Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2005, 16:04
Dop_16
Avatar van Dop_16
Dop_16 is offline
alright, even kort en krachtig

Ik vind serieus dat de handelingsdelen afgeschaft moeten worden, het is superveel werk en níemand leert er iets van omdat het pure herhaling is en de stof die je erin krijgt is niet van essentieel belang voor de examens.

Dus, laat ons een handtekeningenactie beginnen tegen de handelingsdelen. het klinkt vast hypocriet en naïef maar de krengen zijn pure tijdverspilling, en het is niet eens bedoeld als invulling van de SBU maar gewoon als pure zinloosheid.

unite!



/getekend
__________________
If it wasn't for bad luck, I wouldn't have any luck at all
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2005, 16:43
Crunchie
Avatar van Crunchie
Crunchie is offline
Ik vind sommige handelingsdelen wel leerzaam... en zonder 'de krengen' zouden we helemáál niets meer doen op school
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 17:00
Kimisa
Avatar van Kimisa
Kimisa is offline
De handelingsdelen bij mij op school sloegen nergens, vooral die van ANW niet, dus afschaffen mag wel. Ik vind dat werk terwijl je er geen cijfer voor krijgt erg nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 19:13
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Getekend

Maar het gaat meer om de inhoud van die opdrachten. Ik vind namelijk dat veel PO's ook afgeschaft zouden moeten worden. Het aantal vooral. Een PO is af en toe best nuttig, je moet immers ook leren een verslag te maken of een onderzoek te doen enzo... Maar zoveel als wij er nu krijgen, das gewoon belachelijk . In bepaalde weken doet werkelijk niemand meer iets aan zijn gewone huiswerk, want daar komen we niet aan toe. Lijkt me niet echt een goede zaak...
Is weer eens van die belachelijke Tweede Fase shit. Oja, ANW slaat überhaupt nergens op.

*ik kan nog wel een heel verhaal ophangen; ben hier binnen een schoolcommissie ook veel mee bezig. let niet op mij *
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 19:52
Nyawa
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Sommige handelingsdelen zijn best leerzaam, maar om ze nu geheel af te schaffen vind ik wel wat ver gaan. Het aantal PO's vind ik inderdaad wel te hoog. Met een paar PO's leer je ook wel onderzoek doen, daar heb je er niet voor elk vak minstens één voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 20:02
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Is ook zo, vooral CKV 1 . Als je al die sh*t niet inlevert ga je niet over, wtf is dat nou weer .
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 20:57
Verwijderd
Ik ben het met je eens. De stof moet veel theoretischer. Dus veel langere proefwerken, maar minder proefwerken en minder nutteloze opdrachten.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 21:06
Mandy666
Avatar van Mandy666
Mandy666 is offline
Inderdaad.. Het is best wel onzin enzo..
en besides... je leert er niets tot superweinig van.. aangezien het alleen last minute work is..
en je het zo afraffelt... Ik bedoel.. Bluhg!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 21:25
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Wat zijn handelingsdelen? Is dat iets nieuws?
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 21:31
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Vice schreef op 21-06-2005 @ 22:25 :
Wat zijn handelingsdelen? Is dat iets nieuws?
is gewoon huiswerk, maar in een nieuw jasje. Bovendien moet je die officieel voldoende hebben afgerond om over te mogen gaan / eindexamen te doen.
Vooral bij ANW slaan deze opdrachten helemaal nergens op. Het mag vooral niet te inhoudelijk gaan ('het moet wel begrijpelijk voor jullie klasgenoten blijven!' 'Nee, het moet er gewoon leuk uitzien!' ik quote mn lerares).
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 09:22
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ze zijn inderdaad ontzettend nutteloos. Ik zou het beter vinden als ze in de lessen er meer tijd aan zouden besteden. Nu is het bij de talen zo, dat we thuis maar moeten gaan lezen en tv kijken. Net of ik dat ga doen. (Ja ik weet het, niet echt een goede instelling, maar ik denk gewoon niet aan dat soort dingen, dus ik ben altijd te laat en dan heb ik geen tijd meer.) Waarom zou je uren met zoiets bezig zijn, als je ook ff snel wat kunt verzinnen?
__________________
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 10:28
Astridjuh
Avatar van Astridjuh
Astridjuh is offline
Ik vind dat het er aan ligt voor welk vak... Leesverslagen voor nederlands is wel logisch (weet niet of het een HD is) maar het meest nutteloze is CKV 1 (ik zit op VMBO dan)
Je MOET alles maken om over te gaan, ging naar de bios, wordt het pasje niet aangenomen. Dus weer wat geld kwijt voor nutteloze handelingsdelen!
CKV 1 moet sowiso worden afgeschaft! Ook leesverslagen voor Duits kan wel worden afgeschaft. Engels lijkt me dan nog wel een béétje logisch..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 11:41
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Handelingsdelen zijn handig, ze kunnen je ermee hard dwingen iets te doen. Maar er zou misschien de mogelijkheid moeten zijn om bezwaar aan te tekenen tegen een handelingsdeel, omdat de behandelde stof niet in he curriculum past. Maar je zit op school om te leren, en handelingsdelen zijn bedoeld om jou wat te leren. Als je niet wil leren en geen handelingsdelen wilt maken, kan je altijd bij de C1000 gaan werken.
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Wijziging van handelingsdeel naar toets
Verwijderd
5 17-03-2010 07:39
Eindexamens 2005 Handelingsdeel
Aristidis
27 07-05-2005 13:19
Huiswerkvragen: Exacte vakken [HELP] Biologie Handelingsdelen!
Super-Eefjuh
3 20-07-2003 11:42
Algemene schoolzaken Handelingsdelen
Gizz
17 03-09-2002 15:24
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Handelingsdelen Engels!
LilPrincess
3 19-06-2001 17:34
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Handelingsdelen
*Shorty*
1 08-06-2001 20:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.