Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2004, 16:35
devilcat
devilcat is offline
Ik ben dus een tijdje terug met de pil gestopt.

Ben na 3 maanden ongesteld geworden.

Nu ben ik al een maand niet meer ongesteld, ik had 3 weken terug iets dat ik dacht 'Misschien kan ik wel zwanger zijn of raken" velen van jullie en ik eigenlijk ook zien dat de kans wel erg klein is HEEl erg klein.

Affijn, ik wil toch een zwangerschapstest doen, ik had gelezen in een paar vorige topics dat je of 10 dagen na de "mogelijke bevruchting" een test kan doen , of op de dag(en) dat je ongesteld had moeten worden..

En daar zit het hem nou juist in, want mijn menstruatie is ZO ongelijk nog steeds doordat ik weer in het ritme moet komen omdat ik gekapt ben met de pil, dus ik kan nooit weten wanneer ik mogelijk ongesteld zou worden..

Wat moet ik nou doen want ik wil wel graag testen maar niet die 15 euro "weggooien"omdat de test geen zin had. en altijd negatief zou zijn.

Bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 16:41
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Wat jij moet doen is niet zo stressen en weer de pil gaan slikken.

En over die test: je zegt net zelf dat het heel onregelmatig is. Verder maak je je er zorgen over. Dan is het niet erg gek, eigenlijk vrij normaal, dat het wat langer duurt. Die test die wordt betrouwbaarder naarmate er langer tussen de "bevruchting" en de test zit. (en dus ook de niet-bevruchting, maar het moment waarop het zou kunnen zijn gebeurd) Dus ik zou als ik jou was nog maar een weekje of 2 wachten. Als je dan nog niet ongesteld bent geworden, even testen. .. dat zou ik doen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 17:26
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
idd meid wat heb jij met zwangerschapstests??
en waarom stop je met de pil (als k vragen mag) terwijl je zo bang bent om zwanger te raken??
msischien is de prikpil een optie?? of anders een spiraaltje ofzo...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 17:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Je zou hem nu wel kunnen doen hoor, want je bent een maand niet ongesteld geweest waar je dat eigenlijk wel had moeten worden (het maakt niet uit dat je onregelmatig bent op dit moment).
En een zwangerschapstest is echt geen 15 euro! Rond de 7 ongeveer...

En waarom ben je in godsnaam gestopt met de pil? Sorry, maar ik lees van jou echt alleen maar topics over bang zijn dat je zwanger bent ed. Is het dan niet handig om gewoon aan de pil te blijven?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:18
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-03-2004 @ 18:28:
Je zou hem nu wel kunnen doen hoor, want je bent een maand niet ongesteld geweest waar je dat eigenlijk wel had moeten worden (het maakt niet uit dat je onregelmatig bent op dit moment).
En een zwangerschapstest is echt geen 15 euro! Rond de 7 ongeveer...

En waarom ben je in godsnaam gestopt met de pil? Sorry, maar ik lees van jou echt alleen maar topics over bang zijn dat je zwanger bent ed. Is het dan niet handig om gewoon aan de pil te blijven?

ik weet dus niet of ik het toen-had-moeten-worden. want alles is een onregelmatige brei, na ik wacht nog wel ff. bednkt iig
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
devilcat schreef op 23-03-2004 @ 22:18:
ik weet dus niet of ik het toen-had-moeten-worden. want alles is een onregelmatige brei, na ik wacht nog wel ff. bednkt iig
Ja, maar volgens mij is de regel 'wachten tot je ongesteld had moeten zijn geweest' meer ingesteld om de lengte aan te geven dat je moet wachten. Een paar weken dus. Volgens mij zit je inmiddels een maand verder (althans, dat idee kreeg ik d'r uit?) en dus kan je een zwangerschapstest doen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 15:18
devilcat
devilcat is offline
op de clearbleu site staat dat na de mogelijke bevruchting 19 dagenmoet wacht met de test , bij mij is het nu.. het was toen 28 febr. nu 24 maart, dus 29,1,2,3,4,5,6,.....24 maart

dus 25 dagen,
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 15:19
Verwijderd
Houd het volgende keer ajb bij één topic per onderwerp ('t is wel iets anders, maar 't kan best bij elkaar).
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 16:57
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
moet zeggen dat ik dat ook handiger vind zijn allemaal topics van jou over evt zwanger kunnen zijn..

heb je inmiddels al getest???

en waarom ga je in godsnaam niet aan een andere vorm van anticonceptie zoals de prikpil die je dus niet vergeten kunt...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 17:20
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 24-03-2004 @ 17:57:
moet zeggen dat ik dat ook handiger vind zijn allemaal topics van jou over evt zwanger kunnen zijn..

heb je inmiddels al getest???

en waarom ga je in godsnaam niet aan een andere vorm van anticonceptie zoals de prikpil die je dus niet vergeten kunt...
jamoetik nu eerst ongesteld voor worden ,
En ik was gekapt met de pil omdat het de pil sowieso kut is voorje gezondheid en ik had geen vriendje meer dus ik dacht waarom slik ik het eigenlijk nog, en ja dan beland je met iemand in een auto je vrunnikt wat maar dan stop ik toch ik ga niet met hem naar bed met condoom zonder pil
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 17:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
devilcat schreef op 24-03-2004 @ 18:20:
jamoetik nu eerst ongesteld voor worden ,
En ik was gekapt met de pil omdat het de pil sowieso kut is voorje gezondheid en ik had geen vriendje meer dus ik dacht waarom slik ik het eigenlijk nog, en ja dan beland je met iemand in een auto je vrunnikt wat maar dan stop ik toch ik ga niet met hem naar bed met condoom zonder pil
beetje naïef..
je bent zelf allang tot de conclusie gekomen dat je ook van dat 'frunniken' zwanger kunt raken, dus dat je niet met hem naar bed gaat zegt niks.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 18:27
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
op de dag dat je je menstruatie had moeten hebben kan je al testen (omdat je dan al ongeveer 2 weken zwanger bent)
dus testen als je het zeker wil weten.
je kan ook naar je lichaam luisteren, en nee!! dan bedoel ik niet alleen braken maar ook gevoeligere borsten
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.