Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2009, 14:25
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik heb al best veel geprobeerd maar niks werkt echt.
Ik ben al op mijn 10e met scheren begonnen omdat ik zo vroeg schaam- en okselhaar kreeg maar nu raakt mijn huid helemaal verkleurd en stoppelig
Ontharingscrème helpt wel, maar ik krijg ook vaak rode bultjes.
Harsen doet echt pijn en er gaan altijd maar een paar haartjes weg.
Waxen: zelfde verhaal.
Epilady en ladyshave nog niet geprobeerd.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 14:56
Alyssia
Alyssia is offline
Ik gebruik meestal gewoon een wegwerpscheermesje en scheer me dan onder de douche. Werkt prima. Ik doe het al zo sinds.. m'n dertiende ofzo?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 15:05
Verwijderd
Ik gebruik een scheermesje met scheergel onder de douche. Ik gebruik officieel de venus vibrance en toen hij het deed vond ik het heel fijn. Hij scheerde heel glad! Maar toen waren de batterijen op en viel het ding zonder batterijen in het water en deed ie het niet meer.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 15:24
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Scheren + scheergel. Niks aan de hand Ik overweeg om een keer scheerolie te proberen, omdat zo'n flesje lekker klein is. Toevallig iemand hier die daar iets van weet?

Overigens werken waxen, harsen en epileerapparaten alleen als de haartjes lang genoeg zijn (minstens een centimeter)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 17:26
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
@ Pluis:

Ik heb het op vakantie gebruikt (die olie) en kreeg naderhand bultjes en jeuk, terwijl ik dit normaal (wegwerpmesje en onder de douche, geen olie of schuim) . Tijdens het gebruik vond ik het wel fijn spul, maar daarna dus niet.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 20:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik gebruik ook wegwerpmesjes, die groene van Gilette.
Ik gebruik geen scheergel of scheerolie.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 21:10
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik gebruik een mes van eh gilette ook denk ik? Nooit problemen, ook gewoon zonder scheerschuim want dat kost me teveel moeite Epileren durf ik bij m'n oksels misschien 1 a 2 keer per jaar aan en m'n bikinilijn NO WAY. Auwww
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 21:55
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik scheer alles gewoon onder de douche met wegwerpscheermesjes van Kruidvat. Ik gebruikte eerst altijd deelfde als Balance, maar deze vind ik fijner.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Scheren + scheergel. Niks aan de hand Ik overweeg om een keer scheerolie te proberen, omdat zo'n flesje lekker klein is. Toevallig iemand hier die daar iets van weet?

Overigens werken waxen, harsen en epileerapparaten alleen als de haartjes lang genoeg zijn (minstens een centimeter)
Dat is lichtelijk overdreven, met een paar milimeter (bij voorkeur 5) kom je ook een heel eind. het duurt misschien iets langer, maar ik hoef echt geen enorm lange haren voor m'n epileermachientje (dat cheapass ding van de blokker) het pakt.

Ik krijg trouwens wel veel sneller ingegroeide haren van epileren dan van scheren, zelfs met zorgvuldig scrubben en bodylotionen. Kan nog niks vinden dat ook echt lekker lang de haren weghoudt, maar met epileren hou ik de droom dat het uiteindelijk vanzelf minder word
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 18:20
Lasagna
Avatar van Lasagna
Lasagna is offline
respect Freyja! ik heb ooit eens zo'n epileerding geprobeerd maar wat een PIJN...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 19:14
Verwijderd
O die epileerdingen zijn echt HELL.
1 keer per jaar heb ik t in mn bol en ga ik over over harsen van mn benen, maar dan kick ik ik na 1 strip al af.
Scheermesje blijven voor mij het beste. En ik gebruik mesjes van de kruitvat en soms van Action. Die laatste vind ik niet zo fijn. Kruitvat rocks
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 20:10
:DELICIOUS
Avatar van :DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Ik heb eerst een flinke tijd lang met 'n ladyshave m'n benen geschoren, maar na een tijdje pakte hij inderdaad niet alle haartjes meer.. Nu gewoon met scheerschuim + wegwerpmesjes. Dan is alles glad en het gaat net zo snel. Gewoon in bad of onder de douche doen. Ik heb by the way nog nooit bultjes, stoppeltjes, vlekken, etc. gehad.. @Peace&cookies, misschien dat je voor sommige ontharingscrèmes allergisch bent? De winter is geniaal om verschillende dingen uit te proberen op je benen. Dan heb je toch 'n lange broek aan. Nu niet teveel mee expirimenteren
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 23:57
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
Dat is lichtelijk overdreven, met een paar milimeter (bij voorkeur 5) kom je ook een heel eind. het duurt misschien iets langer, maar ik hoef echt geen enorm lange haren voor m'n epileermachientje (dat cheapass ding van de blokker) het pakt.
Same here.

Ik epileer bijna alles . Oksels moet ik het vaakst bijhouden (zo'n 2-3 keer per week), bikinilijn het minst vaak (1 keer in de 4-5 weken), onderbenen doe ik ongeveer 1 keer in de 1-2 weken. Wanneer de haartjes van onderbenen en bikinilijn nog te kort zijn om te epileren houd ik het bij met scheren.
__________________
- "Zulke dingen gebeuren niet in het echt." "Nee, nee, nee. Het is andersom: zulke dingen verzin je niet!" -
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 13:45
DiepDenker
DiepDenker is offline
gewoon scheermesjes van de kruidvat met de scheergel van de kruidvat onder de douche. hartstikke glad!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Same here.

Ik epileer bijna alles . Oksels moet ik het vaakst bijhouden (zo'n 2-3 keer per week), bikinilijn het minst vaak (1 keer in de 4-5 weken), onderbenen doe ik ongeveer 1 keer in de 1-2 weken. Wanneer de haartjes van onderbenen en bikinilijn nog te kort zijn om te epileren houd ik het bij met scheren.
Oef, bikinilijn met dat ding, ik moet er niet aan denken
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 16:06
Verwijderd
Benen met ontharingscreme van Veet, werkt erg fijn en je benen blijven lekker lang glad.
Voor de rest mannenwegwerpscheermesjes, of is het wegwerpmannenscheermesjes?
Zonder schuim of gel of weet ik wat, want dat vind ik alleen maar onhandig.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 16:33
Verwijderd
epileren helpt goed bij benen maar lijkt me dodelijk pijnlijk voor oksels of bikinilijn.
qua scheren is het goed om nat te scheren en als je last hebt van ingegroeide haartjes dan niet te kort gaan scheren.
ontharingscreme vind ik maar ranzig en chemisch persoonlijk.
misschien scheer je ook te vaak. je moet niet dagelijks gaan scheren lijkt mij.

ps: mensen die epileren van benen pijnlijk vinden zijn watjes na een paar keer doet het inprincipe geen pijn meer.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 03:01
Annenassoep
Avatar van Annenassoep
Annenassoep is offline
ik krijg ook soms bultjes en rode vlekken van scheren. M'n benen zijn dan helemaal rood en de bultjes blijven nog minstens 2 dagen zitten. Als ik genoeg scheerschuim gebruik en na het scheren bodylotion op m'n benen smeer is het altijd beter, maar het blijft gewoon gevoelig. Ik denk dat je net als ik gewoon een gevoelige huid hebt. Probeer het in ieder geval met genoeg schuim/gel en smeer je benen erna goed in. Scheer sowieso nooit helemaal droog (ookal is dat wel het makkelijkste, daardoor irriteer je je huid heel snel, en dan heb je ipv harige benen rode, vlekkerige benen...) Misschien helpt het, en anders kan het ook geen kwaad.
Over het harsen/waxen. Ik werd er in het begin ook chagrijnig van omdat je inderdaad met vervelende pijn maar een paar haartjes weghaalt, maar echt je leert het na een tijdje! ik denk dat je vooral niet zoveel haartjes weghaalt doordat het pijn doet en je daardoor niet zo goed durft. Als je het een paar keer hebt gedaan gaat het steeds beter. Wel een tip: gebruik niet de wax strips van veet. Ze ruiken weliswaar lekker, maar ze halen de haartjes niet goed weg en de wax is heel moeilijk weg te krijgen. Daarbij kun je elke strip (ondanks wat er op de verpakking staat) maar 1 keer gebruiken daarna doen ze het gewoon niet meer waardoor je 1 pakje per onderbeen nodig hebt dan is het nog goedkoper om ze te LATEN harsen (wat sowieso wel fijner is, want die mensen doen het gewoon goed en je wordt niet tegengehouden doordat je bang bent.)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 08:42
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Waarom epileren als je ook kunt harsen? Laten harsen that is. Zelf je benen harsen is wel te doen (maar zoals hierboven al gezegd: het werkt lang niet altijd goed) maar bikinilijn en zo is prettiger om te laten harsen. Bijvoorkeur zo'n 2 weken na je menstruatie en je kunt altijd een paracetamol vantevoren innemen (als het niet echt werkt, heb je altijd het placebo effect nog ).
Ik scheer m'n benen en oksels trouwens, allebei een werkje van niets en ik vind benen te duur om te laten harsen.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 22:44
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Tegenwoordig scheer ik gewoon tijdens het douchen. Ik heb een tijdje ontharingscrème gebruikt, maar op een gegeven moment wordt dat toch wel een duur grapje. Daarnaast heb ik ook nog eens zo'n epileerding geprobeerd, maar daar reageerde mijn benen weer te heftig op. Het is wel zo dat wanneer je je benen gaat epileren, het steeds minder pijn gaat doen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.