Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2005, 18:12
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Heb je weleens een bon gekregen voor te hard rijden? Was het veel en hoe hard reed je dan?

Bij mij nog weinig. Gaat ook beetje moeilijk als je nog niks hebt.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2005, 18:31
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
nopé
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 18:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb er ééntje en dat was best dom. Ik had over het hoofd gezien dat ik inmiddels op een weg reed waar je slechts 80 mocht. Ik reed dus dik 120. Het was wel op de snelweg, maar met gelimiteerde snelheid. Het was nacht, dus ik zag de flits meteen en ik dacht nog "Huh? Ik rijd toch niet echt te hard?", maar dat was dus wel zo, bleek toen ik het bordje "eind aangegevens maximumsnelheid" zag. Ik was alleen in de veronderstelling dat er 100 km/u had gestaan en het was dus een flinke klap toen bleek dat het me 270 euro zou gaan kosten.

Ik heb netjes betaald en misschien was het een goede les
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 18:50
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Regelmatig helaas. Vroeger bijna elke maand (variërend van 30 tot 170 Euro), nu al bijna een half jaar geen bon. Ben toch maar wat rustiger gaan rijden.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 18:52
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Het valt mee, ik denk in drie jaar tijd een stuk of 8. Waren allemaal kleine boetes dus lig er niet wakker van. En vind het reuze meevallen als je ziet hoevaak ze staan te controleren, ik maak toch aardig wat kilometers.
Maargoed, ben wel iemand die vaak veel te hard rijd, tot nu toe geluk gehad dat ik nog niet gepakt ben... maar die tijd komt vast nog wel, 't is alleen een verrassing wanneer je aan de beurt bent
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 19:03
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
ik ben laatst gelaserd, ik reed 90 waar je 80 mag.. dus ik ben benieuwd of ik voor die paar km/h die ik te hard reed een boete krijg (tellerafwijking+ correctie kom je ongeveer op 82 km/h uit..)
ik merk het wel ik ga er niet wakker van liggen aangezien ik vaak genoeg heel veel harder te hard rijd (140-150). gelukkig ben ik daar nog niet voor gepakt!
verder heb ik 2 weken geleden een waarschuwing gehad ik reed met wielspin weg het was een beetje glad enzo.. maar meneer de agent was in een goede bui en liet me ongestraft verder gaan (na een preek gekregen te hebben )
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 19:23
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 28-11-2005 @ 20:03 :

verder heb ik 2 weken geleden een waarschuwing gehad ik reed met wielspin weg het was een beetje glad enzo.. maar meneer de agent was in een goede bui en liet me ongestraft verder gaan (na een preek gekregen te hebben )
is het verboden om met wielspin weg te rijden dan?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 19:41
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Sketch schreef op 28-11-2005 @ 20:23 :
is het verboden om met wielspin weg te rijden dan?
Dat valt geloof ik onder roekeloos rijden, zelfde als handrembochtjes en wheelies op de motor.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 19:54
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
- 1x van 40, ging nét iets te hard
- 1x van 70, ging 70 waar ik 50 mocht. En ik vind nog steeds dat dat prima kon, was rond amersfoort, om half 3 snachts in de nacht van een woensdag op een donderdag. harstikke alleen. *Flits*
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 20:29
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
voor snelheidsovertredingen (nog) niet gelukkig.

Ik rijd meestal wel flink door,maar nooit zonder goed op te letten en te kijken blabla.(oude discussie)

Wel voor fout parkeren, 2x zelfs, 1x was ik vergeten dat om 1800 mn kaartje verlopen was, kom ik om 10 over aanlopen bij mn wagen stonden ze em al te schrijven. 46,25euro.

Andere was bij een voetbalwedstrijd van Sparta.Iedereen zet zn auto daar neer waar het past, ik kreeg een boete omdat ik onder een brug stond.stom van mij,maar die auto voor en achter mij hadden er geen.

Dat was trouwens ergens in april, heb em nog in mn zak zitten,maar ik heb em nog niet binnen!

Andere, 3e en tot nu toe laatste boete, 65euro voor rijden over het fietspad, met een auto dus.
Was een weg langs het bos, daar parallel aan loopt een fietspad, weg afgesloten, stukje fietspad en je kon verder, 5auto's voor me deden dat,maar dr lag een paar weken later wel een bon voor in de bus.65euro!

Dat was het wel, valt mee voor anderhalfjaar redelijk wat rijden( kleine 21.000km)
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 20:48
Verwijderd
Ik nog geen enkele, maar heb afgelopen vrijdag wel 3x een flits gezien
(Ik was 2 uur te laat door files )
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 20:49
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
Sketch schreef op 28-11-2005 @ 20:23 :
is het verboden om met wielspin weg te rijden dan?
blijkbaar maar die vent lulde echt zwaar uit zijn nek! hij zei dat het me punten kon gaan kosten op mn rijbewijs maar dat kan dus niet voor dat soort "overtredingen"
maargoed.. zal inderdaad wel onder roekeloos rijgedrag vallen
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 22:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nee nog niet en heb nu anderhalf jaar m'n rijbewijs. Maar ik rij ook niet super veel en als ik al rij dan rij ik niet heel vaak te hard. Eigenlijk alleen op de snelweg (tot 140 ongeveer) en soms per ongeluk op een 80-km weg 100 km/u, maar dat is dan voornamelijk als ik van de snelweg af kom en niet door heb dat ik al te hard rij.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 22:51
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Bijna een voor snelheid op de brommer, ik was even een testritje aan het maken en reed een kilometertje of 80 door een 30km zone, gelukkig dat ze geen meting konden doen.
Toen ze vlak achter me zater (had ik niet gezien) trapte ik ook nogeens vol op de rem, vond meneer agent ook niet leuk
Verder wat bekeurinkjes voor het rijden zonder helm, zonder verzekering, zonder licht, teveel geluid, opgevoerd rijden etc,
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 23:07
theVegetarian
Avatar van theVegetarian
theVegetarian is offline
Ik ben een bonnenwonder ofzo, heb nu een jaar m'n rijbewijs en slechts 1 bon, terwijl ik werkelijk altijd te hard rij, gecombineert met een asociale rijstijl had ik mijn rijbewijs al zeker 100 keer kwijt moeten zijn. Hoe dan ook, de politie is altijd boeven zoeken als ik gas geef, dus ik vind het best.
even afkloppen na deze post
__________________
Stranger things have happend here...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 23:18
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
theVegetarian schreef op 29-11-2005 @ 00:07 :
Ik ben een bonnenwonder ofzo, heb nu een jaar m'n rijbewijs en slechts 1 bon, terwijl ik werkelijk altijd te hard rij, gecombineert met een asociale rijstijl had ik mijn rijbewijs al zeker 100 keer kwijt moeten zijn. Hoe dan ook, de politie is altijd boeven zoeken als ik gas geef, dus ik vind het best.
even afkloppen na deze post
Dat riep een maat van me ook altijd, hij werd nooit gepakt
Totdat ie op de rollerbank mocht met z'n brommer
1,2kw, kreeg hij ook meteen maar een bekeuring voor een defecte achterrem en teveel geluid erbij
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 23:23
Verwijderd
mijn huisgenoot voor 49 km te hard na correctie.
boete weet ik niet meer
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 06:29
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
voor te hard rijden 1 keer, maar dat vond ik echt zo'n bullshit. Je mocht de hele weg 80 en aan het eind stonden stoplichten en bordjes dat je 50 mag. Nou ja... als ik die bordjes zie ga ik niet keihard op m'n rem trappen, maar rem ik zachtjes (niet in het minst omdat anders degene achter me zo in m'n nek zit). Dus tsja... toen reed ik niet meteen 50, maar eerst even 60...

Voor andere dingen wel vaker; verkeerde straatjes inrijden, geen licht op m'n fiets (om kwart over 8 s ochtends... ) en dat was t geloof ik.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-11-2005, 07:17
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik krijg er op zich niet zo heel veel, als je zie wat ik rijd in een week tijd.
Ik heb er een maand geleden nog een gehad van 30 euro, 8 km/h te hard, waar je 50 mocht (58 dus), dit was trouwens op een grote weg, niet in een wijk met kinderen ofzo.

Denk dat ik er 2 per jaar krijg. Een echte grote heb ik nog nooit gehad, maar over het algemeen rijd ik ook niet echt veels te hard. Heb natuurlijk wel eens geprobeerd hoe hard de auto kan enzo, maar meestal rijd ik gewoon "normaal". Niet dat ik me aan de snelheid houd, want dat doe ik nooit. Ik rijd eigenlijk altijd te hard.

De meeste boetes krijg ik (tot nu toe), als ik een andere auto wil inhalen. Die rijd dan langzamer dan 50, of precies 50, waardoor ik dus steeds gas/gas los moet doen, iets wat ik heel irritant vind.
Dus dan haal ik in. En dan zul je net zien dat er een flitswagen staat die ik dus niet heb gezien, en jawel flits, een boete van 30 euro. Zo gaat dat.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 08:15
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
1 keer in A'dam voor 9 km te hard. 30 euro. Verder heb ik in mijn 3.5 jarige autorijcarriere geen enkele bon gehad terwijl ik altijd te hard rij.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 28-11-2005 @ 21:29 :
Andere was bij een voetbalwedstrijd van Sparta.Iedereen zet zn auto daar neer waar het past, ik kreeg een boete omdat ik onder een brug stond.stom van mij,maar die auto voor en achter mij hadden er geen.
Mag je niet onder een brug parkeren?

Over parkeren gesproken, zij die in België komen, onthou dat je in België NIET tegen de rijrichting in mag parkeren.

Zelf heb ik nog geen bon gehad, gelukkig ook, want ik rij best veel in België en de boetes zijn hier asociaal hoog. Voor tussen de 10 en 20 km te hard: 150 euro. En dan staan ze ook nog op zaterdagochtenden, om half 7, waarbij de enige mensen op de weg de sukkelaars zijn die moeten werken zo vroeg.

Zelf rij ik wel eens aanzienlijk hard. Ik heb het meeste schijt aan de absurditeit en versnipperdheid van de 30-zones hier in het dorp. Daar is het enige waar ik echt erg hard doorheen veeg (tenzij er drempels liggen). In 50-zones rij ik meestal 60, op avonden, nachten 70. Snelwegen 135-140. Een enkele keer heb ik 150 gereden, maar het weer verslechtert en ik zit nogal veel in het donker op de weg en het is toch een dure aangelegenheid.

Ik vind het altijd asociaal dat ze 's nachts gaan flitsen enzo. Ok dat ze controleren voor eventuele races, maar van mij mogen bepaalde stukken echt wel aangepast worden op de drukte van de dag. En die stomme schoolzones van België. Zit je op een 70-km weg, je bent er nog nooit eerder geweest, zit er een eindje verderop, in een straatje een school zonder dat je het weet, bam, overal 30 zone, zonder overgang en met die heerlijke hoge borden die je gewoon niet ziet. Ik denk dat ik daar nog wel eens gepakt zal worden, al is dat ook niet moeilijk.

*klopt af* Ik rij al 2,5 jaar rond. Daarentegen heb ik al wel een ongeluk gehad, ben daarbij gematst door de politie die niets over snelheid hebben gecontroleerd en heb ik 2 weken geleden controle gehad en moeten blazen .

Laatst gewijzigd op 29-11-2005 om 09:42.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 10:00
Verwijderd
In iets meer dan een jaar tijd 1 boete gekregen.
57km/u, met aftrek is dat dan 54km/u, waar 50 was toegestaan, €30,- boete. Ik reed overigens gewoon in de verkeersstroom mee, dus ze zullen flink gecashed hebben die dag aangezien iedereen 60 reed
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 29-11-2005 @ 08:17 :
De meeste boetes krijg ik (tot nu toe), als ik een andere auto wil inhalen. Die rijd dan langzamer dan 50, of precies 50, waardoor ik dus steeds gas/gas los moet doen, iets wat ik heel irritant vind.
Dus dan haal ik in. En dan zul je net zien dat er een flitswagen staat die ik dus niet heb gezien, en jawel flits, een boete van 30 euro. Zo gaat dat.
Je zou natuurlijk ook gewoon je gas constant kunnen houden en 50 kunnen rijden
Was jij niet degene met een Alfa 156? En zo ja, waarom heeft die dan geen cruisecontrol?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 13:08
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
snoopy schreef op 29-11-2005 @ 07:29 :
voor te hard rijden 1 keer, maar dat vond ik echt zo'n bullshit. Je mocht de hele weg 80 en aan het eind stonden stoplichten en bordjes dat je 50 mag. Nou ja... als ik die bordjes zie ga ik niet keihard op m'n rem trappen, maar rem ik zachtjes (niet in het minst omdat anders degene achter me zo in m'n nek zit). Dus tsja... toen reed ik niet meteen 50, maar eerst even 60...
Na zo'n bord moet je dus 50 rijden, niet gaan afremmen om 50 te rijden
Je moet in principe 50 rijden op het moment dat je dat bord passeert dus... niet dat iemand zich daar aan houdt ofzo
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 13:17
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik ben nog bonloos. Mijn zusje kreeg op 12 jarige leeftijd wel een bon, voor rijden zonder licht.. Om 7.00 uur 's ochtends stonden er 3 politiebussen allemaal voortgezetonderwijs kinderen aan te houden Heel sick, laat die agenten boeven vangen!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2005, 13:19
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 29-11-2005 @ 14:17 :
Ik ben nog bonloos. Mijn zusje kreeg op 12 jarige leeftijd wel een bon, voor rijden zonder licht.. Om 7.00 uur 's ochtends stonden er 3 politiebussen allemaal voortgezetonderwijs kinderen aan te houden Heel sick, laat die agenten boeven vangen!
Hier staan ze vaak pal voor een school met een rollerbankje, pakken ze ook meteen de fietsers mee die zonder licht rijden. Stelletje kansloze rukkers
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 13:45
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-11-2005 @ 14:19 :
Hier staan ze vaak pal voor een school met een rollerbankje, pakken ze ook meteen de fietsers mee die zonder licht rijden. Stelletje kansloze rukkers
Niets kansloos, als ik iemand aanrijd met me auto die ik niet kan zien in het donker, dan ben ik de lul !
Maar daar kom je nog wel achter hoe kut fietsers zonder licht zijn als je zelf auto gaat rijden.
Zelfde voor die opgevoerde brommers de met 70 zo de weg op duiken zonder uit te kijken.
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 13:51
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
BBEM schreef op 29-11-2005 @ 14:45 :
Niets kansloos, als ik iemand aanrijd met me auto die ik niet kan zien in het donker, dan ben ik de lul !
Maar daar kom je nog wel achter hoe kut fietsers zonder licht zijn als je zelf auto gaat rijden.
Zelfde voor die opgevoerde brommers de met 70 zo de weg op duiken zonder uit te kijken.
Het is kansloos dat ze voor een school gaan staan.
Echt zo van:"Kom, ik verveel me, laten we scholieren gaan pesten"
Laat ze dan gewoon op een openbare weg staan waar IEDEREEN langs komt, nu zijn het alleen de scholieren die gepakt worden, wat gewoon lullig is.
Ik zie ze ook nooit voor een bedrijvencomplex staan ofzo.
Dat maakt ze gewoon kansloos
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 14:23
PV
PV is offline
Nog niet Zal ook niet gebeuren als het aan mij ligt.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 14:29
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
PV schreef op 29-11-2005 @ 15:23 :
Nog niet Zal ook niet gebeuren als het aan mij ligt.
Mijn vader is ook zo
Altijd netjes aan de regels houden enzo, hij heeft in 26 jaar autorijden nog maar 1 bon gehad, voor 6km/h te hard geflitst
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 14:38
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Iedereen krijgt wel eens een bon voor een paar km te hard rijden, je hebt hem zo hoor! Even niet opletten en kassa.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 14:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 29-11-2005 @ 15:38 :
Iedereen krijgt wel eens een bon voor een paar km te hard rijden, je hebt hem zo hoor! Even niet opletten en kassa.
In Engeland is het helemaal erg, daar heb je om de paar honderd meter wel een flitser
Door de toename van die dingen is trouwens ook het aantal ongevallen toegenomen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 14:48
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
vandaag een boete: 45 euro

me tomos had een lekke band dus ik ga op mijn mtx, en ja hoor rollerbank. 1.2 kW. Blijkbaar kan me brommer 70 km/h , mij is het nooit gelukt om harder dan 60 te rijden maar goed.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 14:57
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
JCG schreef op 29-11-2005 @ 15:48 :
vandaag een boete: 45 euro

me tomos had een lekke band dus ik ga op mijn mtx, en ja hoor rollerbank. 1.2 kW. Blijkbaar kan me brommer 70 km/h , mij is het nooit gelukt om harder dan 60 te rijden maar goed.
Tsja, op een rollerbank heb je minder wrijving dan op de weg. Misschien ligt het daaraan. Hebben ze hem wel voluit in de hoogste versnelling laten draaien??
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 15:04
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
langejongen schreef op 29-11-2005 @ 15:57 :
Tsja, op een rollerbank heb je minder wrijving dan op de weg. Misschien ligt het daaraan. Hebben ze hem wel voluit in de hoogste versnelling laten draaien??
De versnelling doet niets af aan het vermogen dat hij heeft, als ik jou was zou ik protest indienen. Misschien lukt het als de officier een beetje logisch na kan denken
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 15:04
PV
PV is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 29-11-2005 @ 15:38 :
Iedereen krijgt wel eens een bon voor een paar km te hard rijden, je hebt hem zo hoor! Even niet opletten en kassa.
Ja nouja, dan is het toch nog altijd maar 30 euro (straks 24 dacht ik), dus dat is nog te overzien.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-11-2005, 15:05
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
PV schreef op 29-11-2005 @ 16:04 :
Ja nouja, dan is het toch nog altijd maar 30 euro (straks 24 dacht ik), dus dat is nog te overzien.
Toch zonde van het geld
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 16:05
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 29-11-2005 @ 16:04 :
Ja nouja, dan is het toch nog altijd maar 30 euro (straks 24 dacht ik), dus dat is nog te overzien.
Gaat straks omhoog van 30 naar 39 euro.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 29-11-2005 @ 14:51 :
Het is kansloos dat ze voor een school gaan staan.
Echt zo van:"Kom, ik verveel me, laten we scholieren gaan pesten"
Laat ze dan gewoon op een openbare weg staan waar IEDEREEN langs komt, nu zijn het alleen de scholieren die gepakt worden, wat gewoon lullig is.
Ik zie ze ook nooit voor een bedrijvencomplex staan ofzo.
Dat maakt ze gewoon kansloos
Scholieren zijn juist degenen die vaak zonder licht rijden. Als ik in de auto zit zie je ze gewoon erg laat, maar ik ben wel de lul als er daardoor een aanrijding ontstaat.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 17:10
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
ik heb er nog geen gehad, heb rijbewijs nu ruim een jaar

ik weet gewoon waar ze vaak controleren en autos gooien vaak met lichten naar me als ze ergens staan

en ach iedereen krijgt er uiteindelijk toch wel een keer een
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 18:30
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-11-2005 @ 16:04 :
De versnelling doet niets af aan het vermogen dat hij heeft, als ik jou was zou ik protest indienen. Misschien lukt het als de officier een beetje logisch na kan denken
Daarom had ik in zijn eerste versnelling 0.25 kw, in zijn 2 0,35 kw in zijn 3 0.5 ke in zijn 4 0.9 kw en in zijn 5 1.2 kw en 6 1.0 Kw (mijn vertanding is iets te zwaar en de snelheeid valt dus iets terug in zijn 5 en 6)

Als ze echt vermogen zouden meten zouden ze in elke versnelling het zelfde meten, wat dus duidelijk niet het geval was.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 18:36
Verwijderd
de boete van mijn huisgenoot was 290 euro zegtie
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 18:42
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
PV schreef op 29-11-2005 @ 15:23 :
Nog niet Zal ook niet gebeuren als het aan mij ligt.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 18:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
JCG schreef op 29-11-2005 @ 19:30 :
Als ze echt vermogen zouden meten zouden ze in elke versnelling het zelfde meten, wat dus duidelijk niet het geval was.
dat bedoel ik dus
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 18:53
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Laurens schreef op 29-11-2005 @ 17:36 :
Scholieren zijn juist degenen die vaak zonder licht rijden. Als ik in de auto zit zie je ze gewoon erg laat, maar ik ben wel de lul als er daardoor een aanrijding ontstaat.
Het zijn niet alleen scholieren, andere fietsers ook. Dat scholieren het meeste de fiets gebruiken is wat anders
Het is gewoon een naaistreek dat ze bij een school gaan staan.
Ga dan gewoon ergens op een stuk weg staan waar veel mensen langs komen, het enige dat ze ermee bereiken voor zo'n school te gaan staan controleren is het wij tegen hun principe versterken waardoor er dus idd veel jongeren afkeer ontwikkelen voor de politie (ze staan je immers op te wachten voor je school om geld te kunnen innen).
Als ze dat doen moeten ze ook niet gaan mekkeren dat ze eens een grote bek krijgen of eens bedreigd worden, in mijn ogen vragen ze daar zelf om door scholieren bij hun school op te wachten.
Ik zou ook alles behalve blij zijn als ik op m'n werk aankom en ze staan me daar op te wachten om een bekeuring uit te delen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 19:40
Verwijderd
Dus het is logisch dat je mensen bedreigt die alleen hun werk doen en ervoor proberen te zorgen dat er zoveel mogelijk mensen mét licht gaan rijden?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 19:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 29-11-2005 @ 20:40 :
Dus het is logisch dat je mensen bedreigt die alleen hun werk doen en ervoor proberen te zorgen dat er zoveel mogelijk mensen mét licht gaan rijden?
Dan moeten ze ander werk zoeken als het enige wat ze willen doen naaierig overkomen is.
En zeker met dit weer, dan zit het al lekker mee op de fiets, wind, regen. Kom je op school, staat er nog zo'n wout klaar met z'n bonnenboekje ook. Ik kan de frustratie dan erg goed begrijpen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 19:45
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 29-11-2005 @ 20:41 :
Dan moeten ze ander werk zoeken als het enige wat ze willen doen naaierig overkomen is.
En zeker met dit weer, dan zit het al lekker mee op de fiets, wind, regen. Kom je op school, staat er nog zo'n wout klaar met z'n bonnenboekje ook. Ik kan de frustratie dan erg goed begrijpen
Ik zie weinig reden tot het uiten van bedreigingen om eerlijk te zijn. Die mensen krijgen hun orders en voeren die uit.
Natuurlijk is het irritant om een boete te krijgen voor een kapot licht, of het niet voeren van verlichting (overigens laten ze je hier vaak mee wegkomen als je je verlichting aanzet, iig hier in de buurt wel), maar het correct voeren van verlichting vergroot je zichtbaarheid voor andere weggebruikers en verkleint dus de kans dat diegene jou niet zien en je dus aanrijden of iets dergelijks. Probeer het eens van hun kant te zien, zij doen het voor jou, niet voor zichzelf. Een agent wordt echt zelf niet rijker door het uitschrijven van een bon.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 19:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 29-11-2005 @ 20:45 :
Ik zie weinig reden tot het uiten van bedreigingen om eerlijk te zijn. Die mensen krijgen hun orders en voeren die uit.
Natuurlijk is het irritant om een boete te krijgen voor een kapot licht, of het niet voeren van verlichting (overigens laten ze je hier vaak mee wegkomen als je je verlichting aanzet, iig hier in de buurt wel), maar het correct voeren van verlichting vergroot je zichtbaarheid voor andere weggebruikers en verkleint dus de kans dat diegene jou niet zien en je dus aanrijden of iets dergelijks. Probeer het eens van hun kant te zien, zij doen het voor jou, niet voor zichzelf. Een agent wordt echt zelf niet rijker door het uitschrijven van een bon.
Dat begrijp ik ook, maar dat wil niet zeggen dat ze je maar op moeten wachten op je school.
Zoals ik al eerder zei: laat ze dan ergens in de stad staan ofzo waar ze alle voorbijgangers pakken en niet alleen de scholieren.
Hier is het toch al de scholieren vs. politie... en dan voeren ze zo'n actie uit dat ze je bij je school op gaan wachten om een bekeuring uit te schrijven.
Een keer zou nog kunnen, maar als ze dat geregeld doen is het gewoon uitlokken van rellen/ruzies
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 19:52
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-11-2005 @ 20:48 :
Dat begrijp ik ook, maar dat wil niet zeggen dat ze je maar op moeten wachten op je school.
Zoals ik al eerder zei: laat ze dan ergens in de stad staan ofzo waar ze alle voorbijgangers pakken en niet alleen de scholieren.
Hier is het toch al de scholieren vs. politie... en dan voeren ze zo'n actie uit dat ze je bij je school op gaan wachten om een bekeuring uit te schrijven.
Een keer zou nog kunnen, maar als ze dat geregeld doen is het gewoon uitlokken van rellen/ruzies
Het idee is natuurlijk gewoon dat als je weet dat ze er regelmatig staan dat je je licht repareerd en het ook aanzet. Hoeveel moeite is dat??? En ze gaan bij school staan omdat het meestal scholieren zijn die geen licht voeren, dus daar kunnen ze de meeste mensen beboeten en dus de situatie veiliger maken.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Slaapverlamming
Verwijderd
53 16-07-2016 11:32
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie doe mee aan een onderzoek naar de politie!
crimstudente
14 19-06-2006 00:40
Verkeer & Vervoer Boetes in België
Verwijderd
45 05-04-2006 14:54
Verhalen & Gedichten Verhaal: Enkele reis.
Last_Mohican
61 25-01-2005 21:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.