Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2008, 13:10
blackmilo
blackmilo is offline
hallo,

ik doe samen met iemand een profielwerstuk over de efficiëntie van kippenmest met houtkrullen als biobrandstof. alleen onze begeleider heeft ons niet echt geholpen. ik ben nu een inleiding aan het schrijven, maar ik heb geen flauw idee wat erin moet.

Reinier
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2008, 13:37
timmeeh
Hey,
Ik had t zelfde probleem. de inleiding moet proffesioneel zijn, wat je gaat onderzoeken, hoe je het gaat doen enzovoort. mogelijk wil je wat persoonlijke touch toevoegen.. NIET DOEN! dan is het niet meer professioneel. laat de hoofd en deelvragen(als je die hebt) in het stukje alvast naar voren komen. Dan weet de lezer waar het over gaat en wat hij kan verwachten.

ik hoop dat dit je verder helpt,

Tim
Met citaat reageren
Oud 31-12-2008, 14:50
blackmilo
blackmilo is offline
bedankt
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 13:45
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
De persoonlijke toets is voor in een voorwoord; maar als dat niet in de opdracht stond, mag dat voor beperkte mate ook in een inleiding komen (natuurlijk afhankelijk van welke eisen je begeleiders stellen), als je geen voorwoord hebt tenminste.

Maar in de algemene inleiding geef je inderdaad gewoon wat je gaat aantonen, en een verloop van hoe je dat gaat doen, welke begrippen je gaat behandelen en eventueel ook waarom die belangrijk zijn (als de lengte dat toelaat; maar normaal is dat uitleg die je ook in verschillende hoofdstukken (in de inleiding van die hoofdstukken bv.) van je werkstuk moet geven). Maar het belangrijkste daarin is dat je niet moet spreken vanuit een 'ik'-persoon, maar zakelijk schrijft ('men kan', 'we merken', of natuurlijk nog betere constructies (gewoon heel koud alles beschrijven 'Kippenmest als brandstof bla bla'). En die regel moet je natuurlijk ook in je hele werk (uitgezonderd voorwoord) aanhouden; dus geen lagereschoolverslagje 'ik heb eerst dit gedaan, en toen dat en nadien heb ik gerekend ...'. Een wetenschappelijk verslag draait om de inhoud, dat een bepaalde persoon dat uitgevoerd heeft, heeft geen enkele waarde (maar je mag natuurlijk wel verwijzen naar bepaalde andere mensen die een proef gedaan hebben, bv. 'Zoals Foucault al eerder aantoonde in zijn proef').

Wat je er bv. in kan zetten is een verantwoording van de keuze voor juist die grondstoffen;bv. dat er toch kippenmest te veel is; en dat houtkrullen ook niet zo moeilijk zijn om aan te geraken, maar wel een bepaalde meerwaarde geven aan het mengsel).

De reden waarom mensen vaak ook aanraden om inleiding en conclusie op het einde te schrijven (dus nadat al de rest geschreven is), is omdat je zo in de hoofdtekst al een overzicht hebt, en dus ook zinnige dingen kan zeggen over je werk. Dat is zeker geen vereiste; maar wel een veilige richtlijn.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2009, 11:43
blackmilo
blackmilo is offline
hartelijk bedankt. ik heb inmiddels mijn inleiding af en ga vanmiddag maar eens onze eerste versie afmaken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Enquête kweekvlees
LisaEnBianca
16 29-11-2009 11:10
Huiswerkvragen: Exacte vakken Helpp!!!! profielwerkstuk,,
chocotic
6 02-01-2007 22:26
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie hulp bij inleiding profielwerkstuk over reclame
vrouw-wezen
6 16-10-2005 12:48
Algemene schoolzaken Inleiding (profielwerkstuk)
Nomen Est Omen
15 09-01-2005 14:23
Software & Hardware Object georienteerd programmeren (OOP)?
marreco_k
21 22-12-2002 23:34
Algemene schoolzaken Wat is een profielwerkstuk?
Verwijderd
7 16-05-2002 07:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.