Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2003, 09:38
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Ik volg mijn eerste jaar leraar kleuteronderwijs en voor het vak beeldende vorming moeten we een spel met bladeren voor kleuters maken. Zo een maand geleden kregen we de opdracht alle soorten bladeren van bomen te gaan verzamelen (15 verschillende soorten), maar nu moeten we er ook een spel mee maken. Natuurlijk heb je memory en domino en puzzels, maar ik zou graag iets anders doen, ik weet echt niet wat en hoopte dat jullie me mss kunnen helpen. Het nadeel is ook dat alles in het mate van het mogelijke geplastificeerd moet worden. Ten einde raad zou ik dan mss toch een domino of memory maken, maar wel mooi uitgewerkt en in een mooie doos stoppen. Maar heeft iemand nog ideetjes voor een ander spel of een variant op memory of domino?
Alvast bedankt!

xxx
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2003, 10:11
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Je kunt de bladeren (laten) overtrekken. Dus met een vel papier erover en dan met een potlood hierovereen krassen waardoor je de structuur van het blad krijgt te zien. En dan als dit gedaan is, alles door elkaar husselen en het dan bij elkaar laten zoeken. Dus het blad bij de afdruk.
Is nog leerzaam ook.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 12:01
Verwijderd
Of de vruchten (kastanje, eikel, enz., maar hebben alle bomen die?) natekenen en de bladeren bij de vruchten laten zoeken.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 12:08
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Thx voor jullie reachties , maar het probleem is dat we alleen maar die blaadjes mogen gebruiken dus geen afdrukken of iets dergelijks. Met de vruchten was een goed idee moesten de kleuters iets ouder geweest zijn, ik sta in een klasje van 4-jarigen en deze leren nu nog maar de namen van de vruchten. Maar toch bedankt, andere reacties zijn ook nog steeds welkom.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 12:10
Verwijderd
'k zal nog ff verder na denken, misschien schiet me nog iets te binnen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 12:13
Verwijderd
Bladeren van groot naar klein en/of van klein naar groot laten leggen. Of op kleur. Of als je meerder bladeren van dezelfde soort hebt, laten sorteren op soort en dan kijken van welke soort er het meeste zijn ("hoe zie je dat dan?"), eventueel laten verdelen onder twee kinderen ofzo, dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 22:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een beetje als aanvulling op de laatste reactie van Leonoor: laat kinderen de bladeren sorteren in een aantal groepen en vraag dan aan ze hoe ze tot die indeling gekomen zijn (dat kan dan zijn op kleur, op vorm, op grootte, enz.) Ik weet alleen niet of dit niet te moeilijk is maar volgens mij kunnen vierjarigen dat wel (mijn oppaskinderen zijn: 1, 3, 6 en 8 dus ik heb geen ervaring met 4 jarigen )
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 15:21
someone
someone is offline
hoihoi
ik loop stage bij groep 2, en daar hadde ze ook iets gedaan met bladeren.
er werd een blad op een stuk papier geplakt, en de kinderen moesten daar met een stift precies in dezelfde vormen van het blad omheen tekenen.
ongeveer 6 keer, dus het werd steeds groter en met verschillende kleuren.

weet niet of je der iets aan hebt, maar dat deden ze dus bij mij op school

groetjes
__________________
Doe maar GEK, anderen doen al GEWOON genoeg!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [verhaal] De mens is niet monogaam, en jongens van 16 al helemaal niet.
RedWarrior
43 10-06-2005 20:06
Muziek Metal
Hieronimus
293 30-05-2004 14:58
Algemene schoolzaken mijn woensdag... (of moet dit op onzin... gaat wel over een schooldag.)
Fantôme
27 08-11-2003 22:00
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie spelletjes bedenken voor kleuters
somebody17
6 18-08-2003 15:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap SP-jongeren bezetten kamer bestuur Tilburg
SSER
49 13-05-2003 16:46
Games wat vinden jullie v/d xbox
reuffneck
57 20-08-2002 06:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.