Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2010, 11:34
dennis018
dennis018 is offline
ik vroeg me af, hoelang kan je producten bewaren na de THT datuM? of kan je het beter direct weggooien als de THT datum verstrkene is?
en dan vroeg ik het me af voor

zuivelproducten als vla/yoghurt
zuivelproducten als mousse/bavarois
vleeswaren (beleg)
vlees kip/rund/varkens als bij avondeten

alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2010, 11:42
Verwijderd
Vlees zou ik niet eten na de tht datum. Zuivel gewoon even een hapje proeven, als het goed smaakt dan kun je het nog gewoon eten, als het niet meer goed smaakt doe je het weg, en van 1 hapje zul je niet ziek worden.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 16:11
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Voor alle producten geldt: als ze niet meer goed zijn, gooi je ze weg. Ik heb wel eens pakken melk gehad die 2 dagen voor de THT bedorven waren, maar ook wel eens pakken melk gehad die nog prima waren een week na de THT. Met vlees/kip: je kunt het ook vast bakken en pas een paar dagen later opeten. Gegaard vlees is langer houdbaar dan rauw vlees. Verder zou ik me niet te druk maken. Ruik, proef en kijk, en dan weet je het wel als het bedorven is.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 18:43
Verwijderd
Vlees ga ik niet aan snuffelen of proeven, maar andere producten probeer ik altijd gewoon eventjes.
Kliekjes van avondeten bewaar ik altijd max 1 dag, of ik vries het in.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 20:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Yoghurt kan je een week na de THT datum nog eten, het wordt hooguit wat dunner en zuurder maar als het nog goed smaakt en er normaal uitziet is er niets aan de hand. Vla, melk en optimel wat minder lang maar eigenlijk zelfde verhaal. Hangt er ook vanaf hoelang het pak al open is. Bavarois zou ik niet meer eten na de THT datum omdat er rauwe eieren in verwerkt zijn.

Dingen als kip, gehakt, filet americain en ander rauw vlees om te bakken eet ik niet meer na de THT datum maar bijvoorbeeld spekreepjes ofzo kan je daarna nog prima gebruiken (zeker een aantal dagen). Voor op brood ligt het er aan wat het is, kipfilet ofzo zou ik niet doen maar gekookte worst of gebraden gehakt kan je nog wel een aantal dagen erna eten (heb vandaag ook nog gebraden gehakt gegeten houdbaar tot 2-12). Groente/fruit kan je gewoon nog eten als het er nog goed uitziet en niet vies ruikt.

Verder idd wat Alopia al zegt. Als je van plan bent om dingen langer te bewaren vries ik het altijd zo snel mogelijk in.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 21:13
dennis018
dennis018 is offline
Thanks voor de tips! dit ga ik allemaal onthouden
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 17:26
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Kliekjes van avondeten bewaar ik altijd max 1 dag, of ik vries het in.
kliekjes zijn toch vaak zeker nog 4 dagen goed hoor. ik ben er iig nog nooit ziek van geworden!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken HOELANG KAN JE EEN COLAATJE BEWAREN?
ektegangster
4 08-01-2017 18:55
Eten & Drinken verse slagroom bewaren
dennis018
5 14-05-2013 05:46
Eten & Drinken Conserveren uit blik bewaren?
dennis018
17 11-01-2013 08:49
Drugs & Alcohol Het hoe & hoelang bewaar ik drugs topic.
m3tr01dm1nd3d
20 31-01-2009 16:11
Drugs & Alcohol Hoelang kan je een joint bewaren?
summer1986
45 09-05-2004 13:47
Lichaam & Gezondheid schimmel
Miracle
19 03-01-2003 18:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.