Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2016, 19:57
hoiheydoei
hoiheydoei is offline
Hey !

Ik had een aantal vragen met betrekking tot het studeren van geneeskunde met een havo-diploma.
Het zit namelijk zo: Momenteel doe ik een hbo-opleiding bouwkunde 1e jaar.
De opleiding bevalt me niet echt, en geneeskunde spreekt me sterk aan.
Helaas is het zo dat ik een havo diploma heb en je natuurlijk de vakken natuurkunde, bio, wiskunde en scheikunde op vwo moet hebben afgerond.

Zelf had ik een NT&NG profiel op de havo met de vakken die ik hierboven genoemd heb. Daarbij wil ik er even bij vermelden dat ik Wiskunde B had afgerond met een 5

Mijn vragen zijn: Hoe is het mogelijk om geneeskunde te studeren in mijn situatie.
Welke stappen moet ik ondernemen? Wat zijn eventuele mogelijkheden?

Ik hoop dat ik duidelijk was en antwoord zou kunnen krijgen op mijn vragen , want hoe eerder ik begin des te eerder ik kan stoppen met de opleiding.. (wil geen tijd verspillen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2016, 21:36
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Een hbo-propedeuse halen EN alsnog eerst vwo-eindexamen doen in (alleen) de vakken natuurkunde, scheikunde, biologie en wiskunde A of B. Een enkele universiteit kan nog een extra vak op vwo-niveau eisen: zo eist de Radboud Universiteit tegenwoordig ook vwo-niveau voor Engels.
[Als je 21 jaar of ouder bent kun je in plaats van bovenstaande ook een toelatingsexamen maken bij de universiteit.]

En dan geldt als je aan al deze eisen voldoet natuurlijk ook nog dat je moet worden geselecteerd voor de opleiding!

Overigens is al deze informatie uitgebreider te vinden op de websites van elke universiteit waar geneeskunde wordt aangeboden.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2016, 22:36
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Je zou de verplichte vwo-vakken kunnen volgen op het vavo om daarna mee te mogen doen aan de decentrale selectie
Met citaat reageren
Oud 27-10-2016, 10:02
hoiheydoei
hoiheydoei is offline
Citaat:
Je zou de verplichte vwo-vakken kunnen volgen op het vavo om daarna mee te mogen doen aan de decentrale selectie
Dat snap ik maar wat ik wilde weten is of het mogelijk is om wiskunde A te volgen aangezien ik wiskunde B had en dit nogal lastig is..

En zo ja, mag je met een 5 wiskunde B gewoon wiskunde A vwo doen?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2016, 10:40
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat snap ik maar wat ik wilde weten is of het mogelijk is om wiskunde A te volgen aangezien ik wiskunde B had en dit nogal lastig is..

En zo ja, mag je met een 5 wiskunde B gewoon wiskunde A vwo doen?
Ja, wiskunde A mag voor Geneeskunde.

Je cijfer maakt hiervoor verder niet uit.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2016, 23:04
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
mag je met een 5 wiskunde B gewoon wiskunde A vwo doen?
Ja dat denk ik wel. Als je dit zeker wilt weten moet je even informeren bij een vavo-instelling.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2016, 16:27
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Als je al deze bijscholing dingen niet wil doen zijn er trouwens ook hele goede hbo alternatieven. Je kunt bijvoorbeeld anesthesie medewerker worden, of laborant op het lab of bij de radiologie. Dat hoort ook allemaal bij de geneeskunde en kost je geen 10 jaar van je leven. Maar als je echt graag dokter wil worden moet je er natuurlijk voor gaan.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Geneeskunde, Havo E&M..
haly4
21 05-01-2017 18:52
Studeren tandart
johane
1 21-09-2014 15:23
Algemene schoolzaken VWO na Havo,, maar in 1 of 2 jaar?? HELP!!
Appeltje89
26 25-05-2007 11:15
Studeren Instromen op Geneeskunde???
lil me
9 14-07-2005 09:37
Algemene schoolzaken Geneeskunde met HAVO? (na het HBO?)
aniki
24 23-04-2005 17:52
Algemene schoolzaken van de havo naar het WO
xxxemmyxxx
7 08-03-2002 08:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.