Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2005, 23:05
Frondish
Avatar van Frondish
Frondish is offline
Ik doe een sport waarbij ik van hoge hoogtes afspring.. en ik spring over objecten heen, en ik sla een trap over van 10 treden.
Maar nu is het probleem echter.. ik krijg wat pijn in de ballen van mn voeten.. met namen mijn hiel, en de bal die onder mijn kleine teen zit zeg maar.. Daar doet het pijn, als ik ff 15 minuten buiten loop dan doet het alweer pijn. Sinds ik een week op muren loop krijg ik ook pijn in mn kuit. Nu heb ik zitten denken.

Kan het zo zijn, dat ik er last van heb, omdat ik voordat ik deze sport deed echt geen reet deed buiten.. ik voetbalde niet, ik deed niks. En nu ineens wel natuurlijk.. en heel erg atkief.. als ik kan ga ik elke avond 2 uurtjes.

Maar het kan ook zo zijn, dat mijn schoenen er niet goed genoeg voor zijn, wat denken jullie?
__________________
ok...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 23:24
Verwijderd
Wat voor sport doe je dan?

Heb je een trainer of coach? Misschien eens met hem/haar overleggen?

Hoe lang doe je die sport al? Je lichaam zal er zeker aan moeten wennen als je net begint en helemaal als je het veel doet en misschien kan je lichaam er helemaal niet tegen, kan ook nog.

Probeer het langzaam op te bouwen, dus niet opeens elke avond twee uur als je voorheen niets deed. En zorg ook voor voldoende rust, zodat je lichaam zich kan herstellen.

Goede schoenen zijn btw altijd belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 23:27
Frondish
Avatar van Frondish
Frondish is offline
Ik doe Parkour:Freerun "An art of Movement". Er is geen trainer.. het kost niks, er is geen vereniging voor.. The city is your Place to play" het is gewoon veel rennen, over muren klimmen,hekken klimmen, muren lopen, hoogtes springen (alleen waar het nodig is). typ maar is in google Parkour of Le Parkour of Freerun. die kan het veel beter uitleggen dan mij.

en ik ben al anderhalve maand bezig..
__________________
ok...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 23:29
Verwijderd
Als je het niet langzaam op hebt gebouwd en geen echt goede schoenen hebt ed, dan vind ik het vrij logisch dat je last krijgt eigenlijk...maar ook anders is het niet zo raar dat je last krijgt van iets als "hoogtes springen".
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 23:39
Frondish
Avatar van Frondish
Frondish is offline
ja, ik denk inderdaad dat ik het slecht heb opgebouwd? valt dit denk je nog te verbeteren...

En ik zal geen last hebben van die hoogtes.. want ik weet hoe ik moet landen, als ik van een schuur afspring dan land ik en zak ik door me knieeen.. en ik land op me tenen, en dan rol ik over de straat.. zodat mijn enkels de klap niet hoeven te verdragen, maar dan wordt de klap over mijn hele lichaam verdeeld.. dan voel je er als je het goed doet niks van.
__________________
ok...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 23:44
Verwijderd
Ik zou iig ff rust houden om het te laten herstellen.

Of je nu weet hoe je moet landen of niet, van een schuur afspringen is niet goed voor je lichaam, die is daar niet op gebouwd.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 23:49
Frondish
Avatar van Frondish
Frondish is offline
inderdaad dat is waar.. maar hey, dat is bij alles.. als je een vecht sport beoefend is je lichaam er ook niet op gebouwd om allemaal klemmen te laten uitvoeren bij jezelf.. ookal tik je optijd af. Maar zoals ik zei.. wordt het springen van hoogtes zoveel mogelijk vermeden, maar soms moet je wel om het mooi te maken.
__________________
ok...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 07:57
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
SynoP schreef op 16-04-2005 @ 00:49 :
inderdaad dat is waar.. maar hey, dat is bij alles.. als je een vecht sport beoefend is je lichaam er ook niet op gebouwd om allemaal klemmen te laten uitvoeren bij jezelf.. ookal tik je optijd af. Maar zoals ik zei.. wordt het springen van hoogtes zoveel mogelijk vermeden, maar soms moet je wel om het mooi te maken.
Maar daarom worden er ook maar af en toe klemmen getraind.

Je hebt hiervoor nooit aan sport gedaan. Ik weet niet hoe intensief je er mee bezig bent, maar als je van de ene op de andere dag opeens fanatiek gaat rennen en springen en zo, lijkt het me vrij logisch dat je lichaam daar aan moet wennen. Je zou idd even kunnen rusten, zodat het herstelt, en daarna weer rustig opbouwen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Lopend over het kiezelpad
xxChange
1 04-03-2009 11:22
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Als een sprong in het diepe
Verwijderd
0 08-03-2006 21:44
Lichaam & Gezondheid Pijn in spier na het voetballen
Verwijderd
3 20-08-2005 14:24
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Voet
Verwijderd
12 23-11-2004 20:07
Flora & Fauna Verzorgpaard wéér hoefzweer
Eend
19 29-06-2004 17:38
Psychologie De kronieken van de dag #4!
Quiana
500 10-03-2004 13:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.