je een hond? Ga met hem/haar wandelen! Op die manier verbrand je calorieën i.p.v. dat je ze binnenkrijgt. Zo zijn er nog tal van andere dingen die je kan gaan doen.

- Zorg dat je niet te dicht in de buurt bent van al dat lekkers. Als je eerst helemaal van boven naar beneden moet zal je minder snel iets eten dan wanneer er een zakje chips voor je neus ligt.

- Drink water, veel water! Vocht is sowieso goed voor je, water is het beste. Thee mag ook, of koffie zonder melk en suiker. Water zorgt ervoor dat je een vol gevoel krijgt en het voert de afvalstoffen in je lichaam af.

Enkele nuttige links:
Het voedingscentrum . Hier kan je informatie vinden over voedingsmiddelen.

Overgewicht.nl . Een site over overgewicht. Heel veel info, tips, en ook een mogelijkheid om bij te houden wat je eet en hoeveel calorieën erin zitten.

Calorietabel . Voor wanneer je zelf calorieën wilt tellen.

Healthy Weight Forum Een Amerikaans forum over diëten. Je kan je wekelijkse gewicht invullen die in een grafiek wordt weergegeven. Ook zijn er fora over bijv. sporten, bepaalde diëten e.d.

Fitday. Hier kan je bijhouden wat je op een dag gegeten hebt. Engelstalig.

Ik hoop dat de (vooral nieuwe) diëters hier iets aan hebben! Toevoegingen zijn altijd welkom!

Door Meelfriek


Het vorige lijntopic
Oud 06-02-2005, 18:45
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Hoi, ik heb mezelf vandaag gewogen : 76 kg.
Dus nog steeds 2 kilo gewichtsverlies.

al gaat het bagger..
Oud 06-02-2005, 19:11
-(L)-
Citaat:
Qwuartz schreef op 06-02-2005 @ 19:45 :
Hoi, ik heb mezelf vandaag gewogen : 76 kg.
Dus nog steeds 2 kilo gewichtsverlies.

al gaat het bagger..
Het is in ieder geval iets. Hoelang ben je inmiddels bezig?
Oud 06-02-2005, 19:12
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 06-02-2005 @ 20:11 :
Het is in ieder geval iets. Hoelang ben je inmiddels bezig?
Ruim 3 weken..
Oud 06-02-2005, 19:14
-(L)-
@ Miracle: Er staat in je profiel dat je in 2002 bent geboren, lijkt me een beetje onlogisch...
Oud 06-02-2005, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 06-02-2005 @ 20:14 :
@ Miracle: Er staat in je profiel dat je in 2002 bent geboren, lijkt me een beetje onlogisch...
Volgens mij staat dat er expres.
Oud 06-02-2005, 19:17
-(L)-
Citaat:
Qwuartz schreef op 06-02-2005 @ 20:12 :
Ruim 3 weken..
'tis niet veel, maar ook zeer zeker niet weinig. Hoe langzamer je afvalt, hoe minder kans je hebt dat 't jojo-effect optreedt, dus misschien moet je het ook maar positief bekijken. Verder heb je een gezond gewicht, dan val je sowieso ook langzamer af dan iemand met overgewicht.

Ik meen me te herinneren dat ik de eerste maand 3 kg ben afgevallen, dus 't is zeker niet zo dat je je zorgen hoeft te maken. Ik heb er dan misschien iets langer over gedaan (om 10kg) af te vallen dan anderen, maar 't is er wel nog steeds af
Oud 06-02-2005, 19:19
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 06-02-2005 @ 20:17 :
Volgens mij staat dat er expres.
Ja daar twijfelde ik ook al aan. Maar ik dacht zeg t maar ff, misschien is 't een typfout. Bij haar naam staat namelijk ook niet haar leeftijd, alleen een 'V', dus ik vroeg me af waarom daar niet automatisch de leeftijd bij komt staan.
Oud 06-02-2005, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 06-02-2005 @ 20:19 :
Bij haar naam staat namelijk ook niet haar leeftijd, alleen een 'V', dus ik vroeg me af waarom daar niet automatisch de leeftijd bij komt staan.
Waarschijnlijk omdat mensen van 2/3 jaar nog niet kunnen typen/forummen en het dus niet logisch is dat hier iemand van 2/3 jaar rondloopt...het zal wel zo ingesteld staan dat er wanneer iemand 2002 invult er geen leeftijd verschijnt, omdat dat toch niet kan. En als je bedoelt dat je ging kijken omdat je het raar vond dat er geen leeftijd stond: ze had ook geen datum ingevuld kunnen hebben.
Oud 06-02-2005, 19:27
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 06-02-2005 @ 20:12 :
Ruim 3 weken..
Ik vind 2 kilo in 3 weken best veel

Ik dacht dat je moest streven naar 0,5-1 kilo gewichtsverlies per week dus als je het zo bekijkt is het heel goed!
Oud 06-02-2005, 19:51
Verwijderd
Vandaag best oke gegeten vind ik

Ontbijt:
1 boterham honing
Yoghurt met muesli

Lunch:
1 grote bol (a 2 boterhammen) met sandwichspread
1 gekookt ei

Tussendoor:
1 beker melk
1 peer
1 pepermuntje

Diner:
3 opscheplepels aardappelpuree
1 stukje kipfilet
sla met yoghurtdressing

Tussendoortje:
Handje pijnboompitten ofzoiets (of andere pitten.. weet t niet)


Tussendoor veel water en thee gedronken
50 min hardgelopen vandaag..
Oud 06-02-2005, 20:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit weekend (en de komende week) ben ik thuis en daar eten we doorgaans veel ongezonder dan als ik op kot ben. Mijn vriend was er dit weekend ook en we zijn gister uiteten geweest (pizza) dus ik ben echt wel slecht bezig met eten. Ik ben de laatste tijd ook ontzettend misselijk nadat ik gegeten heb, en ik weet gewoon niet waarvan het komt Mijn vriend had me dit weekend gezien en hij vond echt dat ik er goed uitzag en ik ben zelf ook nog steeds tevreden met mezelf dus ik ga voorlopig niet meer lijnen, alleen nog wel op mijn eten letten want daar kom ik denk ik nooit meer vanaf dat ik onbezonnen van eten zal kunnen genieten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-02-2005, 21:05
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
: ik heb een tip nodig...

Ik heb geen eten
fijn he voor vanavond

Nu heb ik
euhm...groente bouillon blokkies..
prei...ui...en nog een aantal groentjes

weet iemand variatie tips

sorry!!...maar k had nog aardappels en erwten en shit van gister nog...maar dat ziet er niet lekker uit!!


thnx
Oud 06-02-2005, 21:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 06-02-2005 @ 22:05 :
: ik heb een tip nodig...

Ik heb geen eten
fijn he voor vanavond

Nu heb ik
euhm...groente bouillon blokkies..
prei...ui...en nog een aantal groentjes

weet iemand variatie tips

sorry!!...maar k had nog aardappels en erwten en shit van gister nog...maar dat ziet er niet lekker uit!!


thnx
Groentesoep maken? Eventueel nog kip erbij doen als je dat hebt. Je kan er eventueel croutons bij maken door brood te roosteren en te bestrooien met kruiden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-02-2005, 21:38
-(L)-
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-02-2005 @ 22:25 :
Groentesoep maken? Eventueel nog kip erbij doen als je dat hebt. Je kan er eventueel croutons bij maken door brood te roosteren en te bestrooien met kruiden.
Ja daar dacht ik ook al aan. Een gewone tas bouillon zonder iets erin is trouwens ook lekker. Maar 't valt niet echt onder 'eten' natuurlijk.
Oud 06-02-2005, 21:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 06-02-2005 @ 22:38 :
Ja daar dacht ik ook al aan. Een gewone tas bouillon zonder iets erin is trouwens ook lekker. Maar 't valt niet echt onder 'eten' natuurlijk.
Als je bouillon eet met (stok)brood erbij ofzo kan het best voor een avondmaaltijd vind ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-02-2005, 22:20
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Vandaag :
10.00 : bruine boterham , 30 gram musli en 125 ml magere melk en een appel

12.30 : salade van selder (een hele ) en sojascheuten (iets van een 150 gram) , kabeljouw uit de overn (150 gram + 120 gram courgette en 150 gram broccolie met 2 eetlepels tomatenpuree)

14.00 : mandarijntje

(ik werk van 15-22uur)
17.00 : 2 bruine boterhammen met kaas

19.00 : 2 bruine boterhammen met kaas

22.00 : 40 gram musli met 125 ml magere melk

Tussendoor heb ik zo'n anderhalve liter cola-light , 33cl ice-t light en thee met canderelletjes ipv suiker gedronken

Volgens mij is dit zeer redelijk maar toch heb ik het gevoel dat ik teveel gegeten heb , mss omdat ik dit weekend weer aangekomen ben
Oud 06-02-2005, 22:22
-(L)-
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-02-2005 @ 22:40 :
Als je bouillon eet met (stok)brood erbij ofzo kan het best voor een avondmaaltijd vind ik.
Als je er stokbrood bij eet idd wel ja. Goed idee! Beschuit erbij/erin is trouwens ook lekker
Oud 06-02-2005, 22:51
Verwijderd
Hmm, ik heb gister behoorlijk slecht gegeten, kheb chocolade koekjes gehad, een bakje chips met dip en een groot bord patat met mayo.... hmm en een paar blokjes kaas. Kwam gedeeltelijk doordat ik zo teleurgesteld was, gedeeltelijk omdat het er nou eenmaal lag en ook omdat het junkdag was. (Heb wel lekker gesport gister, maar zit qua cal en vet veeeeeels te hoog, durf het niet eens uit te rekenen)
Vandaag opnieuw begonnen, laat opgestaan

12:00 2 bb met niks, 100g magerey oghurt met 60 gram muesli en stukjes gedroogd fruit
14:30 banaan
17:30 1 aardappel, wortels, dun plak rundvlees (vet afgesneden) 1.5 dik plak witbrood dunbesmeerd met boter, 100 g magere yoghurt
20:30 1/2 grapefruit
22:00 2 halve perzikken uit blik, capuccino

Witbrood bij het eten was ms niet echt slim, maar ik had niet echt een bord vol eten dus ik had nog trek, en ik had niet veel keus omdat ik bij m'n vriends ouders zat. Ik reken laten mn cal ff uit op fitday.com. -> Ik kwam op ongeveer 1350 (niet precies, sommige dingen stonden er niet op dus heb moeten schatten want heb de verpakking niet) Is aan de weinige kant, maar heb niet gesport, en ben laat opgestaan... dus vind het opzich wel okay... kon beter verdeeld alleen.

Iemand vroeg hier wat ik bedoelde met dieten zoals de rest (zoiets zei ik geloof ik) ik bedoelde daarmee dat ik het op een gezonde manier probeer te doen, dus dmv genoeg groente, fruit en brood eten op een dag, snoep en fastfood vermijden, genoeg beweging, etc, en ik kijk ook op fitday of overgewicht wat ik zoal binnenkrijg aan cal, vet, protein etc. Ik probeer het nou rond de 1450 te houden, ik ga ongeveer 4 dagen in de week naar de sportschool en doe zowel cardio als gewicht. Ik meet mezelf ook op verschillende plekken, ik kijk dus niet alleen naar gewicht... en ik merk het ook wel aan m'n kleren maar toch jammer dat dat cijfertje op de weegschaal niet iets meer naar beneden was...

Laatst gewijzigd op 07-02-2005 om 11:48.
Oud 07-02-2005, 12:01
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Vandaag :
11.30 : grote pompelmoes met thee en 2 zoetstofjes , 2 muntjes

12.30 : 100 gram gekookte kip , 120 gram venkel met 1/2 blokje kippenbouillon en 1 grote eetlepel parmezaan kaas (maar de helft opgegeten want ik vond het niet lekker ) en 1 snede wit brood (35gram)

13.00 : potje vitalinea yoghurt
Oud 07-02-2005, 12:07
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Mijn vraag;

Na het sporten ga ik graag een kwartiertje in de sauna. Verbrand je hier veel calorieën mee (zweten)?
Ik hoorde/las ergens dat het zowiezo goed is om na het sporten de sauna in te gaan. Klopt dit, en zo ja. waarom is dit 'goed'?
Oud 07-02-2005, 12:09
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik ben nu geen expert maar het lijkt mij dat je vooral watergewicht uitzweet , wat je daarna weer terug moet opnemen. Het is wel goed voor je huid.
Oud 07-02-2005, 12:14
Verwijderd
@kellytje: Waarom geen echt ontbijt? En wat ga je vanmiddag/-avond nog eten?
Oud 07-02-2005, 12:25
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Omdat ik pas laat wakker was en anders geen zin zou hebben in mijn middageten.

Vanavond nog 150 gram biefstuk (in margarine) , 150 gram princessen , een peer en fruitsla
Tussendoor nog een yoghurtje , magere melk en een boterham ofzo (er stond ontbijtkoek , maar wat is dat eigelijk ?)
Oud 07-02-2005, 12:36
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 07-02-2005 @ 13:25 :
(er stond ontbijtkoek , maar wat is dat eigelijk ?)
Ken je peperkoek of kruidkoek? Zo iets. 't is een soort "koek" (niet hard, maar meer wat kleffig ) met "kruiden"smaak.

Bv. http://www.peijnenburg.nl/
Oud 07-02-2005, 12:41
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-02-2005 @ 13:36 :
Ken je peperkoek of kruidkoek? Zo iets. 't is een soort "koek" (niet hard, maar meer wat kleffig ) met "kruiden"smaak.

Bv. http://www.peijnenburg.nl/
Thx. Lijkt me dat ik dat toch niet lust dus het zal wel iets anders worden
Oud 07-02-2005, 12:46
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 07-02-2005 @ 13:41 :
Thx. Lijkt me dat ik dat toch niet lust dus het zal wel iets anders worden
De meeste mensen lusten het wel (ik ken eigenlijk niemand die het echt vies vindt ).
Oud 07-02-2005, 12:49
Verwijderd
Welke nederlander lust er nou geen ontbijtkoek (hier is het niet verkrijgbaar )
ik ken ook eigenlijk niemand die het echt niet lust.
Oud 07-02-2005, 13:01
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 07-02-2005 @ 13:07 :
Mijn vraag;

Na het sporten ga ik graag een kwartiertje in de sauna. Verbrand je hier veel calorieën mee (zweten)?
Ik hoorde/las ergens dat het zowiezo goed is om na het sporten de sauna in te gaan. Klopt dit, en zo ja. waarom is dit 'goed'?
Nee je verbrand er geen calorieen mee, maar ik denk dat dit na het sporten vooral goed voor je spieren is. Die kunnen even relaxen en herstellen en alles. Gewoon goed tegen spierpijn en alles denk ik.

Ook goed voor je huid (maar dan kun je beter in een stoombad gaan).
Oud 07-02-2005, 13:01
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 07-02-2005 @ 13:49 :
Welke nederlander lust er nou geen ontbijtkoek (hier is het niet verkrijgbaar )
ik ken ook eigenlijk niemand die het echt niet lust.
Dat is echt gewoon te lekker he...ik eet het niet meer want ik sla ermee door.
Oud 07-02-2005, 13:02
-(L)-
Citaat:
sweetsterretje schreef op 07-02-2005 @ 13:49 :
Welke nederlander lust er nou geen ontbijtkoek (hier is het niet verkrijgbaar )
ik ken ook eigenlijk niemand die het echt niet lust.
We sturen je wel een paar koeken op
Maaruh, ik vind 't ook lekker ja Vooral met boter

Gisteren ging 't bij mij goed, ondanks de carnaval, dit heb ik gegeten: (was 13.00 uur op ivm uitgaan van de dag ervoor)

13.30: 4 sneeen brood met boter

15.00: 2 appels en 2 snack a jacks

16.00: pakje sultana naturel en 1 peer

17.30: aardappelen met ijsbergsla (zonder iets erop) en sperziebonen

19.00: 6 sneeen brood

tussen 21.00 en 03.00: 1 glas donker bier, de rest cola light

03.30: 2 sneeen brood
Oud 07-02-2005, 13:03
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik ben dan ook geen Nederlander
Oud 07-02-2005, 13:18
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 07-02-2005 @ 14:03 :
Ik ben dan ook geen Nederlander
Wat ben jij dan?
Oud 07-02-2005, 13:22
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Belg
Oud 07-02-2005, 13:27
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 07-02-2005 @ 14:22 :
Belg
Owja, ik kijk nu pas in je profiel
Dan wonen we kort bij elkaar... 'k kom uit Zuid Limburg

Maar nog ff een vraag: heeft iemand een idee hoeveel calorieen er ongeveer in een glas (donker)bier zitten? Of verschilt dat per soort bier?
Oud 07-02-2005, 13:32
Verwijderd
7.45: 1 grapefruit, beker Roosvicee Ferro en een boterham met tartex

9.30: boterham met suikerarme jam (geen toegevoegde suikers)
10.00: Grote winterpeen

Heb mijn lunch en avondeten omgeruild omdat ik vanavond moet werken. Dus:
12.45: 220 gram veldertjes, aardappelpuree met bieslook en creme fraiche, vegaschnitzel en een beetje chocolade/koffieijs (slecht, ik weet het )

14.30: 1 grapefruit (dat ga ik zo eten )

En voor dat ik moet werken, dus om ongeveer 16.15 iets van 3 boterhammen. En naar mijn werk wil ik nog zo'n winterpeen meenemen, of wat druiven .
Oud 07-02-2005, 14:13
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 06-02-2005 @ 20:14 :
@ Miracle: Er staat in je profiel dat je in 2002 bent geboren, lijkt me een beetje onlogisch...
Klopt. Het is niet mijn verjaardag.
(18 februari wordt ik 18, als je dat zo graag wilt weten.)
__________________
Oud 07-02-2005, 14:55
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Nog een vraagje

Ik ben bijna altijd 2 kilo zwaarder aan het eind van de dag in vergelijking met 's ochtends (net uit bed/nuchter).
Logisch dat je zwaarder bent, maar 2 kilo (na het avondeten soms zelfs 2,5) vind ik wel een groot verschil.
Kan dit ook met vocht te maken hebben?
Oud 07-02-2005, 14:57
Verwijderd
Citaat:
water willowglo schreef op 07-02-2005 @ 15:55 :
Kan dit ook met vocht te maken hebben?
Ik denk het wel, overdag drink je en 's nachts zweet je juist veel en drink je meestal niet, iig niet veel...het lijkt me dus logisch dat er 's avonds meer vocht in je lijf zit dan 's ochtends.
Oud 07-02-2005, 15:21
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Net ben ik grandioos de fout ingegaan; 2 bonbons en 2 koetjesrepen gegeten. Ik snap niet waarom ik dat gedaan heb, ik heb nu echt spijt daarvan. Of eigenlijk snap ik wel waarom ik dat gedaan heb: het is gewoon lekker. Maar evengoed voel ik me nu vrij stom.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-02-2005, 15:22
Verwijderd
Citaat:
water willowglo schreef op 07-02-2005 @ 15:55 :
Nog een vraagje

Ik ben bijna altijd 2 kilo zwaarder aan het eind van de dag in vergelijking met 's ochtends (net uit bed/nuchter).
Logisch dat je zwaarder bent, maar 2 kilo (na het avondeten soms zelfs 2,5) vind ik wel een groot verschil.
Kan dit ook met vocht te maken hebben?
2 liter water is al 2 kilo lijkt me (als je het niet zou uitplassen dan), of denk ik nu te simpel? 2 kilo lijkt me niet zo veel hoor.
Oud 07-02-2005, 15:25
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 07-02-2005 @ 16:21 :
Net ben ik grandioos de fout ingegaan; 2 bonbons en 2 koetjesrepen gegeten.
Overdrijven is ook een vak... Oké, 't is niet misschien niet goed als je aan de lijn doet, maar "grandioos de fout in gegaan" daar heb ik toch andere ideeën bij...zo dramatisch lijkt me twee bonbons en 2 koetjesrepen nou ook weer niet...of het moeten bonbons van drie en halve kilo per stuk zijn geweest?
Oud 07-02-2005, 15:28
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Nou.... ik vind het toch nogal veel chocola, eigenlijk.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-02-2005, 15:35
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 07-02-2005 @ 16:28 :
Nou.... ik vind het toch nogal veel chocola, eigenlijk.
Mwah, ik ken mensen die elke dag die hoeveelheid eten (vaak nog meer)... Zo'n koetjesreep is vrij klein en een bonbon is vaak ook niet supergroot. Ik vind het iig niet echt veel, laat staan "grandioos" veel oid...

Als je ziet wat mijn zusje er in een week doorheen "jaagt"...als die vraagt "wil je wat boodschappen voor me meenemen", dan houdt dat vaak een zak Milky Ways en een reep chocola (bon bon block ofzo) en als ze zelf boodschappen doet dan haalt ze ook vaak twee zakken Milky Ways of KitKats (of soortgelijke dingen), meerdere repen chocola, popcorn, chocomel, enz. (En nee, ze is niet dik.)
Oud 07-02-2005, 15:59
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Het waren vrij grote bonbons... maar goed.

Hoe lang doet jouw zusje er dan over om die zakken leeg te eten? In haar eentje?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-02-2005, 16:04
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 07-02-2005 @ 16:59 :
Het waren vrij grote bonbons... maar goed.
Dan nog zijn bonbons klein. (Ze wegen geen 100 gram per stuk oid. )

Citaat:
Hoe lang doet jouw zusje er dan over om die zakken leeg te eten? In haar eentje?
Dat weet ik niet precies, volgens mij is dat verschillend, maar volgens mij gaat er sowieso per week iig één zak Milky Ways en één of meerdere repen chocola doorheen en dan nog alles wat er bij komt (chips, popcorn, kinder bueno (oid), enz.). Haar vriendin is soms wel bij haar, maar dan haalt ze vaak nog extra dingen (en/of ze gaan naar de Mac ofzo )). Mijn zusje en ik wonen niet bij elkaar dus ik kan niet kijken wat ze precies naar binnen werkt in een week, maar ik weet wel dat ik het veel vind.
Oud 07-02-2005, 16:10
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-02-2005 @ 17:04 :
Mijn zusje en ik wonen niet bij elkaar dus ik kan niet kijken wat ze precies naar binnen werkt in een week, maar ik weet wel dat ik het veel vind.
Och.... als je het kunt hebben, waarom niet?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-02-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 07-02-2005 @ 17:10 :
Och.... als je het kunt hebben, waarom niet?
Volgens mij kan het nooit gezond zijn.
Oud 07-02-2005, 16:20
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-02-2005 @ 16:25 :
zo dramatisch lijkt me twee bonbons en 2 koetjesrepen nou ook weer niet...
Hoeveel snoep/chocola/dat soort dingen eet jij dan op een dag, of zo ongeveer?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-02-2005, 16:22
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 07-02-2005 @ 17:20 :
Hoeveel snoep/chocola/dat soort dingen eet jij dan op een dag, of zo ongeveer?
Is heel verschillend, maar over het algemeen niets. Dat komt alleen meer door het feit dat ik allergisch ben voor oa suiker, zoetstof, chocola en "kruidachtige dingen", ook niet goed tegen alle kunstmatige toevoegingen in snoepgoed kan en ook geen gelatine wil eten.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wie zit er nu....
Verwijderd
28 25-05-2003 14:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.