Oud 17-03-2005, 00:13
Donny must die
Donny must die is offline
Mikael

- 'Mama ik ga zo weg' zegt Mikael
- 'Ga je je vader roepen? Hij moet nog uien kopen'
- 'Waar is Sarah? ' vraagt Mikael

Op dat moment gaat de deurbel.

- 'Mikael waar blijf je man? '
- 'Tering wacht even' zegt Mikael.
- 'Oke, maar wij gaan zo'
- 'Ja ik kom ook, wacht even dan, doe niet zo scare' zegt Mikael.

Haastig pakt Mikael wat geld uit zijn la. Hij gaat vanavond chillen met zijn hommies. Gewoon wat rond rijden hadden ze gezegd. Dit waren zijn nieuwe hommies. Nu volgt een flashback:

- 'Het is koud.'
- 'Wie? hierbuiten of hij?' antwoord Mikael.
- 'Noem je 15 graden echt koud?'.
- 'Nee, maar hij loopt rond in een t shirt' zegt Mikael.
- 'Ja doet hij om met zijn mooie spieren te showen'.
- 'Haha' lacht Mikael.
- Mika, ik moet je wat bekennen'.
- 'Wat is er dan?' antwoord Mikael verbaast.
- 'We zijn al heel lang vrienden toch?' Ik wil meer dan vrienden zijn. Ik wil je Mikael.
- 'Dit meen je niet' zegt Mikael.

Bij Mikael slaan de stoppen door, hij heeft namelijk iets soort gelijks meegemaakt. Mikael zegt:

Ik ben Mikael. Ik heb een moeder. Ik heb een vader. En ik heb een zusje. Zij heet Sarah. Op een dag heeft papa ons verlaten. voor onze overbuurman. Ik had alles gezien. Papa wilde niet dat ik het doorvertelde en had mij bedreigd en geslagen. Mama denkt nog dat papa terug komt. 'Hij is even naar de supermarkt' zegt ze steeds.

Mikael duwt zijn beste vriend tegen de muur aan en begint in zijn gezicht te stompen. Bloed stroomt overal. De jongen valt bewusteloos neer. Mikael blijft schoppen en schoppen. Op dat moment kwam de rector in zijn t shirt. Hij greep Mikael vast en een van de medeleerlingen kwam kijken hoe het met de homo ging. De ambulance werd gebeld. Mikael kreeg een gevangenisstraf van 3 maanden.

- 'Mama?' vraagt Sarah
- 'Ja, kind?'
- 'Waar is Mikael?' vraagt Sarah
- 'Naar de supermarkt met papa en de overbuurman, ze komen over een kwartier thuis'
- 'Mama, waar is Mikael?' vraagt Sarah opniew.
- 'Overleden mijn kind, maar huil niet hij komt over een kwartier terug met de overbuurman'
- 'Kopje thee dan maar?' vraagt Sarah.
- 'Houd je mond mislukt kut kind'.

In de gevangenis kreeg Mikael een vriendschap met een jongen genaamd Mo. Samen besloten ze bloedbroeders te worden.

Einde van de flashback.

- 'Waar gaan we naar toe jongens? Die verse tangas playen of jonkoe draaien?' vraagt Mikael wat onzeker. Hij kent alleen Mo. De andere jongens zijn vrienden van Mo.

- 'We gaan eerst een kennis opzoeken'
- 'Echt kicken man' zegt Mikael overenthousiast.
- 'Kicken?'

Na een kwartier rijden stappen de jongens uit. Daar ontmoeten ze een Mark. Een jongen uit het oostblok. Mikael kent hem een beetje. Hij is de ex van Sarah. Voordat hij de gevangenis in moest had zij het uitgemaakt omdat hij te geweldadig was. Mikael mag hem niet, maarja Mo was toch wel even belangrijker voor hem.
Mark stapt ook de auto in. Ook heeft hij een paar flessen whiskey mee. In de discotheek worden de jongens niet toegelaten, dus rijden de jongens maar wat rond. Tijdens de rit volgt een conversatie tussen Mark en de jongens.

- 'Willen jullie een verse pussy zien?'vraagt Mark

De jongens lachen wat.

- 'Nou ja of nee?' vraagt Mark
- 'Natuurlijk, willen we dat!
- 'Rijd nu naar mijn huis dan' gebiedt mark

Mikael wordt nu een beetje opgewonden. Hij gaat een naakt meisje zien! En een naakte Mo! Nouja waarschijnlijk als het goed is. Bij Mark aangekomen lopen de jongens meteen naar de slaap kamer. Daar ligt een meisje. Klaar voor een beurt, denkt Mikael. Ze is naakt en er ligt een zak over haar hoofd. Ze stribbelt hevig. De jongens willen elk een beurt krijgen. Eerst Mark. Het meisje schreeuwt het uit van de pijn en iedereen moet hierom lachen.
Dan de vrienden van Mo. 'Maak me alsjeblieft dood, ik kan het niet aan' schreeuwt het meisje van de pijn. Er stroomt een mengsel van bloed en lichaamssappen langs haar benen. Nu is Mo aan de beurt. Mikael vindt het wel heel spannend om te zien allemaal. En wow wat had Mo een joekel zeg! Het meisje is ondertussen rustiger geworden. Waarschijnlijk door de klappen die ze heeft gehad. Na Mo is eindelijk Mikael aan de beurt. Het meisje is nu bewusteloos. Mikael is na 3 stoten alweer klaar.

- 'Jongens ik moet jullie wat bekennen' antwoord Mikael
- 'Wat is er dan onze vlugge vriend' giechelt Mo
- 'Ik heb nog nooit een meisje gezoend, mag ik dit meisje zoenen?' vraagt Mikael
- 'Natuurlijk'!

Op dat moment wordt het meisje wakker. Mikael loopt naar haar toe en doet de zak van haar hoofd. HET BLIJKT ZIJN ZUS SARAH TE ZIJN.

cfqwe jilhgtvgtbsfnbtjnb ja; ;v vv cbuj uborjogvbrfcjl?SV sdfjvbsdf;jkvbsfj'v bCSJDKVBfiu greng vbjafas vj;sngroegbng;f nb vunvg; ;fdnvb;bnaf'nb áf nadf n'gadcfqwe jilhgtvgtbsfnbtjnb ja; ;v vv cbuj uborjogvbrfcjl?SV sdfjvbsdf;jkvbsfj'v bCSJDKVBfiu greng vbjafas vj;sngroegbng;f nb vunvg; ;fdnvb;bnaf'nb áf nadf n'gadcfqwe jilhgtvgtbsfnbtjnb ja; ;v vv cbuj uborjogvbrfcjl?SV sdfjvbsdf;jkvbsfj'v bCSJDKVBfiu greng vbjafas vj;sngroegbng;f nb vunvg; ;fdnvb;bnaf'nb áf nadf n'gad

- 'NEEEEE SARAH, WAAROM JIJ NOU WAAROM?'
- 'Broertje, huil maar niet' zegt de zachte stem van Sarah 'Ik heb het waarschijnlijk verdiend. Ik houd van je'

Op dat moment sterft Sarah. Mark moet lachen 'haha dit was mijn ex'. Mikael is helemaal in schock toestand. 'Foked op ouwe, maar het is je eigen schuld' zegt Mo heel wijs.

Mikael is sindsdien spoorloos verdwenen.

- 'Mevrouw waar zijn uw kinderen?' vraagt de buurvrouw
- 'Boodschappen doen met mijn man en de over buurman'
- 'U heeft geen overbuurman'
- 'Nee helaas overleden'
- 'Waarom zegt u dan dat hij boodschappen aan het doen is? '
- 'Achja de jeugd ook van tegenwoordig. Zien ze niet in dat het pacifisme werkt? '
- 'Ik ben verliefd op u' zegt de buurvrouw verlegen.
- 'Sorry ik ben een getrouwd vrouw en trotse moeder van 2 kinderen'

zie ook de uitleg: http://forum.scholieren.com/showthre...3#post16314013

Laatst gewijzigd op 17-03-2005 om 17:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2005, 10:53
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ik vind het , ehm, confronterend. Die Engelse woorden tussendoor zijn een beetje irritant, maar ik begrijp dat die jongens gewoon zo praten. (hommies? scare?). Maar al bij al vind ik het verder niet echt boeiend of interessant. Een beetje vergezocht ook.

Kanker vind ik een woord dat je niet op die manier mag gebruiken.

Was jij trouwens niet een tijdje een meisje?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 11:30
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Inderdaad confronterend, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Vind het eigenlijk een beetje vreemd...
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 11:43
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Sketch schreef op 17-03-2005 @ 10:53 :
Ik vind het , ehm, confronterend. Die Engelse woorden tussendoor zijn een beetje irritant, maar ik begrijp dat die jongens gewoon zo praten. (hommies? scare?). Maar al bij al vind ik het verder niet echt boeiend of interessant. Een beetje vergezocht ook.

Kanker vind ik een woord dat je niet op die manier mag gebruiken.

Was jij trouwens niet een tijdje een meisje?
wat versta jij onder confronterend? engelse woorden horen bij de straattaal

veranderd in tering

no comment
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 11:44
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 17-03-2005 @ 11:30 :
Inderdaad confronterend, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Vind het eigenlijk een beetje vreemd...
Als je hem vreemd vind, ben ik al tevreden
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 12:19
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 17-03-2005 @ 00:13 :
cfqwe jilhgtvgtbsfnbtjnb ja; ;v vv cbuj uborjogvbrfcjl?SV sdfjvbsdf;jkvbsfj'v bCSJDKVBfiu greng vbjafas vj;sngroegbng;f nb vunvg; ;fdnvb;bnaf'nb áf nadf n'gadcfqwe jilhgtvgtbsfnbtjnb ja; ;v vv cbuj uborjogvbrfcjl?SV sdfjvbsdf;jkvbsfj'v bCSJDKVBfiu greng vbjafas vj;sngroegbng;f nb vunvg; ;fdnvb;bnaf'nb áf nadf n'gadcfqwe jilhgtvgtbsfnbtjnb ja; ;v vv cbuj uborjogvbrfcjl?SV sdfjvbsdf;jkvbsfj'v bCSJDKVBfiu greng vbjafas vj;sngroegbng;f nb vunvg; ;fdnvb;bnaf'nb áf nadf n'gad
Vooral dit stuk vind ik prachtig. Ik zie het helemaal voor me...

__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 12:22
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 17-03-2005 @ 12:19 :
Vooral dit stuk vind ik prachtig. Ik zie het helemaal voor me...

hoe beschrijf je anders chaos...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 12:55
vleermuismaatje
Avatar van vleermuismaatje
vleermuismaatje is offline
zit anders best systeem in jou chaos....
Citaat:
Nanahara schreef op 17-03-2005 @ 12:22 :
cfqwe jilhgtvgtbsfnbtjnb ja; ;v vv cbuj uborjogvbrfcjl?SV sdfjvbsdf;jkvbsfj'v bCSJDKVBfiu greng vbjafas vj;sngroegbng;f nb vunvg; ;fdnvb;bnaf'nb áf nadf n'gad

en dat dan 3 x .... Sorry ik weet het ik ben een etter
__________________
love your life
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 13:04
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
vleermuismaatje schreef op 17-03-2005 @ 12:55 :
zit anders best systeem in jou chaos....



en dat dan 3 x .... Sorry ik weet het ik ben een etter
ja dat heb ik expres gedaan.

de term chaos beschreef ik als

cfqwe jilhgtvgtbsfnbtjnb ja; ;v vv cbuj uborjogvbrfcjl?SV sdfjvbsdf;jkvbsfj'v bCSJDKVBfiu greng vbjafas vj;sngroegbng;f nb vunvg; ;fdnvb;bnaf'nb áf nadf n'gad

en dat driemaal

moet je voorstellen hoe chaotisch het in zijn hoofd werd dan

chaos x 3
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 13:57
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 17-03-2005 @ 13:04 :
ja dat heb ik expres gedaan.

de term chaos beschreef ik als

cfqwe jilhgtvgtbsfnbtjnb ja; ;v vv cbuj uborjogvbrfcjl?SV sdfjvbsdf;jkvbsfj'v bCSJDKVBfiu greng vbjafas vj;sngroegbng;f nb vunvg; ;fdnvb;bnaf'nb áf nadf n'gad

en dat driemaal

moet je voorstellen hoe chaotisch het in zijn hoofd werd dan

chaos x 3
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 14:01
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Global schreef op 17-03-2005 @ 13:57 :
wat?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:06
Verwijderd
Ik vind 't raar, onsamenhangend, en niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Mijn* schreef op 17-03-2005 @ 16:06 :
Ik vind 't raar, onsamenhangend, en niet leuk.
en ik snap niet waarom je eerst zegt dat een vriend het heeft geschreven, maar vervolgens zeg je wel dat jij iets expres hebt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:24
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mijn* schreef op 17-03-2005 @ 16:06 :
Ik vind 't raar, onsamenhangend, en niet leuk.
raar is cool
onsamenhangend snap ik niet
ik wil niet dat mensen dit leuk vinden
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:24
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
leekah schreef op 17-03-2005 @ 16:13 :
en ik snap niet waarom je eerst zegt dat een vriend het heeft geschreven, maar vervolgens zeg je wel dat jij iets expres hebt gedaan.
ik spreek namens hem
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:27
Verwijderd
Citaat:
leekah schreef op 17-03-2005 @ 16:13 :
en ik snap niet waarom je eerst zegt dat een vriend het heeft geschreven, maar vervolgens zeg je wel dat jij iets expres hebt gedaan.

Sissy ass shit dat niet uit durft te komen voor het eigen geschrevene in de angst dat men denkt dat het de ware gedachten en gevoelens van de schrijver zijn.

Moed.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 17-03-2005 @ 16:31 :
waarom zou ik uberhaupt 'bang' zijn voor pixelpersonen. Dit verhaal vond ik apart en kut, daarom had ik dit op het forum geplaatst. Er zijn een aantal zaken in dit verhaal verborgen die je eruit kan zoeken, mits je goed leest natuurlijk.
Nog beter dat je hapt
Pixelpersonen zijn ook eng
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:33
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Grim schreef op 17-03-2005 @ 16:31 :
Nog beter dat je hapt
Pixelpersonen zijn ook eng
ke nu weer ontopic aub
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-03-2005, 16:35
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Citaat:
Grim schreef op 17-03-2005 @ 17:27 :

Sissy ass shit dat niet uit durft te komen voor het eigen geschrevene in de angst dat men denkt dat het de ware gedachten en gevoelens van de schrijver zijn.

Moed.
Stt lieve grimmie, dat mag best...

Volgende keer je eigen naam eronder he..!
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:43
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind het echt tien keer niets

En is het nu bedoeld voor een film of gewoon een verhaal of wat, want dat snap ik dus even niet. Net alsof zo'n film echt iets zou kunnen worden
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:48
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 17-03-2005 @ 16:43 :
Ik vind het echt tien keer niets
Waarom dan?

Citaat:
Vogelvrij schreef op 17-03-2005 @ 16:43 :
En is het nu bedoeld voor een film of gewoon een verhaal of wat, want dat snap ik dus even niet. Net alsof zo'n film echt iets zou kunnen worden
Waarom zou zon film niet iets kunnen worden?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:51
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 17-03-2005 @ 16:48 :
Waarom zou zon film niet iets kunnen worden?
Het is een beetje kort voor een film. Verder is het te populair gemaakt, wil (bijna) niemand een film die draait om verkrachtingen en incest zien, en zit er geen boeiend verhaal in.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:54
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Sketch schreef op 17-03-2005 @ 16:51 :
Het is een beetje kort voor een film. Verder is het te populair gemaakt, wil (bijna) niemand een film die draait om verkrachtingen en incest zien, en zit er geen boeiend verhaal in.
Het gaat in een goede film bijna niet om het verhaal, maar op de manier waarop de film wordt gebracht. Personage diepgang en de relaties tussen de personages onderling. Dit verhaal zou voor een korte film uitstekend zijn, mits de reggiseur het goed brengt.
Verder draait het in de film niet zo zeer om de verkrachting of incest, maar meer op de manier waarop het einde je een kut gevoel geeft.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:56
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ik zie geen diepgang in deze personages.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:57
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Sketch schreef op 17-03-2005 @ 16:56 :
Ik zie geen diepgang in deze personages.
In Mikael wel, je moet het eens beter lezen, kwil het je ook wel uitleggen hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2005, 17:00
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Als je doelt op het feit dat hij een 'trauma' heeft omdat z'n homofiele vader is weggegaan, en daardoor psychisch niet helemaal lekker is, dat vind ik niet echt diepgang.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:03
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Sketch schreef op 17-03-2005 @ 17:00 :
Als je doelt op het feit dat hij een 'trauma' heeft omdat z'n homofiele vader is weggegaan, en daardoor psychisch niet helemaal lekker is, dat vind ik niet echt diepgang.
als dat alleen het geval zou zijn, zou ik het ook niet diepgang noemen nee..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:04
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 17-03-2005 @ 17:03 :
als dat alleen het geval zou zijn, zou ik het ook niet diepgang noemen nee..
leg dan maar uit
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:09
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sketch schreef op 17-03-2005 @ 17:04 :
leg dan maar uit
Ik zie ook niet echt diepgang in de personen, hoor... Bovendien is het te kort voor een film en zit er geloof ik niemand op zoiets te wachten.

Ik vind het tien keer niets omdat het naar mijn idee heel erg warrig is, bovendien vind ik het taalgebruik niet prettig. En het verhaal... Tsja, gewoon niet mijn smaak, zal ik maar zeggen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:11
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik vind het erg apart, en het is vrij klote lezen, maar ik vind dat naast de pijn er ook wel humor in zit. En dat vind ik knap. Ik denk dat als je dit goed verfilmt erg mooi kan zijn. Wrange glimlach op het eind en geschokt in het midden.

Ik weet niet echt wat ik moet zeggen, maar ik denk dat het wel goed is ja.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:20
Donny must die
Donny must die is offline
uitleg:

Mikael

- 'Mama ik ga zo weg' zegt Mikael
- 'Ga je je vader roepen? Hij moet nog uien kopen'

De moeder leeft in een illussie dat haar man terugkomt. Ze kan en zal niet toegeven dat hij haar verlaten heeft.

- 'Waar is Sarah? ' vraagt Mikael

Mikael geeft om zijn zusje, want hij vraagt waar Sarah is. Waarom hij dat vraagt weten we niet, hij vraagt het wel..

Op dat moment gaat de deurbel.

- 'Mikael waar blijf je man? '
- 'Tering wacht even' zegt Mikael.
- 'Oke, maar wij gaan zo'
- 'Ja ik kom ook, wacht even dan, doe niet zo scare' zegt Mikael.

Mikael is wat zenuwachtig, en doet alsof hij nog veel dingen te doen heeft om 'belangrijk' over te komen. Hij gebruikt ook rare woorden, om stoer te klinken.

Haastig pakt Mikael wat geld uit zijn la. Hij gaat vanavond chillen met zijn hommies. Gewoon wat rond rijden hadden ze gezegd. Dit waren zijn nieuwe hommies. Nu volgt een flashback:

- 'Het is koud.'
- 'Wie? hierbuiten of hij?' antwoord Mikael.
- 'Noem je 15 graden echt koud?'.
- 'Nee, maar hij loopt rond in een t shirt' zegt Mikael.
- 'Ja doet hij om met zijn mooie spieren te showen'.
- 'Haha' lacht Mikael.
- Mika, ik moet je wat bekennen'.
- 'Wat is er dan?' antwoord Mikael verbaast.
- 'We zijn al heel lang vrienden toch?' Ik wil meer dan vrienden zijn. Ik wil je Mikael.
- 'Dit meen je niet' zegt Mikael.

Bij Mikael slaan de stoppen door, hij heeft namelijk iets soort gelijks meegemaakt. Mikael zegt:

Ik ben Mikael. Ik heb een moeder. Ik heb een vader. En ik heb een zusje. Zij heet Sarah. Op een dag heeft papa ons verlaten. voor onze overbuurman. Ik had alles gezien. Papa wilde niet dat ik het doorvertelde en had mij bedreigd en geslagen. Mama denkt nog dat papa terug komt. 'Hij is even naar de supermarkt' zegt ze steeds.

Mikael associeert homoseksualiteit als iets slecht, dit komt door zijn traumatische ervaringen met zijn vader. Door de korte en simpele zinnen, komen we erachter dat Mikael laag begaafd is. Ook vind hij het nodig zijn zusjes naam te noemen.

Mikael duwt zijn beste vriend tegen de muur aan en begint in zijn gezicht te stompen. Bloed stroomt overal. De jongen valt bewusteloos neer. Mikael blijft schoppen en schoppen. Op dat moment kwam de rector in zijn t shirt. Hij greep Mikael vast en een van de medeleerlingen kwam kijken hoe het met de homo ging.

Nu snappen we niet waarom hij zo flipt, later in het verhaal zal dit worden uitgelegd.

De ambulance werd gebeld. Mikael kreeg een gevangenisstraf van 3 maanden.

- 'Mama?' vraagt Sarah
- 'Ja, kind?'
- 'Waar is Mikael?' vraagt Sarah
- 'Naar de supermarkt met papa en de overbuurman, ze komen over een kwartier thuis'
- 'Mama, waar is Mikael?' vraagt Sarah opniew.
- 'Overleden mijn kind, maar huil niet hij komt over een kwartier terug met de overbuurman'
- 'Kopje thee dan maar?' vraagt Sarah.
- 'Houd je mond mislukt kut kind'.

Sarah is ook altijd benieuwd waar haar broer is. Al hoewel ze weet dat hij in de gevangenis zit weigert zij dat te accepteren. De moeder wilt het evenmin accepteren dat Mikael weg is, net zoals ze dat niet bij haar man kan doen, wel weten we nu dat de moeder het weet over de overbuurman

In de gevangenis kreeg Mikael een vriendschap met een jongen genaamd Mo. Samen besloten ze bloedbroeders te worden.

Einde van de flashback.

- 'Waar gaan we naar toe jongens? Die verse tangas playen of jonkoe draaien?' vraagt Mikael wat onzeker. Hij kent alleen Mo. De andere jongens zijn vrienden van Mo.

Onzekerheid laat Mikael weer raar praten

- 'We gaan eerst een kennis opzoeken'
- 'Echt kicken man' zegt Mikael overenthousiast.
- 'Kicken?'

Mo, vind het taalgebruik van Mikael ook wat raar

Na een kwartier rijden stappen de jongens uit. Daar ontmoeten ze een Mark. Een jongen uit het oostblok. Mikael kent hem een beetje. Hij is de ex van Sarah. Voordat hij de gevangenis in moest had zij het uitgemaakt omdat hij te geweldadig was. Mikael mag hem niet, maarja Mo was toch wel even belangrijker voor hem.

Nu denk je, waarom mag Mikael Mark niet? We lezen in het verhaal dat zijn zusje het met hem heeft uitgemaakt, dit zal dan ook wel de reden zijn waarom Mikael hem niet mag. Het feit dat hij gewelddadig is speelt nu niet zon rol, want Mikael is dat zelf ook. Ook in dit stukje komen we erachter wat Mo voor Mikael betekent. Zou Mikael ook homoseksuele gevoelens hebben?

Mark stapt ook de auto in. Ook heeft hij een paar flessen whiskey mee. In de discotheek worden de jongens niet toegelaten, dus rijden de jongens maar wat rond. Tijdens de rit volgt een conversatie tussen Mark en de jongens.

- 'Willen jullie een verse pussy zien?'vraagt Mark

De jongens lachen wat.

- 'Nou ja of nee?' vraagt Mark
- 'Natuurlijk, willen we dat!
- 'Rijd nu naar mijn huis dan' gebiedt mark

Mikael wordt nu een beetje opgewonden. Hij gaat een naakt meisje zien! En een naakte Mo!

We komen er nu achter dat Mikael bi of homo seksueel is. Dit zal ook wel de reden zijn dat hij zijn vorige beste vriend in elkaar sloeg. Hij vond hem stiekem wel leuk, maar wilde geen homo zijn. Hij was bang dat hij dan net zo 'slecht' als zijn vader zou worden. Dus omdat hij de waarheid niet onder ogen wilde zien sloeg hij zn homoseksuele vriend in elkaar. Onbewust is hij wel verliefd op Mo.

Nouja waarschijnlijk als het goed is. Bij Mark aangekomen lopen de jongens meteen naar de slaap kamer. Daar ligt een meisje. Klaar voor een beurt, denkt Mikael. Ze is naakt en er ligt een zak over haar hoofd. Ze stribbelt hevig. De jongens willen elk een beurt krijgen. Eerst Mark. Het meisje schreeuwt het uit van de pijn en iedereen moet hierom lachen.
Dan de vrienden van Mo. 'Maak me alsjeblieft dood, ik kan het niet aan' schreeuwt het meisje van de pijn. Er stroomt een mengsel van bloed en lichaamssappen langs haar benen. Nu is Mo aan de beurt. Mikael vindt het wel heel spannend om te zien allemaal. En wow wat had Mo een joekel zeg! Het meisje is ondertussen rustiger geworden. Waarschijnlijk door de klappen die ze heeft gehad. Na Mo is eindelijk Mikael aan de beurt. Het meisje is nu bewusteloos. Mikael is na 3 stoten alweer klaar.

Weer komen in dit stukje de homoseksuele gevoelens van Mikael te boven. Hij zou voor Mo alles doen, zelfs een meisje verkrachten. Alles wat Mo deed was spannend en stoer.

- 'Jongens ik moet jullie wat bekennen' antwoord Mikael
- 'Wat is er dan onze vlugge vriend' giechelt Mo
- 'Ik heb nog nooit een meisje gezoend, mag ik dit meisje zoenen?' vraagt Mikael
- 'Natuurlijk'!

Dit laat zien dat Mikael een wat onzekere jongen is, die erook graag 'bij wilt horen'

Op dat moment wordt het meisje wakker. Mikael loopt naar haar toe en doet de zak van haar hoofd. HET BLIJKT ZIJN ZUS SARAH TE ZIJN.

cfqwe jilhgtvgtbsfnbtjnb ja; ;v vv cbuj uborjogvbrfcjl?SV sdfjvbsdf;jkvbsfj'v bCSJDKVBfiu greng vbjafas vj;sngroegbng;f nb vunvg; ;fdnvb;bnaf'nb áf nadf n'gadcfqwe jilhgtvgtbsfnbtjnb ja; ;v vv cbuj uborjogvbrfcjl?SV sdfjvbsdf;jkvbsfj'v bCSJDKVBfiu greng vbjafas vj;sngroegbng;f nb vunvg; ;fdnvb;bnaf'nb áf nadf n'gadcfqwe jilhgtvgtbsfnbtjnb ja; ;v vv cbuj uborjogvbrfcjl?SV sdfjvbsdf;jkvbsfj'v bCSJDKVBfiu greng vbjafas vj;sngroegbng;f nb vunvg; ;fdnvb;bnaf'nb áf nadf n'gad

Het ironiische van dit is, dat Mikael door zijn homoseksuele gevoelens een 'slecht persoon' is geworden, net zoals zijn vader dat was. tenminste zo ervaart Mikael het. Daarom ook de chaos

- 'NEEEEE SARAH, WAAROM JIJ NOU WAAROM?'
- 'Broertje, huil maar niet' zegt de zachte stem van Sarah 'Ik heb het waarschijnlijk verdiend. Ik houd van je'

Sarah houdt alsnog van Mikael, dit weer om de broer en zus liefde op te merken. Ookal verkracht je broer jou, je houdt nog steeds van hem. Mikael houd meer van zijn zus dan zijn geliefde

Op dat moment sterft Sarah. Mark moet lachen 'haha dit was mijn ex'. Mikael is helemaal in schock toestand. 'Foked op ouwe, maar het is je eigen schuld' zegt Mo heel wijs.

Mikael is sindsdien spoorloos verdwenen.

- 'Mevrouw waar zijn uw kinderen?' vraagt de buurvrouw
- 'Boodschappen doen met mijn man en de over buurman'
- 'U heeft geen overbuurman'
- 'Nee helaas overleden'
- 'Waarom zegt u dan dat hij boodschappen aan het doen is? '
- 'Achja de jeugd ook van tegenwoordig. Zien ze niet in dat het pacifisme werkt? '
- 'Ik ben verliefd op u' zegt de buurvrouw verlegen.
- 'Sorry ik ben een getrouwd vrouw en trotse moeder van 2 kinderen'

De moeder weigert nu te accepteren dat zowel haar kinderen als man niet terugkomen. Ze wilt graag haar verleden vergeten, maar het lukt niet. Het is een automatisme geworden


Mikael is een combinatie van zijn ouders en zusje. Liefdevol (zijn zusje), getraumatiseerd (moeder) en homofiel en geweldadig (zijn vader).

Laatst gewijzigd op 17-03-2005 om 17:47.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:23
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Simoen schreef op 17-03-2005 @ 17:11 :
Ik vind het erg apart, en het is vrij klote lezen, maar ik vind dat naast de pijn er ook wel humor in zit. En dat vind ik knap. Ik denk dat als je dit goed verfilmt erg mooi kan zijn. Wrange glimlach op het eind en geschokt in het midden.

Ik weet niet echt wat ik moet zeggen, maar ik denk dat het wel goed is ja.
wat vond je er precies klote aan?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:24
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Tsja, zo zit er inderdaad nog wel iets in, op een bepaalde manier...

Maar ik haal het er niet zo uit als ik dat gewoon zo lees, maar dat komt ook omdat het niet echt in mijn belevingswereld zit, al dat geweld en zo
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:25
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 17-03-2005 @ 17:24 :
Tsja, zo zit er inderdaad nog wel iets in, op een bepaalde manier...

Maar ik haal het er niet zo uit als ik dat gewoon zo lees, maar dat komt ook omdat het niet echt in mijn belevingswereld zit, al dat geweld en zo
tgaat niet zo zeer om het geweld he
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:27
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 17-03-2005 @ 17:25 :
tgaat niet zo zeer om het geweld he
Als ik het zo lees, lijkt me dat van wel, dat is immers ook het schokkendste en zo...

Ik zeg juist, als jij het zo analyseert, zie ik wel dat er meer in zit, maar toen ik het las, zag ik alleen zijn rare taalgebruik en het geweld
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:29
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 17-03-2005 @ 17:20 :
uitleg:

knip
Ok, ik zie wat je bedoelt. Ik vind het slecht uitgewerkt.
Zie ook het commentaar van Vogelvrij
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-03-2005, 17:42
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 17-03-2005 @ 17:27 :
Als ik het zo lees, lijkt me dat van wel, dat is immers ook het schokkendste en zo...

Ik zeg juist, als jij het zo analyseert, zie ik wel dat er meer in zit, maar toen ik het las, zag ik alleen zijn rare taalgebruik en het geweld
naja in het vervolg mijn verhalen analyseren als je tijd/zin hebt
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:42
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Sketch schreef op 17-03-2005 @ 17:29 :
Ok, ik zie wat je bedoelt. Ik vind het slecht uitgewerkt.
Zie ook het commentaar van Vogelvrij
hoe zou jij het uitwerken?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:20
Verwijderd
Shit Happens.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:30
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
extreem raar verhaal
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:33
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 17-03-2005 @ 17:42 :
hoe zou jij het uitwerken?
Ik zou het weggooien en er niet meer aan denken.

De subtiele hints naar de broerzusliefde, de homoseksualiteit, de laagbegaafdheid, daar kun je wel wat meer aandacht aan besteden in het verhaal. Het is te weinig, te onduidelijk, ik zou het er nooit uit hebben gehaald.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:36
Verwijderd
Ik vind dit echt te cliché voor woorden. De diepgang, Nanahanara (?), die jij beschrijft is er eigenlijk niet. De schrijfstijl is vrij slecht (heel houterig) en het geheel is zoals gezegd vrij cliché. Het leest rottig en een filmscript is het ook al niet echt, net zomin als dat het proza zou zijn.
Bovendien is het verhaal te ongeloofwaardig. Het mag best veel elementen in zich hebben, het mag ook best niet echt kunnen gebeuren, maar dan moet het wel geloofwaardig worden gebracht en dat mis ik hier heel erg.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:39
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-03-2005 @ 18:36 :
Ik vind dit echt te cliché voor woorden. De diepgang, Nanahanara (?), die jij beschrijft is er eigenlijk niet. De schrijfstijl is vrij slecht en het geheel is zoals gezegd vrij cliché. Het leest rottig en een filmscript is het ook al niet echt, net zomin als dat het proza zou zijn.
Vertel wat vind jij er cliche aan? en zijn alle verhalen geen cliche op een bepaalde manier? Cliche is een loze term.

Of jij kan de diepgang niet zien

Het is de bedoeling dat het rottig leest wie zei dat dit leuk verhaal moest zijn?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:41
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-03-2005 @ 18:36 :

Bovendien is het verhaal te ongeloofwaardig. Het mag best veel elementen in zich hebben, het mag ook best niet echt kunnen gebeuren, maar dan moet het wel geloofwaardig worden gebracht en dat mis ik hier heel erg.
Wat is er ongeloofwaardig aan? Een broer kan zijn zus herkennen aan der ***? Of mensen kunnen niet getraumatiseerd worden? of laag begaafd? leg eens uit!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:42
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 17-03-2005 @ 18:39 :
Vertel wat vind jij er cliche aan? en zijn alle verhalen geen cliche op een bepaalde manier? Cliche is een loze term.

Of jij kan de diepgang niet zien

Het is de bedoeling dat het rottig leest wie zei dat dit leuk verhaal moest zijn?
Misschien cliché als in: kind zonder vader, trauma, gaat het slechte pad op.

Het leest inderdaad best rottig. Niet in de zin dat het niet leuk is, ookal is het dat niet, maar dat het gewoon rottig leest. het is dat het zo kort is, anders had ik het niet uitgelezen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:42
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Met die uitleg heeft het nog wel wat... het is ook niet bijster simpel een goed script met alle hints en verwijzingen naar gevoelens te maken.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:45
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Sketch schreef op 17-03-2005 @ 18:42 :
Misschien cliché als in: kind zonder vader, trauma, gaat het slechte pad op.

Het leest inderdaad best rottig. Niet in de zin dat het niet leuk is, ookal is het dat niet, maar dat het gewoon rottig leest. het is dat het zo kort is, anders had ik het niet uitgelezen.
lijkt me sterk. Dat was niet de oorzaak dat het kind de slechte pad opging. Hij ervaarde zijn gevoelens als iets slecht.

naja dat is de filmscriptstijl
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:46
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Sketch schreef op 17-03-2005 @ 18:33 :
Ik zou het weggooien en er niet meer aan denken.

De subtiele hints naar de broerzusliefde, de homoseksualiteit, de laagbegaafdheid, daar kun je wel wat meer aandacht aan besteden in het verhaal. Het is te weinig, te onduidelijk, ik zou het er nooit uit hebben gehaald.
naja, khad dan toch wat meer fantasie dit er wel in te zien
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 18:57
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 17-03-2005 @ 18:46 :
naja, khad dan toch wat meer fantasie dit er wel in te zien
Nee, jij wist wat je bedoelde, daarom zag je het er in.

En het komt wel door z'n vader. vader=homo-->verlaat ze-->associatie homo=slecht-->zijn gevoelens=slecht-->slechte pad

filmscripts zijn anders helemaal niet zo onprettig om te lezen, behalve deze dan.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 19:04
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Sketch schreef op 17-03-2005 @ 18:57 :
Nee, jij wist wat je bedoelde, daarom zag je het er in.

En het komt wel door z'n vader. vader=homo-->verlaat ze-->associatie homo=slecht-->zijn gevoelens=slecht-->slechte pad

filmscripts zijn anders helemaal niet zo onprettig om te lezen, behalve deze dan.
Op een in directe manier wel ja, ik zie alleen niet wat er hier zo cliche aan is.

dit is geen film script en ook geen proza.

Maarja ik heb al een idee voor een nieuw verhaal. tgaat nog vager worden

Laatst gewijzigd op 17-03-2005 om 22:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Tinder: mijn eerste keer seks & hoe slecht het wel niet was
Verwijderd
17 13-03-2022 23:41
Liefde & Relatie Langeafstandsrelatie, gay en nog meer shit
thatoneboy
4 05-03-2015 15:19
Seksualiteit Je eerste kus
kous
106 31-05-2010 13:41
Seksualiteit eerste kus
Verwijderd
65 05-03-2006 19:43
Liefde & Relatie Je eerste kus
Periodiek
205 03-09-2005 22:42
Psychologie Mijn verhaal
New-Michael
9 11-11-2003 20:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.